verwarming aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: verwarming aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:01

Daar sluit ik me bij aan! Ook mij zul je niet horen zeggen dat je je aanstelt, ik heb zelf een zus die het echt altijd en overal koud heeft, wat ze ook probeert!

Die heeft drie jaar op Curacao gewoond en ik ben daar ook op bezoek geweest. Zij liep in een lange broek en iets met lange mouwen en ik korter dan kort.....daar verander je niks aan!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:03

Ik heb een vriend die op Hawaii heeft gewoond, dus die heeft het ook altijd koud hier (had zelfs nog nooit sneeuw gezien). Ik zal dus wel de laatste zijn die mensen hier aanstellerig vind Clown Hij heeft namelijk zelf het liefst de verwarming op 25 graden hier. Dat kan dus tot onenigheid leiden in huize Monique Haha!

Edit: trouwens best grappig: toen hij hier kwam had hij nog nooit van zijn leven een kachel/verwarming gezien Clown Haha!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 15-09-08 13:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:03

Het is meer de algehele strekking binnen dit topic: 'dan doe je toch gewoon dit of dat, krijg je het vanzelf warm, maar je gaat toch niet de verwarming aanzetten in september? Gestoord '

Echt, ik zou er ik weet niet wat voor over hebben om bij lagere temperaturen óók normaal te functioneren.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:05

In mijn geval komt dat echt puur door mijn opvoeding, denk dat mijn vader anders echt failliet gegaan was.....

Overigens toen ik nog alleen woonde en ik had het 's avonds koud, pakte ik lekker mijn dekbed erbij op de bank! En dan 's nachts om drie uur met een ruisende tv wakker worden dat wel.....

Koud hebben, kan dat voor een groot deel niet met je doorbloeding te maken hebben Karin?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:08

Klopt, en daar ben ik al voor bij de huisarts geweest. Die zegt 'vooral veel bewegen' en dat probeer ik ook te doen, maar mijn werk wordt er wel heel erg onrustig van als ik om het kwartier even opsta om thee te zetten, thee in te schenken, even naar het toilet te gaan etc.

Nee, dan zet ik liever de verwarming aan. Die luxe heb ik, dan maak ik er ook gebruik van. 's Nachts gaat-ie gewoon uit, maar niet als ik overdag of 's avonds zit te werken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:10

Klinkt misschien heel raar, maar helpt het niet om misschien een dekentje oid over je benen heen te slaan? Ik geloof dat kou/warmte het snelste wordt opgenomen via je voeten/benen, dus misschien dat je daar ook wat sneller warm van wordt?
Het is maar een idee hoor Ja

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:12

Echt, ik vind het heel aardig dat jullie met allerlei oplossingen aankomen, maar denk je niet dat ik die na 34 jaar kou lijden al allemaal heb geprobeerd? Knipoog

En ja, sommige dingen helpen voor een deel. Maar niet afdoende. En dan gaat gewoon die verwarming aan, en dan betaal ik maar een beetje meer aan stookkosten. Dat verdien ik wel weer terug op dingen waarop ik bespaar.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:12

Iedereen heeft een andere grens wanneer ze het koud hebben. En iedereen moet ook voor zichzelf weten wanneer ze de kachel aan doen. Vroeger had ik het nooit koud en altijd een hekel aan de zomer. Nu is het andersom en heb nu al een hekel aan de winter. Puur omdat ik het vaak op een dag koud heb. Als ik bij de paarden ben heb ik er geen last van, dan ben ik bezig en gaat het wel weer. Maar als ik thuis even zit dan krijg ik het weer koud en ga ik bij de kachel zitten. Ik kan moeilijk de gehele dag wat blijven doen omdat ik het koud heb. Het kan inderdaad met je doorbloeding te maken hebben. Ik heb altijd koude voeten en vanaf mijn knieen begint het al kouder aan te voelen en bij mijn voeten gewoon steen koud. Maar weer niet wat ik daar aan kan doen??

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:22

@ Karin: ik heb echt precies hetzelfde (nu ik zwanger ben heb ik het iets minder koud). Normaal gesproken heb ik onder de 20 graden al koude handen en onder de 17 graden heb ik al koude voeten. Ik kan vanalles doen, actief blijven en me heel warm aankleden, maar het heeft geen zin..
In een koud bed kan ik niet stappen, want dan heb ik al mijn spieren zo gespannen gehad in het begin, dat ik de volgende dag met spierpijn uit mijn bed kom.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:23

Voor je spieren is het idd funest ja. Scheve mond

Hmm, als zwanger worden maar een klein beetje scheelt, dan is dat ook al geen oplossing. Tong uitsteken

Maar idd, ik heb het niet snel koud als ik de hele dag bezig ben in huis. Helaas moet er ook nog gewerkt worden. Knipoog

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:26

Nu hoeft het van mij nog niet persé.
En dat krijg ik thuis sowieso niet voor elkaar.
Bij mam moet je zowat bevriezen voordat zij de verwarming aan wil hebben Clown

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:56

Karin schreef:
Voor je spieren is het idd funest ja. Scheve mond

Hmm, als zwanger worden maar een klein beetje scheelt, dan is dat ook al geen oplossing. Tong uitsteken

Maar idd, ik heb het niet snel koud als ik de hele dag bezig ben in huis. Helaas moet er ook nog gewerkt worden. Knipoog

als je deze reden als hoofdreden gebruikt om zwanger te worden........ Nagelbijten / Gniffelen

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:00

Gisterenavond was de eerste keer dat ik het kil vond worden in huis. Maar zowel ik als mijn man grijpen eerst naar truien en fleece dekentjes voordat we aan de knop van de verwarming gaan zitten. Geen idee eigenlijk waarom.
Overigens stond bij ons de vewarming de laatste week van juni al aan. Maar dat moest van de vloerenman omdat anders de vloer niet goed zou drogen.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:01

Bij ons brandt de houtkachel ook al hoor, het is hier vandaag maar 12 graden. Ben net een tijdje buiten aan het werk geweest en heb steenkoude handen. Lekker even opwarmen binnen bij de kachel. In mijn rechterhand heb ik een lichte doorbloedingsstoornis, zodat mijn vingers soms helemaal geelwit aanlopen en stijf aanvoelen. Is me deze week alweer een paar keer overkomen, dus het is gewoon echt weer tijd voor de kachel voor mij !

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:01

Schaaaaaat.. Ik heb het koud..moeten kindjes maken +) Haha..

Hier staatie ook nog niet aan trouwens.. Ff bewegen zo warm

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:11

Wij hebben hier gisteren al de verwarming aangehad Bloos ( 's avonds )
Mijn vriend en ik hadden het beide koud...

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:31

Hier in het 'hoge noorden' nog geen kachel/cv aan. Wél sokken, maar gewoon van die dunne, en dat scheelt al een heleboel als je de hele zomer zo'n beetje op blote voeten loopt. Verder een T-shirt met halflange mouwen en een dunne bodywarmer. Alle ramen staan nog lekker open, die op de slaapkamer ook 's nachts. Misschien scheelt het ook dat ik als kind ben opgegroeid met een slaapkamer zonder verwarming, waar 's winters de ijsbloemen op het raam stonden Haha! Ik heb het haast nooit koud. De houtkachel lonkt overigens wel, maar meer omdat ik het zo gezellig vind!

Trouwens niemand stelt zich hier aan in mijn ogen, alleen ALS je in een t-shirtje rondloopt en klaagt over kou, ja dán kun je proberen eerst een trui aan te trekken Knipoog Maar wie dat al heeft en het nog koud heeft kan daar weinig aan doen, je lichaamsthermostaat werkt blijkbaar gewoon anders dan die van mij. En wie liever de verwarming hoger zet is daar toch zeker ook vrij in.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:50

Bij ons is 'ie aan hoor Ja.

Liep afgelopen dagen al met vest aan/vest uit. We hebben een thermostaat waarbij je kunt instellen welke temperatuur je op welke tijd wilt hebben. Hij stond nog uit vanaf de zomervakantie, maar dit weekend maar weer eens op start programma gedrukt. Vanmorgen sloeg hij voor het eerst aan, was echt lekker toen ik de badkamer in kwam.
's Nachts staat hij op 18 graden en als ik 's morgens mijn bedje uitkom wil ik graag 21 graden. Door de week is hij overdag dan wel weer uit (zet hem alleen aan als het nodig is, als ik in huis aan het werk ben met stofzuigen enzo is het niet nodig om het warmer te hebben). In het weekend wel overdag 21 graden.
De woonkamer is wel op het zuiden, dus àls de zon schijnt is het meteen lekker in huis, maar kou leiden doe ik echt niet hoor. In ons vorige huisje hadden we alleen in de woonkamer een gaskachel en boven en in de badkamer niets, die tijd wil ik niet meer terug.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:51

Ja hoor lekker een half uurtje aan s,avonds en in de ochtend, ik heb zo ie zo een dochter met een lichaamstemperatuur van 35 graden dus die heeft het snel koud.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:51

Hier staat ie nog niet aan. Ik zat gister en nu (mede omdat ik ziek ben) met een dikke trui en een deken om mij heen. Ik ben zoiezo meer iemand die spontaan in huis klusjes gaat doen of de hele klerenkast aantrekt dan dat de kachel aangaat. (ook ben ik zo snugger om alle ramen open te laten staan Clown )

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:55

marleen_usar schreef:
Ja hoor lekker een half uurtje aan s,avonds en in de ochtend, ik heb zo ie zo een dochter met een lichaamstemperatuur van 35 graden dus die heeft het snel koud.

Heeft dat daar wat mee te maken? Iedereen vertelde me altijd van niet Lachen
Ik heb ook altijd een lagere lichaamstemperatuur dan het gemiddelde en ik heb het meestal koud.
Momenteel zit ik aan m'n bureautje met sokken, schoenen, jeans, topje en 2 vesten over elkaar en ik zit nog te kleumen.
Ik heb overigens wel net de verwarming aangedaan op 21° Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:57

Vraagje aan de mensen die haast verontwaardigd "nu al die kachel aan" schrijven? Hebben jullie het dan niet koud? (kan, elk huis is anders en ieder lichaam ook) Of doe je de kachel niet aan omdat het nog maar september is? Want dat laatste vind ik net zo'n gek argument als nog niet gaan eten om kwart voor zes als je trek hebt omdat het pas om zes uur etenstijd is Gestoord (ja, ik ken mensen die zo redeneren)

Bij mij gaat de kachel gewoon aan als het te koud is binnen (voor mij of voor mijn dieren), of dat nou in december, juli of september is. Overigens draag ik wel een trui dan Knipoog
Actief zijn wil inderdaad ook wel helpen, maar daar heb je 's avonds na een werkdag toch geen zin meer in...

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:57

zit hier ook in mijn dikke fleecevest hoor Tong uitsteken en daarstraks bij de paarden ook nog een jas erover aan Tong uitsteken. Ik vind het ook koud!

Overigens kunenn wij de verwarming niet aanzetten aangezien ze bezig zijn met de verwarming en dat zal de komende dagen/weken ook nog wel duren. Gelukkig hebben wij wel een dichte openhaard.. en die staat al geregeld aan Ja Heerlijk Haha!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:03

Hier staan alle ramen open (die zijn al een behoorlijke tijd niet meer dicht geweest.. Haha! ), alleen de deuren ook nog open zetten vond ik toch wel een beetje te enthousiast. Verder heb ik wel laarzen aan, maar dan ook een rokje, en een trui. Voel wel dat het fris begint te worden, maar om eerlijk te zijn, ben ik dan juist in mijn element. Ik kan niet zo heel goed tegen de warmte en vind dit frisse weer een verademing. Ik ruik letterlijk de winter aankomen, héérlijk! In de winter blijft het raampje op de slaapkamer (klein raampje) altijd open, anders krijg ik het direct benauwd. De andere ramen zullen, als het kouder word, de een na de ander wel dicht gaan.

Verwarming is nog niet aan, maar mocht ik het onbehaaglijk krijgen, dan gaat ie gewoon aan. Wat de rest van de wereld daar ook van mag denken... Mijn lijf, mijn verwarming. En hoewel ik dit weer fijn vind, heb ik wel snel last van koude handen en voeten. Of eigenlijk, meestal heb ik er weinig last van (ik voel ze niet zo goed), maar ik heb eigenlijk altijd koude voeten (en soms handen). Als ik ze wel voel, dan moet ik zorgen dat ze warm worden, anders kan ik bijvoorbeeld echt niet slapen... Clown Verwarming helpt dan niet goed, sokken of warm badje meestal wel.

Dus kom maar op, herfst en winter, ik heb er zin in! (Alleen regenbuien in combinatie met een scooter maakt me iets minder blij...hahaha)

ps. die geur van de verwarming werd hier al eerder genoemd... Geweldig. Als ze die nu uitvinden als kaars of zo! Ik kan er helemaal vrolijk van worden, de winter is zo'n gezellige tijd! Warme chocolademelk, gezellig binnen samen genieten van de avond terwijl het buiten 'spookt', de kerstboom die mag binnen komen....

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:04

Om RedPassions vraag te beantwoorden, ik heb het koud ja, maar mijn ik hoest nogal eens vaak als de kachel aan staat (vraag mij niet waarom maar het gebeurt).