Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 23:50

Ik vandaag met een macbook air... Ik was van plan een nieuwe macbook air te kopen, 11 inch 128 gig opslag en 4 gig werkgeheugen. Ik dacht laat ik even op mp kijken, en precies 1 voor 630 en zag er nog mooi uit en garantie tot november. Nieuw kost deze 850.

Hij wilden het komen brengen prima. Dus de vriend van mijn zus die heeft daar ontzettend goede verstand van dus ging heel die computer doorspitten. Werd die gozer ondertussen nog gebeld door een 'geinteresseerde klant' in de laptop, ahum......
Schoonbroer is druk bezig, blijkt ten eerste het geheugen niet 128 maar 64(!) te zijn en het werkgeheugen maar 2 gig. Dus hij weer verder kijken, bleek de laptop 144 keer zijn opgestart, dat was helemaal niet verkeerd. Even laten even serienummer via apple invullen, bleek er helemaal geen garantie meer te zijn. Wij ter plekke op een site gekeken waar ze macbooks verkopen en daar was een betere (dubbel geheugen, dubbel werkgeheugen en 3 jaar garantie voor 850 euro). We hebben hem vriendelijk bedankt en gezegd dat het niet aantrekkelijk was en dat het geheugen toch echt te weinig was De nieuwe in die soort is 799, dat scheelt dus maar 170(!) voor een gehele nieuwe.

Vanavond nog naar de winkel geweest en macbook air besteld in wel de goeie eisen! Laptop via mp? Nooit meer! Had geluk dat mijn schoonbroer er was, anders had hij me dit aangesmeerd inclusief 3 leugens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 00:32

2ehandse pc/laptop is 9 vd 10 keer troep. Dan koop je gewoon iemand anders z'n ellende

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 00:34

Anthea schreef:
2ehandse pc/laptop is 9 vd 10 keer troep. Dan koop je gewoon iemand anders z'n ellende

Nee deze was wel goed, alleen was de capaciteit minder dan verteld. Voor de rest was het een prima laptop maar dat geheugen is gewoon te klein voor wat ik er mee moet. Bovendien is de prijs dan niet interessant vergeleken met een gloednieuwe

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 00:56

Ik heb een trailer te koop staan.
Op moment een geiteresseerde maar heb er een naar gevoel bij.
Het lijk wel of zij aan het peilen zijn wanneer ik wel of niet thuis ben om bij mijn afwezigheid toe te slaan. Voor mijn gevoel willen ze te veel informatie weten die helemaal niets met de verkoop van de trailer te maken heeft.
Maar even vragen of de buurman het ook even goed in de gaten houdt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 00:58

jury schreef:
Ik heb een trailer te koop staan.
Op moment een geiteresseerde maar heb er een naar gevoel bij.
Het lijk wel of zij aan het peilen zijn wanneer ik wel of niet thuis ben om bij mijn afwezigheid toe te slaan. Voor mijn gevoel willen ze te veel informatie weten die helemaal niets met de verkoop van de trailer te maken heeft.
Maar even vragen of de buurman het ook even goed in de gaten houdt.

Of trailer gewoon even ergens anders neer zetten ? :) En pas naar je huis halen als er ook echt een geinteresseerde komt? Komt die niet opdagen, weer verplaatsen

Wel heel vervelend, die lui

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 00:59

jury ik zou het gewoon helemaal afkappen als je het niet vertrouwd en inderdaad vragen of de buren de boel in de gaten kunnen houden of eventueel de trailer verplaatsen.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 01:06

heb je je adres al gegeven? zou dan zeker je buurman ook even vragen ja

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 01:27

hebben adres al, zouden eerst vandaag langskomen. Niet op komen dagen. Willen nu het weekend komen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 01:33

hoe komt het dat je het idee hebt dat ze de trailer willen stelen?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 01:42

Is maar een gevoel hoor Lifaya, maar ze vragen te veel waar ik heen moet en wat ik daar dan precies ga doen. De manier van doorvragen klopt gewoon niet.
Denken vandaag rond half 3 langs te kunnen komen, sturen dan pas om 8 uur mailtje. Al is dit niet ongebruikelijk in MP land :D
Bijvoorbeeld:
We weten dat je een wedstrijd hebt (is dit ook met de KWPN-er? Cq. hebben jullie een nieuwe trailer aangeschaft?).
waarom wil je weten dat dit met de kwpn-er is en wat maakt het uit dat ik evt. een nieuwe heb?
Hoop dat ik me vergis, zo is het een bokker en lachen we ons zo rot om dit voorgevoel...... :o

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 05:45

hhmm vreemd hoor jury idd kansloze info voor hun tenzij ze alles bij je weg willen halen. zou ermee uitkijken er zijn rare snuiters op mp, succes met de verkoop van je trailer!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 07:36

He bah jury, daar zou ik ook de kriebels van krijgen! Inderdaad zoals gezegd zou ik m'n trailer ook zolang ergens anders neer zetten!!

Mijn buurjongen verkoopt sloepen samen met een vriend. Op een gegeven moment komen ze foto's van enkele van hun boten tegen op marktplaats!?! Zij contact opgenomen met de 'verkoper'. Allerlei gegevens gevraagd. Dat moest die man even nakijken en zou het laten weten. Later kregen ze inderdaad reactie en bleek het om hun boten te gaan!! Politie ingeschakeld. Wat bleek, die 'verkoper' stal boten op bestelling......... }:0

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 08:12

@jury: Heel raar! Ik geef sowieso nooit meer info dan ik nodig vind. Ik zou niet op al die vragen ingaan en zeggen dat jullie daar wel even over kunnen praten als ze de trailer komen halen oid.

@kentaro: Wow, mazzel dat ze daar achter zijn gekomen!!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 08:14

Zeker!! Maar vind het maar een akelig idee :P

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 08:19

Ik kocht een feestjurk,had geld over gemaakt maar bleek later dat het 1,50 meer was i.v.m het versturen.Of ik dat meteen nog even over wilde maken, kom op zeg 1,50.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 08:36

Het kan ook zijn dat ze niet je trailer willen stelen, maar bij je willen inbreken. Misschien kun je ze nog vertellen dat je een hele nieuwsgierige buurman hebt, die altijd voor het raam zit.....

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 08:39

Je hoeft toch ook niet expliciet te zeggen dat je niet thuis bent.
Je kunt ook zeggen dat het je niet past.. Weten zij dan veel of je thuis bent of niet..
Maar dit klinkt indd niet als zuivere koffie, zeggen dat je niet thuis bent dan en dan en dan gewoon 'wachten' totdat ze komen? :=

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 08:47

Ik had beschermers te koop staan, dus er mailde iemand...maar die moest en zou het onder rembours willen hebben. Ik hou daar niet van maar toch toegezegd (met spijt) komt later iemand die zegt ik kom ze meteen halen....dus heb ik dat maar gedaan,...vrouwtje afgemaild...die is nu behoorlijk pissig...agjah dan moet je maar niet zeiken om remours...ik hou daar niet van...en kwijt is kwijt hoor.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 08:50

Groot gelijk hoor!
Ik doe ook niet onder rembours. Ons postkantoor is weg. Het postafgifte punt doet geen rembours zendingen, dan moet ik naar een andere plaats ongeveer 10 kilometer verderop. :P

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 08:50

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 08:53

xXLianneXx schreef:
Anne_mieke88 schreef:
Ik had beschermers te koop staan, dus er mailde iemand...maar die moest en zou het onder rembours willen hebben. Ik hou daar niet van maar toch toegezegd (met spijt) komt later iemand die zegt ik kom ze meteen halen....dus heb ik dat maar gedaan,...vrouwtje afgemaild...die is nu behoorlijk pissig...agjah dan moet je maar niet zeiken om remours...ik hou daar niet van...en kwijt is kwijt hoor.

toch is dit niet netjes omdat je het al toegezegd had aan die mevrouw dan had je nooit moeten zeggen dat het goed was.

Klopt, ik vond mezelf ook niet echt heel netjes.... op dat moment dacht ik van naja dan moet ik maar een stuk ervoor rijden en al die moeite doen om te kunnen verzenden...kwijt is kwijt... maar toen belde dat vrouwtje en toen dacht ik....poep er aan ik ben altijd al zo correct en eerlijk mogelijk via marktplaats, even een keertje lak aan....als die ander ze meteen komt halen is ook kwijt is kwijt...en heb ik het handje contantje....en anders moet je eerst nog inpakken, 10 km rijden voor pk, 2 weken wachten op je geld, trekken ze er ook nog een 1% vanaf als provisie....ik had daar echt geen trek in...
:')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 08:58

Onder rembours doe ik ook niet hoor. Vind het trouwens schandalig dat je pas 4 á 6 weken eindelijk je geld eens gestort krijgt. Vanuit post nl zeggen ze 2 weken maar de ervaring is dat het langer duurdt!

Dat van die boten heb ik al meer gehoord. Jullie hebben geluk gehad want er zijn al heel wat mensen op die manier opgelicht.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:14

ze dreigt nu met juridische stappen.....voor 30 euro _O- echt een giller... tis niet netjes wat ik heb gedaan...maar juridische stappen? :=

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:16

Ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan hoor Anne_Mieke, zolang het geld niet is overgemaakt, is er altijd nog een weg terug! Ze kan je helemaal niets maken.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:17

Zou er niet meer op reageren als ik jou was, mailtjes gelijk de prullenbak in :)