Zumba!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:06

Ben net terug, ben kapot, maar was erg leuk! Ben blij met mijn streetdance achtergrond, dat ik nog wat pasjes herken...

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:35

haha dat vond ik dus heel vervelend!! Wij hebben nu een pasje: rechterbeen naar voren linkerbeen naar voren rechterbeen naar achter linkerbeen naar achter, en dan telkens verschillende dingen met je armen. Alleen had ik met streetdance (lang geleden) een pasje dat je je rechterbeen schuin naar links naar voren doet je linkerbeen voor rechterbeen langs kruisen en rechts neer zetten rechterbeen weer op zn plek linkerbeen weer op zn plek. Dus dat is HEEL irritant :P Want in principe is t echt een supersimpel pasje :+

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:25

Ik heb gister m'n 2e les gehad, maandag de eerste keer maar ik kon wel merken dat de groep van gister een stuk fanatieker was!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:46

Jolienn schreef:
haha dat vond ik dus heel vervelend!! Wij hebben nu een pasje: rechterbeen naar voren linkerbeen naar voren rechterbeen naar achter linkerbeen naar achter, en dan telkens verschillende dingen met je armen. Alleen had ik met streetdance (lang geleden) een pasje dat je je rechterbeen schuin naar links naar voren doet je linkerbeen voor rechterbeen langs kruisen en rechts neer zetten rechterbeen weer op zn plek linkerbeen weer op zn plek. Dus dat is HEEL irritant :P Want in principe is t echt een supersimpel pasje :+

Volgens mij doen wij die ook. Eerst je armen voorkruisen, dan schouderhoogte opzij, dan boven je hoofd klappen en dan langs je lichaam? Bij iedere stap die je zet?

Jildau

Re: Zumba!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:25

Ik heb 't gisteren voor het eerst gedaan! Was na die tijd wel erg moe maar heb hélemaal geen spierpijn vandaag! Erg apart want dat had ik wel verwacht. :+

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:02

ik ben benieuwd hoeveel van deze groep er nog komen in januari. de laatste 2 lessen waren er al een paar minder.

maja er komen dan ook miss nieuwe bij.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:40

Roxxiejj schreef:
Jolienn schreef:

Volgens mij doen wij die ook. Eerst je armen voorkruisen, dan schouderhoogte opzij, dan boven je hoofd klappen en dan langs je lichaam? Bij iedere stap die je zet?

Nah we deden telkens verschillende dingen met onze armen. "schudden met je handen rechtsboven, linksboven, rechtsonder, linksonder, dan weer klappen, dan rondjes draaien (handen om handen zeg maar, weet niet hoe k dat uit moet leggen, is iig heel lastig om te doen tijdens die passen met je voeten :+) We hebben ook macarena gedaan dacht ik op dat nummer.

Maar het was nu een andere instructeur dan normaal, deze is onwijs druk en actief enzo dus zou best kunnen dat ie er maar wat leuks van gemaakt heeft ;) :P

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:45

:') Zo krijg je wel verrassende lessen! Weet je nooit wat er nu komt :')

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:47

Ja maar op de filmpjes op internet, die klik ik vet vaak weg omdat ze zo lang achter elkaar t zelfde pasje ed doen, dat ik zo iets heb van, was onze les nou zo bijzonder dan of wat? :P Ik vond het wel erg leuk, zoveel afwisseling. En het was toch mijn 1e les, dus liep wel vaker een pasje achter :+

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 20:45

Ik heb het gister voor het eerst gedaan :D Was erg vermoeiend haha, zeker aangezien ik echt geen conditie heb. Maar ik heb wonderbaarlijk gewoon echt 0,0 spierpijn. Was helemaal verbaasd toen ik vanochtend opstond. Maar het was erg leuk, alleen dat hele draaien met die heupen, schudden met die kont heb ik nog niet echt onder de knie haha :+

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:54

Komt omdat je eerst nog een beetje moet loskomen, heeft iedereen denk ik wel gehad in het begin! :j
Waren de pasjes makkelijk te onthouden? Kon je een beetje meekomen?

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:58

Die heupen komen wel los hoor na een tijdje!

Eerste les had ik echt zoiets van 'Wat doe ik?' en nu lukt het prima. Over precies 1 week begint mijn Zumba-les tot ergens in januari!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 01:45

Whaaa, vandaag eerste les gehad. Was zoooo gaaf. :):)
Hoop heupengedraai, kont en tieten schuden haha.
Zo'n jong meisje gaf les, 20 jaar ofzo, hartstikke enthousiast, super leuk. En omdat we alleen met vrienden waren, was iedereen al vanaf het begin lekker los enzo.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:50

Wat super leuk dat er zo veel mensen enthousiast zijn!!
Hebben jullie ook vaak dat je van te voren niet zo veel zin hebt en als je er dan eenmaal bent het echt super leuk vind??

monsterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:07

Voor alle rondom het gooi wonende Zumba liefhebbers: Een zumba party in Kortenhoef! kijk even op www.belledance.nl voor alle ins en outs!

MiraMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:36

Ik heb ook laatst een proeflesje gevolgd, maar bij onze sportschool zijn twee varianten: Zumba-dance en Zumba-robic. Ik heb de vorige keer een beginnersles dance gevolgd, en wil nu een keer de robic variant proberen in de hoop dat dat wat makkelijker is :D . Iemand ook ervaring met de verschillen, of is dit een typische en exclusieve vinding van mijn sportschool?

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:50

Ik mag morgen weer een uurtje!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:03

Ik ben vanavond voor het eerst geweest, ging mee met twee vriendinnen als introducé. Ik vond het echt leuk, al kon ik niet alle danspasjes van de Mambo volgen. Ben nu wel salsa muziek aan het downloaden, verslavend om te horen, ik word er zo lekker relax en vrolijk van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:05

Morgen weer! Heb er zin in !
Heeft iemand trouwens nog leuke liedjes? :D

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:08

Wat ik net binnen heb en lekker swingt: Fulanito - Club Latino Salsa Merenque Mix

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:11

De sportschool waar ik zit begint ook binnekort, en ga ook zeker mee doen!

evaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:34

Danst er ook iemand bij Springs in Groningen? Ik wil zo graag weten hoe die liedjes heten!!!!

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:55

Zo, net weer geweest. Was t nieuwe uur dus we hadden een nieuwe instructor.
Wel leuk, maar af en toe moeilijk te volgen, dus volgende week beter als ik haar heb. Wel héél inspannend, op een gegeven moment kreeg ik gewoon steken in mn zij. En dat heb ik niet snel :=

Maandag weer :D

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:03

Zo net terug van mijn 2e les... pffff ben dood. We hadden een andere instuctor en die had er behoorlijk de gang in. Wel leuk hoor, maar ben aardig stuk nu.

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:14

aangezien het al een tijdje geleden is dat er gereageert is in dit topic

dacht ik dat ik maar eens de eerste moet zijn die reageert in het nieuwe jaar

ik vroeg me af welk liedje jullie nou het leukste vinden in jullie zumba les

ik vind de fuego erg leuk om te doen en ook hebben we nu een nieuwe ertussen van tina turner (proud mary) ook die is erg leuk