Tot ik naar het mail adres keek, echt mega lang met cijfers en letters door elkaar. Dus mn vertrouwen was weg en ik heb vriendelijk gemaild dat ik net hoor dat ze klaar liggen onder de kerstboom (is echt zo! maar mam wou t niet zeggen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tinkerfunss schreef:Ik had net een bod geplaatst op iets, en ik krijg een mail trug dat ie akkoort gaat, dus ik antwoorden van mooi! kan het verstuurd worden,
Tot ik naar het mail adres keek, echt mega lang met cijfers en letters door elkaar. Dus mn vertrouwen was weg en ik heb vriendelijk gemaild dat ik net hoor dat ze klaar liggen onder de kerstboom (is echt zo! maar mam wou t niet zeggen)
chipieke schreef:De leukste die ik had:
als ik voor dat paard nu een héééle hééééle goede thuis bied, krijg ik die dan gratis?
Was een zeer waardevolle springmerrie met flinke papieren, ja doeg hoor
En ooit eens een kast te koop gezet en mijn man stond toevallig op de foto,
kreeg ik een mail terug van een vrouw die vroeg of ze mijn man bij de kast kreeg
hanny_jelke schreef:nou met konijnen op marktplaats moet je rond kerst ook uit kijken
heb een advertentie op markt plaatstaan van 2 jongen konijnen.
van beide konijntjes een foto en op de derde foto staan de ouders.
uitleg er bij welke foto wie is en dat de konijnen op de derde foto niet te koop zijn.
wordt ik gebeld,
ja wil ze alle 4 hebben.
dus ik snapte er niks van dus netjes gevraagt welke 4
ja u heeft toch een advertentie met konijnen.
ja dat klopt maar dat zijn er maar 2, de ouders op de derde foto zijn niet te koop.
oh ja dan houd het op want het ging me vooral om de ouders, want die zijn al goed voor de kerst de jongen zijn nog te klein.
heb daarop gezegt dat ze niet voor in de pan zijn en hem een fijne dag gewenst.
tinkerfunss schreef:hanny_jelke schreef:nou met konijnen op marktplaats moet je rond kerst ook uit kijken
heb een advertentie op markt plaatstaan van 2 jongen konijnen.
van beide konijntjes een foto en op de derde foto staan de ouders.
uitleg er bij welke foto wie is en dat de konijnen op de derde foto niet te koop zijn.
wordt ik gebeld,
ja wil ze alle 4 hebben.
dus ik snapte er niks van dus netjes gevraagt welke 4
ja u heeft toch een advertentie met konijnen.
ja dat klopt maar dat zijn er maar 2, de ouders op de derde foto zijn niet te koop.
oh ja dan houd het op want het ging me vooral om de ouders, want die zijn al goed voor de kerst de jongen zijn nog te klein.
heb daarop gezegt dat ze niet voor in de pan zijn en hem een fijne dag gewenst.
Oohh daar moet ik niet aan denken nee!! maar goed dat hij het er wel eerlijk bijzecht! mniet dat ze het kopen voor de kinderen en eigenlijk in de pan gaan! Mijn kleine nijn was eigenlijk ook voor in de pan, maar omdat ik hem te pakken had gekregen (hij liep los in de stallen) mocht ik hem mee naar huis nemen, we zijn 5 jaar verder en geniet nogsteeds van hem!
hanny_jelke schreef:ja tegen houden kun je het niet.
en als het met de jongen gebeurt jammer maar daar heb ik als verkoper geen controlle over.
maar de ouders blijven bij mij.
tinkerfunss schreef:hanny_jelke schreef:ja tegen houden kun je het niet.
en als het met de jongen gebeurt jammer maar daar heb ik als verkoper geen controlle over.
maar de ouders blijven bij mij.
Nee idd, maar als ik een konijn te koop heb, en die gene zecht dat ie voor kerst is krijgt hij hem van mij niet, dan wil ik er wel een goed tehuis voor. Als ie zecht dat ie voor kinderen is en het later als nog opeet heb ik mijn best gedaan idd.
Magrathea schreef:Volgens mij is het gros op MP wel te vertrouwen hoor. Je kan ook kijken naar hoe lang iemand al actief is, dat zegt vaak ook wel iets over de betrouwbaarheid.
Op zich lijkt het me niet zo moeilijk om iets in te bouwen waarbij MP zegt, als je het bod accepteert gaat de bieding ook dicht. Dat je dan een knopje in moet drukken ofzo, met 'sluit bieding' en dan pas contact kan opnemen met iemand die het hoogste bod heeft gedaan
2005 schreef:Op het moment wordt er heel veel opgelicht via marktplaats. Ik ben zelf ook opgelicht, terwijl ik alles altijd check. Ze gebruiken steeds andere mail en ip adressen. Wat mij opvalt is dat heel weinig mensen de moeite nemen om aangifte te doen. Melding maken kan je altijd, voor internetoplichting is dat heel makkelijk vanuit huis te doen. Als je melding maakt, gaat er automatisch een bericht naar marktplaats zodat de account geblokkeerd kan en er niet nog meer mensen de dupe worden van oplichting.
Verder krijg ik zelf heel veel mails of ze eerst de helft mogen betalen (nee). Ook heel veel zielige ik ben jong en heb geen geld e-mails.