Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

Re: Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 00:29

Dank je :D

Je theorie gaat vast wel goed komen donderdag, gewoon goed voorbereiden dan is de kans heel groot dat je 't haalt!
Ik heb 1x t boek doorgelezen en verder oefenexamens gemaakt, en t in een keer gehaald.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 01:02

Pfff heb net boek geleerd en oefenexamens gemaakt, voor 2 geslaagd en 4 gezakt. := Ze worden gewoon steeds moeilijker! (heb CD-rom van ANWB examentraining), maar heb wel steeds minder fouten gelukkig.. Ik blijf maar positief denken; van mijn fouten leer ik......... Maar ik heb toch wel de kriebels hoor!
Nu ga ik maar slapen, en dan morgen nog even wat oefenexamens maken en dan gaan we ervoor!

:wave:

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 01:15

Mowoah, zo te horen ga je 't wel halen hoor, aangezien je al véél oefenexamens hebt gemaakt en het boek hebt doorgelezen (toch?)! Ik heb zelf ook één keer het boek (globaal) doorgenomen, en zo'n 8 oefenexamens gemaakt. Ik was er vooraf zeker van dat ik ging zakken omdat ik serieus maar voor één van de acht oefenexamens geslaagd was, uiteindelijk heb ik m'n theorie tóch in 1 keer gehaald! (3 fout op theorie, 9 op gevaarherkenning; daar zakte ik de hele tijd op tijdens oefenen)

Succes morgen!

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 08:23

pff zou ik vandaag 2 uur les hebben en vrijdag 1 uurtje.. is mn instructrise ziek!

Nou wordt het morgen wel vervangen maar 1.5 uur.. dus dan mis ik deze week 1.5 uur... pff zo schiet het niet op natuurlijk haha

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 08:56

over anderhalf uur word ik opgehaald, spannend!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 09:20

@tassie heel veel succes alvast!

Heb je eerst nog rijles? of gelijk examen?

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 10:14

Succes!!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 10:17

Tassie, succes!

Stephanie, dat is balen...

Mowoah, ik had dat ook, de gewone vragen haalde ik alle oefenexamens wel gewoon. Maar had ook paar met gevaarherkenning gedaan, en daar zakte ik steeds voor... Maar komt goed! Door het oefenen weet je het toch steeds wat beter in te schatten!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:29

Ik heb een vraagje :P Als het goed is is mijn rijexamen aangevraagd :) Ik heb netjes de eigen verklaring ingevuld en opgestuurd en heb vrijdag een brief ontvangen waarin staat dat ik een verklaring van geschiktheid krijg.. ik heb alleen nog geen afrijdatum.. krijg ik die dan nu snel? :P

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:30

Succes Tassie!

Mandyy ik weet hoe je je voelt, en het is echt heel vervelend als je eigenlijk niet eens wil autorijden en het interesseert je niets. Maar wat ik ook weet is dat zo'n instelling je niet gaat helpen. Je moet ook niet teveel van jezelf verwachtte, kom op hee je 2e rijles!
Bij mij ging het zo.. ik wou van tevoren al niet gaan autorijden, maar ja ik ging het toch maar doen, en na een paar lessen was mijn hele motivatie weg en dacht ik net zoals jij. Mijn autorijinstructeur probeerde het leuker voor me te maken maar helaas zonder succes :P ik heb minstens de helft van mijn rijlessen met het idee gereden: "Ik vind dit stom, ik wil dit niet, ik kan prima overal heen op de fiets." en ik heb gemerkt dat dit zooo tegen mij werkte! Ik zat alleen maar te wachten tot ik uit die auto mocht en daardoor stak ik er veel minder van op dan de bedoeling was.
Maar uiteindelijk heb ik mezelf een schop onder de kont gegeven en mezelf gezegd dat ik me niet zo moet aanstellen, en als ik graag wil stoppen met lessen: nou, dan moest ik maar gewoon even heel hard mijn best doen zodat ik kon afrijden :D en vanaf dat moment heb ik met een veel positievere instelling gereden, waardoor ik heel snel vooruitgang maakte, mijn examen aanvroeg en in 1 keer slaagde :Y) en nu vind ik autorijden zonder instructeur zelfs wel een beetje leuk.

Dus kom op :D zo'n ramp is het niet! Doe gewoon goed je best en je zal zien dat het steeds beter gaat.

Ho lekker lang verhaal haha. Maar hopelijk helpt het je een beetje.

Lisanne weet je rijinstructrice die niet? Of de rijschool zelf?

smiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:47

Hooi!

Ik ben gister geslaagd :D
Maar nu had ik een vraag, want mijn instructeur zei dat als ik vandaag mijn rijbewijs aanvraag ik het vrijdag heb. Dus dat het 3 dagen duurt

Nu lees ik op internet dat het 5 dagen duurt. Weet iemand wat nu klopt?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:48

Emma, ik heb mijn rijinstructrice nog niet weer gesproken, maar ze zei dat ik een mail zou krijgen..

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:54

_Emma_, fijn dat er toch iemand is die het herkend. ;)

Tassie, succes!

Smiek, gefeliciteerd! *\o/*

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:55

Dan zal je wel een mail krijgen, toch? :D

Gefeliciteerd Smiek! Het ligt aan de gemeente hoe lang het duurt voordat je 'm binnen hebt. Officieel is het 5 werkdagen, maar het gebeurt wel eens dat het sneller is. Dat kan je gewoon bij jouw gemeente vragen, of het mogelijk is dat ie er eerder is :)

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:06

Pfff ik schijt hem echt voor mn theorie :=
nu een paar keer geoefend en steeds zakte ik :=
Alleen de laatste keer geslaagd.. nog maar even goed goed goed goed oefenen..

Smiek: Gefeliciteeerd :D

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:28

Annn, van alle oefenexamens die ik gemaakt heb, ben ik maar 1x geslaagd en iets van 7x gezakt, dus was er vooraf al zeker van dat ik ging zakken, maar heb 'm uiteindelijk toch in één keer gehaald, dus het is zéker mogelijk! ;)

Smiek, gefeliciteerd!

Niet lüllig bedoeld, maar ik kan me persoonlijk écht niet voorstellen dat iemand 't niet leuk vindt of geen zin heeft om auto te rijden! Ik vind 't zelf echt superleuk om te doen, baal altijd als m'n les afgelopen is en kijk er dan ook de hele week weer naar uit. Kan dan ook écht niet wachten tot ik straks m'n rijbewijs heb, dan kan ik tenminste gaan rijden wanneer ik wil! :D (In m'n ouders 'busje', weet alleen nog niet of ik dat wel durf :'))
Laatst bijgewerkt door Chann op 01-12-09 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:29

Tsja, iedereen is daar anders in :) zo kan ik me niet voorstellen dat iemand het niet leuk vindt om paard te rijden, maar daar zijn er ook genoeg mensen van op deze wereld :D

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:32

Hmja, dat is waar, dat snap ik inderdaad ook niet. :P

En ik snap idd wel dat iedereen daar anders is, maar omdat ik het zelf gewoon zó leuk vind, kan ik 't me dus niet voorstellen dat anderen het niet leuk vinden. Eigenlijk een beetje hetzelfde als met paardrijden dus. :))

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:49

Chann schreef:
Annn, van alle oefenexamens die ik gemaakt heb, ben ik maar 1x geslaagd en iets van 7x gezakt, dus was er vooraf al zeker van dat ik ging zakken, maar heb 'm uiteindelijk toch in één keer gehaald, dus het is zéker mogelijk! ;)

Smiek, gefeliciteerd!

Niet lüllig bedoeld, maar ik kan me persoonlijk écht niet voorstellen dat iemand 't niet leuk vindt of geen zin heeft om auto te rijden! Ik vind 't zelf echt superleuk om te doen, baal altijd als m'n les afgelopen is en kijk er dan ook de hele week weer naar uit. Kan dan ook écht niet wachten tot ik straks m'n rijbewijs heb, dan kan ik tenminste gaan rijden wanneer ik wil! :D (In m'n ouders 'busje', weet alleen nog niet of ik dat wel durf :'))

Hopelijk is dat bij mij ook het geval :=

Ik snap ook niet zo goed dat mensen autorijden niet leuk vinden. Maar dat verschilt idd per persoon.
Ik vind alleen wel dat je het sowieso al verpest voor jezelf als je bij je eerste les al met een negatieve instelling zit.

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:55

Ja dat vind ik ook.. eerst moet je het gewoon even aankijken, heb ik ook gedaan, maar uiteindelijk vond ik het gewoon écht niet leuk :')

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 13:06

gezakt. moest agressiever rijden, reed te voorzichtig, maar me snelheid was wel goed en zo. echt onzin. Ik heb naar mijn idee gewoon goed gereden

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 13:28

jes! Ik werd net gebeld, k mag alsnog straks gaan autorijden :) En morgen ook weer :D

bij een andere instructeur... :D flexie haha tis heerlijk weer en heb er super veel zin in hahaha

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 13:33

tassie schreef:
gezakt. moest agressiever rijden, reed te voorzichtig, maar me snelheid was wel goed en zo. echt onzin. Ik heb naar mijn idee gewoon goed gereden

En als je vlot optrekt dan rijd je te agressief.. Balen dat je gezakt bent door zoiets. :\

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 13:41

Ik mag gaan afrijden na de kerstvakantie! :D

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 13:41

Spannend Jets!