Ik en mijn vriend sparen dus ook bij icesave en nog wel op advies van een bankier!!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Olle schreef:Moeten eerst maar afwachten wat er gaat gebeuren. ING heeft ook voor weet ik veel rechten gekocht bij icesave
juval schreef:ik denk dat Bos uiteindelijk wel zal betalen... zal wel even zweten worden tot het zover is.
in Engeland heeft de regering ook gezegd de spaarders schadeloos te gaan stellen..
uit IJsland hoeven we denk ik weinig te verwachten...
nou ja, als ze dan geen geld meer hebben, stuur me dan maar zo'n leuke ijslandse merrie...
BrittKitt schreef:Dan heb je idd kans dat het daardoor komt, om een monopoliepositie te voorkomen
Knoffer schreef:Hey thnx. Ik ga even een kijkje nemen.Olle schreef:Als je onder de 100.000 euro op je rekening bij icesave hebt staan hoef je je geen zorgen te maken! Het duurt misschien wel even, maar je krijgt gewoon je geld terug..
Nee hoor. De eerste 20.000 (of eigelijk iets van 20.884 ofzo, maar voor het gemak 20k) valt onder het garantiestelsel van IJsland. En het is dus de vraag of IJsland over de brug komt aangezien het land in een diepe economische crisis verkeert.
Alles tussen de 20.000 en 100.000 staat het Nederlandse garantiestelsel garant voor. Dus dat krijg je ongetwijfeld terug. Maar die eerste 20k is nog maar afwachten dus of je die terug ziet.
_Tessaa schreef:Olle schreef:Als je onder de 100.000 euro op je rekening bij icesave hebt staan hoef je je geen zorgen te maken! Het duurt misschien wel even, maar je krijgt gewoon je geld terug..
Nee hoor. De eerste 20.000 (of eigelijk iets van 20.884 ofzo, maar voor het gemak 20k) valt onder het garantiestelsel van IJsland. En het is dus de vraag of IJsland over de brug komt aangezien het land in een diepe economische crisis verkeert.
Alles tussen de 20.000 en 100.000 staat het Nederlandse garantiestelsel garant voor. Dus dat krijg je ongetwijfeld terug. Maar die eerste 20k is nog maar afwachten dus of je die terug ziet.
_Tessaa schreef:Knoffer schreef:Nee hoor. De eerste 20.000 (of eigelijk iets van 20.884 ofzo, maar voor het gemak 20k) valt onder het garantiestelsel van IJsland. En het is dus de vraag of IJsland over de brug komt aangezien het land in een diepe economische crisis verkeert.
Alleen tot 38.000 toch? Dacht dat Icesave niet tot 100.000 ging.
BrittKitt schreef:Dan heb je idd kans dat het daardoor komt, om een monopoliepositie te voorkomen
aux schreef:Nou, ff afwachten idd!
Maar weet iemand waar je je "aangifte" kan doen? Ik had begrpen dat dat ergens moet, bij de Nederlandse bank ofzo..?
dipstaartje schreef:ben blij dat ik geen spaargeld op die rekening heb staan
maar het is zo sneu voor de mensen die dat wel hebben
Knoffer schreef:_Tessaa schreef:Alleen tot 38.000 toch? Dacht dat Icesave niet tot 100.000 ging.
Dat was in het begin vrij onduidelijk. In het begin las ik steeds berichten dat het idd niet voor Icesave zou gelden (omdat icesave op dat punt niet bij Europa zou horen oid.) Dus dan zou het tot de 40.000 zou gaan. Maar in de nieuwste nieuwsberichten zie ik steeds dat wel degelijk die 100.000 vergoed wordt.
Knoffer schreef:Dus we moeten nog even wachten.
Lins_Vetra schreef:Knoffer schreef:Dus we moeten nog even wachten.
HelaasIk volg de ontwikkelingen op de voet en heb ergens wel het idee dat het goed komt.
Ik denk (maar dat is wellicht te simpel gedacht) dat de Nederlandse ING ons niet in de steek zal laten.
Deze harde, doch wijze les die uit dit drama kan worden gehaald is dus voor de grootspaarders om hun geld te spreiden. Mijn zwager werkt bij een bank en als je sommige bedragen hoortMijn oren gaan ervan klapperen
_Tessaa schreef:Knoffer schreef:Dat was in het begin vrij onduidelijk. In het begin las ik steeds berichten dat het idd niet voor Icesave zou gelden (omdat icesave op dat punt niet bij Europa zou horen oid.) Dus dan zou het tot de 40.000 zou gaan. Maar in de nieuwste nieuwsberichten zie ik steeds dat wel degelijk die 100.000 vergoed wordt.
Ohh okee. Ja ik had dus ook begrepen dat het idd om die reden niet voor Icesave zou gelden. Nou ik hoop voor de mensen die boven de 40.000 erop hebben, dat nog vergoed zullen krijgen.
Talida schreef:per inwoner niet![]()
geen idee eigenlijk hoeveel inwoners IJsland heeft