Icesave

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lins_Vetra

Re: Icesave

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:09

Ik zag gister bij Nova dat een verslaggever naar het filiaal van landsbankski in NL ging, maar daar was de etage zo goed als leeggehaald. Het lijkt wel op oplichting Verdrietig

Ik en mijn vriend sparen dus ook bij icesave en nog wel op advies van een bankier!!

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:23

Olle schreef:
Moeten eerst maar afwachten wat er gaat gebeuren. ING heeft ook voor weet ik veel rechten gekocht bij icesave

Helaas alleen die van Groot Brittannië. Waarom ze die van Nederland dan niet ook kopen snap ik niet helemaal... Maar dat zal wel een reden hebben.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:25

Dat zal dan wel een reden hebben, maar misschien mag ING zich met de nederlandse rekeningen niet meer zoveel bemoeien.. Ze hebben door de fusie met Postbank al 70% van de rekeningen in NL in beheer Bloos!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:30

Dan heb je idd kans dat het daardoor komt, om een monopoliepositie te voorkomen

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 14:00

juval schreef:
ik denk dat Bos uiteindelijk wel zal betalen... zal wel even zweten worden tot het zover is.
in Engeland heeft de regering ook gezegd de spaarders schadeloos te gaan stellen..

uit IJsland hoeven we denk ik weinig te verwachten...
nou ja, als ze dan geen geld meer hebben, stuur me dan maar zo'n leuke ijslandse merrie... Haha!

Stuur dan maar liever wat leuke Ijslandertjes, ruinen zijn ook welkom Haha! .
Want als Bos het moet gaan betalen, dan kost het ons Nederlanders allemaal geld Boos! . Worden de belastingen natuurlijk weer verhoogd om gedupeerde spaarders hun centjes terug te kunnen geven.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:02

BrittKitt schreef:

Ja
Ik ben ook nog steeds van mening dat ze daardoor geen bod hebben gedaan op de Fortis op ABN

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 15:21

die site is niet bereikbaar... zal wel te druk zijn Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 15:58

Knoffer schreef:
Hey thnx. Ik ga even een kijkje nemen.

Olle schreef:
Als je onder de 100.000 euro op je rekening bij icesave hebt staan hoef je je geen zorgen te maken! Het duurt misschien wel even, maar je krijgt gewoon je geld terug..

Nee hoor. De eerste 20.000 (of eigelijk iets van 20.884 ofzo, maar voor het gemak 20k) valt onder het garantiestelsel van IJsland. En het is dus de vraag of IJsland over de brug komt aangezien het land in een diepe economische crisis verkeert.
Alles tussen de 20.000 en 100.000 staat het Nederlandse garantiestelsel garant voor. Dus dat krijg je ongetwijfeld terug. Maar die eerste 20k is nog maar afwachten dus of je die terug ziet.

Alleen tot 38.000 toch? Dacht dat Icesave niet tot 100.000 ging.

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:01

_Tessaa schreef:
Olle schreef:
Als je onder de 100.000 euro op je rekening bij icesave hebt staan hoef je je geen zorgen te maken! Het duurt misschien wel even, maar je krijgt gewoon je geld terug..

Nee hoor. De eerste 20.000 (of eigelijk iets van 20.884 ofzo, maar voor het gemak 20k) valt onder het garantiestelsel van IJsland. En het is dus de vraag of IJsland over de brug komt aangezien het land in een diepe economische crisis verkeert.
Alles tussen de 20.000 en 100.000 staat het Nederlandse garantiestelsel garant voor. Dus dat krijg je ongetwijfeld terug. Maar die eerste 20k is nog maar afwachten dus of je die terug ziet.

Alleen tot 38.000 toch? Dacht dat Icesave niet tot 100.000 ging.[/quote]

Bos heeft de 38.000 opgehoogd tot 100.000!

*iets met de quotes mis gegaan!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:04

_Tessaa schreef:
Knoffer schreef:

Dat was in het begin vrij onduidelijk. In het begin las ik steeds berichten dat het idd niet voor Icesave zou gelden (omdat icesave op dat punt niet bij Europa zou horen oid.) Dus dan zou het tot de 40.000 zou gaan. Maar in de nieuwste nieuwsberichten zie ik steeds dat wel degelijk die 100.000 vergoed wordt.

BrittKitt schreef:

Zou kunnen idd. Maar dat besluit van de Britse ING staat sowieso los van NL. Het is de Britse tak van ING die dat besloten heeft. Wel zag ik in een neuwsbericht staan dat Bos het als een serieuze optie ziet dat een andere bank spaarder overneemt.

aux schreef:
Nou, ff afwachten idd!
Maar weet iemand waar je je "aangifte" kan doen? Ik had begrpen dat dat ergens moet, bij de Nederlandse bank ofzo..?

De bank is nog niet officieel failliet volgens dit bericht: http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/home/)/components/financien/rtlz/2008/weken_2008/41/1008_ice_save_soaarders_kunnen_nu_niets_doen.xml

Dus we moeten nog even wachten.

Edit: link ging niet helemaal goed.
Laatst bijgewerkt door Knoffer op 09-10-08 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:05

ben blij dat ik geen spaargeld op die rekening heb staan
maar het is zo sneu voor de mensen die dat wel hebben

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:06

dipstaartje schreef:
ben blij dat ik geen spaargeld op die rekening heb staan
maar het is zo sneu voor de mensen die dat wel hebben

En de toegevoegde waarde van dit bericht is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:10

Knoffer schreef:
_Tessaa schreef:

Dat was in het begin vrij onduidelijk. In het begin las ik steeds berichten dat het idd niet voor Icesave zou gelden (omdat icesave op dat punt niet bij Europa zou horen oid.) Dus dan zou het tot de 40.000 zou gaan. Maar in de nieuwste nieuwsberichten zie ik steeds dat wel degelijk die 100.000 vergoed wordt.

Ohh okee. Ja ik had dus ook begrepen dat het idd om die reden niet voor Icesave zou gelden. Nou ik hoop voor de mensen die boven de 40.000 erop hebben, dat nog vergoed zullen krijgen. Lachen

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:11

Knoffer schreef:

Helaas Verdrietig Ik volg de ontwikkelingen op de voet en heb ergens wel het idee dat het goed komt.
Ik denk (maar dat is wellicht te simpel gedacht) dat de Nederlandse ING ons niet in de steek zal laten.

Deze harde, doch wijze les die uit dit drama kan worden gehaald is dus voor de grootspaarders om hun geld te spreiden. Mijn zwager werkt bij een bank en als je sommige bedragen hoort Bloos! Mijn oren gaan ervan klapperen

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:14

Nou eerlijk gezegd weet ik niet wat de ING gaat doen. Had het al niet verwacht dat ze die rechten voor een half miljard zouden kopen.. Zal het zo nog eens aan mijn paps vragen of die iets weet (werkt bij de ING)

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:40

Ik denk ook niet dat ING het gaat opkopen. Ben benieuwd of jouw papa er iets van weet!

Ik denk eerder dat Bos toch zwicht en betaalt. Maar dat is hij nu nog niet van plan in ieder geval.

Lins_Vetra schreef:
Knoffer schreef:

Helaas Verdrietig Ik volg de ontwikkelingen op de voet en heb ergens wel het idee dat het goed komt.
Ik denk (maar dat is wellicht te simpel gedacht) dat de Nederlandse ING ons niet in de steek zal laten.

Deze harde, doch wijze les die uit dit drama kan worden gehaald is dus voor de grootspaarders om hun geld te spreiden. Mijn zwager werkt bij een bank en als je sommige bedragen hoort Bloos! Mijn oren gaan ervan klapperen

Ik volg het ook op de voet (ik denk iedereen wel die zijn spaarcenten daar had staan) en ook ik heb wel het idee dat het wel goed zal komen. Maar tot ik me geld 'veilig' op mijn postbank rekening heb staan, maak ik me toch zorgen en zit ik in de zenuwen of ik het nog wel terug ga zien.

Als je grote bedragen hebt, lijkt het me sowieso verstandiger naar een grotere bank te gaan die je echt vertrouwt en die niet zo snel failliet zou gaan. Al is niks zeker, zo zie je maar weer met het hele gedoe met Fortis. Ook kun je beter investeren dan sparen als je een vermogen hebt, lijkt mij. Ik denk dat Icesave ook een les is voor mensen met enorme bedragen, maar meer voor de kleine spaarder. Enorme bedragen zou ik sowieso niet op zo'n bank zetten als de enorme bedragen niet worden gedekt en ik weet in ieder geval geen land dat het hele spaarbedrag of enorme bedragen onder het garantiestelsel laat vallen (maar daar ben ik ook niet in thuis ofzo). De kleine spaarder daarin tegen dacht misschien dat zijn eerste 40.000 veilig was. Dat dacht ik tenminste. Ik vertrouwde in het garantiestelsel van IJsland en had nooit voorzien dat het zo over de kop zou gaan. Ik denk Europees westers land, garantiestelsel, daarboven ook nog eens garantiestelsel van DNB, ik dacht dus dat zit wel goed. Maar zo zie je maar weer. In vervolg zal ik nooit meer mijn geld neerzetten bij een bank van een klein land waarbij je bij het garantiestelsel van het desbetreffende land moet zijn voor je eerste 20.000. Doe mij maar het garantiestelsel van Nederland in vervolg.

_Tessaa schreef:
Knoffer schreef:

Ohh okee. Ja ik had dus ook begrepen dat het idd om die reden niet voor Icesave zou gelden. Nou ik hoop voor de mensen die boven de 40.000 erop hebben, dat nog vergoed zullen krijgen. Lachen

Ja, ik weet het dus ook niet zeker, heb het ook maar van het nieuws dat ik lees. Hopelijk voor die mensen idd.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:47

En mn vader nog zeggen: dat land is veelste klein voor een grote bank.....

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:51

Tja, Nederland is ook klein.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:54

per inwoner niet Haha!

geen idee eigenlijk hoeveel inwoners IJsland heeft

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:02

Talida schreef:
per inwoner niet Haha!

geen idee eigenlijk hoeveel inwoners IJsland heeft

Ik geloof evenveel als Tilburg No Cheer

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:06

Haha, het is wel dun bevolkt ja. Ja, de economie is natuurlijk ook niet echt vergelijkbaar met dat van hier. Maar daar doe ik geen uitspraken over, daar heb ik echt te weinig verstand van Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:30

Het is droevig dat dit moet gebeuren. Voor de Icesavers: hebben jullie bewijzen van je tegoeden bij die bank? Kreeg je afschriften op papier of digitaal?

Stel nou dat Luxemburgse en Zwitserse banken onderuit gaan Nagelbijten / Gniffelen. Of die in Belize en Caymans Haha!.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:32

De eerste 20.000 moet IJsland betalen. Een eventueel tegoed daarboven wordt door NL betaald.

Maar ja, het is nu de vraag of IJsland dat gaat betalen. Daar wil Bos morgen duidelijkheid over hebben.

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:37

Enige bewijs dat wij hebben is het afschrift van de vorige spaarbank, hierop kun je het getal zien van de overboeking naar de spaarrekening van Icesave... de rest kon je tot voor kort volgen / inkijken op het internet, wij kregen dus geen bankafschriften via de post.

Het enige wat we niet kunnen aantonen is het rentebedrag dat vorige week is bijgeschreven op de Ice save rekening. Maar die rente boeit me eigenlijk niet zoveel.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:39

Ja maar een afschrift van een vorige spaarbank zegt ook niks. Voor hetzelfde geld heb je van je IceSave ook weer overgeboekt naar een andere rekening.
Kortom........moeilijk aan te tonen.

*reminds me: ABN geeft mij ook geen afschriften meer....... zal af en toe eens wat printscreens maken of kijken of ik ze digitaal kan krijgen*