Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
love_shyboy schreef:Eerst zette wij onze auto altijd langs de weg die voor ons huis loopt, sinds kort doen we dit niet meer op de plek waar we eerst deden. dit was voor het huis van een overbuurman van ons, en we kregen dus steeds van die briefjes van 'Wees niet bang om je auto eens ergens anders neer te zetten, buur...'
Aardig asociaal vind ik, zeg dan vriendelijk of we de auto ergens anders willen zetten, ipv naamloze briefjes...
BlackEyed schreef:love_shyboy schreef:Eerst zette wij onze auto altijd langs de weg die voor ons huis loopt, sinds kort doen we dit niet meer op de plek waar we eerst deden. dit was voor het huis van een overbuurman van ons, en we kregen dus steeds van die briefjes van 'Wees niet bang om je auto eens ergens anders neer te zetten, buur...'
Aardig asociaal vind ik, zeg dan vriendelijk of we de auto ergens anders willen zetten, ipv naamloze briefjes...
Klinkt bekend.
Mijn moeder zette voorheen wel eens een keer de auto voor de buren, omdat vlak voor ons huis een grote boom staat met veel duiven. Zij hebben een garagebox, dus de auto van de buren staat bijna nooit voor de deur.
Komt de buurvrouw klagen dat mijn moeder de auto, maar ergens anders moet neerzetten, omdat zij anders niet naar buiten kan kijken (???) Zo'n leuk uitzicht is het niet (woonwijk)
Bovendien zetten zij in de zomer, regelmatig de caravan minimaal 3 weken voor de deur en dan zeurt mijn moeder ook niet dat haar uitzicht verpest is ...
Sjaap schreef:Werk er inmiddels al jaren niet meer, maar toen ik nog in een winkel werkte vond ik het altijd behoorlijk asociaal wanneer er klanten bellend aan de kassa kwamen. Die probeerden dan wijzend en zonder ook maar gedag te zeggen duidelijk te maken wat ze wilden. Gelukkig hoefde ik van mn baas bellende klanten niet te helpen, zelfs niet als ze de enige klanten in de winkel waren. Gewoon domweg blijven staan alsof de klant er niet is.
Ook klanten die niet het fatsoen hebben gedag of bedankt te zeggen hadden aan mij een slechte. Dan kan je een opmerking krijgen als: ook goedemiddag, of graag gedaan hoor. Gelukkig steldde mij baas dit mij ook verplicht.
Nog iets waarvan ik echt verbaasd was: een week of 2 geleden stond ik te wachten op de tram. Komt er een dakloze aan, begint tegen me te praten. Vraagt of ik misschien wat kleingeld voor m over heb. Ben de slechtste niet, dus graai eens in mn portemonnee om 2 euro voor de beste man te pakken. Zegt ie: Voor 5 euro slaap ik vannacht binnen, kan je niet 5 euro missen? Uh..... Nee? Hij pakt die 2 euro, draait zich om en loopt weg zonder iets te zeggen. Stond echt even met de spreekwoordelijke bek vol tanden...
Lamar schreef:Everytime schreef:Als mensen bij de Mac Donalds (oid.) na het eten, de afval niet in de afvalbak gooien maar gewoon op tafel laten staan.
of op de parkeerplaats zo uit het raam van hun auto gooien.
Yellowcab schreef:Dat is toch gewoon een openbare parkeerplaats? Ze heeft dus helemaal geen recht van klagen.
De overbuurvrouw van mijn vader klaagt altijd over het onkruid in mijn vaders tuin.. Ook vanwege het uitzicht pff waar een mens zich al niet druk om maakt.
Loose schreef:heb me vandaag nog geergerd..kwam de (volle) trein binnen en op alle plekjes die nog vrij waren stonden tassen uitgestald of zat men half overheen (
). dus toen was er een meisje die met haar voeten (zonder schoenen, die lagen op de grond
) op de stoel naast dr zat en tas ook op de stoel die zat te bellen. dus ik vroeg of ik ernaast mocht. eerst geen reactie, vraag het nog een keer. dus ze haalde dr tas weg. be 3 seconden later toch maar ergens anders gaan zitten, vond het een beetje een vies idee dat iemand vlak dr voor nog met dr stinkpoten op die stoel had gezeten.
maar dat vind ik zo irritant, de stoel naast je bezet houden (en dan ook echt van die tassen die je makkelijk voor je of bovenop kan zetten) omdat je eigenlijk liever niet wil dat er iemand naast je komt zitten terwijl je ziet dat er allemaal mensen binnen lopen.
rachel_j schreef:het wordt nog gekker ; madam is blijkbaar 2 weken geleden naar turkije vertrokken en komt eind oktober pas weer terug.
voor de katten zou er zogenaamd iemand elke dag komen, maar aangezien wij die in al die tijd pas 1 keer gezien hebben , hebben we vanmorgen in overleg met andere omwonenden en de dierenarts de katten gevangen en naar het asiel gebracht.
hopelijk vinden ze via die weg een nieuw huisje waar er wel goed voor ze wordt gezorgd.
rachel_j schreef:het wordt nog gekker ; madam is blijkbaar 2 weken geleden naar turkije vertrokken en komt eind oktober pas weer terug.
voor de katten zou er zogenaamd iemand elke dag komen, maar aangezien wij die in al die tijd pas 1 keer gezien hebben , hebben we vanmorgen in overleg met andere omwonenden en de dierenarts de katten gevangen en naar het asiel gebracht.
hopelijk vinden ze via die weg een nieuw huisje waar er wel goed voor ze wordt gezorgd.
lovestimba schreef:ik fietste laatst op de dijk en daar fietsen altijd wielrenners en ik fietsete naast een vriendin hun belde wij aan de kant maar volgens hun ging het niet snel genoeg en toen staken ze hun middel vinger op
Kinke schreef:Bellona, je ijshoorntje opnieuw vullen is gewoon goor voor de volgende persoon. Heeft niets met humor te maken maar met fatsoen naar je medemens.
Lalee_ schreef:Mensen in de trein die hun tas op de stoel naast hun leggen!