vriend een nacht in cel voor 50 euro

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Clinnn_

Re: vriend een nacht in cel voor 50 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:22

zydeco schreef:
och ik maak van die cel zelf niet zo'n drama
ik denk dat jullie dat verkeerd begrijpen
wie zich brand moet op de blaren zitten , zeker

ik verbaas me over het gedoe om 50 euro

tja, als elke burger zo denkt, ooh, 't is maar 50 euro dan zou niemand zijn boetes betalen dus zijn die "lachwekkende maatregelen" wel nodig lijkt me Lachen;

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:26

Liezel1 schreef:
__Possie__ schreef:
Kijk TS nu word je verhaal wat duidelijker compleet in mijn ogen. Het is natuurlijk niet zo leuk om met 2-man iemand van zijn/haar thuisfront op te halen.

Vandaar dat ze niet meer controleren met surveillance wagens en flitsapparaten (daarom mag/kan ik zo hard als ik wil) Haha! Haha! .

Ach ja, laat ze maar mooi weg blijven met hen flitsers hoor ik vind het wel best zo Haha! Haha!

Waar haal je die info nou weer vandaan?

Waar ik mijn info vandaan haal ?? Nou daarmee wil ik dus zeggen dat je bijna geen surveillance wagens langs de wegen ziet staan *om te flitsen*, maar nee nu weet ik waarom dat is ze doen liever onbenullige zaakjes. Tja vind ik niet erg hoor laat ze maar lekker onbenullige zaakjes doen, hoef ik me geen zorgen te maken dat ze ergens staan Haha! Of ze staan gewoon weg niet meer op de route die we altijd rijden...

Politiekorpsen daar moet je ook niks van hebben Misselijk ze moeten meer aandacht en tijd aan besteden om de criminelen te grazen te nemen, maar nee dat laten ze liever over aan de criminelen zelf (crimineel + crimineel schieten mekander wel kapot), zo gaat dat wel.

Maar TS het is nu allemaal toch weer opgelost je hebt je manneke weer bij je terug + boete is betaald waar maken we met zn allen dan nog een probleem van ? Alleen in de tijd dat jullie verhuisd waren had je dan niet beter doorzend service bij de TNT aan kennen vragen die sturen dan automatisch je post een half jaar door van oud-adres naar nieuw-adres. Dit hebben wij ook gedaan voor binnenkort

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:27

Chiqa schreef:
Vraagje aan Zydeco; hoe heeft je vriendje die tweede dag verklaard tov. zijn baas?

En als jullie dan beide zo hard werken, dus neem ik aan er ook geld in de lade zit,
waarom heb je het dan niet meteen betaald, of gaven ze je niet de gelegenheid
om even contant geld te regelen?

ze zei al, 2 ziekendagen zijn op kosten van hemzelf, ben bang dat meneer thuis zit.

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:30

__Possie__ schreef:
Waar ik mijn info vandaan haal ?? Nou daarmee wil ik dus zeggen dat je bijna geen surveillance wagens langs de wegen ziet staan *om te flitsen*, maar nee nu weet ik waarom dat is ze doen liever onbenullige zaakjes. Tja vind ik niet erg hoor laat ze maar lekker onbenullige zaakjes doen, hoef ik me geen zorgen te maken dat ze ergens staan Haha! Of ze staan gewoon weg niet meer op de route die we altijd rijden...

Politiekorpsen daar moet je ook niks van hebben Misselijk ze moeten meer aandacht en tijd aan besteden om de criminelen te grazen te nemen, maar nee dat laten ze liever over aan de criminelen zelf (crimineel + crimineel schieten mekander wel kapot), zo gaat dat wel.

ik vind het betalen van boetes even belangrijk als het rijden aan de opgelegde snelheden of als het pakken van criminelen.
't is allemaal fout.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 17:30

jullie lezen ook maar hoe jullie willen lezen he ?

voor de laatste keer het is onze eigen verantwoordelijkheid geweest en daar lopen we niet voor weg

ik heb nergens geroepen het is maar 50 euro

ik vind de actie overdreven voor/om 50 euro
zit een verschil in denk ik
als je goed leest zie je ook staan wie zich brand moet op de blaren zitten
en zie ook niet staan lachwekkende maatregelen maar dat ik erom moet lachen
dat deze maatregelen genomen worden weet ik nu wel
maar ik noem ze niet compleet belachelijk vind het gewoon over the top voor 50 euro

de vragen over ons verdere leven stel ik geen prijs op
ook niet over mijn vriend's werk en of mijn /onze financieen
die staan hier verder buiten en gaan jullie gewoon niks aan

ik wil jullie gewoon vragen goed te lezen dat scheelt voor alletwee partijen gewoon beter
is er dan nog wat onduidelijk kun je het vragen lijkt me Knipoog

ik heb dit topic gestart en een discussie lijkt me helemaal prima en dat ga ik niet uit de weg dan
maar geen insinuaties alsjeblieft daar schieten we niks mee op

ik ben me ervan bewust dat geschreven woorden anders kunnen overkomen
maar vind het een beetje jammer dat jullie tussen eigen regels door lezen

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:31

enn.... heb je ook gevraagd of ze hem weer netjes thuis afleveveren??
of kost dat te veel?? Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:31

Ik zou er gewoon niet zo trots op zijn. Met een strafblad zullen heel wat baantjes niet meer voor hem in het verschiet liggen. Hij zal het nog vaak tegen komen in zijn carrière.

Mentaliteit van hem vind ik ook beneden peil.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 17:33

xDramaQueen schreef:
Chiqa schreef:
Vraagje aan Zydeco; hoe heeft je vriendje die tweede dag verklaard tov. zijn baas?

En als jullie dan beide zo hard werken, dus neem ik aan er ook geld in de lade zit,
waarom heb je het dan niet meteen betaald, of gaven ze je niet de gelegenheid
om even contant geld te regelen?

ze zei al, 2 ziekendagen zijn op kosten van hemzelf, ben bang dat meneer thuis zit.

wederom beter lezen alsjeblieft
en van ''meneer '' ben ik niet gediend
probeer netjes naar jou te luisteren/ lezen
zou het ook andersom kunnen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:33

xDramaQueen schreef:

Sinds wanneer zijn ziektendagen op kosten van jezelf, dat gaat op kosten van de baas.
Laat ik hopen dat ik dit verkeerd interpreteer en meneer gewoon een eerlijke vrije dag heeft ingeleverd. Lachen

Wat ik niet snap is het nonchalante gedrag van TS, okay het is geen wereld bedrag, maar het gaat om het principe.
Ik heb in mijn hele leven 2 boetes gehad, en wist niet hoe snel ik ze moest betalen, ze doen me nog pijn als ik dr aan denk, wat zonde van het geld en bovendien hoe kon ik zo stom zijn.
Zo'n bekeuring brandt hier dus in mn zak om niet meer te vergeten, leer dr wel van.

Dit zie ik in dit verhaal helaas niet terug, en dat vind ik nogal nonchalant.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:36

Het nadeel is wel dat je vriend nu een strafblad aan het opbouwen is leuk vooral als zijn baas erachter kwam dat hij toch ongeoorloofd ziek is. Ik zou met je vriend een duidelijk afspraken maken want jullie moeten echt bepaalde zaken op een rij gaan zetten hoor anders straks geen werk en geen inkomsten meer.
Maar wat een mentaliteit om je ziek te melden als je dat niet bent.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 17:38

ik ben absoluut niet nonchalant
wederom een geschreven woord kan anders overkomen
ik ga hier niet ware mijn gevoel spuien dat heb ik wel afgeleerd

en naar mijn mening heeft het geen zin want mensen lopen toch al dingen te roepen nu

ik heb het er gewoon over dat ik de actie voor 50 euro gewoon een beetje over the top vind
dat is een mening
en niet nonchalant zijn

als jullie anders reageren is dat jullie goed recht
maar ik reageer zo en al helemaal op i net

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:40

__Possie__ schreef:
Liezel1 schreef:

Waar haal je die info nou weer vandaan?

Maar TS het is nu allemaal toch weer opgelost je hebt je manneke weer bij je terug + boete is betaald waar maken we met zn allen dan nog een probleem van ? Alleen in de tijd dat jullie verhuisd waren had je dan niet beter doorzend service bij de TNT aan kennen vragen die sturen dan automatisch je post een half jaar door van oud-adres naar nieuw-adres. Dit hebben wij ook gedaan voor binnenkort

Dat klinkt toch als een beetje teveel fantasie hoor, net alsof de recherche heel de dag op het bureau donuts eet, en bende afrekeningen laat doorgaan....

Verder zijn degene die flitsen, meestal niet degene die langs de deur gaan...

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 17:40

even een kleine aanvulling dan op de ziekte dagen en verder ga ik niet op insinuatie's in

als je via een uitzend bureau werkt zijn de eerste 2 ziektedagen voor jezelf en worden dus niet uitbetaald
ben je daarna nog ziek kun je een aanvraag doen voor ziektedagen

en even voor de duidelijkheid
een week ziekmelden doe je niet voor de lol
Laatst bijgewerkt door Zappa op 28-08-08 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:41

zydeco schreef:
ik heb het er gewoon over dat ik de actie voor 50 euro gewoon een beetje over the top vind
dat is een mening

En wat is volgens jou dan niet over the top? En wat moet justitie dan doen met een boete van 50 euro? Kwijtschelden? M'n hoela !!!

Wat ze er wel in mogen voeren is beslaglegging op zijn salaris voor de kosten die deze dag gemaakt zijn voor hem....gadverdamme Boos!

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 17:46

[***] schreef:
lekker stel dit.

knap dat je dat zo van i net af kan zien

of onderbouw iets waarom wij geen lekker stel zijn
of reageer alsjeblieft niet
dit is ook een beetje onzinnig , vind je niet

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:47

Tja snap ook wel dat niet dezelfde mensen die op de wegen weggebruikers aan de kant halen omtrent hen rijgedrag ook mensen thuis benaderen en meenemen wegens niet betalen van iets!!!!

Maar het feit is gewoon dat je werkelijk waar eigenlijk niet genoeg/veel van politiekorpsen moet van verwachten, want ze doen toch weinig tot niets voor je, ze wachten liever eerst af en dan pas als het ernstiger word krabben ze zichzelf ff achter hen oren en gaan ze op onderzoek.

Sorry hoor maar nee ik schakel echt niet gauw de politie in *wat krijg ik dan te horen als ik bel ? Tja mevrouw we noteren de gegevens en zullen afwachten op meerdere reacties van klachten etc*. Nou dan steek ik mn kop in het zand en kunnen ze van mij de *piep* krijgen....

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:48

zydeco schreef:
even een kleine aanvulling dan op de ziekte dagen en verder ga ik niet op insinuatie's in

als je via een uitzend bureau werkt zijn de eerste 2 ziektedagen voor jezelf en worden dus niet uitbetaald
ben je daarna nog ziek kun je een aanvraag doen voor ziektedagen

en even voor de duidelijkheid
een week ziekmelden doe je niet voor de lol

hij blijft ongeoorloofd afwezig, als de werkgever hoort wat er werkelijk aan de hand is kan hij linea recta retour naar het UZB en die zal hem geen ander werk meer geven. tip. laat hem meteen naar het UZB gaan, de zaak uitleggen en vrije dagen laten schrijven.

Een fout maken kan iedereen overkomen, erover liegen en bedriegen( ziek melden terwijl je in de bak zit) zal hem nooit worden vergeven.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 17:52

waar haal je nu weg dat hij zich ziek meld terwijl hij in de bak zit ?????

liegen bedriegen ???
er word hier gigantisch op de loop gegaan met niets

lees dan in ieder geval even goed door

en ik neem aan dat niemand verder dan maar te maken heeft met het werk van mijn vriend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:55

zydeco schreef:
waar haal je nu weg dat hij zich ziek meld terwijl hij in de bak zit ?????

Ik dacht dat je een reactie terug nog zoiets zei als...

zydeco schreef:
verder ga ik niet op insinuatie's in

Doe dat dan ook niet!

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 17:57

nee gelijk heb je

maar is wat moeilijk omdat dingen nu wat verdraaid worden
en i.m.o wat uit zijn verband worden getrokken
en daarmee wil ik niemands mening mee veroordelen
maar dingen die ik heb gezegd worden verdraaid en dat vind ik knap lastig
Laatst bijgewerkt door Zappa op 28-08-08 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:57

zydeco schreef:
liegen bedriegen ???
er word hier gigantisch op de loop gegaan met niets

lees dan in ieder geval even goed door

zydeco schreef:
Mijn vriend had zich ziek gemeld van zijn werk (weet het fout maar ach wie doet het af en toe niet eens)Ik hoef pas vanavond te werken dus we wouden even een dagje voor ons zelf

Jezelf ziek melden als je niet ziek bent dat is idd liegen en bedriegen. Een boete die 3 jaar lang niet wordt voldaan? Is ook liegen en bedriegen.

En we hebben niets met zijn werk te maken? Hij zit op onze kosten (van mensen die wel eerlijk werken) de bak bezet te houden met al de bijkomende kosten.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 18:00

yep slimmerik daar heb je gelijk in
heb ik je wat verkeerd begrepen

maar jullie hebben daadwerkelijk niets met zijn werk te maken
dat is verder prive .punt.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:03

sorry maar je kan op commentaar rekenen als je zegt dat hij zich ziek meld om een dagje bij jou te zijn. Ik vind dat ook gewoon niet kunnen. Jij hebt blijkbaar een andere mening daarover, kan toch?

Probeer de belachelijke reacties ("wat een stel dit" woehoe nuttige bijdrage hoor! toppie!) te negeren... Die slaan gewoon nergens op.

Ik vind 2 dingen nog steeds opvallend:
- je zegt dat je het niet lachwekkend vind maar erom moest lachen...eh is dat niet hetzelfde? IMO wel namelijk... Als je zegt dat je erom moest lachen is de conclusie van ons dat je het lachwekkend/belachelijk vind erg logisch hoor. Daar hoef je dus niet zo heftig op te reageren.
- je vind de maatregel over de top maar weet niet wat ze dan anders zouden moeten doen... dat vind ik een beetje apart. Ik heb tenminste altijd een idee over hoe het zou moeten zijn als ik ergens over oordeel. We hebben meerdere malen gevraagd wat ze dan zouden moeten doen en je enige reactie was " weet ik ook niet". Dan snap ik niet hoe je dit echt over de top kan vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:04

Als ik zo je begin tekst lees, snap ik niet dat de politie op je stoep staat en jij bent 2 x verhuisd, aanmaningen en andere berichten heb je niet kunnen ontvangen??

Ik snap sowieso niet dat je die 50 euro niet betaald en je vriend een nacht laat zitten. Misschien ook maar beter zo. Idd kost het de samenleving veel geld zo een type die niet wil betalen. Jammer met zulke mensen krijg je een vertekend beeld.

Ik vind het geen smakelijk verhaal, eerder zeer triest, ik zou me rot schamen.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 18:07

verder ben ik niet helemaal gediend van pm's met de boodschap dat ze mijn vriend langer achter de tralies moeten zetten zonder eten en drinken dat hij het dan wel afleerd
we hebben het over een persoon geen hond (daar doe je het al niet eens mee )

of dat de politie hem maar even moet afranselen om te kijken hoe hij er dan over denkt

dit gaat te ver en helaas kan ik niet op pm's temmen maar ga het wel door geven en ik vind dat wat laf
zeg het dan in het topic