mbkaatje schreef:dat ik nauweljiks meer met de auto weg durf te gaan.
Winterbanden aanschaffen

In Duitsland zijn ze ook al min of meer verplicht in de winter. Geeft geen 100% garantie, maar het verschil is groot.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joostvangestel schreef:mbkaatje schreef:dat ik nauweljiks meer met de auto weg durf te gaan.
Winterbanden aanschaffen![]()
In Duitsland zijn ze ook al min of meer verplicht in de winter. Geeft geen 100% garantie, maar het verschil is groot.
joostvangestel schreef:Ja, helaas mogen we in Nederland niet op spijkers rijden. Als je een goed merk winterbanden wil hebben, koop dan Hakkapeliita of Nokian banden, die zijn prima geschikt. Afstand houden is nummer 1 en niet harder rijden dan 100km per uur op de snelweg als er 5 cm sneeuw op ligt.
8nnemiek schreef:Als er echt ijs op de weg ligt dan denk ik dat je ook met winterbanden doorschuift, toch?
Ik had vorig jaar eigenlijk weinig last van de gladheid met mn 4x4.. maar toen ik ineens een bocht om moest en een beetje laat zag dat het een en al ijs was toen schoof ik toch leuk rechtdoor tegen t paaltje aanIk denk dat je met winterbanden vooral makkelijker kan optrekken, maar dat je net zo ver doorschuift als normaal als je eenmaal in de slip raakt, toch?
joostvangestel schreef:Met zomerbanden in een echte winter is niet echt verantwoord. En ik denk dat verzekeringen daar wel verder op gaan inspringen.
Sneeuw mag gerust komen, ik heb 5 goeie sneeuwschuivers