Zo ja, werd er positief op gereageerd?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
detour schreef:ben je wel eens "vreemdgegaan"zonder dat de afspraak daarvoor gemaakt was, [***]?
chipieke schreef:Ik heb nog altijd mijn eerste partner en dus ook mijn eerste relatie. En ik hoop dat het ook zo mag blijven! Mijn ouders zijn elkanders eerste en enige liefde en die zijn bijna 30 jaar getrouwd. Dus monogaam zijn kan ik mijn ogen wel. Het is waarschijnlijk zeldzaam, maar het kan.
*edit: vind voor de rest dat pinuts wel een mooie stelling heeft. Je kunt proberen, maar uiteindelijk ben je niet de enige die over de relatie en het verloop ervan beslist. En helaas bestaat er nog steeds geen handleiding over het gebruik van een man, dus we zullen ook nooit weten hoe het draait of keert. Je kunt het naar mijn gevoel wel beïnvloeden.
Nouks schreef:detour schreef:ben je wel eens "vreemdgegaan"zonder dat de afspraak daarvoor gemaakt was, Nouks?
Ik zorg dat daar afspraken voor zijn.
detour schreef:Wat is dan "trouw"voor jou?
detour schreef:jemig, wat zul je mij ouderwets vinden.
detour schreef:Da's jouw mening HC, kenneljik voel je je aangevallen, en dat vind ik vreemd. J
detour schreef:Da's jouw mening HC, kenneljik voel je je aangevallen, ...
Shadow0 schreef:detour schreef:Da's jouw mening HC, kenneljik voel je je aangevallen, en dat vind ik vreemd. J
Ik vind de reactie van HC niet vreemd, ik lees namelijk hetzelfde in jouw berichten. Veel invulling en veel veroordeling. Dat kan evengoed mijn ervaring zijn uiteraard (hoewel ik mij niet aangevallen voel - ook dat is opnieuw een invulling).
Sonja schreef:Detour, ik zie niet welk probleem je hebt met bv open huwelijken? JIJ hoeft er niet in mee te doen. Als de betrokkenen er gelukkig mee zijn, dan is dat toch OK?
Maar ze zijn er vast wel..
Huertecilla schreef:detour schreef:Da's jouw mening HC, kenneljik voel je je aangevallen, ...
Dat is weer een sprong naar een conclusie van jou.
Het topic gaat er over dat veel stellen scheiden en ík vind dit logisch omdat het modale model in deze samenleving wankel is.
Ik leef zelf heel stabiel in een voor óns minder wankel model.
hc
No offense.

en ook een beetje
Dat zou dan krom verdeeld zijn in de wereld. Misschien een idee de term even kort uit te leggen? Want ik ga geen sites lezen.