Afrijstress, lotgenoten!! (deel3)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jetwii

Re: Afrijstress, lotgenoten!! (deel3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:14

busterd4ever, het komt wle goed het valt je achteraf wel mee of je nou geslaagd of gezakt bent je bent wel blij straks da je het hebt gedaan. hoe laat moet je ?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 18:18

benzine valt makkelijker uit idd :j

eerste keer rijden was met de spiksplinternieuwe I20 van paps en mams :D met paps ernaast :j en ik was er blij om ook :)
de 1e keer alleen weg ben ik echt nog ff wat bang geweest :o

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:27

Naaltje schreef:
Klaasje schreef:

Zo'n blauwe kaart..Gebruik je op parkeerplaatsen met bijvoorbeeld een blauwe lijn langs de stoep, bij aankomst zet je de kaart op de aankomsttijd en dan is ie een uur geldig.

of 'n kwartier :) bij ons station iig :)

@casperr; niet alleen grote stad.. woon in etten-leur.. is gewoon een dorp :=
ik ga er één voor m'n verjaardag vragen :j

etten-leur? ik vind dat nog best groot voor een dorp,vraag me af in wat voor gehucht ik dan woon :')
Maare ik ken het dus niet :=

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 18:29

haha, vlissingen? :P
ettenleur is nog randje geen stad inderdaad, daar heb je gelijk in :) (bekend hier? :) )

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:43

Poeh, wat is er veel gepraat zeg.
Gefeliciteerd iedereen die iets heeft gehaald, en voor de zakkers, het komt vast wel goed :j

Paintlinger schreef:
Goedzo Fanta!!

Komt goed Lisje......hoeveelste keer examenen?

eerste keer

Mijn rijles ging vandaag wel oke, ik moest iets minder gehaast rijden en me gewoon goed concentreren en dan zou het hopelijk wel goedkomen

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:32

jetwii schreef:
busterd4ever, het komt wle goed het valt je achteraf wel mee of je nou geslaagd of gezakt bent je bent wel blij straks da je het hebt gedaan. hoe laat moet je ?

ik moet om 10 uur inrijden en kwart voor 11 moet ik tussen tijdse toets.. dus ben benieuwd

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:34

Juist vandaag komt paps laat thuis... nou zodra ik hem hoor aankomen gris ik die auto onder zijn kont weg, ik wil rijden! :')

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:04

Ik moest vandaag voor de tweede keer afrijden. Van te voren nog een lesje gehad en dat ging echt super! Was wel wat zenuwachtig, dus ga je toch wat anders rijden. In het begin moest ik een bocht maken zou ik in z'n 3 doen per ongeluk in z'n 5 gezet. Ging dus wat raar door de bocht maar zelf opgelost. En netjes doorgereden zijn voor de rest niet meer van die gekke dingen gebeurd.
Moest een om keer opdracht doen, netjes ergens voor in een vak gezet en achteruit weer er uit gereden. Alles netjes gereden, volgens mij zelf. Was wel op een buitenweggetje waar ik niet zeker wist of ik daar 80 mocht, of het een 60 zone was. Reed ik ongeveer 70, maar later wel 80. Mocht ik dus wel daar.
En in een bebouwde kom, 30 km zone. Reed ik in z'n 2, wat mij aangeleerd is. Want als er dan wat gebeurd sta je eerder stil, en anders moet je steeds terug schakelen bij kruispunten. Ik weer naar het CBR-punt gereden, netjes in een vak geparkeerd. Had er opzich wel een goed gevoel over, heel anders dan de eerste keer. Toen ik gewoon een fietser over het hoofd had gezien.
Wij weer aan zo'n tafeltje, en toen vertelde die meneer dat hij me niet blij kon maken. Was ik wel benieuwd waarom dan niet. Begon die ten eerste bij het reflectie formulier waarop ik me zelf een 6 had gegeven op milieubewust rijden. Omdat ik dus in z'n 2 reed, terwijl de moter al wat begon te horen, maar het is mij zo geleerd. En dat hem ik hem ook verteld, maar hij vond toch dat ik in z'n 3 had moeten schakelen. Daarna begon hij dat ik binnen de bebouwde kom niet goed genoeg op weggetjes van rechts lette. Hij gaf ook een weggetje aan, waar wel 5 straten van rechts waren. En hij beweerde dat ik sommige straatjes niet eens gezien heb en daar met de veel snelheid reed.
Daar was ik echt helemaal niet mee eens, heb daar zelfs nog een auto van rechts voor laten gaan. Hoe kan ik die dan gezien hebben?
Me instructeur, die niet mee was. Kon zich daar ook bijna voorstellen, omdat ik eerder te voorzichtig ben dan onvoorzichtig.
Ik baalde als een stekker natuurlijk en heb ook duidelijk aangeven dat ik het niet met hem eens was. Toen vertelde hij mij, dat ik zelf denk dat ik veilig rij en dat juist mijn probleem is. Kon die vent wel wat aan doen.
Maarja het is zijn besluit en daar zal ik me maar bij neerleggen, hij zal het wel beter weten. Na de tijd nog even met mijn instructeur gesproken, die echt verbaasd was dat ik gezakt was. Maar hij was niet mee, maar heb volgens mij eigen idee echt niet anders gedaan met opletten van weggetjes van rechts. En me instructeur heeft me daar nog nooit op aangesproken.
Volgens hem, heb ik gewoon moeten zakken. Dat hij al teveel had laten slagen en dat CBR graag nog wat klanten wil houden. Ook vertelde hij dat bij het CBR het slagingspercentage van volgend jaar al bekend is. Dit kan ik natuurlijk niet bevestigen, maar krijg echt m'n twijfels. Dat hij allemaal kleine dingetjes bedacht, waarom ik dan gezakt zou zijn. En zelf kan ik niet zeggen, dat ik ander verkeer in gevaar heb gebracht. Nu kan ik pas na me vakantie, 28 juli afrijden. Zo ontzettend balen. Maar ik zal me er maar bij neerleggen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 20:06

waarom was je instructeur niet mee janna?
wel echt balen zeg :(:)

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:15

Dat weet ik eigenlijk niet.
De vorige keer met afrijden hadden we het erover gehad en is hij mee gegaan. Deze keer niet besproken, maar ik ging er vanuit dat hij mee ging. En liep ook mee naar de auto maar stapte niet in. Geen idee waarom. En had dat op dat moment niet echt in de gaten en toen ik al in de auto zat was ik ook niet mondig genoeg om nog te gaan vragen of die mee ging. Ook niet meer gevraagd na de tijd.

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:20

Balen Janna.
Dat is nou precies de reden waarom ik mijn instructeur héél graag meewil. Áls ik al zak wil ik dat hij heeft meegemaakt waarom zodat we daar aan kunnen werken.

Ik moet zaterdag voor de 2e keer afrijden. Dan is er lekker markt in het centrum dus grote kans dat we daar langs gaan natuurlijk :P Maar we hebben er gelukkig afgelopen zaterdag al op geoefend.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:24

Wat balen Janna...
Zal voor volgende keer toch vragen of hij meegaat dan kun je, als er iets fout ging enzo, dat met hem bespreken en daar nog op oefenen...Nou nog ff volhouden dan maar en dan de 28e wel slagen! ;)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:26

ik moet vrijdag 10 juli dus voor de 2e keer, weer op dezelfde tijd, 13.00...ben benieuwd of het rustig of juist druk is vanwege de vakantie...maar mensen zullen toch wel niet midden op de dag de snelweg opgaan om naar frankrijk te rijden ofzo :P (hoop ik :P)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:29

Heeft er iemand eigenlijk nog goede tips voor tijdens het examen.. ik vind het soms wel tegenstrijdig want bij de TTtoets kreeg ik dus als commentaar dat ik besluitvaardiger moest zijn op kruispunten en meer moest doorrijden en sneller optrekken naar 80 of 120 bv...en nu deed ik dat bj het examen, maar toen was het niet goed :P...beetje apart..

Maruh wat ik heel vaak heb is dat ik borden mis waarop staat dat je een straat niet in mag rijden...dat is dan vaak in een woonwijk en dan rij je een straat in, je kijkt goed naast/achter je voor de fietsers enzo en rijdt dan de straat in, maar dan heb je vaak meteen dat bord al staan, dat je bijvoorbeeld naar rechts of links moet en niet rechtdoor mag, maar die heb ik dan niet gezien omdat ik dan zo druk aan het kijken was voor fietsers enzo en het maken van de bocht...herkent iemand dit of heeft iemand tips ofzo...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 20:34

wat eerder kijken voor fietsers enz
en dan net voor de bocht je nacontrole doen phylos? :)

hoeveel lessen heb je gehad? :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:36

Naaltje schreef:
wat eerder kijken voor fietsers enz
en dan net voor de bocht je nacontrole doen phylos? :)

hoeveel lessen heb je gehad? :)

veel :P weet niet precies, heb het boek ff niet bij de hand maar ik geloof rond de 40 uur, maar daar komt nu dus nog weer wat bij omdat ik gezakt ben...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 20:45

oh oke, wat zegt je instructeur ervan als je hem voorlegt dat je zo borden mist door het kijken? :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:47

Ik vind dat ook lastig hoor, met die borden. Vandaag ook nog, reden we op een weg langs weilanden waar je 80 mag. Ergens zit zo'n verborgen zijstraatje naar rechts. Daar hangt een bord verboden in te rijden voor motoren (ik heb dus motorrijles), dus wij willen doorrijden, maar dan hangt er een onderbord onder dat je er alleen op bepaalde tijden niet in mag. Eer dat ik volledig heb gelezen wat er staat en ik op mn horloge heb gekeken, ben ik niet meer echt veilig bezig voor het overige verkeer. Heeeeel irritant vind ik dat!!

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:18

Haha, moest lachen om jou geval joyce2. Ik zie het namelijk al voor me, dat is inderdaad niet erg handig nee :P

Ik moet van mijn instructeur al bezig zijn met de volgende straat op kruispunt meteen nadat ik een bocht heb genomen. Dus na de bocht meteen met het volgende bezig zijn en niet meer met de auto, die moet je al onder controle hebben.

Ik ben vorige keer gezakt omdat ik te schichtig keek. Nu ging ik in mijn lessen heel langzaam en sloom kijken maar dan duurde het veelste lang voordat ik eenmaal optrok en dan trok ik ook nog heel langzaam op om goed te kunnen kijken. Ik viel dus meteen weer in het andere uiterste en moest minder truttig gaan rijden. Dar heb ik toen gedaan en heb nu geloof ik een goede balans gevonden :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:11

ja ik ook hoor dani.. al veel mer bezig zijn met wat komen gaat..heel iri..
van de week zag ik een fietser over t hoofd bij het afslaan...(waar die fietser opeens vandaan kwam geen idee)
maar ik ben benieuwd

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:47

Ik moet donderdag voor de eerste keer op... vind het echt eng :Y) heb nogal last van examenvrees enzo... dus ja.. iemand tips :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 22:48

lees op je gemak je theorieboeken nog eens door (gevoel van goede voorbereiding hebben)
eet wat bananen tevoren (geen 4 in een half uur, dan kun je wat moeilijk naar de wc de 2 dagen erna :') *ervaring*)

en verder.. ik was gék van de zenuwen, 2 weken tevoren al.. en zelfs ik heb het gehaald :(:)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:50

Naaltje schreef:
haha, vlissingen? :P
ettenleur is nog randje geen stad inderdaad, daar heb je gelijk in :) (bekend hier? :) )

ben er een keer geweest toen ik bij iemand bleef slapen na een concert, vond het nog aardig groot :')

kreeg op het theorie examen een vraag over die parkeerschijf, ik dacht echt wtf is dit nu weer :')

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 22:55

mijn ouders lachten me uit.. :\ >;)
naja, ik heb dus ook een aantal keer bij het station geparkeerd (max 15min is het daar) en er niet eens bij ná gedacht..
toch beetje blonde doos dan :+ :')

als je ettenleur vergelijkt met een echt dorpje is het best groot ja ;) we hebben zelfs een bios nu :))

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:00

Klaasje schreef:
casperrr schreef:
parkeerschijf :o? is dat iets van de grote stad ofzo? :o

Zo'n blauwe kaart..Gebruik je op parkeerplaatsen met bijvoorbeeld een blauwe lijn langs de stoep, bij aankomst zet je de kaart op de aankomsttijd en dan is ie een uur geldig.

Niet overal, hier bij mij voor de deur ma-vr van 09.00-18.00 en zaterdag 09.00 - 17.00 een half uur, en om de hoek op dezelfde uren 2 uur.