Al mijn geld van me bank afgehaald. :'(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_manon_x

Re: Al mijn geld van me bank afgehaald. :'(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 16:06

Jacimatho schreef:
Misschien de volgende keer even samen met een van je ouders gaan, zodat ze zien dat je niet een puber bent die op een makkelijke manier zijn of haar geld terug wilt halen.
Aandringen op de beelden van de video bewaking, die hebben ze zekers nog.Niet laten afschepen hoor.
Hardstikke rot dat je op zo'n manier van je centjes geraakt..
Succes!

Ik ben ook niet alleen gegaan, eerlijk gezegt durf ik dat ook niet. Ik ben met mijn stiefvader gegaan en in het proces verbaal staat ook dat ze de videobeelden (mits ze erzijn) willen zien.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:22

Balen zeg!

Ik zou alleen oppassen met het proces verbaal opsturen! Dat heb ik overigens ook nooit hoeven opsturen, hooguit een kopie (portemonnee was gestolen)

Hopelijk krijg je toch nog je geld of iig een deel ervan terug Ja

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:27

Ik vind het een vreemd verhaal. Werk namelijk zelf op de bank, en zo eenvoudig is het heus niet om iemands' pin te achterhalen hoor. Tenzij je iets heel voor de hand liggend neemt zoals je geboortedatum, huisnummer, enz.

Als je toch het slachtoffer van 'skimming' bent, want zo heet dat, dan heeft de bank hier normaal gezien een tegemoetkoming voor. In België is dat toch zo.

Maar dan moet het aantoonbaar zijn dat je niet je code bij je pas had, je pas daadwerkelijk GESTOLEN werd (en je 'm niet hebt laten rondslingeren) en je geen voor de hand liggende code gebruikte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:32

Balen... hoe is je pas dan gestolen? En aan een pincode kom je echt niet zomaar.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:32

Je kan je pincode toch helemaal niet zelf kiezen?

En 'die lui' zijn tegenwoordig dondersslim hoor!

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:34

vreemd verhaal sorry

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:36

zap schreef:
Je kan je pincode toch helemaal niet zelf kiezen?

En 'die lui' zijn tegenwoordig dondersslim hoor!

Oh is dat zo bij jullie? Sorry dat wist ik niet! Bij ons in België krijg je een pincode, maar je moet die
veranderen aan iets van je eigen keuze. Allé dat raden wij toch iedereen aan.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:37

wat ik vreemd vind dat je je pas in je porto had en die nog wel hebt en je pinpas weg is .

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:39

ik zou het vreselijk voor je vinden moest ik het fout hebben maar ik begin toch echt te twijfelen aan jouw eerlijkheid..

Je kan niet aantonen waar je was, als je uitval had of thuis was.. dan heb je vast wel msn gesprekken? Historie geschiedenis? Anders was je vast met vrienden ergens..

Bovendien is alleen je pinpas uit je portomonee gehaald, ook beetje vreemd. Bovendien snap ik niet hoe iemand aan jouw portomonee kan.

Als je wel eerlijk bent (wat ik echt hoop) zorg er dan voortaan voor dat je je tas waar je portomonee in hebt zitten ALTIJD in het zicht hebt!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:39

Als je zeker weet dat je die pas altijd in je portemonnee hebt gehad zou ik me toch gaan afvragen of een bekende van jou niet de mogelijkheid heeft gehad om de pas te pakken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:41

diesel_ schreef:
Bovendien is alleen je pinpas uit je portomonee gehaald, ook beetje vreemd. Bovendien snap ik niet hoe iemand aan jouw portomonee kan.

Dat vind ik ook erg vreemd, en waar is die portemonaie nu dan?

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:45

wat erg!
hoe staat het er verder mee??
ik hoop dat je een deel va je geld terug krijgt!

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 17:05

diesel_ schreef:
ik zou het vreselijk voor je vinden moest ik het fout hebben maar ik begin toch echt te twijfelen aan jouw eerlijkheid..

Je kan niet aantonen waar je was, als je uitval had of thuis was.. dan heb je vast wel msn gesprekken? Historie geschiedenis? Anders was je vast met vrienden ergens..

Als je wel eerlijk bent (wat ik echt hoop) zorg er dan voortaan voor dat je je tas waar je portomonee in hebt zitten ALTIJD in het zicht hebt!

Ik ben echt eerlijk! Echt waar, en ik was thuis ja.. nu ik in de 4de klas zit (examenklas) heb ik 2 vakken mogen laten vallen. En op woensdag moest ik eigelijk het 2de beginnen (tien voor half 10) maar omdat ik vakken heb laten vallen wat we het 2de en 3de uur hadden, hoefde ik dus niet naar school. En ik moet eerlijk zeggen dat ik dus gewoon heb uitgeslapen.

Het kan ook zijn dat ik mijn pinpas kwijt heb geraakt.. ik weet zeker dat ik hem in mijn portomonnee terug heb gedaan, maar het kan zijn dat ik hem naar dat vakje waar ik hem altijd in hebben heb neer geschoven en dus gewoon is gevallen.

Ik ben echt eerlijk! Echt waar, ik hou zelf ook niet van liegende mensen namelijk Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:14

Chiqa schreef:
diesel_ schreef:

Dat vind ik ook erg vreemd, en waar is die portemonaie nu dan?

Manon hier ben ik wel nieuwsgierig naar Knipoog

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 17:21

x_manon_x schreef:
Wat er vandaag is gebeurd. Ik keek even op internetbankieren en ik zag dat ik nogmaar €0,00 op me bank had staan. Ik dacht dat kan niet.. ik goed kijken naar me afschriften zie ik dat al mijn geld van me bank is gehaald. Ik keek snel in mijn portomonee met de gedachte; Nee dit kan niet... nou dus wel, ik had mijn pas niet meer in mijn portomonee. Verdrietig Ik huilen... omdat ik heel de vakantie heb gewerkt om geld te sparen voor volgend jaar om op vakantie te gaan, ik heb geen ene week vrij gehad. Ik had zoveel plannen, scooter, vakantie, leuke dingen enz. Maar hoe het nu is gaat het em even niet worden. Verdrietig

Ik moet morgen aangifte doen bij de politie en een schadeformulier invullen en daarmee naar de bank.. als ik geluk heb krijg ik misschien 2derde van mijn geld terug, maar het is nog afwachtten. Verdrietig

Wie heeft dit nogmeer meegemaakt?

xx Manon

Ik heb hem gewoon nog Knipoog Lees bovenstaand bericht van mij. Ik heb hem hebben 'eringeschoven' wat misschien is gebeurd is dat ik hem ernaast heb geschoven.

Maar portomonee heb ik dus nog maar mijn pinpas.. nergens te bekennen?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:22

misschien ergens laten liggen?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:40

Nijn schreef:
Als je zeker weet dat je die pas altijd in je portemonnee hebt gehad zou ik me toch gaan afvragen of een bekende van jou niet de mogelijkheid heeft gehad om de pas te pakken..

Heb je hier over nagedacht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:49

diesel_ schreef:

Dat zou nooit kunnen kloppen, ze jatten niet eerst netjes je portemonaie om hem vervolgens weer keurig terug te stoppen.

Dus blijven er maar 2 dingen over, dat ie op straat gedonderd is toen ze klaar was met pinnen
of een 'goede' vriend heeft hem even geleased.
En dan nog de code weten te kraken, je heb drie kansen Tong uitsteken

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:49

Pff waarom zou ze dit verhaal verzinnen en vervolgens op bokt zetten? Scheve mond
Echt rot.. hopelijk krijg je je geld terug. Als ik dit allemaal zo lees kan ik het beste maar mn loon uit laten betalen in cheques enzo dat ik niet meer hoef te pinnen. Haha!

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:58

ik heb wekelijks te maken met dit soort zaken maar de kans is erg klein dat je je geld terugkrijgt... als je geskimmed bent, is het makkelijk te achterhalen en dan krijg je alles terug, maar bij verlies/diefstal van je pas ligt dat anders.

immanuel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:29

bovendien kunnen mensen je pasje ook kraken via computer en dan hebben ze je code ook hoor voor de mensen die dit niet wisten . maar heel triest verhaal hoor hoop dat je je geld terug krijg . Ach gut

L4A

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:37

Bij ons in de stad hebben ze bij één pinautomaat een spiegeltje/camera ofzo geplakt, en als je dan je pincode intikt kunnen hun die achterhalen. Dus bij mijn tante hebben ze ál het geld van haar rekening af gehaald, ook wat ze in het rood mocht staan. Ze is naar de bank gegaan, volgens mij krijgt ze al haar geld netjes terug als ze de dader(s) hebben. Er waren trouwens veel meer mensen hier die het gehad hebben. Het geld is naar een rekening in Frankrijk overgemaakt, dat is het enige wat de politie heeft verteld. Tsja, altijd naar zulke dingen. Hoe haal je het in je hoofd? Hamer

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:49

Ik zorg dus dat er nooit absurd veel op mijn lopende rekening staat (€1000,- als max. als ik gewoon in Nederland ben). Kan niet rood staan. En scherm mijn pincode altijd erg af. Plus ik kan maar max. €500,- per dag opnemen, ik dacht dat dat standaard was Verward

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 19:18

Máár als hij zomaar uit haar tas is gehaald, moeten het dus een bekende zijn geweest. Want ik neem niet dat iedere wildvreemde van iemand de pincode kent

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 19:29

auk schreef:
Máár als hij zomaar uit haar tas is gehaald, moeten het dus een bekende zijn geweest. Want ik neem niet dat iedere wildvreemde van iemand de pincode kent

Dan heb jij dit topic niet doorgelezen.