Het afrijstress en rijles topic deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Marije__

Re: Het afrijstress en rijles topic deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 15:55

Ik was vorige week ook snotverkouden, maar tijdens het rijden was ik ineens vrij in mijn neus! Misschien omgekeerd airco-effect ofzo :P Maar hij zei toen wel van joh als je je neus wil snuiten gewoon auto ff parkeren, leer je ook nog es wat van :P

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:03

Dan ga ik heel erg hopen op hetzelfde effect MissPromiss :P .
Vorige les, maandag, was ik ook al m'n stem kwijt en verschrikkelijk chagrijnig. Kreeg toen ook al zakdoekjes aangeboden met een troostend schouderklopje (het zag er echt uit alsof ik in tranen uit ging barsten geloof ik, met die knalrode ogen :') ), dus dat komt wel goed. En anders scheur ik inderdaad wel naar de kant van de weg :D .

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:05

Haha hoop het ook voor je! Echt heel raar was dat, want ik moest direct na het lessen werken en daar stond ik dus weer flink te snotteren dat iedereen dacht dat ik flink de griep te pakken had (oke ik had ook wel koorts, maargoed dat heb ik wel vaker door mn ziekte :P)

Pompiedom nog maar 3 lessen ofzo! Spannend!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:41

Andante schreef:
Jammer Jolien :(:) ...

Wooooow, Peelie, stoer! :D
Kom ik aan in 'mijn' VW golf :') . Is jouw auto niet lastig om in te rijden, zo groot?

Ik heb zometeen ook weer rijles, maar ben snotverkouden, dus ik denk dat ik er niet zoveel van ga bakken. Baal ook wel een beetje, heb inmiddels al zo'n 18 uur rijles gehad en praktijk staat nog steeds niet gepland. Misschien toch maar even vragen wanneer hij nou van plan is om dat te doen, heb geen zin om straks acht weken lang te moeten wachten als ik al rijden kan :+ .

Je zou zeggen dat die auto groot is, maar hij is niet breeder dan een VW oid... Gewoon standaard niks bijzonders. Dat was juist ook een van de dingen dat me opviel aan de auto... En het rijd echt goddelijk... Als ik mijn rijbewijs heb ga ik echt zwaar achteruit met de luxe die ik nu heb :P hahahaha

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 18:50

Ik mag maandag :D Is spits rijden moeilijk?

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 19:19

Heb net weer gereden. Alles ging goed totdat ik moest inparkeren, had de opdracht verkeerd begrepen en daar werd de rij-instructeur echt kwaad over. Daarna ging het ook niet zo lekker meer. Instructeur vindt dat ik veel te voorzichtig rijd en ik heb zoiets van dat komt nog wel (heb pas 10 uur les gehad).. Instructeur ging toen flink gas geven (70 waar ik maar 50 mocht, er kwamen rotondes aan) en toen werd ik wel ff flink kwaad :o

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:13

Peelie schreef:
Echt, je moest eens weten hoe goddelijk die auto rijd... WAUW, ik ben verlieft :P

Ik word wel verwend op deze manier...
Het leuke is, mijn rij instructeur heeft ook paarden!!! We kunnen dus eeuwig over paarden praten :oo

Ik blijf zeggen, liever in een Corsa (o.i.d.) lessen en straks Lexus/BMW/Mercedes/Audi/Maserati/Jaquar (o.i.d.) als eigen auto als lessen in een Lexus/BMW/Mercedes/Audi/Maserati/Jaquar (o.i.d.) en vervolgens in een olde corsa rijden ! ;)

*maar is stiekem wel jaloers :p

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:15

astriidj schreef:
Heb net weer gereden. Alles ging goed totdat ik moest inparkeren, had de opdracht verkeerd begrepen en daar werd de rij-instructeur echt kwaad over. Daarna ging het ook niet zo lekker meer. Instructeur vindt dat ik veel te voorzichtig rijd en ik heb zoiets van dat komt nog wel (heb pas 10 uur les gehad).. Instructeur ging toen flink gas geven (70 waar ik maar 50 mocht, er kwamen rotondes aan) en toen werd ik wel ff flink kwaad :o

En terecht, zou heel veel misverstandjes krijgen met zo'n instructeur als ik het zo hoor.. Doe alles lekker rustig op m'n eigen tempo, en als ie het daar niet mee eens is, moet ie maar geen instructeur worden.. Er staat toch niet voor niets zo'n giga [L] op je dak of niet dan!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:15

Je lesauto zegt natuurlijk helemaal niets over je toekomstige eigen auto. ;)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:20

Tsjee Astriidje... Wat een rare actie zeg, wou hij je iets duidelijk maken ofzo. :Y) Ik ben daarom ook blij dat bij mijn lesauto geen gas zit, ze zegt gewoon heel rustig: zeg rijd eens door oma. :D

Hoop het ook niet Mandyy, ik wil als ik 'later groot ben' wel een dikkere auto rijden dan in het nieuwste type Corsa haha. :P

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:23

Mandyy schreef:

Eens! En ach, wat is nou een auto. Niets meer dan dood blik op 4 wielen, heb er geen emotie mee.

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:24

Mowoah schreef:
Tsjee Astriidje... Wat een rare actie zeg, wou hij je iets duidelijk maken ofzo. :Y) Ik ben daarom ook blij dat bij mijn lesauto geen gas zit, ze zegt gewoon heel rustig: zeg rijd eens door oma. :D

Hoop het ook niet Mandyy, ik wil als ik 'later groot ben' wel een dikkere auto rijden dan in het nieuwste type Corsa haha. :P

Ik vind dat de nieuwste corsa er nog best mag zijn eigenlijk, tis toch wel een karretje van ? ruim 10.000 euro ?.. Maar het heeft wel een bejaardenuistraling :P

Deze blijft de mooiste !:P
Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:24

Plien91 schreef:
Mandyy schreef:

Eens! En ach, wat is nou een auto. Niets meer dan dood blik op 4 wielen, heb er geen emotie mee.

Inderdaad, als het maar kan rijden! :D
Een mooie auto is altijd leuk, maar niet noodzakelijk.

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:38

Citaat:
Inderdaad, als het maar kan rijden! :D
&
Een mooie auto is altijd leuk, maar niet noodzakelijk.

Inderdaad niet noodzakelijk, maar zou me toch wel superstoer voelen met de auto hierboven :p..

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:39

Haha ja maar ik hoop later toch in een wat grotere auto terecht te komen dan de Opel Corsa.

Gister is trouwens mijn Twingo goedgekeurd, hopelijk kan ik er over 2 weken in rijden. :+:

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:42

Mowoah schreef:

Ja dat er gevaarlijke situaties kunnen ontstaan als ik te langzaam rij :Y)
Ik reed gewoon rustig de rotonde af, en daarna beetje gas bij, reed toen ongeveer 40 km/u en wou ook niet harder omdat ik dan bij de volgende rotonde (ong. 200 meter verder) weer teveel af moest remmen. Maar nee hoor, ik moet meteen als ik van de rotonde afkom de maximumsnelheid rijden :? Moet ook heel vaak harder gaan rijden als het andere verkeer dat ook doet terwijl ik gewoon de maximumsnelheid rijd. Moet ik dan ook maar te snel gaan rijden omdat iedereen te snel rijdt? :?

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:44

Mowoah schreef:
Haha ja maar ik hoop later toch in een wat grotere auto terecht te komen dan de Opel Corsa.

Gister is trouwens mijn Twingo goedgekeurd, hopelijk kan ik er over 2 weken in rijden. :+:

Dan is een Twingo een mooi begin :P veel kleiner bestaat volgens mij ook niet xD
*lacht zich krom want vind Twingo's echt raggebakjes (behalve de nieuwe dan:P)

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:46

astriidj schreef:
Mowoah schreef:

Ja dat er gevaarlijke situaties kunnen ontstaan als ik te langzaam rij :Y)
Ik reed gewoon rustig de rotonde af, en daarna beetje gas bij, reed toen ongeveer 40 km/u en wou ook niet harder omdat ik dan bij de volgende rotonde (ong. 200 meter verder) weer teveel af moest remmen. Maar nee hoor, ik moet meteen als ik van de rotonde afkom de maximumsnelheid rijden :? Moet ook heel vaak harder gaan rijden als het andere verkeer dat ook doet terwijl ik gewoon de maximumsnelheid rijd. Moet ik dan ook maar te snel gaan rijden omdat iedereen te snel rijdt? :?

Ik heb precies hetzelfde, waarom zou ik vol gas gaan optrekken tot de 100 als ik dan, als ik bij de 100 ben weer in de ankers moet om de rotonde op te kunnen (waar ik MOET afremmen tot 30) kant en klare onzin en totaal niet zuinig! :p
Ik moet gemiddeld 2 tot 5 km harder rijden als de max. snelheid van m'n instructeur, voor een 'vlotte doorstroming' echt, Nederlanders hebben altijd haast, doe 't gewoon lekker kallem an ..:P

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:54

Nederlanders moeten altijd de erfenis verdelen zegt mijn instructrice altijd :P

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 22:09

Die snap ik niet :P

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 23:08

joke20 schreef:

Het is druk, maar het valt mee en het is heel erg leerzaam! Ik rijd vaak in de spits, moet zeggen dat ik daar nog het meeste van opsteek wat betreft situaties :) . En als je dan de les erna niet in de spits rijdt, dan rijdt dat heerlijk :)) .

Nou, net rijles gehad, drama. Zat alleen maar te snotteren, instructeur vroeg wat ik in de auto deed :+ . Ik was 'te laat' ziek geworden om fatsoenlijk af te kunnen bellen, en aangezien de les dan gewoon telt, ben ik maar gaan rijden. Gelukkig was 'ie vandaag een beetje lief en heb ik niet heel veel hoeven doen, enkel keren door steken en bochtje achteruit (die allebei behoorlijk de mist in gingen de eerste keren).
Waar ik wel behoorlijk van begin te balen is die onzekerheid van mij... Komen er bijvoorbeeld auto's aan tijdens het keren, raak ik daar volledig door in de stress, ondanks dat ze er langs hadden gekund maar dat gewoon zelf niet wilden. Commentaar van instructeur was dan ook: 'Kan het niet anders zeggen, je naait jezelf wel heel erg op zo'. Blijf raar door de bochten gaan (dat met 20 lessen) en voel me gewoon echt een ongelooflijke onbenul achter het stuur. Heeft iemand hier tips voor? Instructeur heeft het ook al genoemd en hamert er ook al - zij het dan vriendelijk- op, maar word het een beetje zat van mezelf... :=

Wat betreft de snelheid: Ik moet juist op of net een fractie onder de maximumsnelheid zitten, wel vlot optrekken (zonder scheuren, inderdaad voor vlotte doorstroming, ik trek net wat te langzaam op). Te hard mag ik absoluut niet, dan krijg ik er wel commentaar op. Mijn achterliggers vinden mij niet zo aardig dan :P .

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 00:29

ohh ik moet nog even geduld hebben

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 00:38

Ik heb vandaag weer les gehad.. Had echt het idee dat ik onwijs slordig reed.. maar volgens mn instucteur is dat alleen omdat hij nu overal op gaat zeuren.. Om te zorgen dat ik het nog beter doe.. Ooh spannend nog maar 3 lessen tot het examen :D

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 10:56

@Andante: Die onzekerheid herken ik maar al te goed ik ben van mezelf al heel erg onzeker geweest en had dit ook tijdens mijn rijlessen, maar mijn instructrice heeft mij er heel goed door heen gesleept enz ... Na ong 25 lessen van een uur kwam ik helemaal los en vond ik het rijden alleen maar leuk en vooral kwam het ook door en mijn instructrice die mij het ´´veilige´´ gevoel gaf maar ook door de radio met muziek dat maakte mij lekker rustig en begon ik zo goed als ´´perfect´´ en dus beterder te rijden.
Ik zat zelf ook ontzettend op tegen het file parkeren en de omkeer opdracht, ik weet nog toen ik mijn TTT had dat examinator plotseling aan me vroeg van ´´nou hier zou ik graag willen omkeren´´ ik wist niet wat ik hoorde en staarde met een wat gestressde blik in de auto en reed vervolgens gewoon een andere straat in, gelukkig was de examinator lief voor me en kreeg ik in andere straat een andere opdracht namelijk de stopopdracht, zij had al helemaal door waar en op welke plek ik dat wilde doen maar toen zat ik in mezelf te vloeken tegen zo´n bejaarde vent met rollator die over wilde steken en maar veelste lang op die parkeervak bleef staan, waardoor ik dus weer stomkop door reed aaargh ... Dus sja toen ff gewoon gereden en tegen het einde van de rit kreeg ik een herkansing voor de omkeer opdracht en deed hem toen heel netjes waardoor ik dus alsnog de vrijstelling toen had gekregen.

Vorige week maandag heb ik voor de 2e keer afgereden en heb het toen gelukkig alsnog GEHAAALD dus al met al ben ik ontzettend trots op mezelf dmv dat ik zo ontzettend goed door heb gezet. Heb een kei-goede voertuigbeheersing en een erg sociale en milieu vriendelijk manier van rijden.

Dinsdag a.s. kan ik misschien al mijn rijbewijs ophalen en anders woensdag a.s. sowieso ... Maja dan heb ik al tegen vriendlief gezegd dat ik nog niet meteen alleen wilt maar dat hij naast me op bijrijder stoel zit omdat ik onze auto eerst goed wil leren kennen (tis en een benzine en heeft een hydrolische koppeling).

Maar weet van mezelf dat ik gewoon goed kan rijden dus niet zo dat ik niet alleen durf maar meer om het idee dat ik onze eigen auto eerst wil leren kennen en mijn vriend is degene die dat al helemaal weet en zelf ook ervaren is.

Zou zeggen wil je ontzettend veel succes toe wensen en echt meid zeg desnoods elke dag tegen jezelf van ´´ik kan het, ik kan het´´. En heel belangrijk GELOOF in jezelf meid ... Ik heb nooit pilletjes of kalmerings tabletten ingenomen dus helemaal op eigen iniatief alles gedaan en overwonnen ;)

Andante schreef:
joke20 schreef:

Het is druk, maar het valt mee en het is heel erg leerzaam! Ik rijd vaak in de spits, moet zeggen dat ik daar nog het meeste van opsteek wat betreft situaties :) . En als je dan de les erna niet in de spits rijdt, dan rijdt dat heerlijk :)) .

Nou, net rijles gehad, drama. Zat alleen maar te snotteren, instructeur vroeg wat ik in de auto deed :+ . Ik was 'te laat' ziek geworden om fatsoenlijk af te kunnen bellen, en aangezien de les dan gewoon telt, ben ik maar gaan rijden. Gelukkig was 'ie vandaag een beetje lief en heb ik niet heel veel hoeven doen, enkel keren door steken en bochtje achteruit (die allebei behoorlijk de mist in gingen de eerste keren).
Waar ik wel behoorlijk van begin te balen is die onzekerheid van mij... Komen er bijvoorbeeld auto's aan tijdens het keren, raak ik daar volledig door in de stress, ondanks dat ze er langs hadden gekund maar dat gewoon zelf niet wilden. Commentaar van instructeur was dan ook: 'Kan het niet anders zeggen, je naait jezelf wel heel erg op zo'. Blijf raar door de bochten gaan (dat met 20 lessen) en voel me gewoon echt een ongelooflijke onbenul achter het stuur. Heeft iemand hier tips voor? Instructeur heeft het ook al genoemd en hamert er ook al - zij het dan vriendelijk- op, maar word het een beetje zat van mezelf... :=

Wat betreft de snelheid: Ik moet juist op of net een fractie onder de maximumsnelheid zitten, wel vlot optrekken (zonder scheuren, inderdaad voor vlotte doorstroming, ik trek net wat te langzaam op). Te hard mag ik absoluut niet, dan krijg ik er wel commentaar op. Mijn achterliggers vinden mij niet zo aardig dan :P .

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:25

zoo weer terug van ut rijden.. ging opzich redelijk
maar ik wil dat het perfect gaat ^) elke keer heeft ie wel iets aan te merken