Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tinkerfunss

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:50

Ik had net een bod geplaatst op iets, en ik krijg een mail trug dat ie akkoort gaat, dus ik antwoorden van mooi! kan het verstuurd worden,
Tot ik naar het mail adres keek, echt mega lang met cijfers en letters door elkaar. Dus mn vertrouwen was weg en ik heb vriendelijk gemaild dat ik net hoor dat ze klaar liggen onder de kerstboom (is echt zo! maar mam wou t niet zeggen :+ )

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 22:52

tinkerfunss schreef:
Ik had net een bod geplaatst op iets, en ik krijg een mail trug dat ie akkoort gaat, dus ik antwoorden van mooi! kan het verstuurd worden,
Tot ik naar het mail adres keek, echt mega lang met cijfers en letters door elkaar. Dus mn vertrouwen was weg en ik heb vriendelijk gemaild dat ik net hoor dat ze klaar liggen onder de kerstboom (is echt zo! maar mam wou t niet zeggen :+ )

Dat klopt, dat is versleuteld door marktplaats...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:52

Da's normaal op MP, dat gaat via MP en niet direct via eigen mail ;-)

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:54

ow echt?? ow weer wat geleerd! :)
Maar en blij dat ik mam om hulp vroeg dus want anders had ik het nu dubbel!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 23:21

Mijn bod voor de fietskar in Noord Limburg is akkoord (vooralsnog hahaha) mijn ouders kunnen hem hopelijk zaterdag ophalen als ze naar ons toe komen..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 23:31

Wat fijn dat het gelukt is! (gaan we nu wel van uit :P )
Heeft het toch nog iets goeds opgeleverd!

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 23:34

chipieke schreef:
De leukste die ik had:

als ik voor dat paard nu een héééle hééééle goede thuis bied, krijg ik die dan gratis?

Was een zeer waardevolle springmerrie met flinke papieren, ja doeg hoor :+

En ooit eens een kast te koop gezet en mijn man stond toevallig op de foto,
kreeg ik een mail terug van een vrouw die vroeg of ze mijn man bij de kast kreeg :\

hahahaha.. nouja daar kun je de humor volgens mij nog wel van in zien :')

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 00:36

OMG die vind ik geweldig!
Ja ik hoop ook dat het lukt! Laat jullie wel wat weten!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:23

:') Krijg ik een mail over mijn advertentie met aquarium:
'hoi, ik heb voor vanavond nog een aquarium nodig kun je me bellen?'
Dus ik terug gemaild:
'Ja hoor, alleen je nummer staat er niet bij dus bel maar naar......'

Kom nou, hij wil iets en dan moet ik hem bellen? :Y)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:47

nou met konijnen op marktplaats moet je rond kerst ook uit kijken :')
heb een advertentie op markt plaatstaan van 2 jongen konijnen.
van beide konijntjes een foto en op de derde foto staan de ouders.
uitleg er bij welke foto wie is en dat de konijnen op de derde foto niet te koop zijn.

wordt ik gebeld,
ja wil ze alle 4 hebben.
dus ik snapte er niks van dus netjes gevraagt welke 4
ja u heeft toch een advertentie met konijnen.
ja dat klopt maar dat zijn er maar 2, de ouders op de derde foto zijn niet te koop.
oh ja dan houd het op want het ging me vooral om de ouders, want die zijn al goed voor de kerst de jongen zijn nog te klein.
heb daarop gezegt dat ze niet voor in de pan zijn en hem een fijne dag gewenst.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 18:23

hanny_jelke schreef:
uitleg er bij welke foto wie is en dat de konijnen op de derde foto niet te koop zijn.

wordt ik gebeld,
ja wil ze alle 4 hebben.
ja dat klopt maar dat zijn er maar 2, de ouders op de derde foto zijn niet te koop.
oh ja dan houd het op want het ging me vooral om de ouders, want die zijn al goed voor de kerst de jongen zijn nog te klein.

Oohh daar moet ik niet aan denken nee!! maar goed dat hij het er wel eerlijk bijzecht! mniet dat ze het kopen voor de kinderen en eigenlijk in de pan gaan! Mijn kleine nijn was eigenlijk ook voor in de pan, maar omdat ik hem te pakken had gekregen (hij liep los in de stallen) mocht ik hem mee naar huis nemen, we zijn 5 jaar verder en geniet nogsteeds van hem! :)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 18:32

tinkerfunss schreef:
hanny_jelke schreef:

wordt ik gebeld,
ja wil ze alle 4 hebben.

Oohh daar moet ik niet aan denken nee!! maar goed dat hij het er wel eerlijk bijzecht! mniet dat ze het kopen voor de kinderen en eigenlijk in de pan gaan! Mijn kleine nijn was eigenlijk ook voor in de pan, maar omdat ik hem te pakken had gekregen (hij liep los in de stallen) mocht ik hem mee naar huis nemen, we zijn 5 jaar verder en geniet nogsteeds van hem! :)

ja tegen houden kun je het niet.
en als het met de jongen gebeurt jammer maar daar heb ik als verkoper geen controlle over.
maar de ouders blijven bij mij.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 19:29

hanny_jelke schreef:
en als het met de jongen gebeurt jammer maar daar heb ik als verkoper geen controlle over.

Nee idd, maar als ik een konijn te koop heb, en die gene zecht dat ie voor kerst is krijgt hij hem van mij niet, dan wil ik er wel een goed tehuis voor. Als ie zecht dat ie voor kinderen is en het later als nog opeet heb ik mijn best gedaan idd.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:51

Het is zegt met een g en niet met een ch :)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 23:01

Morgen word de Delissen 535 opgehaald!! Ben nog €30 goedkoper uit ook!!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:03

Hee, krijg ik toch even een goed berichtje van MP :)

Ik heb een advertentie staan omdat ik een extra controller wil en 2 stuurtjes. Dus ik krijg een berichtje van iemand, had nog niet gereageerd, wilde dat dit weekend gaan doen.. Maar ik krijg nu dus wel mooi een berichtje van MP dat er klachten over hem binnen zijn gekomen en dat zijn account is geblokkeerd, dus dat ik maar niet moet reageren :). Er wordt dus wel degelijk op gelet!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:31

tinkerfunss schreef:
hanny_jelke schreef:

Nee idd, maar als ik een konijn te koop heb, en die gene zecht dat ie voor kerst is krijgt hij hem van mij niet, dan wil ik er wel een goed tehuis voor. Als ie zecht dat ie voor kinderen is en het later als nog opeet heb ik mijn best gedaan idd.

nee klopt als ze zeggen hij is voor kerst dan zeg ik sorry maar daar is hij niet voor bedoeld.
maar als ze zeggen daat hij een goed huis krijgt bij kinderen en hij wordt als nog opgegeten dan heb ik daar als verkoper totaal geen controlle over.
weet ik het van te voren dan krijgen ze hem echt niet mee :o

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 03:33

Magrathea schreef:
Volgens mij is het gros op MP wel te vertrouwen hoor. Je kan ook kijken naar hoe lang iemand al actief is, dat zegt vaak ook wel iets over de betrouwbaarheid.

Op zich lijkt het me niet zo moeilijk om iets in te bouwen waarbij MP zegt, als je het bod accepteert gaat de bieding ook dicht. Dat je dan een knopje in moet drukken ofzo, met 'sluit bieding' en dan pas contact kan opnemen met iemand die het hoogste bod heeft gedaan :)

maar dat is ook weer niet helemaal fijn, want soms bieden mensen wel in de buurt van wat ik in gedachten heb als minimalen prijs en dan mail ik ze dat ik dat er toch minimaal voor wil hebben, en dan laat ik ondertussen de advertentie staan totdat ik reactie heb..

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 10:25

Sammie schreef:
Het is zegt met een g en niet met een ch :)

Ik heb dislectie in die dingen, ik weet van mezelf dat ik dat altijd afwissel maar nooit de goeie onthoud.. :o

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 10:30

Op het moment wordt er heel veel opgelicht via marktplaats. Ik ben zelf ook opgelicht, terwijl ik alles altijd check. Ze gebruiken steeds andere mail en ip adressen. Wat mij opvalt is dat heel weinig mensen de moeite nemen om aangifte te doen. Melding maken kan je altijd, voor internetoplichting is dat heel makkelijk vanuit huis te doen. Als je melding maakt, gaat er automatisch een bericht naar marktplaats zodat de account geblokkeerd kan en er niet nog meer mensen de dupe worden van oplichting.
Verder krijg ik zelf heel veel mails of ze eerst de helft mogen betalen (nee). Ook heel veel zielige ik ben jong en heb geen geld e-mails.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 10:33

Pffff, ik heb mijn merrie op MP staan en de reacties en vragen die je krijgt.... >;)
Heb maar een standaard antwoord op Word gemaakt wat ik evt. kan aanpassen bij specifieke vragen, maar dan schrijf je dus een heel verhaal en krijg je nooit meer reactie {:)-:( .
Erg vermoeiend.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 11:44

2005 schreef:
Op het moment wordt er heel veel opgelicht via marktplaats. Ik ben zelf ook opgelicht, terwijl ik alles altijd check. Ze gebruiken steeds andere mail en ip adressen. Wat mij opvalt is dat heel weinig mensen de moeite nemen om aangifte te doen. Melding maken kan je altijd, voor internetoplichting is dat heel makkelijk vanuit huis te doen. Als je melding maakt, gaat er automatisch een bericht naar marktplaats zodat de account geblokkeerd kan en er niet nog meer mensen de dupe worden van oplichting.
Verder krijg ik zelf heel veel mails of ze eerst de helft mogen betalen (nee). Ook heel veel zielige ik ben jong en heb geen geld e-mails.

ohja die klinkt bekend
en of ze hem (paard)
gratis mochten voor een goed huis want ze hadden geen geld voor de aanschaf.
een mail terug gestuurd met daarin

waaneer u de aanschaf niet kan betalen, kan u ook de onder houd niet betalen.
nooit meer iets van gehoord :+

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:43

Nou ik ben helemaal blij! Leren jasje gekocht, geld overgemaakt en een dag later het jasje in supergoede staat en precies zoals de foto's geleverd!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 00:08

IK HEB HEM!!!! Hij is als nieuw én €30 goedkopet dan de vorige!!!

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 00:28

Vorige week belde een vrouw voor mijn zadel, ze zou de volgende dag komen.
Volgende dag, geen mevrouw.
Maandag belde de mevrouw weer, morgen zou ze echt komen. :j
Volgende dag, opnieuw geen mevrouw.
Woensdag belde de mevrouw weer dat ze de volgende dag zou komen, heb haar duidelijk gemaakt dat, als ze deze keer niet zou komen, ik het zadel niet aan haar verkoop.
Volgende dag, geen mevrouw.
Ze heeft me dus om de dag gebeld behalve gisteren. Toen ik thuis kwam van mijn paard stond er een auto op onze oprit met 5 mensen er in. Schrok me dood toen ik er langs fietste, had ze eerst niet zien zitten. Mevrouw was helemaal boos dat ze gekomen was maar ík niet thuis was. Nu eiste ze dat er 50 euro van de prijs af ging omdat ze zo lang had gewacht. Uh, mevrouw..