Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Andante schreef:Jammer Jolien...
Wooooow, Peelie, stoer!![]()
Kom ik aan in 'mijn' VW golf. Is jouw auto niet lastig om in te rijden, zo groot?
Ik heb zometeen ook weer rijles, maar ben snotverkouden, dus ik denk dat ik er niet zoveel van ga bakken. Baal ook wel een beetje, heb inmiddels al zo'n 18 uur rijles gehad en praktijk staat nog steeds niet gepland. Misschien toch maar even vragen wanneer hij nou van plan is om dat te doen, heb geen zin om straks acht weken lang te moeten wachten als ik al rijden kan.
Peelie schreef:Echt, je moest eens weten hoe goddelijk die auto rijd... WAUW, ik ben verlieft
Ik word wel verwend op deze manier...
Het leuke is, mijn rij instructeur heeft ook paarden!!! We kunnen dus eeuwig over paarden praten
astriidj schreef:Heb net weer gereden. Alles ging goed totdat ik moest inparkeren, had de opdracht verkeerd begrepen en daar werd de rij-instructeur echt kwaad over. Daarna ging het ook niet zo lekker meer. Instructeur vindt dat ik veel te voorzichtig rijd en ik heb zoiets van dat komt nog wel (heb pas 10 uur les gehad).. Instructeur ging toen flink gas geven (70 waar ik maar 50 mocht, er kwamen rotondes aan) en toen werd ik wel ff flink kwaad
Mowoah schreef:Tsjee Astriidje... Wat een rare actie zeg, wou hij je iets duidelijk maken ofzo.Ik ben daarom ook blij dat bij mijn lesauto geen gas zit, ze zegt gewoon heel rustig: zeg rijd eens door oma.
Hoop het ook niet Mandyy, ik wil als ik 'later groot ben' wel een dikkere auto rijden dan in het nieuwste type Corsa haha.
Mowoah schreef:Tsjee Astriidje... Wat een rare actie zeg, wou hij je iets duidelijk maken ofzo.Ik ben daarom ook blij dat bij mijn lesauto geen gas zit, ze zegt gewoon heel rustig: zeg rijd eens door oma.
Hoop het ook niet Mandyy, ik wil als ik 'later groot ben' wel een dikkere auto rijden dan in het nieuwste type Corsa haha.
Mowoah schreef:Haha ja maar ik hoop later toch in een wat grotere auto terecht te komen dan de Opel Corsa.
Gister is trouwens mijn Twingo goedgekeurd, hopelijk kan ik er over 2 weken in rijden.
astriidj schreef:Mowoah schreef:Tsjee Astriidje... Wat een rare actie zeg, wou hij je iets duidelijk maken ofzo.Ik ben daarom ook blij dat bij mijn lesauto geen gas zit, ze zegt gewoon heel rustig: zeg rijd eens door oma.
Ja dat er gevaarlijke situaties kunnen ontstaan als ik te langzaam rij![]()
Ik reed gewoon rustig de rotonde af, en daarna beetje gas bij, reed toen ongeveer 40 km/u en wou ook niet harder omdat ik dan bij de volgende rotonde (ong. 200 meter verder) weer teveel af moest remmen. Maar nee hoor, ik moet meteen als ik van de rotonde afkom de maximumsnelheid rijdenMoet ook heel vaak harder gaan rijden als het andere verkeer dat ook doet terwijl ik gewoon de maximumsnelheid rijd. Moet ik dan ook maar te snel gaan rijden omdat iedereen te snel rijdt?
joke20 schreef:Ik mag maandagIs spits rijden moeilijk?
Andante schreef:joke20 schreef:Ik mag maandagIs spits rijden moeilijk?
Het is druk, maar het valt mee en het is heel erg leerzaam! Ik rijd vaak in de spits, moet zeggen dat ik daar nog het meeste van opsteek wat betreft situaties. En als je dan de les erna niet in de spits rijdt, dan rijdt dat heerlijk
.
Nou, net rijles gehad, drama. Zat alleen maar te snotteren, instructeur vroeg wat ik in de auto deed. Ik was 'te laat' ziek geworden om fatsoenlijk af te kunnen bellen, en aangezien de les dan gewoon telt, ben ik maar gaan rijden. Gelukkig was 'ie vandaag een beetje lief en heb ik niet heel veel hoeven doen, enkel keren door steken en bochtje achteruit (die allebei behoorlijk de mist in gingen de eerste keren).
Waar ik wel behoorlijk van begin te balen is die onzekerheid van mij... Komen er bijvoorbeeld auto's aan tijdens het keren, raak ik daar volledig door in de stress, ondanks dat ze er langs hadden gekund maar dat gewoon zelf niet wilden. Commentaar van instructeur was dan ook: 'Kan het niet anders zeggen, je naait jezelf wel heel erg op zo'. Blijf raar door de bochten gaan (dat met 20 lessen) en voel me gewoon echt een ongelooflijke onbenul achter het stuur. Heeft iemand hier tips voor? Instructeur heeft het ook al genoemd en hamert er ook al - zij het dan vriendelijk- op, maar word het een beetje zat van mezelf...![]()
Wat betreft de snelheid: Ik moet juist op of net een fractie onder de maximumsnelheid zitten, wel vlot optrekken (zonder scheuren, inderdaad voor vlotte doorstroming, ik trek net wat te langzaam op). Te hard mag ik absoluut niet, dan krijg ik er wel commentaar op. Mijn achterliggers vinden mij niet zo aardig dan.