Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:18

MoonChloe: oja Italië is echt grappig met hun treinen. Veiligheid is ver te zoeken, en treinen die 45 minuten te laat zijn géén uitzondering.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:24

Nee precies, ook hele lage perrons zodat je letterlijk 1 meter hoog moet stappen om binnen te komen Tong uitsteken
8 uur vertrokken uit Milaan, zouden om 10 of 11 uur zijn in Venetie.. werd het 2 uur 's middags. Dan is het wel een beetje balen eigenlijk want we wouden een hele dag rondlopen.

Heb van de zomer nog 3 uur vertraging meegemaakt in Amsterdam met CNL (city night line) van Amsterdam naar Milaan. Beginpunt amsterdam maar we hebben 3 uur op de trein moeten wachten. En de reden waarom ie te laat kwam is mij nog steeds niet bekend

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:27

Wij in Venetië, trein terug had 3u vertraging, we waren rond 3u in Bologna en hebben daar moeten wachten op de eerste trein richting Cesena weer Huilen van het lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:33

Misser schreef:
Maar dat je met een auto ook vertraging kunt hebben, betekent imo nog niet dat een trein niet op tijd hoort te rijden.

Nee tuurlijk, wisselstoringen en kabelbreuken kun je 100% voorkomen. Clown

Als een kraanwagen op een overweg een kabel aan gort rijdt, loopt iedereen te schelden op de NS omdat de treinen niet rijden. Alsof de NS daar iets aan kan doen. Ja, mensen informeren en bussen inzetten. Maar men blijft schelden dat de NS 'op tijd moet rijden'. Een ongeluk is een ongeluk, dan heb je gewoon pech en dan moet er een andere oplossing gevonden worden.

En loopt één trein vertraging op, dan hebben achteropkomende treinen vaak automatisch ook vertraging. Voor zover ik weet moeten er minimaal 3 minuten zitten tussen twee opeenvolgende treinen op een bepaald traject. Tel dat maar eens op. Om over aansluitingen nog te zwijgen. Wacht trein B op trein A, dan loopt men in trein B te klagen. Wacht trein B niet op trein A, dan loopt men in trein A te klagen. 't Is ook nooit goed hè.

Zelfs in het oh zo pünktliche Duitsland rijdt niet 100% van de treinen op tijd. Het blijft nog altijd mensenwerk.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:33

Precies.
Daarom hou ik ook niet van de trein Huilen van het lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:35

Overal waar mensen zich massaal van A naar B willen verplaatsen kun je te maken krijgen met vertragingen. Zit maar één ding op om dat te voorkomen: je niet verplaatsen. Knipoog

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:38

Karin schreef:
Misser schreef:
Maar dat je met een auto ook vertraging kunt hebben, betekent imo nog niet dat een trein niet op tijd hoort te rijden.

Nee tuurlijk, wisselstoringen en kabelbreuken kun je 100% voorkomen. Clown

Niet 100%, maar je kunt het wel zo veel mogelijk voorkomen, oa. door goed onderhoud.
Een tijdlang was er bijna iedere week een sein-, wisselstoring tussen Alphen en Gouda, snap niet dat dat kan.
Ik heb er ook een keer 2,5 uur over gedaan om van Gouda in Utrecht te komen, normaal 20 minuten, daar moet toch een of ander 'noodplan' voor kunnen zijn? Je zou maar een vliegtuig moeten halen oid...

Informatieverschaffing ontbreekt het ook weleens aan, op stations en in de trein. Soms ook omdat de machinisten niet eens iets weten. Werk daar dan ook aan. Ik hoor liever dat er een leiding is gebroken en dat het wel een uur kan duren ipv dat we voor een rood sein staan en dat ze verder niets kunnen vertellen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:41

Ik heb daar zelf op zich wel begrip voor. Ongelukken kunnen gebeuren en je kunt als trein niet eindeloos blijven wachten. Maar dat ik op een bepaald moment alleen maar eens per uur de trein van of naar Enschede ben gaan nemen omdat ik de aansluiting vaker niet dan wel haalde dat vond ik dan weer echt niet grappig. (En vaak ging het dan om net missen, en was de communicatie gewoon bijzonder beroerd.)

Maar ik heb wel echt de indruk dat het beter gaat tegenwoordig. Alleen die rotaansluiting met de bussen... dat weerhoudt me er toch vaak van, vooral 's avonds.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:13

Op zich heb ik niks tegen treinen maar neem ze ook niet zo vaak. Maar nu ik op kamers ga naar Brussel valt het niet meer te omzeilen helaas Clown .

Heb begin deze zomer 2x drie uur op een poolse trein moeten zitten, daar zijn het echt ouderwetse toestanden, ik voelde me in het oude communisme ofzo Tong uitsteken .

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:17

Trein/bus/tram reizen vind ik sowieso altijd leuk! Haha!
(Wat ik wel wat minder vindt is het afstempelen van je kaart in de bus, wil nl niet altijd lukken.. en dan gaat dat ding ook nog eens rijden... Sigaar )

Maar ik kan daar ook van genieten! Haha!
Gewoon lekker in de trein zitten, even aan niets denken en gewoon wegdromen! Lekker muziekje op!
De bus vind ik ook wel leuk, alleen minder dan de trein. (Wegens het stempelen.. Schijnheilig )

Maargoed, ik kan me heel goed vinden in jouw verhaal! Haha!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:43

Ik vind reizen met de trein erg gemakkelijk en leuk. In onze regio rijden de treinen ook bijna altijd op tijd, heel fijn is dat. Incidenteel 10minuten te laat, maar daar stoor ik me niet aan (behalve op dat moment misschien Knipoog ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:00

Karin schreef:
Op de weg kun je ook in de file terechtkomen of stil komen te staan omdat er een ongeluk is gebeurd. Op sommige trajecten staat het standaard iedere dag rond dezelfde tijd muurvast. Met de auto gaan is IMO iig geen garantie dat je ergens wél op tijd bent.

Met als enige voordeel dat je files redelijk kunt incalculeren, daar is het dagelijks op dezelfde stukken snelweg raak. Problemen op het spoor zijn niet te voorspellen. En bovendien, je wil niet weten hoe vaak ik gestrand (lees: met geen mogelijkheid verder, soms zelfs niet terug) in freaking ALMELO terwijl ik naar [***] moest... 's avonds om een uur of 8, 9, en er dan 3 uur later nog steeds staan. Dat zal je op de weg niet snel gebeuren.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:04

*denkt terug aan haar eerste werkdag in Nijmegen, mei 2001, tankwagen gekanteld bij Ewijk, 3 uur gedaan over 600 meter*

Ik had nog geluk dat er 600 m na de oprit een afrit zat en dat ik bij een vriendin in Nijmegen kon overnachten. Er zijn mensen geweest voor wie tegen 11 uur 's avonds de vangrail is doorgezaagd zodat ze via de andere kant de snelweg konden verlaten.

Oh en vergeet 25 november 2005 niet. Ach gut

Maar goed, dat zijn incidenten. Misschien heb ik geluk gehad, al die jaren dat ik tussen Utrecht en het oosten heb gereisd en die twee jaar dat ik dagelijks met de stoptrein van Utrecht Lunetten naar Den Bosch reisde (heerlijk, stukken beter dan de intercity). Nooit structurele vertraging gehad.

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:32

Af en toe krijg ik wel grijs haar van dat open baar vervoer hoor af en toe. Lachen Op de heenweg in de trein heb ik meestal 1 cm om me eigen schoenen heen. Als ik kan zitten in me eentje of met ze alle gezellig vind ik het wel leuk! En met de bus ligt het eraan welke buslijn ik heb. En hoe snel ik er in zit.

In dat wegdromen kan ik me goed verplaatsen, vooral met een ipod. Knipoog
Laatst bijgewerkt door suus_romy op 08-09-08 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:33

Ik had "structurele vertraging" bij Almelo. 90% van de vertragingen deden zich daar voor. En ook niet de meest banketstaaf dingen, van geknapte bovenleidingen tot 25 november 2005 tot aanrijdingen met personen en twee maand lang dagelijks bussen van Hengelo naar Wierden....

(erg leuk die twee maand: 10 minuten fietsen naar station, 7 minuten treinen naar Hengelo, 10 minuten wachten op bus, dan een busreis naar Wierden, dan van Wierden tot Deventer een stoptrein, dan in Deventer weer op een intercity....)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 19:40

Poolse en Russische treinen zijn geweldig, lekker ouderwets Haha!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 19:43

Ekle ochtend met de train en de bus... maar ik heb er een hekel aan zeg!!! Haha! Haha! Haha!
Al die krioelende en blerende scholieren om me heen Haha!

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 19:54

Ik vind het afschuwelijk!

Vanmorgen weer de trein 'gemist' omdat hij zo propvol was dat er niemand meer bij in paste. Bij de bussen hier hetzelfde verhaal, vreselijk!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:02

MoonChloe schreef:
Uh dat heb ik helemaal niet gezegd, ik had over de feit dat het van den haag naar antwerpen 1 uur is Tong uitsteken en dat eigenlijk niet zou moeten kloppen tegenover de 1 uur van amsterdam naar den haag. Clown Ik praat helemaal niet over parijs etc.

Dan snap ik niet wat dat met mijn bericht (die je gequote had) te maken had, want ik had het wel over Parijs.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:04

Als je het gewoon goed nakijkt allemaal vind ik de trein ook heerlijk. Ik ga bijna elk weekend met de trein naar Den Haag (2,5 uur enkele reis) en vind het geweldig. Lekker muziek luisteren, boek lezen, mensen kijken, gesprekken opvangen. Laatst zat ik met 2 paardenmeisjes in de trein; heel leuk zitten kletsen over vanalles. En 2 weken terug met een groep à 6 studenten, die tekst voor op een kaartje zaten te verzinnen. Ik lag constant krom van het lachen.

Ja. Heerlijk rustig de trein.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:38

Ik vind het ook niet erg hoor, met de trein.
Vandaag iets minder: mn mp3 deed het niet Knipoog.
Maar ik hou wel om ff rustig bij te komen van alles, uit het raam te kijken, boerderijen/koeien kijken Haha!, mensen kijken (vandaag zo'n schattig kindje!) of gewoon te slapen of wat dan ook. Ik vermaak me die 1,5 uur wel!

Zolang ik maar geen vertraging heb, of aansluitingen op 1 minuut mis of zo...

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:42

Is niks geks aan hoor Lachen ik vind treinen ook erg leuk Ja binnenkort mag ik 1 keer per maand van Assen naar Leiderdorp reisen, lekker ver dus Clown

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:25

Ik vind treinreizen ook wel leuk. Alleen ook ik heb het niet zo op de Italiaanse treinen...
Moet regelmatig daar van het vliegveld in Pisa naar Siena reizen, en elke keer is het weer gedonder. Vork

Komt ie rustig een half uur te laat, of helemaal niet, of op een ander perron zonder dat het wordt omgeroepen.
Kan er nu wel om lachen, als je je er maar op instelt van te voren dat een reis van 2 uur daar zo 4 uur duurt is er niks aan de hand.
Maar in het begin zorgde het wel voor panieksituaties!
Als je eenmaal in de juiste trein zit is het wel leuk vind ik, super uitzicht, vriendelijke mensen om je heen die een praatje komen maken... en het is goedkoop daar, ook niet onbelangrijk. Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:06

De treinen passeren elkaar ook dichter dan in Blegië, het maakt telkens een 'klap', schrok me rot in het begin.
En idd: treinen in Italië is spotgoedkoop!

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:18

jeetje dat je er van kan genieten haha Haha!
Ik reis elke dag 2 uur, met de bus, de trein ( alkmaar-ams)
en dan nog met de tram om op school te komen.
En als ik dan zoals vanmorgen weer prop en porpvol op elkaar in de trein STA, niets lekker relaxt zitten en op de terugweg alweer op het bord vertraging zie staan, waardoor in me aansluiting op de bus weer mis, waardoor ik weer een half uur kan wachten
ehm..
nee
Ik haat t Tong uitsteken