Annemiek80 schreef:(...)
Bakregels, je moet elkaar de rechterhand kunnen geven (toch??) is een standaard regel als je elkaar passeert en je zit ieder op een andere hand... dat werkt dus voor mij niet, toen iemand echter het ezelsbruggetje gaf: zoals verkeer/auto's elkaar passeren dan werkt het weer wel.
Om in te gaan op Sanneds stukje:
Mijn schrijfhand is rechts, ik ben echter dubbelhandig, weet even de naam ervoor niet maar ik kan vrijwel alle handelingen zowel links als rechtshandig. Ik ben een enorme beelddenker, slecht in het onthouden van namen, echter het onthouden van gezichten is weer totaal geen probleem bijv, niet op het juiste woord kunnen komen... mwah, ik gooi wel engels en nederlands erg door elkaar.
Linkerhand

Dat is wel leuk, dat het ook klopt bij jou. Ik ben niet alleen slecht in links en rechts maar ook linkshandig. Ik kan gezichten inderdaad heel goed onthouden, maar namen heel slecht ("hee, die persoon heb ik een half jaar geleden op dat ene feestje zien rondlopen" maar ik ben je naam alweer kwijt als je hem net gezegd hebt). De juiste woorden heb ik ook minder moeite mee, mijn moeder daarentegen wel heel erg, misschien komt dat later nog

Die stroopwafels vind ik erg leuk, zou ik ook zo gezegd kunnen hebben. Ik vraag heel vaak dingen die ik eigenlijk heel goed weet, maar dan heb ik het al gevraagd voor ik er zelf over na heb gedacht