[CENTRAAL] Het kleding topic, deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:35

Nja dat wat ik aan moet is niet het grootste probleem. Ik studeer in juli af en ben er achter gekomen dat de Accountancywereld echt niets voor mij is. Maar wat nu? Docent zegt Communicatie, ik weet het zelf nog niet. Twijfel heel erg. Ga sowieso kijken bij Facilitymanagement, Business Management, Small Business & Retail management, en (op aanraden van docent) Communicatie. :j

Edit: Mn H&M pakketje is nu al onderweg, dat is snelll.

Chrissie

Re: [CENTRAAL] Het kleding topic, deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:03

Nu ik aan het werk ben kan ik me ook leuk en netjes gaan kleden. Op mijn opleiding (ALO/Sportmanagement) liep de halve school altijd in trainingsbroek en wij als sportmanagers wel wat netter.

Mijn outfit van vandaag bestaat uit:
A&F blouse, trui erover heen, donkerblauwe MET broek en bruine Tommy laarzen.

Corien, ik heb een minor in de richting van Communicatie gedaan en die was erg leuk (Brand Design, HAN). Zou er sowieso naar kijken want hij past goed in je rijtje :j

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:06

mayniac_val schreef:
Matsje schreef:
Ik studeer ook in Amsterdam, Weesperplein (roeter) en OMHP... Woon in Alkmaar dus dat is wel te doen.

Dan woon je redelijk dicht bij mij :D

Klopt!

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:14

Ik heb ook dat probleem, werk in de sport dus loop altijd in trainingspak. Alleen als ik naar college moet ben ik normaal gekleed, de overige dagen loop ik of in trainingspak of in paardenpak. Meestals sochtends paard en savonds werk of andersom dus dan ga ik in die paar middaguurtjes niet mijn hele kast overhoop halen voor een hippe outfit...

Ik heb waarschijnlijk mijn Ash cowboys in the pocket dus binnenkort waarschijnlijk foto's!!!

Nu nog op zoek naar een paar stoere zwarte boots met kleine hak. Ik vind de bikerboots van nu wel leuk maar dat wil ik wel de 'echte' en die zijn meteen weer zo duur helaas. De Ash trashboots bedoel ik dan.
Daarbij wil ik ook nog wel mooie elegante zwarte leren enkellaarsjes. Had op MP gezien van Michael Kors voor een leuke prijs, maar aangezien ik die cowboys nu ook al heb wordt het misschien wat te veel voor mijn bankrekening :(

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:16

Ik heb vandaag eens mijn best gedaan om er leuk uit te zien, en vriendje heeft 2 keer gezegd dat ik er heul leuk uit zag :D Zal zo een foto maken!

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:25

Ik ga later ook net gekleed naar het werk. Nu al zin in :D. Ben wel echt een carrière muts hoor.
Hoop te kunnen werken bij de Europese Commissie/Overheid o.i.d. Straks stage bij een ingenieursbureau. Dan wil ik ook gewoon een paar mantelpakjes/pantalons met blazer. Gewoon omdat het kan en omdat ik me er lekker in voel.

Nu loop ik er op school heel wisselend bij. De ene keer super netjes, dan wat slonzig (geen-zin-dag) en soms stoer. Het is maar net waar ik zin in heb.

Ik kan me nog herinneren wat ik de eerste dag aan had :') (op mijn school). Toen had ik nog echt schijt aan anderen (nu ook nog maar nu ga ik iets meer met de "gewone" mode mee) en droeg ik gekkere dingen. Sokken tot op mijn knieën bijvoorbeeld 8-), jurkje of een (toen best wel kort) rokje. Heerlijk :')..

Ik heb zo'n leder look legging gekocht van de action. Maar maat L/XL mee genomen voor de lengte. Hij zakt de hele tijd af :'). Even een elastiek in zetten. Hij is niet super slobberig verder.

En ik dacht, laat ik mijn nagels eens wijnrood lakken... Ik weet nu weer waarom ik ze nooit donker lak -O- . Wat een drama. Hele handen rood :=

Edit :') Onder slonzig versta ik voor mezelf gewoon een simpele outfit. Niet teveel gedoe in de ochtend.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:33

Haha ik ga ook met gemak in m'n joggingsbroek naar school hoor :') dat boeit me dan weer niet genoeg. Maaaaar láter oeh ik kan nu al lekker kwijlen bij alle kleren die ik dan ga (en kan) kopen (hoop ik dan) en in wat voor mooie nette pakjes ik ga rondhuppelen. Los van het feit dat het de helft van de tijd niet gezien wordt, ik wil er wel als carrièrevrouw uit zien dan hoor!

En nu, tja.. Nu ben ik nog student. :D

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:47

Ik vind het echt ontzettend grappig dat er bij een carrière vrouw meteen wordt gedacht aan nette pakjes. Er zitten hier zeker geen dokters of wetenschappers in spe? :')

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:54

Ja hier een wetenschapper in spe! Studeer ook in Amsterdam :j

Ik ben het winkelen daar beetje zat, erg veel dezelfde winkels.. Wie weet andere straten dan de Kalverstraat die leuk zijn? En wie kan mij uitleggen waar de Negen Straatjes zijn? :o

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:56

_Micha_ schreef:
Ik vind het echt ontzettend grappig dat er bij een carrière vrouw meteen wordt gedacht aan nette pakjes. Er zitten hier zeker geen dokters of wetenschappers in spe? :')

Meld zich :D

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:15

_Micha_ schreef:

Jawel :D Wetenschapper (soort van :')). Maar inderdaad, je hebt gelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:32

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:50

Wauw, die zijn leuk! Heb zoiets nog niet gezien ergens anders eigenlijk... :)

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:56

Haha daar heb je een punt _Micha_ :D ik studeer rechten en daar hoort ook niet per definitie een net pakje bij, sterker nog de mensen van het Openbaar Ministerie die ik bij ons in de rechtbank zie rondlopen lopen vaak gewoon in een doodnormale spijkerbroek, er gaat toch een toga overheen. Maar ik wil ik wil ik wil!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:34

_Micha_ schreef:

Ik word wel opgeleid tot wetenschapper nu. Maar ik ga lekker voor de klas, vind onderzoek doen afschuwelijk :')

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:38

Margoooo schreef:

Ik ben het winkelen daar beetje zat, erg veel dezelfde winkels.. Wie weet andere straten dan de Kalverstraat die leuk zijn? En wie kan mij uitleggen waar de Negen Straatjes zijn? :o

Als je vanaf de Kalverstraat bij Australian het spui op loopt en dan door loopt via de bloemenschuit de leidsestraat in richting leidseplein dan zitten de 9 straatjes aan de rechterhand. Dus tussen bloemenschuit en leidseplein ergens rechtsaf slaan en een eind doorlopen langs 1 van de grachten. Na een tijdje zie je in de dwarsstraatjes winkels. Nu is het niet zo dat er een enorm bord hangt van 'Hier zijn de 9 straatjes' maar je komt gewoon in de dwarsstraten tussen de grachten winkels tegen. Zowel wat duurdere winkels (Maison Scotch, Relaxx) als vintage winkel. Beetje goed zoeken, maar als je er eenmaal loopt kan je het vast wel aan iemand vragen

De Leidsestraat zelf vind ik ook wel aardig, dus vanaf het spui doorlopen richting leidseplein, dat is de leidsestraat. Zit ook een leuke B&B lunchroom, aanrader!
Daar heb je iets luxere winkels dan de kalverstraat, maar alsnog vrij algemeen.

Als je echt een beetje luxer wilt kan je tram 5 nemen naar de van baerlestraat en de willem sparkweg, daar zit Bellerose, Fred de la Bretoniere, Vlerk etc. Wel duurdere winkels maar wel mooie dingen. De PC zit daar ook.
Laatst bijgewerkt door Matsje op 25-10-12 20:44, in het totaal 2 keer bewerkt

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:40

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:56

Matsje schreef:
Margoooo schreef:

Als je vanaf de Kalverstraat bij Australian het spui op loopt en dan door loopt via de bloemenschuit de leidsestraat in richting leidseplein dan zitten de 9 straatjes aan de rechterhand. Dus tussen bloemenschuit en leidseplein ergens rechtsaf slaan en een eind doorlopen langs 1 van de grachten. Na een tijdje zie je in de dwarsstraatjes winkels. Nu is het niet zo dat er een enorm bord hangt van 'Hier zijn de 9 straatjes' maar je komt gewoon in de dwarsstraten tussen de grachten winkels tegen. Zowel wat duurdere winkels (Maison Scotch, Relaxx) als vintage winkel. Beetje goed zoeken, maar als je er eenmaal loopt kan je het vast wel aan iemand vragen

De Leidsestraat zelf vind ik ook wel aardig, dus vanaf het spui doorlopen richting leidseplein, dat is de leidsestraat. Zit ook een leuke B&B lunchroom, aanrader!
Daar heb je iets luxere winkels dan de kalverstraat, maar alsnog vrij algemeen.

Als je echt een beetje luxer wilt kan je tram 5 nemen naar de van baerlestraat en de willem sparkweg, daar zit Bellerose, Fred de la Bretoniere, Vlerk etc. Wel duurdere winkels maar wel mooie dingen. De PC zit daar ook.

Super, dankje! Ja leidsestraat had ik al 'ontdekt', das ook leuk :j

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:09

Even dringende vraag, vallen H&M blazers klein of groot?
Ik wil een blazer bestellen via internet maar weet niet goed wat kiezen!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:12

Ik heb blazers altijd maat 38/M en bij h&m ook.

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:13

Oke dankjewel! :)
Er was een blazer in aanbieding op de nederlandse site, kijk ik op de Belgische en is hij niet in aanbieding, zucht :P

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:32

Ik kom ook gezellig meekletsen :D

Jasmine_ schreef:
Even dringende vraag, vallen H&M blazers klein of groot?
Ik wil een blazer bestellen via internet maar weet niet goed wat kiezen!

Ik vind het soms een beetje van het model afhangen :j
Meestal heb ik bij de h&m 40, maar paste laatst een blazer en die was te groot, dus heb hem in een 38 genomen :)

Ik heb vorige week mijn kasten op/uitgeruimd, en dit is er van overgebleven: *klik* :o

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 23:14

Afbeelding
Nieuwe sokken!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 23:15

Oh my... HOE SCHATTIG! <3

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 23:25

Leuke sokken! <3

The Script!! :oo :oo :oo :oo
<3 <3 <3 <3

:')