Moslims hier op bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: Moslims hier op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:38

Ik zeg ook niet dat er geen radicale moslims wonen. Heb ik nergens gezegd.
Ik zeg alleen dat je daar niet per defenitie iets mee te maken hebt omdat je moslim bent.
Moslim ben je voor jezelf. Iemand die je niet kent die toevallig erg streng is in zijn geloof komt je niet meteen vermoorden omdat je van het geloof af stapt hoor. Rolleyes

Jullie denken veelste eng. Ik ben hartstikke gelukkig en heb geen radicale moslims (die je in mijn ogen niet eens moslims kunt noemen) tussen mijn sociale contacten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:43

Dat zeg ik toch niet, jij zegt heel weinig en ik geef je een voorbeeld. Aangevallen voelen is echt niet nodig.

Gewone moslims zitten niet in die buurten hoor, mijn buur komt van daar. En zij waren blij weg te zijn Lachen. Vrienden zou ook maar botsen denk ik.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:08

Ik vind de ts toch nog wel jong om zo'n grote beslissing te maken, over een jaar wil je misschien iets heel anders.
Maar goed iedereen moet zoiets voor zichzelf weten, ik weet wel dat mijn ouders het echt niet ok zouden vinden. Ik heb dan ook helemaal niks met de islam en allah, maar goed ik geloof ook niet in god ofzo, vind het allemaal erg belachelijk klinken in mijn oren.
Maar ik veroordeel mensen niet die er wel in geloven, dat moet iedereen voor zichzelf weten.
Maar ik zou toch nog heel even wachten ermee, tot je echt volwassen bent, want zo makkelijk kom je er niet meer uit volgens mij.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:51

Nathalie schreef:
Dus dat er in sommige landen een doodstraf staat voor het verlaten van de islam.... En dan? We wonen in Nederland, en dat gebeurt je hier echt niet hoor...

Nee, er is hier (europa in het algemeen) geen doodstraf omdat het niet door de niet moslim mensen geaccepteerd wordt. Iemand die uit het geloof stapt, wordt of terug naar het vaderland gestuurt of verdwijnt onder het mom van van huis weggelopen.
En nee, dit gebeurt lang niet bij iedereen die het geloof verlaat maar, het feit dat je in nederland woont staat nog niet gelijk aan het feit dat je niet "per ongeluk" een ongelukje kan krijgen. Helaas.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:45

Nathalie schreef:
Ohja wat ik ook nog wilde zeggen. Dingen aanhalen die gebeuren in zwaar islamitische landen, dat heeft ook weinig nut. Want daar leven wij nu eenmaal niet.
Dus dat er in sommige landen een doodstraf staat voor het verlaten van de islam.... En dan? We wonen in Nederland, en dat gebeurt je hier echt niet hoor... En ook al lijkt het soms wel zo, er zijn hier heel weinig moslims die precies leven naar de Sharia.

Maar ben het er wel mee eens, dat als je ervoor kiest, je ook niet terug moet gaan... Je moet met volle overtuiging kiezen voor de islam, anders is het gewoon niet goed.

Weet je wat een heel interessant boek is: "Eerwraak in Nederland" hierin zul je lezen dat er meer gruwelijke dingen gebeuren in Nederland dat je denkt Knipoog
Het is van Renate van der Zee'.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:55

Dat boek heb ik gelezen. Net zoals Radicalisme in de Polder, Extremisme tussen de velden, en net zoals 100den boeken over oosterse vrouwen met problemen met hun man of familie.
Dat praat ik ook niet goed, ik sluit mijn ogen er niet voor want ik weet dat er veel verschrikkelijke dingen gebeuren vanuit de Islam, maar in mijn ogen hebben die dingen niets met de Islam te maken en heb jij als westerse moslim daar ook niets te maken. Als je je bekeerd tot de Islam ben je niet ineens een deel van een oosterse familie die erg praktiserend geloofd. Je hebt je eigen westerse familie en bepaald altijd nog zelf met wie je omgaat. Dus nee, die kans dat je iets over komt als je als westers meisje bekeerd en daarna besluit toch eruit te stappen, is in mijn ogen erg klein..

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:48

feliciaa schreef:
elbeauty schreef:
Dinsdag begint de ramadan ik heb zoiets als ik dat vol ga houden dan ben ik een moslim dan heb ik voor mezelf bewezen dat ik dit echt wil. Ik denk wel dat het erg zwaar gaat worden omdat de tijden dat je moet vasten dit jaar erg lang zijn zo mag je de eerste dag al vanaf 04.47 tot 20.24 niks eten dit is best lang. Als de ramadan is afgelopen wil ik ook leren hoe ik moet bidden en dit ga ik dan ook doen.

De zon komt pas om 6.51 op hoor en je mag om 20.26 weer eten. Ik begin maandag al met de ramadan. Dinsdag is de dag waarop de mensen in marokko beginnen.

Sorry maar hier gaat wat mis. Wij moslims eten tot het Fadjr (ochtend) gebed . dit is rond 5 uur dit jaar tijdens ramadan. we eten niet totdat het licht wordt. met het Maghreb gebed mogen we weer eten. dit is inderdaad rond half negen

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:52

Maandag is de dag dat de marokanen ermee beginnen. Niet dinsdag.
Mijn vriend (Iranees) begint het vasten op dinsdag Ja

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 22:04

Ik snap iets niet. Ik dacht altijd dat de Ramadan best wel belangrijk was voor moslims. Hoe kan het dan dat de meningen zo erg verdeeld zijn over wanneer het begint? De een zegt maandag de ander weer dinsdag. De een zegt om 5 uur de ander heeft het over 7 uur. Ik kan het eerlijk gezegd niet helemaal meer volgen. Kan iemand, die er verstand van heeft en het 200% zeker weet, mij dit uitleggen?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 22:39

Die tijden zijn gewoon verkeerd.
Zaina zegt het idd goed. Vandaag was het hier in Eindhoven vasten van 04.42 tm 20.32, dus Feliciaa kijk even goed wat je doet, want anders heeft het vasten weinig zin. Het gaat niet om de minuut dat de zon boven komt. Knipoog

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 22:45

en komt het niet ook doordat het in het ene land later is dan in het andere land?

Ik weet dat orthodoxe joden die niet in Israel wonen vaak 2 avonden bijv pesach vieren, omdat ze niet zeker weten op welke avond het valt Knipoog

@Nathalie; in dit boek wordt ook vertelt over de extremere families die wel al menige tijd in Nederland wonen, dat ook daar eremoorden worden gepleegt. Dit zijn natuurlijk maar geringe aantallen, maar het is er toch. Maar niet alleen in de islam.

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 23:21

Zo dag 1 van de ramadan is om en het viel me eigelijk best mee. Ik ben vandaag niet opgestaan om te eten dus heb pas om half 9 voor het eerst gegeten. Morgen zal ik wel opstaan en kijken of ik dan kan eten of ik elk geval wat kan drinken. Ik heb af en toe wel op het punt gestaan om te drinken maar heb dit toch niet gedaan.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 23:31

Ik ben wel 's ochtends vroeg opgestaan om even wat te eten.
Mij viel het ook best wel mee, had niet eens echt honger overdag..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 08:57

Alexx idd daar heb je gelijk in. Maar hier in Nederland kan het dus nooit zoveel verschillen!
Mijn schoonfamilie mag 's avonds zo'n 1,5 uur eerder eten als wij. Knipoog

Meiden als ik jullie was zou ik toch wel even opstaan hoor, maakt het wel makkelijker vind ik.
Gister maar een halve dag hoeven te werken dus dan valt 't mee, maar vandaag moeten we de hele dag... Ben benieuwd.
Iig wel goed gegeten om half 4 vanochtend.

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:42

Alle extremisten van elk geloof zijn eng. Zowel van de islam, het christendom etc.
Het lijkt me dan niet echt zinvol om afgrijselijke voorbeelden te noemen zoals eerder genoemd.
Dan zijn er ook genoeg voorbeelden van het christendom te noemen.

Ik vind dat er (te) negatief gedacht wordt over de islam. Zoals Nathalie aangeeft: Je kan er je eigen draai aan geven.

Wat ik wel vind is dat de TS veelste jong is om zo'n beslissing te nemen. Ik ben het dan ook absoluut niet eens met Nathalie dat je dat TS zich nu al moet laten bekeren.
Als je 17 bent denk je daar normaal gesproken ook niet over na (lijkt mij). Dit komt dus door de invloed van Ts haar vriend. ( Let op : is mijn eigen conclussie Haha! )
Het is niet zomaar een club waarvan je je lidmaatschap van kan opzeggen als het toch niet zo bevalt.
Als ik de TS was zou ik me in het geloof verdiepen en er over 5 jaar nog eens over na moet denken of dit echt is wat je wil.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:49

Ze moet zich absoluut niet bekeren als ze er niet klaar voor is. Maar in mijn ogen is dat niet afhankelijk van leeftijd. Je gelooft voor 100% of niet. Want als je echt gelooft, dan verandert dat niet zomaar.
Dus ja ik zeg inderdaad bekeer je als je er zeker van bent. Ookal is ze 18 en misschien te jong in sommige ogen. In mijn ogen kun je niet te jong zijn, beter vandaag nog als morgen.. Maar die praat zal ik jullie besparen. Haha!

In ieder geval vind ik dat iedereen, hoe oud diegene ook is, die voor 100% gelooft in de Islam zich gewoon moet bekeren. Geloof je het maar voor 99% zit het dus niet goed. En doe je het om je vriend, zit het al helemaaaal niet goed. Dan bekeer je je in mijn ogen ook niet, dus dan stap je ook nergens uit mocht je terug willen.... Want het gaat er toch om wat er binnen in je hart gebeurt.

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:10

Ik ben het niet eens dat leeftijd geen rol speelt. Je kan in mijn ogen nog niet genoeg objectief nadenken als je 17/18 bent.
Op mijn 5de geloofde ik voor 100% in sinterklaas en op mijn 16de dat ik voor altijd bij mijn eerste vriendje zou blijven.
Achteraf bleek beide een grote illussie Haha!

Nu kan je bijna nooit iets zeker weten maar waarom zou je niet eerst 5 jaar gaan verdiepen in geloof, volgens de regels gaan leven etc.
Over 5 jaar is de TS dan 22/23 jaar oud en heeft ze meer levenservaring en kennis opgedaan en weet ze dus beter waar ze aan begint.

torette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:14

Toch maar even reageren, en nee dit gebeurt niet hier in Nederland, dat weet ik ook wel!!

Pakistaanse vrouwen levend begraven
Uitgegeven: 31 augustus 2008 19:08
Laatst gewijzigd: 31 augustus 2008 21:27

ISLAMABAD - Vijf vrouwen zijn in het zuidwesten van het islamitische Pakistan levend begraven. Zij werden bestraft omdat zij hun toekomstige echtgenoten zelf wilden uitzoeken.

Een Pakistaanse parlementariër verdedigde de praktijk als eeuwenoude traditie, meldden lokale media en mensenrechtenactivisten. "Slechts wie zich onzedelijk gedraagt, moet bang zijn", aldus afgevaardigde Israr Ullah Zehri onlangs in het Pakistaanse parlement.

Op de vrouwen, onder wie drie tieners, zou eerst zijn geschoten. Hoewel ze nog ademden, werden ze in een graf gegooid en toegedekt met aarde.

Voor de TS: Wat als je straks lekker met je vriendinnen naar het strand wil? Ga je dan in burkini? Of straks als je een kindje hebt en naar het babyzwemmen wilt? Misschien wil je een keer uit eten met vriendinnen? (halal vlees enz)
Ik vind dat je er nog maar eens goed over na moet denken!
Succes met je beslissing verder!

torette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:44

Ohja, dan nog iets... Ik weet ook wel dat je in het christendom ook extremisten hebt, maar we weten allemaal ook wel dat dat over het algemeen niet zo ver gaat als bij de islam! Je hebt heus gevallen van extremisme in het christendom, maar als we de cijfers naast elkaar gaan leggen is het eind zoek denk ik..
Ik vind het christendom eveneens vaak achterhaald hoor, maar veel moslims gaan wat mij betreft nog verder in hun (waan)ideeen...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:45

Ik heb vaak mee gemaakt dat een nederlandse vrouw met een moslim ging,dat ging goed tot dat ze dan gingen kennis maken met zijn familie.Toen moesten ze oppeens een hoofdoek op.

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:41

Ja dan vind ik dat ook een beetje dom van die Nederlandse vrouwen je weet dat hij in een andere cultuur is opgegroeid met andere normen er waarden.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:25

Winkie schreef:
Nu kan je bijna nooit iets zeker weten maar waarom zou je niet eerst 5 jaar gaan verdiepen in geloof, volgens de regels gaan leven etc.
Over 5 jaar is de TS dan 22/23 jaar oud en heeft ze meer levenservaring en kennis opgedaan en weet ze dus beter waar ze aan begint.

Maar wat is nu precies het verschil tussen bekeren voor de Islam en je 5 jaar verdiepen in het geloof en leven volgens de regels?
In mijn ogen weinig. Iig, als je er voor de volle 100% in gelooft. Bekeren doe je namelijk voor jezelf. En daar hoeft niemand bij te zijn en niemand van te weten.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 22:24

Hmm dit snap ik dus echt niet, snap echt niet dat je dit wilt. Dat je interesse hebt in de moslim oke, dat is nog wel 'normaal' maar dat je ook meteen een moslim wilt worden!? Verward
Ik zou er maar eens heeel goed overna denken als ik jou was, want die moslims (vrouwen) mogen echt niet veel hoor. Die mogen niet eens al der eigen keuzes maken, nou zou echt dom zijn als je daarvoor zou kiezen.
En idd, denk je dat je dan nog mag paardrijden? Heb namelijk wel eens gehoort dat dat dan niet mag wegens kan op uitscheuren ofzoiets.
Dus meid, denk er eens goed overna.. wil je er zoveel voorop geven? Je bent nog maar 17 jaar! Geniet van je jeugd joh, moslim worden kan toch nog altijd? Als je wat volwassener bent denk je er miss heel anders over. En dadelijk gaat het uit tussen jou en je vriend en dan wil je het miss wel helemaal niet meer. En wat vinden je ouders hiervan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 22:31

elbeauty schreef:
Ja dan vind ik dat ook een beetje dom van die Nederlandse vrouwen je weet dat hij in een andere cultuur is opgegroeid met andere normen er waarden.

en hij kan zich natuurlijk niet een beetje aan jou aan passen..

Sorry ik snap echt niet waarom al die vrouwen dat allemaal slikken???? een beetje dom???
laat die vent lekker ZELF met een hoofddoek op lopen?? waarom doen ze dat zelf niet ook? een vrouw mag haar vrouwelijkheid niet aan mannen laten zien. En al die mannen dan?? die wel lekker de kroegen in gaan en nederlandse niet allochtone blanke hollandse (voor ik daar weer gezeik over krijg) meisjes lastig vallen? (en nee dat doen ze niet allemaal, helaas het gros wel) Waarom WEL de vrouwen en NIET de mannen??? wat geeft hen het recht om mannen boven de vrouwen te zetten??

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 22:41

dat vraag ik me ook af, waarom passen de mannen zich niet aan, er loopt hier een meisje in Utrecht helemaal bedekt, behalve der gezicht, ook handschoenen aan met een marokaanse man, ze is denk ik 22/23 en zo nederlands als wat..
ik vind dat soms zo zielig.. ik snap dat je op de moslims valt TS maar je ertoe bekeren lijkt me niet goed, althans wacht eerst maar zeker tot na je 20ste.

Ik zelf val ook alleen maar op turkse, maar we zullen van elkaar dingen moet accepteren. ik zou me alleen nooit bekeren.