Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

We hebben niet met dorstige kelen gezeten, vieze borden waren snel weg dus dat was allemaal prima.
!! omdat we zo vol zaten
Gevraagd of het een kwartiertje kon wachten en dat was geen probleem 
de rekening bedroeg 72 euro, we hebben 3 euro fooi gegeven
niet zozeer afronden maar ik pinde de rekening en mijn vriend groef even wat kleingeld op uit zijn portemonnee.
Vind het toch niet helemaal professioneel. Maar goed ze was heel aardig en het eten smaakte er niet minder om
secricible schreef:Afgelopen weekend hadden we een dame die wel erg wachtte op een fooi. Toen ze het wisselgeld terug kwam bleef ze gewoon bij de tafel staan. Dus mijn vriend heel vriendelijk "het was lekker, danuwel. Totziens!" en toen droop ze af. Vond het zo asociaal....
Blue_Eyes schreef:secricible schreef:Afgelopen weekend hadden we een dame die wel erg wachtte op een fooi. Toen ze het wisselgeld terug kwam bleef ze gewoon bij de tafel staan. Dus mijn vriend heel vriendelijk "het was lekker, danuwel. Totziens!" en toen droop ze af. Vond het zo asociaal....
Dat heb ik een keer gehad met een paar Bokkers in Londen. Wij hebben daar in de kou op het terras moeten eten (het was november!), de service was echt om te janken... en toen we afrekenden (precies gepast) zegt die knuppel 'Service is not included!' Onze reactie: 'No, you can say that again!'
Gaat-ie in discussie, uiteindelijk kregen we gelijk en mochten we dan een gratis ijsje. Nou nee, dank je. we zijn al bevroren hierbuiten
Wat een knurft zeg. Some people just can't get a hint

MyWishMax schreef:Mijn vriend en ik gingen in het begin vaak uit eten. Zo zijn we 2 keer naar een restaurant hier in de buurt geweest en ik zal er nooit meer heen gaan. De 1e keer hadden we gereserveerd, het was mooi weer, dus voor het terras. We komen daar aan en er zit een grote groep een verjaardag van oma te vieren, rond de 30 mensen, van kleine kinderen tot oma. Voor de rest was het terras leeg. Werden wij naast die groep gezet, waardoor we elkaar amper konden verstaan en de kinderen rond onze tafel vlogen. Toen we vroegen of we een ander tafeltje mochten, was dat niet mogelijk. Toen we aan het eind van de avond weggingen (want alle gangen duurden heel lang) was er geen enkel ander tafeltje bezet geweest die avond
2e keer gingen we erheen zonder te reserveren, het was mooi weer, maar ik was zo verbrand dat we binnen wilden zitten. Wij komen binnen, kijken rond en er waren buiten 3 tafels bezet en binnen stonden er 2 gereserveerd bordjes. Wij vragen of ze een tafeltje voor 2 hadden, kregen we ook het antwoord: Nee, we zitten vol, tot ziens.
Als ze hadden aangegeven dat ze te weinig personeel hadden, was het geen probleem, maar vol terwijl nog geen kwart van de zaak bezet/gereserveerd is?
Magrathea schreef:Van kinderen van 11-12 jaar mag je toch verwachten dat die niet meer lopen te gillen en te krijsen?
Douce schreef:Wij werken er soms wel en soms niet mee. Omdat mensen dan inderdaad kunnen zien dat je echt al vol zit en omdat het voor het overzicht heel handig is. Het kan nogal chaotisch zijn.
Het is ook om te voorkomen dat mensen die netjes geserveerd hebben en een voorkeur hebben uitgesproken, nog niet aan die tafel kunnen zitten.

Lente schreef:Haha BE, ik wilde dat laatst ook al hier neerzetten maar was het vergeten.
Ergste was nog wel het moment dat ik naar de wc moest... Wc papier bleek op, ik naar een serveerster toe. Die stak eerst haar hand op ten teken dat ik mn mond moest houden want ze was iets aan het invoeren.
Vervolgens duwt ze me een stapel papieren servetten in mn handen en loopt weg.
Sammie schreef:Moet je eens in het buiteland zijn op vakantie. De Nederlandse kinderen pik je er zo uit. Die gillen en krijsen en rennen en vliegen. Imo gewoon een kwestie van de ouders die niet duidelijk zijn. Laatst ook in een ziekenhuis op de oncologie afdeling. Doodzieke mensen op die zaal, rennen en vliegen er een paar kinderen constant op en neer. Geen ouder te bekennen.
Polly schreef:Sammie schreef:Moet je eens in het buiteland zijn op vakantie. De Nederlandse kinderen pik je er zo uit. Die gillen en krijsen en rennen en vliegen. Imo gewoon een kwestie van de ouders die niet duidelijk zijn. Laatst ook in een ziekenhuis op de oncologie afdeling. Doodzieke mensen op die zaal, rennen en vliegen er een paar kinderen constant op en neer. Geen ouder te bekennen.
IMO zijn buitenlandse ouders veel makkelijker met kinderen meenemen. Als ik hier al in het topic lees dat mensen hun kinderen vast niet meenemen dan gaat er ergens iets fout toch?
Ik was altijd mee en mijn nichtjes en neefjes ook en dat is eigenlijk altijd goed gegaan, kwestie van duidelijk zijn en een stukje gewenning denk ik?
) Ik moest netjes blijven zitten en mocht absoluut niet gaan rennen.
Ik spreek dan echt wel de ouders aan. Of als mensen zitten te rochelen of in hun neus te peuteren... reken maar dat ik commentaar lever
En banketstaaf dat ze zich dan voelen (zeg het altijd op vrij luide toon
)