wat te doen..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eertjuh22

Re: wat te doen..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 07:58

jolentinus: dat was ook mijn gedachte..
ikvind het allemaal maar een beetje raar..

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 08:06

inderdaad.. nog steeds niks gehoord dus..

dan zou ik een plan maken wanneer je het je dochter gaat vertellen. zelf zou ik het op een leeftijd van 11, 12 doen. net voor de pubertijd. of je verteld het haar nooit, maar ik denk dat ze er toch ooit wel achterkomt en dan zou je het haar beter zelf kunnen vertellen.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 08:12

ja ben ook van plan om het toch te vertellen..
ooit komt ze er idd achter, dan kan ze het beter van mij horen.

ik heb trouwens ook een tip gekregen om alles wat er nu gebeurt op papier te zetten met datum's enzo erbij, zodat gaby dat later terug kan lezen..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 08:20

zet het op papier en bewaar de smsjes.
Alles wat je hebt bewaren, mocht dit verhaal ooit uit de hand gaan lopen, dan heb je wat achter de hand...

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 08:23

ik heb alle berichten nog in mijn compute staan.. alles wat hij heeft gestuurd en alles wat ik heb gestuurd als antwoord Knipoog
sms kan ik niet bewaren, want die heb ik niet gehad. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 08:34

Ik zou geloof ik ontzettend boos worden.. en zéker als ik zie dat hij op hyves geweest is!
Ik zou denk ikzo boos zijn, dat ik hem zou opbellen en zou zeggen dat alshij er zo makkelijk over denkt en doet.. Je niet eens meer wilt dat hij gaby ontmoed dat hij een kans krijgt om zichzelf te bewijzen en dat dat zelfs een te grote moeite is voor hem.. triest toch... en of hij nou moraal gedwongen wordt of niet... hij blijft altijd baas over zijn eigen leven en keuzes die hij maakt of neemt.. wie geeft het recht om mensen zo uit hun normale leven te trekken..?! notabene een kans krijgt om na 8 jaar als nog zijn dochter te leren kennen en dan die kans niet te nemen en eertjuh de oliebol laten oplossen (ook psychisch!).

zulke mannen veranderen volgens mij nooit.. en hoewel t niet eens opmezelf te betrekken is wordt ik er behoorlijk door geemotioneerd...
(Ik hoop dat het te volgens is wat ik typ en bedoel.. kom er niet zo goed uit.)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 08:48

ik begin me af te vragen hoe verstandig het is om deze man in het leven van je dochter toe te laten...
als hij nu al 'afhaakt', wat moet dat dan voor de toekomst betekenen?

ik denk dat je gaby beter zelf kunt laten kiezen als ze daar eenmaal aan toe is, bijvoorbeeld op een leeftijd rond de 16 jaar.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 08:53

ik snap het hoor.. Ja
weer krijg ik psygisch een klap die ik moet gaan verwerken, weer komt alles naar boven van 8 jaar geleden.. maar daar kom ik zelf wel weer bovenop. zolang gaby er maar geen last van heeft Ach gut

ik heb nog 1 poging gedaan om een beicht te sturen via hyves. reageerd hij hier niet op dan bel ik misschien nog 1 keer maar dan om te zeggen dat het echt is afgelopen.. dat zal ik hem wel even duidelijk maken op z'n eertjuhs.. Ja

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 09:35

Jeetje dit is echt een moeilijke situatie..
Maar ik zou er nu wel klaar mee zijn, meteen de eerste afspraak al zo laten verlopen? Er is simpelweg geen excuus voor zijn gedrag van gisteren.
Ik had nu gewoon gezegd dat het afgelopen is, kansen verspeeld. Je was al heel meegaand dat je hem na 8!! jaar de kans gaf om zijn dochter te leren kennen. Deze kans heeft hij wat mij betreft nu echt laten lopen.
Je hele gezin wordt overhoop gehaald en hij is niet eens serieus.
Ik ben zelf een alleenstaande moeder van een zoon van 8. Gelukkig niet zulke problemen als jij nu hebt, maar als ik dit soort dingen aan hem zou moeten vertellen nu.. poeh lastig zeg!
Veel sterkte en succes met het verdere verloop!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:12

eertjuh22 schreef:
ik heb alle berichten nog in mijn compute staan.. alles wat hij heeft gestuurd en alles wat ik heb gestuurd als antwoord Knipoog
sms kan ik niet bewaren, want die heb ik niet gehad. Scheve mond

Ook de smsjes die jij gestuurd hebt kunnen van belang zijn, bewaar die als het kan dus in je outbox.
Ik ben misschien te achterdochtig, maar ik heb vaak genoeg gezien hoe dit soort dingen uit de hand liep en elke communicatie, ook via hyves, kan van belang zijn.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:13

eertjuh22 schreef:
ja ben ook van plan om het toch te vertellen..
ooit komt ze er idd achter, dan kan ze het beter van mij horen.

ik heb trouwens ook een tip gekregen om alles wat er nu gebeurt op papier te zetten met datum's enzo erbij, zodat gaby dat later terug kan lezen..

Ja goed plan, bij mijn dochter heb ik mijn agenda van dat jaar toevallig terug laten lezen, tik van me om ieder jaar een agenda te kopen en bij iedere dag een krabbel achter te laten van die dag, zij is er erg blij mee in ieder geval.

Kijk ik vind dat je haar moet vertellen wie haar vader is, kleine kinderen pakken dat makkelijker op dan grote, waarom nu alvast niet vertellen, ik vertelde het zo, ik liet een foto zien en vertelde kijk dit is je vader, dan komen er vanzelf vragen.
Uiteraard vragen over pappa, tuurlijk is pappa je pappa maar deze man is ook je vader, het werkte voor ons heel erg goed om een onderscheid te maken tussen pappa en vader, zo kunnen ze het relativeren.
Je hoeft dan niet te vertellen waarom en hoe, snappen ze toch niet, hoe luchtiger je reageert hoe makkelijker het wordt.

Beantwoord wel alle vragen, details mag je best weg laten en je mag ook best iets vertellen over waarom, kinderen begrijpen dat beter dan je denkt, zoalng het natuurlijk niet te heftig wordt allemaal.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 15:19

berpie: bedankt voor de info.

jullie raden het nooit.. ik heb net een bericht gekregen.. Koe

Citaat:
MIjn batt was leeg en heb vandaag pas opgeladen want was de hele weekend me broer aan het helpen met verbouwing

dit is toch te gek voor woorden.. Gestoord

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:25

nou indd.. je spreekt toch af.. dat is toch iets waar je dan het meeste mee bezig bent..

je kan dan via hyves wat sturen, via een andere mobiel weet ik veel wat. vind het dom

als het nou om een een of andere doelloze afspraak gaat oke.. maar over je kind

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:37

oeh, zulke lust ik rauw Hamer
Lekker laconiek van hem.

Wat heb je terug gestuurd?

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 15:42

heb terug gestuurd dat ik toch zou zweren dat wij een afspraak hadden gemaakt voor zondag zodat hij zijn dochter kon zien Verward
het gaat hier toch om de ontmoeting met je eigen dochter? dan had je toch wel even de moeite kunnen nemen om even via hyves dan een bericht te sturen ofzo, want ik neem aan dat dat toch een belangrijk iets is?
snap hier geen reet van namelijk..

als je er geen zin in heb of weet ik veel wat of als je dit dus niet serieus neemt zeg het dan a.u.b. dan doe ik verder ook geen ene moeite ergens voor..

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:45

goed gedaan.. en eigenlijk ook nog wel netjes gehouden. afwachten.. sterkte ermee

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 15:48

ja heb het best netjes gehouden moet ik zeggen Ja

*is stiekem best trots op me eigen, had het liefst hem voor vanalles en nogwa uitgemaakt.., maar er moet wel iemand met beetje fatsoen zijn natuurlijk aangezien hij het niet heeft..*

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:58

Moeilijk hoor. Even uit pure nieuwsgierigheid: jullie waren niet getrouwd toen je dochter is geboren? En hij heeft haar niet erkend als zijn dochter? Volgens mij heb jij dan als enige het ouderlijk gezag. Maar goed, dat is even naast de kwestie waar je nu mee zit. Ik denk dat het heel belangrijk is dat je je dochter duidelijk maakt dat papa gewoon papa blijft, maar dat er een andere man is waarmee je haar hebt "gemaakt". Maar dat een papa degeen is die voor je zorgt, er voor je is als er problemen zijn en die je helpt je weggetje te vinden. Maar kun je een achtjarig kind dit uitleggen? En, stel je nu voor dat ze dan zegt dat ze hem wil ontmoeten en hij komt afspraak op afspraak niet na? Dan is het, denk ík, voor haar alleen maar moeilijker. Ik denk dat je heel goed voor jezelf moet beslissen of je dochtertje hier al mee om kan gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:58

applaus! echt heel knap hoor dat je hem dat zo hebt gesmst Ja

al wat terug? Haha!

Ben verder niet nieuwsgierig ofzo Clown

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 19:16

share: nieuwschierige mensen moeten er ook zijn he Knipoog
ik heb nog geen reactie terug gekregen trouwens.

chevax: ik ben idd degene met het ouderlijk gezag Ja

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:22

De vader van mijn kind heeft mijn zoontje wel erkend. Hij heeft ook geen gezag.. wil hij nu wel hebben trouwens.. maar van mij krijgt ie het niet..

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:38

obsession schreef:
De vader van mijn kind heeft mijn zoontje wel erkend. Hij heeft ook geen gezag.. wil hij nu wel hebben trouwens.. maar van mij krijgt ie het niet..

En van de rechter?

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:58

wat een loser zeg Hamer
ik heb geen kinderen dus kan je hier niet mee helpen
maar wens je veel sterkte Ach gut

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:21

Eertjuh, misschien is het een idee om het vader/ verwekker-verhaal te koppelen aan de basale seksuele voorlichting?

Ontzettend jammer dat hij zo reageert! En jij jezelf maar druk maken..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 20:01

Jezum Eer wat een verschrikkelijke eikel! Zoveel veranderen mensen niet zie je maar weer.