Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:25

Vjestagirl schreef:
zap schreef:
Had vandaag nog een leuke. Klant had 1 boodschap gedaan en kwam gelijk met 50,- euro aan. Natuurlijk had de klant niet kleiner (yeah, right, zag het in de portemonnee zitten), ging echt over 1 euro ofzo. Dus ik geef terug in vrij veel klein geld (zij niet kleiner willen geven, dan heb ik ook niet groter :+ ). Krijg ik naar mijn hoofd geslingerd: Niet zo veel van dat kleine spul hoor... daar heb ik niks aan. Eigen schuld dikke bult!

Als klant zijnde mag je verdorie toch wel zelf weten waarmee je betaald? Natuurlijk is het voor jou makkelijker om het klein te krijgen, maar als ze het niet heeft, of het je niet wilt geven, heb je pech. Jij hebt er echt geen donder mee te maken waar ik mijn geld wel of niet aan uit wil geven.

Net zo goed dat mensen mij vragen 'heb je er 15 cent bij' en dan beledigd zijn dat ik 'nee' zeg. Punt 1) ik HOEF jou geen 15 cent te geven, als ik het zou doen zou het lief van me zijn. En 2) ik wéét wat er in mijn portomonee zit, daar hoef ik niet voor te kijken. Ik had er laatst eentje die zo achter haar hand mompelde 'nee nee dat zal wel niet, lui wijf'. Die heeft ook een flinke klacht aan haar broek gekregen bij de manager, dat laat ik mij niet zomaar zeggen.

En over telefoontjes die je 'maar even weg moet drukken' als je aan de kassa komt, ook dát mag ik zelf weten. Tuurlijk is het prettig als iemand dat ff doet, maar het is nogsteeds eigen keuze of ik mijn boeiende telefoon gesprek wil onderbreken voor een 'hallo-alsjelieft-nee bedankt-dank je wel-een fijne dag nog' met een cassiere.

Ik loop zelf in de bediening van een restaurant, en ik vind het ook leuk als mensen 'dank je wel' zeggen als ik een bord met eten neerzet of een drankje breng. Doen ze dat niet, pech gehad. Om nou je humeur te laten verpesten door zoiets...

vind het anders behoorlijk onbeleefd naar de caissiere toe om niet eens deel te nemen aan het 'hallo-alsjelieft-nee bedankt-dank je wel-een fijne dag nog' gesprek (jawel, caissiere als bijbaantje ;) ) sommige mensen zijn dan zelf te lui om het geld even netjes voor me neer te leggen of vanuit hun hand in mijn hand aan te geven maar smíjten het gewoonweg op de toonbank omdat ze anders niet 100% bij het gesprek zijn.. maar dat bedoel je denk ik niet ;) Overigens: er komen bij ons zat mensen met kleine kindjes, snap best dat die het kleingeld nodig hebben voor zakgeld ;)

wow, typo _O-

daarnaast zijn e rook zat klanten die zeggen 'hou het kleingeld maar, mag je hebben'. (daar ben ik niet blij mee, dat verdwijnt in de kassa en gaat naar de baas, kunnen ze het beter zelf houden :o vind dat zo sonde.. )
Laatst bijgewerkt door Flutterby op 30-06-09 22:38, in het totaal 2 keer bewerkt

sjouks

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:30

Kwam een oudere meneer bij mij aan de kassa, die wilde wel even pinnen. Nou prima, alleen maar fijner. Stond nog een hele rij achter hem. Wilt meneer zijn pincode intoetsen; 'ach meiske, wat zijn die cijfertjes klein, zo kan ik het toch niet meer lezen!' en vervolgens boog hij voorover en zegt tegen me 'aangezien jij er zo aardig uit ziet, toets eens even in .... ' Krijg gelijk de slappe lach, net als de rest van de rij achter meneer. :))

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:17

xNursiex schreef:
friendly schreef:
Maar ik probeer het altijd wél. Alleen als ze zien/merken dat ik er wat moeite mee heb vinden ze het niet erg als ik niet alles terugtel. Daar moeten mensen ook begrip voor hebben. En is lekker makkelijk om te zeggen dat je er niet moet gaan staan maar bijna al het werk is met geld/kassa etc etc.

:\ :o
Niet echt vind ik persoonlijk. Je zit toch achter de kassa? Dan ga ik ervan uit dat je wel terug kunt tellen.
Ik kan het ook niet, maar ik werk dan ook niet in de supermarkt maar in de zorg. Geloof niet dat mensen er
begrip voor zouden hebben als ik dan niet zo goed met naalden om kon gaan.

Dat moet ook gewoon geleerd worden, neem aan dat jij ook niet de eerste dag(en) alles kon, en dat ze dan ook niet zeiden ja eh dan moet je niet in de zorg gaan werken.
Als niemand het mag leren hebben we binnenkort geen cassierres meer en als ze het buiten kassatijden moeten gaan leren klagen de mensen wegens cassieretekorten :D

Gewoon een beetje begrip hebben en blij zijn dat de mensen hun best voor je willen doen.

Je wilt trouwens niet weten hoe vaak ik al lekgeprikt ben door een beginner die niet kon prikken :D
Niet erg grappig als je bang voor naalden bent en dat ook van te voren aangeeft.

Viora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 00:10

Ik werk voor een uitzendbureau en moest een keer op een feest achter de bar werken. Er was toen een jongen die heel opvallend 3x in een kwartier een drankje bij me kwam halen en steeds bleef kijken. Opeens vroeg hij, als ik raad wat voor telefoon jij heb, geef jij mij je nummer...
Dus ik dacht nou dat kan hij nooit weten, dus ik vroeg nou wat dan? Een witte iphone!
OEPS... Hij had dus blijkbaar gezien toen ik even keek hoelaat het was.

En ik heb wel vaker op feesten waar ikwerk van die rare mannen die je zo aan staan te staren: WOO jij hebt mooie ogen.

HAHAHA }>

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 00:14

Sexuele opmerkingen kan ik trouwens aardig mee omgaan, ben het ondertussen na jaren werken wel gewend, het schijnt vrij normaal te zijn om het meisje achter de kassa (en dan maakt het niets uit dat je 11 bent) sexueel getinte opmerkingen naar het hoofd te gooien.

Heb rond kerst wel een uiterst rood aanlopend hoofd gesprek gehad met een lekker ding in de winkel.
Hij wou een kerstboompje voor zijn vriendin.
En ja die verkochten wij.
Dus hij had zoiets van ja ...zal ik hem nog moeten versieren?
Was zo'n klein ding dus ik had zoiets van nou persoonlijk vind ik hem kaal mooier.
Aha....jij houdt meer van kaal?
En ik *opeens dus dat rode hoofd* ja eh....ja een kale kerstboom!!! vind ik mooier.

Nou hebben we daar nog 5 minuten gestaan, mompelend over kale kerstbomen en dat dat natuurlijker staat en aan het eind was mijn gedachte dus echt niet meer bij de kerstboom en floep er tot overmaat van ramp ook nog uit en als je vriendin dat niet vindt gooi je de kerstboom maar bij mij af.
Zegt die ja...kaal dan he?

Buiten die ene lach ik er meestal om en ga verder, als het erg ver gaat bijt ik absoluut niet op mijn lip maar gooi er iets uit dat grappig overkomt maar als ondertoon don't even go there heeft.

Viora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 00:27

Wat ik ook wel eens heb van die mannen/jongens die er niet omheen l#llen gewoon: mag ik 2 bier en je nummer?

verschrikkelijk hahaha

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 00:37

wel geniaal :Y)

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:14

Wat een fantastisch topic haha kom echt bekende dingen tegen ! :P Ik werk zelf ook in een supermarkt.

Ook altijd zo leuk dat klanten naast je komen te staan en dan tegen elkaar zeggen, waar zullen de roze koeken liggen? Zullen ze hier wel ROZE KOEKEN hebben? Hoe bedoel je *hint hint*.. ;)

En nog zoiets.. had het met een (mannelijke) collega over onze opleidingen hij doet bouwkunde en ik secretaresse en daar hadden we het over. Loopt er een vrouw voorbij zegt ze 'oh dan kan jij later wel bij hem gaan werken, kan je de hele dag op zijn schoot zitten, dat doen secretaresses toch en ze liep gniffelend verder :roll:

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:54

Haha! Volgens mij zitten secretaresses niet heel de dag op de schoot van hun baas hoor. Toch? :+

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:56

Ik heb eens gehad toen ik nog bij de McDonalds werkte. Ik stond bij het eerste raam, en er kwam dus een auto aanrijden, nou betalen en hij kon verder rijden. Maar hij bleef staan. Begint hij ineens: Jaa heb jij een vriend, want anders kan je vanavond wel bij me komen, ik heb namelijk erg zin in seks.

Ik dacht: PARDON?
Toen heb ik het raam dichtgeklapt.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:18

Wat een geweldige verhalen staan ertussen zeg!

Ik kan me weinig herinneren van mijn carriere bij de AH (misschien maar goed ook), het enige wat mij bijgebleven is, is dat mijn moeder een keer langskwam met mn broertje.

Ik was heel druk aan het werk bij de kazen, hoor ik ineens iemand 'heb je ook blauwe kaas?'. Najah, in mijn afwezigheid had ik zoiets van 'dah...' en heb haar even verteld dat ze daar liggen. Toen ik opkeek bleek het mijn moeder dus te zijn die dubbel lag van het lachen.

Vervolgens heb ik de hele boodschappensessie mijn broertje nog gehoord 'heb je ook groene kaas? Heb je ook grijze kaas? Heb je ook rode kaas?

En een lol dattie had...

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:43

Flying_Angel schreef:
Ik heb eens gehad toen ik nog bij de McDonalds werkte. Ik stond bij het eerste raam, en er kwam dus een auto aanrijden, nou betalen en hij kon verder rijden. Maar hij bleef staan. Begint hij ineens: Jaa heb jij een vriend, want anders kan je vanavond wel bij me komen, ik heb namelijk erg zin in seks.

Ik dacht: PARDON?
Toen heb ik het raam dichtgeklapt.

Haha wat erg! Zou idd ook je raam dichtklappen ;)

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:50

Duhelo schreef:
hoe gaan de personeelsleden hier in het topic om met sexueel getinte opmerkingen van klanten?
negeren jullie het, ga je er op in, wimpel je het af of spreek je de klant erop aan dat je het niet accepteerd?

Dat ligt er aan bij wie. Ik heb personen waar ik het wel bij kan accepteren en er gewoon sarcastisch op in ga. Andere wimpel ik af of negeer ik.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:56

_Summerly_ schreef:
xNursiex schreef:
Volgens mij zitten er hier een aantal cassieres die echt een hekel hebben aan hun beroep :=
Als klant kun je toch gewoon vriendelijk zijn, normaal reageren naar een cassieres Je hoeft toch niet
half door het stof om je spullen af te rekenen.
En met dat klein geld blijf ik flauw vinden. Je weet nooit waar een klant zijn geld voor bewaart. Zo veel klein geld heb je tegenwoordig
toch nooit in je portomonnee, gezien je bijna overal kunt pinnen. Het is dan vaak gewoon handig om wat achter de hand te houden.

edit: cassieres, niet cassieren :+
Beroep nog wel. :Y)
Ik ben altijd vriendelijk tegen klanten, maar sommigen... die zou ik de nek wel om kunnen draaien. Zo hebben wij een vaste klant die élke keer komt klagen over het feit dat wij trays met energiedrank open moeten maken om ze af te kunnen rekenen, daar hebben we namelijk geen codes voor. Nou heb ik hem een paar weken terug even meegenomen naar de chefs van de DKW, zodat hij aan hen kon vragen of het niet mogelijk was om een code voor die trays in het systeem te zetten. Dat was dus niet mogelijk, maar ze hadden hem wel verteld dat hij dan even een blikje extra mee moet nemen, zodat die gescand kan worden en de tray niet open hoeft. Vervolgens komt 'ie weer aan de kassa, zonder extra blikje, maar wel met een hele preek voor mij dat ik die tray open moet maken en 'dat het voor ons ook zo vervelend is'. Nee hoor meneer, absoluut niet, kleine moeite. :D Maar inmiddels krijg ik een beetje het idee dat u hier elke keer mee aankomt óm ons te vervelen. (En nee, dat zeg ik niet hardop, dan doe ik alsof ik het ook héél vervelend voor hem vind.)

Wat ik ook nog steeds best wel apart vond was iemand die aan de kassa tot de ontdekking kwam dat ze nog iets vergeten was en er vanuit ging dat iemand van de DKW dat wel even voor haar ging halen. Ze vroeg niet eens of iemand het kon halen, ze was zelfs nog verbaasd dat ik zei dat ze het zélf nog wel even kon gaan halen. ,,Ik ben nog wat vergeten.'' ,,O, dat kunt u nog wel even pakken hoor.'' ,,Wordt het niet gebracht dan?'' Sure, koeriersbedrijf Jumbo... ,,Ik kan even voor u bellen, dan is er vast wel iemand die even tijd heeft.'' ,,Ja, doe dat maar.'' Gelukkig was er iemand zo aardig het even te komen brengen, maar een bedankje van de klant? Ho maar. :=

Hoe wou je het dan noemen? Werk, beroep .. toch allemaal hetzelfde idee? Het gaat erom dat wat je doet, al is het een bijbaan,
dat je dat ook goed moet doen.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:00

xNursiex schreef:
friendly schreef:
Maar ik probeer het altijd wél. Alleen als ze zien/merken dat ik er wat moeite mee heb vinden ze het niet erg als ik niet alles terugtel. Daar moeten mensen ook begrip voor hebben. En is lekker makkelijk om te zeggen dat je er niet moet gaan staan maar bijna al het werk is met geld/kassa etc etc.

:\ :o
Niet echt vind ik persoonlijk. Je zit toch achter de kassa? Dan ga ik ervan uit dat je wel terug kunt tellen.
Ik kan het ook niet, maar ik werk dan ook niet in de supermarkt maar in de zorg. Geloof niet dat mensen er
begrip voor zouden hebben als ik dan niet zo goed met naalden om kon gaan.

Dat moet ook gewoon geleerd worden, neem aan dat jij ook niet de eerste dag(en) alles kon, en dat ze dan ook niet zeiden ja eh dan moet je niet in de zorg gaan werken.
Als niemand het mag leren hebben we binnenkort geen cassierres meer en als ze het buiten kassatijden moeten gaan leren klagen de mensen wegens cassieretekorten :D

Gewoon een beetje begrip hebben en blij zijn dat de mensen hun best voor je willen doen.

Je wilt trouwens niet weten hoe vaak ik al lekgeprikt ben door een beginner die niet kon prikken :D
Niet erg grappig als je bang voor naalden bent en dat ook van te voren aangeeft.[/quote]

Je geeft aan dat je dan niet alles terug telt. Als je niet oefend kun je het toch ook niet leren?
Ik neem aan dat je ingewerkt wordt en daarbij zelf extra oefend als je het niet goed kunt.
Ik zou liever hebben dat je er wat langer over deed dan dat je niet terug telt. Als je dat niet zou doen zou ik
daar geen begrip voor hebben. Op die manier bedoelde ik het.

Daarbij heb je het recht om iemand die niet goed kan prikken aan je bed te weigeren. Ik zou dat zelf niet doen,
maar het wel kunnen begrijpen.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:08

haha lagge dit :P..

ik had een keer een man die wilde binnen komen bij ons op de zaak,, alleen de deurklink zat los.
dus die man zecht: is dit de bedoeling ?
ik nee meneer daar moet nog even naar gekeken worden.
oh ik keek er net ook al naar maar er gebeurd niets :')

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:48

Caira schreef:
Standaard opmerking van oude mannen die fooi geven: "das voor de kinderwagen"

En het leuke is als je ( net ) zwanger bent dat je dan zegt: Nee, dank je! Die heb ik al :D

Dan moet je ze eens zien kijken _O-

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 19:44

Ik had zondag bestwel een lekkere blooper op mn werk..
Moest zuivel vullen, alleen viel er een pak kwart uit mn handen en dat viel dus over die hele grond! xD
'k kon er zelf ook wel om lachen en kreeg ook meteen een paar opmerkingen!

-zwaar hè een pak kwark!
-Zo je had zeker geen zin meer in vullen, nou geloof me meis
schoonmaken is nog minder leuk en dat is voor mensen die niks
beters weten!
-whahahaaa hoe dom kun je zijn dat je dat laat vallen! ( uhmm okee dat gebeurd idereen wel eens.. )

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:48

Krijg vaak zat te horen; 'ja meid, dat hoor je eigenlijk wel te weten he' -- werk bij de Toys XL van weet ik veel hoeveel vierkante meter groot, en néé ik ken niet alle artikelen stuk voor stuk uit mijn hoofd, gelukkig heb ik dan nog een telefoon even een collega te bellen.

Onthoud;
De klant is koning, maar de winkelier is ook maar een mens :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:01

"De klant is koning en ik ben de keizer :D"

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:13

Duhelo schreef:
hoe gaan de personeelsleden hier in het topic om met sexueel getinte opmerkingen van klanten?
negeren jullie het, ga je er op in, wimpel je het af of spreek je de klant erop aan dat je het niet accepteerd?

Ik reageer meestal gewoon niet, maar ik heb toch wel een keer met een open mond staan kijken. Er stonden een paar jongetjes van een jaar of 13 aan mijn kassa. Dus ik hun gewoon geholpen en ik geef de bon, vraagt er eentje: krijg ik je nummer er niet bij? Dus ik nou jij bent toch wel wat te klein voor mij. Loopt die weg en ondertussen roept hij: nou in me broek niet hoor. Nou ik stond dus echt met me bek vol tanden. Dat is gewoon niet normaal meer,,

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:42

Plien91 schreef:

Laatst vertelde iemand me dat er bij hun in de supermarkt een blaadje in de kantine hangt met heel groot 'De klant is koning, zolang deze zich koninklijk gedraagt' :j

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 09:52

Nathalie schreef:
Plien91 schreef:

Laatst vertelde iemand me dat er bij hun in de supermarkt een blaadje in de kantine hangt met heel groot 'De klant is koning, zolang deze zich koninklijk gedraagt' :j

absoluut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:17

'De klant is koning, maar ik ben keizer'.
Wat een instelling zeg :n .

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:03

Nathalie schreef:
Plien91 schreef:

Dat is wel een goede!
De klant is koning en ik ben de keizer vind ik ook maar een rare instelling.

Bij ons hangt in de kantine ook een blaadje waarop staat "Vergeet niet dat de klant je salaris betaald"