Het meest asociale gedrag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Optiwolk

Re: Het meest asociale gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 23:45

@Benfan: jammer!

@Sjaab: bellen in een winkel ... het hangt ervan af denk ik.
In een grote supermarkt, waar het bliepbliepbliep is dan durf ik dat ook wel doen, maar ik groet de cassière altijd.
In een klein winkeltje, of een boetiekje ofzo duw ik zelfs af. Die winkel is persoonlijker!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:59

Ik had het pas bij de jumbo, koop daar altijd flesjes redbull.
Kom ik thuis is een zo'n flesje half leeg!
Ben blij dat ik erachter kwam voordat ik een slok nam.
Goor zeg!

Bellende mensen aan de kassa vind ik ook echt not done!

Ik heb ook een poosje schoongemaakt bij een vrouwtje die hulp nodig had omdat ze ernstige rug problemen had.

Goed ik kom daar om voor haar schoon te maken, en als ik dan aan het stofzuigen was presteerde zij het altijd om net een vriendin te bellen, zodat ik niet kon zuigen.

Als ik dan aangaf dat ik graag verder wou, kreeg ik een snauw dat zij betaalde en ik maar moest wachten totdat zij klaar was!
Mevrouw ging dus gauw van mijn lijstje af! Komop zeg ga geen half uur wachten totdat ik verder kan.
(Even voor de duidelijkheid, stofzuigen deed ik als laatste anders had ik makkelijk even wat anders kunnen gaan doen.)

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:11

love_shyboy schreef:
Eerst zette wij onze auto altijd langs de weg die voor ons huis loopt, sinds kort doen we dit niet meer op de plek waar we eerst deden. dit was voor het huis van een overbuurman van ons, en we kregen dus steeds van die briefjes van 'Wees niet bang om je auto eens ergens anders neer te zetten, buur...'

Aardig asociaal vind ik, zeg dan vriendelijk of we de auto ergens anders willen zetten, ipv naamloze briefjes...

Klinkt bekend.

Mijn moeder zette voorheen wel eens een keer de auto voor de buren, omdat vlak voor ons huis een grote boom staat met veel duiven. Zij hebben een garagebox, dus de auto van de buren staat bijna nooit voor de deur.
Komt de buurvrouw klagen dat mijn moeder de auto, maar ergens anders moet neerzetten, omdat zij anders niet naar buiten kan kijken (???) Zo'n leuk uitzicht is het niet (woonwijk) :')

Bovendien zetten zij in de zomer, regelmatig de caravan minimaal 3 weken voor de deur en dan zeurt mijn moeder ook niet dat haar uitzicht verpest is ...

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:52

BlackEyed schreef:
love_shyboy schreef:
Eerst zette wij onze auto altijd langs de weg die voor ons huis loopt, sinds kort doen we dit niet meer op de plek waar we eerst deden. dit was voor het huis van een overbuurman van ons, en we kregen dus steeds van die briefjes van 'Wees niet bang om je auto eens ergens anders neer te zetten, buur...'

Aardig asociaal vind ik, zeg dan vriendelijk of we de auto ergens anders willen zetten, ipv naamloze briefjes...

Klinkt bekend.

Mijn moeder zette voorheen wel eens een keer de auto voor de buren, omdat vlak voor ons huis een grote boom staat met veel duiven. Zij hebben een garagebox, dus de auto van de buren staat bijna nooit voor de deur.
Komt de buurvrouw klagen dat mijn moeder de auto, maar ergens anders moet neerzetten, omdat zij anders niet naar buiten kan kijken (???) Zo'n leuk uitzicht is het niet (woonwijk) :')

Bovendien zetten zij in de zomer, regelmatig de caravan minimaal 3 weken voor de deur en dan zeurt mijn moeder ook niet dat haar uitzicht verpest is ...

Dat is toch gewoon een openbare parkeerplaats? Ze heeft dus helemaal geen recht van klagen.
De overbuurvrouw van mijn vader klaagt altijd over het onkruid in mijn vaders tuin.. Ook vanwege het uitzicht pff waar een mens zich al niet druk om maakt.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 23:26

heb me vandaag nog geergerd.. := kwam de (volle) trein binnen en op alle plekjes die nog vrij waren stonden tassen uitgestald of zat men half overheen ( :? ). dus toen was er een meisje die met haar voeten (zonder schoenen, die lagen op de grond :r ) op de stoel naast dr zat en tas ook op de stoel die zat te bellen. dus ik vroeg of ik ernaast mocht. eerst geen reactie, vraag het nog een keer. dus ze haalde dr tas weg. be 3 seconden later toch maar ergens anders gaan zitten, vond het een beetje een vies idee dat iemand vlak dr voor nog met dr stinkpoten op die stoel had gezeten. :r
maar dat vind ik zo irritant, de stoel naast je bezet houden (en dan ook echt van die tassen die je makkelijk voor je of bovenop kan zetten) omdat je eigenlijk liever niet wil dat er iemand naast je komt zitten terwijl je ziet dat er allemaal mensen binnen lopen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 23:58

Sjaap schreef:
Werk er inmiddels al jaren niet meer, maar toen ik nog in een winkel werkte vond ik het altijd behoorlijk asociaal wanneer er klanten bellend aan de kassa kwamen. Die probeerden dan wijzend en zonder ook maar gedag te zeggen duidelijk te maken wat ze wilden. Gelukkig hoefde ik van mn baas bellende klanten niet te helpen, zelfs niet als ze de enige klanten in de winkel waren. Gewoon domweg blijven staan alsof de klant er niet is.

Ook klanten die niet het fatsoen hebben gedag of bedankt te zeggen hadden aan mij een slechte. Dan kan je een opmerking krijgen als: ook goedemiddag, of graag gedaan hoor. Gelukkig steldde mij baas dit mij ook verplicht.

Nog iets waarvan ik echt verbaasd was: een week of 2 geleden stond ik te wachten op de tram. Komt er een dakloze aan, begint tegen me te praten. Vraagt of ik misschien wat kleingeld voor m over heb. Ben de slechtste niet, dus graai eens in mn portemonnee om 2 euro voor de beste man te pakken. Zegt ie: Voor 5 euro slaap ik vannacht binnen, kan je niet 5 euro missen? Uh..... Nee? Hij pakt die 2 euro, draait zich om en loopt weg zonder iets te zeggen. Stond echt even met de spreekwoordelijke bek vol tanden...

Ik wil ook zo'n baas! Wij moeten echt over ons heen laten lopen als hondjes. Vooral omdat 16 ben doen klanten er ook nog een schepje bovenop.
Ik heb ook wel eens van die bellende klanten dan, ik krijg dan nog maar met moeite 'goedemiddag', 'alstublieft', 'tot ziens' en 'goed weekend' uit mijn mond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 00:11

Vandaag stond ik even te praten met een meisje dat ik tegenkwam. Ik stond met mijn fjord op een grasstrook naast een pensionstal niet zo ver van mijn wei. De eigenaresse van die stal stond iets verderop met haar dochter te praten.
Nou gaat mijn fjord als het hem allemaal te lang duurt altijd staan mesten :+ ... en dat deed hij nu dus ook daar op het gras.
Komt die eignaresse eraan lopen en schreeuwt heel hard tegen mij: " RUUM DAT STRONT OP!!!! RUUM NOE METEEN DAT STRONT OP!! OPRUUUUUMM!!! "
Ik kan er niet zo goed tegen als mensen meteen zo beginnen te schreeuwen en commanderen, maar ik beet mijn tong er bijna af, glimlachte een keer vriendelijk en begon haar uit te leggen dat dat nu moeilijk ging omdat ik niks bij me had om dat te doen en dat ik straks even met de auto ervoor terug zou komen.
In tussen kreeg ik nog wat gemoster van haar naar mijn hoofd geslingerd maar nadat ik haar had gezegd dat ik er over een half uurtje zou zijn liep ze weg.

En dat terwijl de ruiters van haar pensionstal nooit hun mest opruimen en ik er heel vaak door mensen van beschuldigd wordt dat dat dan mest van mijn paarden is :(
Had ik haar eigenlijk moeten zeggen.... :')

(ze hebben hier in het dorp trouwens allemaal hetzelfde splaakgeblek, dat stront :D )

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 00:58

Als mensen bij de Mac Donalds (oid.) na het eten, de afval niet in de afvalbak gooien maar gewoon op tafel laten staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 01:25

Everytime schreef:
Als mensen bij de Mac Donalds (oid.) na het eten, de afval niet in de afvalbak gooien maar gewoon op tafel laten staan.

of op de parkeerplaats zo uit het raam van hun auto gooien.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 08:35

Lamar schreef:
Everytime schreef:

of op de parkeerplaats zo uit het raam van hun auto gooien.

Of naar de drive-in gaan, het al rijdend opeten en het dan 5 km verder in de berm droppen.
Laat dat nou net voor m'n deur zijn zo ongeveer.
Ook lastig als er nog een stukje burger inzit en ik ga met woefje gaan wandelen!

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 09:53

Yellowcab schreef:
Dat is toch gewoon een openbare parkeerplaats? Ze heeft dus helemaal geen recht van klagen.
De overbuurvrouw van mijn vader klaagt altijd over het onkruid in mijn vaders tuin.. Ook vanwege het uitzicht pff waar een mens zich al niet druk om maakt.

Hihi, nee ze heeft ook geen recht van klagen.
Gelukkig woon ik niet meer thuis, anders had ze elke dag een auto voor haar deur gekregen die haar uitzicht verpest. :')

Nodig de overbuurvrouw van je vader eens uit het onkruid te wieden als ze er zo last van heeft. :D

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:08

wat ik echt asociaal vind is dat wij een een zeeeeeer kinderrijke straat/wijk wonen, en aan het einde van "mijn" blok is een klein speeltuintje met zandbak, waar alle kleine kids in spelen, en een vrouw die daar recht tegenover woont heeft een hoop katten , en die doen dus hun behoefte in de zandbak!
zij zegt doodleuk ; ja als ze het toch al daar doen hoef ik geen kattebak meer te kopen!!
(en de kinderen zitten geregeld onder en er zijn erbij die al een aantal keer wormpjes ervan hebben gekregen, erg smerig dus!!)

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:55

Loose schreef:
heb me vandaag nog geergerd.. := kwam de (volle) trein binnen en op alle plekjes die nog vrij waren stonden tassen uitgestald of zat men half overheen ( :? ). dus toen was er een meisje die met haar voeten (zonder schoenen, die lagen op de grond :r ) op de stoel naast dr zat en tas ook op de stoel die zat te bellen. dus ik vroeg of ik ernaast mocht. eerst geen reactie, vraag het nog een keer. dus ze haalde dr tas weg. be 3 seconden later toch maar ergens anders gaan zitten, vond het een beetje een vies idee dat iemand vlak dr voor nog met dr stinkpoten op die stoel had gezeten. :r
maar dat vind ik zo irritant, de stoel naast je bezet houden (en dan ook echt van die tassen die je makkelijk voor je of bovenop kan zetten) omdat je eigenlijk liever niet wil dat er iemand naast je komt zitten terwijl je ziet dat er allemaal mensen binnen lopen.

Ik heb dat een keer met een heeeeele grote koffer die niet in het bagagerek of onder de bank pasten. Vond het toen een beetje banketstaaf dat mensen juist aan mij gingen vragen of ze daar mochten zitten, ik zat al gewoon in de gang op zo'n krukje.. Maar gewoon een normale tas zou ik gewoon op schoot houden hoor, ze betalen toch ook niet voor die 2e stoel!

@Rachel_J kunnen jullie niet gezamenlijk naar de gemeente met deze klacht of zelf een net kopen voor eroverheen? Hadden wij vroeger op school ook last van.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:59

het wordt nog gekker ; madam is blijkbaar 2 weken geleden naar turkije vertrokken en komt eind oktober pas weer terug.
voor de katten zou er zogenaamd iemand elke dag komen, maar aangezien wij die in al die tijd pas 1 keer gezien hebben , hebben we vanmorgen in overleg met andere omwonenden en de dierenarts de katten gevangen en naar het asiel gebracht.
hopelijk vinden ze via die weg een nieuw huisje waar er wel goed voor ze wordt gezorgd.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:08

ik fietste laatst op de dijk en daar fietsen altijd wielrenners en ik fietsete naast een vriendin hun belde wij aan de kant maar volgens hun ging het niet snel genoeg en toen staken ze hun middel vinger op

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:12

rachel_j schreef:
het wordt nog gekker ; madam is blijkbaar 2 weken geleden naar turkije vertrokken en komt eind oktober pas weer terug.
voor de katten zou er zogenaamd iemand elke dag komen, maar aangezien wij die in al die tijd pas 1 keer gezien hebben , hebben we vanmorgen in overleg met andere omwonenden en de dierenarts de katten gevangen en naar het asiel gebracht.
hopelijk vinden ze via die weg een nieuw huisje waar er wel goed voor ze wordt gezorgd.

Oeh ben benieuwd hoe ze hierop reageert als ze terug komt. Ow sorry las over eind oktober heen. Nee dan vind ik het absoluut een goede actie, raar dat je je katten zolang alleen laat ik zou ze dan toch bij iemand in huis plaatsen. Voor zo'n lange tijd vind ik 1x per dag iemand die alleen even eten geeft echt te weinig. Gelukkig was de dierenarts het dus ook met jullie eens.
Laatst bijgewerkt door Yellowcab op 13-05-11 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:13

rachel_j schreef:

Het is natuurlijk nogal moeilijk om te beoordelen hoe de situatie is vanaf de pc, maar dit vind ik toch wel heftig hoor. Hebben jullie nu alleen de katten gevangen omdat ze in die zandbak hun behoefte doen (wat natuurlijk wel heel asociaal is, daar hoor je me niet over)? Of waren de katten er ook slecht aan toe?

Anders vind ik het weer redelijk asociaal om zomaar andermans katten naar een asiel te brengen, waar ze wellicht niet herplaatst kunnen worden en ingeslapen moeten worden, alleen vanwege die zandbak.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:16

lovestimba schreef:
ik fietste laatst op de dijk en daar fietsen altijd wielrenners en ik fietsete naast een vriendin hun belde wij aan de kant maar volgens hun ging het niet snel genoeg en toen staken ze hun middel vinger op

Ik blijf gewoon naast elkaar fietsen als wielrenners perse met 4 naast elkaar erlangs willen. Nog een wonder dat ze bij jullie belde normaal schreeuwen ze iets onverstaanbaars. Wielrenners zijn met stip de meest asociale weggebruikers (in de meeste gevallen) stomme amateurs die zich gedragen alsof ze de tour de france rijden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:16

@Rachel
Omdat jullie maar 1x iemand hebben gezien die de katten kwam verzorgen hebben jullie de katten maar naar het asiel gebracht??

nevadaladylu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:17

Kinke schreef:
Bellona, je ijshoorntje opnieuw vullen is gewoon goor voor de volgende persoon. Heeft niets met humor te maken maar met fatsoen naar je medemens.

Maar de volgende bovenkant zit toch niet onder? Ik snap niet wat hier eigelijk zo vies aan is maar ik snap wel dat het erg aso is.

Misschien wel een beetje laat.. :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:31

Vooral kinderen kwijlen tijdens het ijsjes eten en likken/sabbelen het hoorntje af (die dan lekker plakkerig wordt).
Dit hoorntje wordt in de houder gezet en de volgende klant moet zijn hoorntje daar ook weer induwen.

Ik heb al een keertje gehad dat, toen ik mijn hoorntje er weer uit wilde halen, er een hele klodder afgesabbelde koek (wat van het vorige hergebruikte hoorntje is gevallen) op de mijn zat.
Dat is echt goor.

Daarnaast betaal je voor 1x ijs en is het gewoon stelen om 2x te pakken.
Hoe meer mensen het doen hoe duurder het ijsje volgend jaar wordt.

nevadaladylu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:32

Aha zo! Ik dacht al..
Maar dat deed ik vroeger ook... (zonder het kwijlen etc)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:41

Lalee_ schreef:
Mensen in de trein die hun tas op de stoel naast hun leggen!

Dat is toch wel mijn grootste ergernis inderdaad, in de bus of trein.. Zie je mensen in de bus al staan, zijn er doodleuk 2 of 3 mensen die een plek naast zich bezet houden met hun tas. Kijk, als het helemaal leeg is, is het een ander verhaal. Maar als je ziet dat het drukker wordt haal je die tas toch weg? Ik vraag me altijd af of die mensen bang zijn voor andere mensen ofzo := Ik ga juist altijd expres naast zo iemand zitten (tenzij ik ergens in m'n uppie kan zitten).

Lees hierboven ook wielrenners, die zijn inderdaad asociaal zeg... Denken echt dat de hele weg van hun is.

nevadaladylu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:52

Zoiets asociaals heb ik eens meegemaakt...
Nouja wij rijden terug van de Albert Heijn rijden we langs een plein, gooit er ineens een hangjonger iets naar onze auto. Wij denken natuurlijk een sneeuwbal (sneeuwde toen) dus we rijden door thuis blijkt het een ei te zijn nou een beetje andere mensen hun auto vies maken

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 16:17

er is in die 2 weken tijd 1x iemand geweest en die heeft (letterlijk) een zak brokjes leeggekieperd in de keuken , we hebben kontakt met die persoon gezocht en die bevestigde dat zelf, meer hoefde hij volgens de eigenaresse niet te doen. (????)
ze hadden GEEN water (al ruim een week blijkt achteraf) , GEEN kattebak , en zijn dus maar wat aan hun lot overgelaten.
ze waren in de straat al aan het schooien, liepen keukens binnen etc. en begonnen dus voor overlast te zorgen , wat dus in 1e instantie de reden was dat wij ons af gingen vragen wie er voor de dieren zorgde.
we hebben ze eerst gevangen en nagekeken, en toen we ze vast hadden was wel duidelijk dat de dieren aan het vermageren waren ,(schokkend!) dus in overleg met de dierenarts (die hier in de straat woont en deze katten ook kent) en in overleg met het dierenasiel is besloten om ze naar het dierenasiel te brengen.
ze blijven minimaal 2 maanden in het asiel, en komen dan pas vrij voor adoptie.
ingeslapen worden ze absoluut niet. situatie was echter wel zodanig dat de dieren onder geen enkel beding nog terug gaan naar de "eigenaresse".(dat is een beslissing die wordt genomen door het asiel na overleg met DA en dierenbescherming, staan wij buiten)

de zandbak was en is een bron van irritatie voor velen, maar staat los van het wegbrengen van de katten.
ik hoop dat het zo een beetje duidelijker is.