model worden/hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chloeve

Re: model worden/hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:46

Hoi allemaal.

Mag ik me ook melden? :o
Ik krijg de laatste tijd steeds mee reacties om model te worden.
En het lijkt me ook heel leuk, een paar maanden geleden heb ik dus samen met een vriendin een professioneel foto shoot gedaan voor de lol.
En ik vond het echt super!! het paste echt bij mij.
Maar nu ben ik heel bang om in te schrijven je hoord allemaal verhalen. ik weet wel welke de grote bureau's zijn, en waar je naar toe moet...Maar ik durf het gewoon niet :o Overgens ben ik "maar" 168 en weeg 47 kilo. Mijn ouders staan achter me maar hoe moet ik beginnen.
Foto's doe ik liever via een pb :o Het spijt me trouwens dat ik niet alles gelezen heb en als deze vragen al voorbij zijn gekomen :o

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:31

Wat voor model wil je worden?

Voor high-fashion zoals je in tijdschriften enzo wel ziet heb je de lengte niet, helaas! Wel zou je je in kunnen schrijven bij een bureau als 'special', in die categorie zitten vaak meiden die het voor de high fashion nét niet hebben maar alsnog te boeken zijn. Er zijn echter niet veel bureau's die dit hebben, veel grote bureau's zoals MaxModels & Elite zoeken minimaal 172 of 176. Even goed zoeken dus, zou zo 123 ook niet een goed bureau met specials kunnen noemen..

Je kan je natuurlijk altijd inschrijven op modelmayhem, en op zo'n manier gewoon op TFP basis gaan werken :j

Ik ben trouwens wel benieuwd naar foto's, die in je profiel vind ik interessant lijken!

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:46

Inderdaad zoals CoronaLime zegt, chloeve! :)

Hier fotootje van de testshoot voor de website, en 10 februari de echte studioshoot. :):)

Afbeelding

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:56

chloeve schreef:
Hoi allemaal.

Mag ik me ook melden? :o
Ik krijg de laatste tijd steeds mee reacties om model te worden.
En het lijkt me ook heel leuk, een paar maanden geleden heb ik dus samen met een vriendin een professioneel foto shoot gedaan voor de lol.
En ik vond het echt super!! het paste echt bij mij.
Maar nu ben ik heel bang om in te schrijven je hoord allemaal verhalen. ik weet wel welke de grote bureau's zijn, en waar je naar toe moet...Maar ik durf het gewoon niet :o Overgens ben ik "maar" 168 en weeg 47 kilo. Mijn ouders staan achter me maar hoe moet ik beginnen.
Foto's doe ik liever via een pb :o Het spijt me trouwens dat ik niet alles gelezen heb en als deze vragen al voorbij zijn gekomen :o

Hoi,

Ik kwam toevallig dit topic (weer) tegen en herken jouw reactie.

Er zijn zoveel meiden die het graag willen maar niet durven of niet weten hoe ze moeten beginnen. Daarnaast zijn er natuurlijk ook ontzettend veel dingen die je mee moet hebben (absoluut niet alleen je uiterlijk).
Je moet tegen heel veel tegenslagen kunnen, een sterk zelfbeeld en zelfvertrouwen hebben en doorzettingsvermogen anders vind je er na een jaar al niets meer aan.

Ik ben 4 jaar catwalkmodel geweest en geef sinds 2007 catwalktrainingen en cursussen aan ervaren en beginnende modellen. Ik help ook graag iedereen op weg, ik heb leuke contacten overgehouden aan mijn modellenwerk en kan dus een opstapje bieden.
Als je interesse hebt mag je altijd PB-en of op facebook kijken (www.facebook.com/TheCatwalkCoach).

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:51

Hey, wat tof dat jij trainingen daar in geeft :)
Ik heb er zelf niet zoveel behoefte aan tho, wat misschien heel raar is als tiener enzo.
Er is maar 1 bureau waar ik super graag voor zou willen werken maar daar ben ik veel te lelijk voor hahaha :')

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 10:04

tja wat voor model? maakt me eigelijk niet uit. ik vind het al super om voor de camera te staan!!
ik ben idd te klein helaas wist ik dit al :( maar ik heb even goed gekeken, en bij sommige bureaus kan ik me wel inschrijven. Maxmodels heeft trouwens een special zag ik net! dus ook voor anderen misschien interessant? ik stuur je wel een pb met een foto :o wie wou ze nog meer? :)

@Courses Je kan het altijd proberen toch? iedereen is speciaal op zijn eigen manier en misschien zoeken ze jou wel!!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 19:38

Ik moet nu voor stage een concept + set bouwen en m'n stage begeleidster gaat mij dan fotograferen ( professioneel fotograaf )

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:35

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:09

Het gaat dan toch echt gebeuren :D

Ik ga morgen naar mijn eerste casting voor een haardemonstratie/fotoshoot van Wella & Sebastian.
Allemaal erg leuk, maar ik ben nu toch wel erg zenuwachtig :+

Erg leuke foto's Ann! Ik vind de eerste wel echt het mooiste, maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:12

Wat leuk, veel plezier/succes! :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 01:49

Succes Snow White! Laat je weten hoe 't was?
Ann_Moi, vind je make up erg tof staan, past goed bij je.
Vind de laatste foto 't minste in de reeks, de pose klopt voor mijn gevoel niet helemaal lekker.
Ik zou wel wat oefenen met je expressie als ik zo vrij mag zijn :)

Ik heb a.s zaterdag m'n shoot met Mark van Velsen :) Veel zin in, ben zeer benieuwd!
Deze week nog even de schoenen voor m'n outfit fixen, doe namelijk spiked fake lita's aan ^^
Moest deze week ook model staan voor de fotograaf waar ik nu stage loop, kwam deze uit;

Afbeelding

Vond 'm opzich wel tof haha, qua scherpte is 'ie heel lekker en heb de edit zelf gedaan naar wat ik mooi vind. ( kleurcorrectie )
Vandaag voor m'n moeder d'r verjaardag ook m'n haar en makeup eens wat anders gedaan, was eigenlijk wel benieuwd wat jullie ervan vinden :)

Afbeelding

Ik draag normaal eigenlijk nooit lippenstift en heb m'n haar altijd los en gestijld, dus dit is echt weer heeeeel wat anders haha :+
Moest er heel erg aan wennen dat al m'n haar uit m'n gezicht was :+

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:52

Heel mooi! Ik vind dat steile wat hard en onnatuurlijk, dit is een mooi zacht kapsel waarbij je gezicht mooi uitkomt
Lippenstift kan je ook mooi hebben

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:22

Wat een mooie foto courses! Erg gaaf :) Ik vind het allebei goed kunnen qua kapsel. Ik vind dat steile erg stoer, en het ongestijlde is weer iets vriendelijker. Ik vind dat je het allebei heel goed kan hebben. :)

Expressie ga ik zeker mee oefenen, maar dat vind ik nog erg moeilijk omdat ik eigenlijk niet zoveel idee heb van hoe en wat. :') Heeft iemand daar nog tips voor?

(dit is overigens nog een experiment foto: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/149323_10151372257839191_1597504_n.jpg )

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:34

Ik heb zelf ook heel veel moeite met expressie hoor. Wat ik vaak doe is gewoon eens voor de spiegel kijken wat flaterend is zeg maar voor je gezicht, wat niet mooi is en wat wel mooi is :) Vooral voor fotografen ook is expressie heel lastig aan te sturen moet ik zeggen, maar als model zijnde moet je maar net 'dat' gezicht kunnen opzetten.

Aw, thanks guys! ^^

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:37

Expressie... begin me er niet over :')
Staat de bovenste helft van mijn gezicht goed, is de onderkant weer 'dood' (of omgekeerd) :+

Maar blijkbaar heb ik toch iets goed gedaan, want ik heb de job! *\o/*
Dinsdag mag ik terugkomen voor een fotoshoot voor Sebastian (zustermerk van Wella).
Ze gaan dan 4 uur aan mijn haar knutselen zodat het er zeer artistiek uit komt te zien! *D
De foto's mag ik daarna eventueel ook gebruiken voor mijn eigen portfolio.

Haha Ann, die laatse foto is tja, uhm... apart?
Wel goed in scene gezet :j

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:57

_Snow_White schreef:
Expressie... begin me er niet over :')
Staat de bovenste helft van mijn gezicht goed, is de onderkant weer 'dood' (of omgekeerd) :+

Maar blijkbaar heb ik toch iets goed gedaan, want ik heb de job! *\o/*
Dinsdag mag ik terugkomen voor een fotoshoot voor Sebastian (zustermerk van Wella).
Ze gaan dan 4 uur aan mijn haar knutselen zodat het er zeer artistiek uit komt te zien! *D
De foto's mag ik daarna eventueel ook gebruiken voor mijn eigen portfolio.

Haha Ann, die laatse foto is tja, uhm... apart?
Wel goed in scene gezet :j

Wat gaaf, gefeliciteerd! Ben benieuwd naar de foto's die er gemaakt gaan worden :D

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 09:56

Vorige week kreeg ik een berichtje van een fotografe waar ik al vaker model had gestaan, of ik last minute in was voor een awesome idee. Natuurlijk! :D Het was verschrikkelijk koud, maar zeker waard!

Ik ben trouwens +/- 1.78m

Eerst even snel wat testfoto's in eigen kleren die ik dan ook op Lookbook kan gebruiken.
Afbeelding

En toen begon het echte werk!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat vinden jullie ervan? Ik moet nog wel gaan werken aan verschillende uitdrukkingen etc. maar het was zoooo kou :brr:

Hier is de link naar de tumblr van de fotografe: http://elisechung.tumblr.com/

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:03

Dat rode in mn haar is trouwens van de dipdye. Ik was eerst bang dat het zou storen, maar vind het effect eigenlijk wel mooi! :+

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:20

Ik vind ze heel tof, maar mis inderdaad wat verschillende uitdrukkingen :) nu voegen de 2e en de 3e foto voor mij eigenlijk weinig toe
Verder niks op de foto's aan te merken en vind je een prachtige meid met een goed figuur en een aansprekend gezicht

Je haar ga ik opslaan als voorbeeld plaatje voor de kapper, heel cool!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:24

Mooie foto's, maar ik denk dat er meer gedaan had kunnen worden! Zeker met deze setting en spullen, nu zijn ze een tikje nietszeggend en steeds het zelfde. Er had meer in gezeten voor mijn gevoel!

Je haar vind ik heel tof.

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:46

Gave setting! Snap dat je door de kou amper wat kon doen :))

Zo heb ik ooit staan bibberen in een bos langs een kanaal :')
Afbeelding
(oude foto van 3 jaar terug)

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:57

Bedankt! :D

Expressie etc ben ik het helemaal mee eens! Deze foto's zijn alleen wel in een krappe 15m geschoten omdat na een paar minuten mijn blote voetjes al bevroren waren in de sneeuw en het met die enorme vleugels lastig was om te bewegen. :')

Ik wil in ieder geval een beetje gaan oefenen met gezichtsuitdrukkingen, weet iemand daar een handige site voor?

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 03:36

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 09:50

Hey, die linker BH draag ik zaterdag ook naar een shoot :P
Ziet er tof uit hoor! :D

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:26

Gaaf zeg :D

Ik heb me net aangemeld op modellenspot.nl, lekker makkelijke site.. Vriendin van me had via daar al een aantal shoots gehad die goed en betrouwbaar waren dus ik waag een gokje :)