Help! Aanbidder.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zwelgje

Re: Help! Aanbidder.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 07:51

Ik denk niet dat zijn vriendin er achter zit hoor. Ik denk echt dat hij zo dom is. Dacht dat ie toch wel wat meer verstand zou hebben.
Gisteren stond ie de ramen te lappen toen ik weer voorbij kwam, er kwam heel voorzichtig een ‘hallo’ uit. Ik ben gewoon weer lekker strak voor me uit blijven kijken en binnensmonds wat gemompeld.
Ik heb door het hele gebeuren nou helemaal een afkeer gekregen van hem, ik vind het maar een viezerik.
Aan de ene kant heb ik ook echt het gevoel dat ik het tegen zijn vriendin moet vertellen. Want als ie dat bij mij probeert, kan het gerust zo zijn dat hij achter haar rug om dit ook fijn bij andere dames probeert. Kan misschien zelfs zo zijn dat ie daar wel succes heeft. Maar het kan ook een eenmalige actie geweest zijn. Liever bemoei ik me er helemaal niet mee, maar ik weet wel iets waar ik nu mijn mond over moet houden naar zijn vriendin toe. Hij heeft mij met een ‘geheim’ opgezadeld waar ik helemaal niets mee te maken wil hebben.
Mijn beeld van die jongen is ook gewoon helemaal vervormd zeg maar. Ik vond het eerst echt een aardige vent maar nu kan ik niet meer van het gevoel af komen dat het een beetje een pervers mannetje is. Kan ook wel weer overdreven zijn van mijn kant maar dat is nu een beetje mijn idee erbij elke keer als ik hem zie Knipoog
Daarom houd ik het contact ook zo kort en vaag mogelijk. Als hij me iets wil vertellen dan zijn er meer dan genoeg mogelijkheden om dit te doen buiten de sms om. Ik reageer pertinent niet meer op sms-jes. Als er vandaag weer een sms komt, dan ben ik eerder genegen om de telefoon op te pakken en eens te bellen, kijken hoe hij dan reageert als hij me rechtstreeks aan de lijn krijgt. Kijken of het dan nog steeds zo’n grote jongen is.
Vooralsnog laat ik hem even zweten en ben echt in dubio of ik zijn vriendin toch moet inlichten. Ik weet dat ik zoiets zelf ook graag zou willen weten. Anders leef je ook maar in een leugen.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:05

Pff, ik heb net je hele topic zitten lezen en ik kan me je gevoel heel goed voorstellen. Ik raakte er zelf nog geirriteerd van. Sommige mannen weten echt niet wanneer ze moeten stoppen....
Ik denk dat je goed gereageerd hebt, ik zou het contact nu minimaal houden (wel gewoon 'hallo' zeggen als je hem tegenkomt maar verder niks) niet meer reageren als ie nog smst. Ik zou verder niet gaan stoken in hun relatie. Maar als hij niet ophoudt zou ik wel dreigen om naar zijn vriendin te gaan.
Wel jammer dat je zo leuke buren kwijtraakt, maar het is niet anders.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:56

ik weet niet hoeveel jullie elkaar als buren zien, maar het zou wel vaag worden als jij bot doet tegen de buurman, en zijn vriendin niet weet waarom, maar dus wel signaleerd dat er 'iets' speelt (ook al is dat negatief) tussen jullie.
maarja wat moet je dan, tegen haar zeggen dat haar vriend jou leuk vind?
straks wil ze het niet geloven en gaat ze geloven dat jij de aanstichter bent ofzo, en dan krijg je wel een heel kromme situatie.
idd heeft hij je nu wel opgescheept met een geheim terwijl je er gewoon nada niks mee te maken wilt hebben!

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 09:07

Marigold schreef:
ik weet niet hoeveel jullie elkaar als buren zien, maar het zou wel vaag worden als jij bot doet tegen de buurman, en zijn vriendin niet weet waarom, maar dus wel signaleerd dat er 'iets' speelt (ook al is dat negatief) tussen jullie.
maarja wat moet je dan, tegen haar zeggen dat haar vriend jou leuk vind?
straks wil ze het niet geloven en gaat ze geloven dat jij de aanstichter bent ofzo, en dan krijg je wel een heel kromme situatie.
idd heeft hij je nu wel opgescheept met een geheim terwijl je er gewoon nada niks mee te maken wilt hebben!

Ja maar om dan maar gewoon gezellig te doen alsof er nooit iets gebeurt is, gaat me ook te ver. De consequenties die uit mijn gedrag komen zijn allemaal zijn eigen schuld. Als zijn vriendin daardoor argwaan krijgt lig ik daar niet wakker van. Ik ga niet om de lieve vrede te bewaren, het spelletje meespelen.

radoszin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:20

Misschien is het een idee om je vriend eens een sms te laten sturen , wel vanaf zijn telefoon natuurlijk, dan weet hij meteen hoe het zit en ben je er hopelijk vanaf.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:45

Dat vertellen aan zijn lief... das een moeilijke... hou je maar vast, vaak is het net degene die het meldt die de volle laag krijgt of beschuldigt wordt het uitgelokt te hebben...

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 14:05

Daar had ik ook al aan zitten denken. Krijg ik straks nog de schuld. We wonen maar in een klein dorpje en zoiets gaat snel rond.
Ik heb na dat laatste sms-je van gisteren gelukkig geen berichten meer gehad. Ik vraag me alleen hoe lang hij het volhoudt om met mijn stilzwijgen om te gaan. Van mijn kant hoeft hij in ieder geval geen initiatief tot communiceren meer te verwachten. Ik vraag me toch wel af of hij echt wel weet waar hij mee bezig is, ik krijg een beetje de indruk dat ie of ‘niet de slimste’ is of zich dom houdt.
Sukkel Knipoog

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 07:54

Heb je de berichtjes wel bewaard? Voor de zekerheid zou ik dit maar doen. Als zijn vriendin dan iets vermoed en je wilt het zeggen, kan je laten zien dat jij niet de aanstichter bent Lachen

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 08:40

De berichtjes bewaar ik voorlopig zeker. Mocht het nodig zijn, dan heb ik bewijs genoeg dat ik niet de aanstichter ben geweest.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 08:50

Welke provider heb je? Via hi kan je berichtjes bewaren online

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 09:06

Ik heb T-mobile.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 09:07

Oh dan weet ik niet of het kan.

Tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 16:36

Knipoog Stralend mooi weer.. Was hij weer in de tuin aan het werk toen jij je paard ging doen?

Heb je niet de neiging om naar hem toe te gaan en face to face het uit te praten en hem zijn sms'en onder zijn neus te duwen?
Denk dat ik dit behoorlijk storend zou vinden. Denk dat dit bij mij energie vretend zou zijn, omdat hij nu een door zijn gedoe een spanningsveld heeft gecreeerd.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 12:35

Even weer een updatje.
Ik kreeg gisteren avond nog een sms met *jawel* een excuses voor zijn gedrag van de afgelopen week en dat hij graag weer gewoon 'hallo' wil kunnen zeggen.
Ik heb gezegd dat ik niets meer per sms wil bespreken en als hij me iets te vertellen heeft, dat dat dan ook face to face kan.
Daarmee was hij akkoord en we spreken van de week wel even af om dit gedonder uit de wereld te helpen.
Ik hoop alleen wel dat hij beseft dat het daarmee voor mij klaar en af is...toch twijfel ik.
Gisteren laat nog een sms: 'bedankt dat je met me wil praten, dikke nachtzoen'. GETVER, dat is GVD nou net NIET wat ik wil.
Laat dat nou net het gene zijn wat ik hem duidelijk wil maken, geen irritante sms-jes meer en geen stiekem gedoe achter de rug van zijn vriendin om!

Tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 14:19

Zwelgje schreef:
Gisteren laat nog een sms: 'bedankt dat je met me wil praten, dikke nachtzoen'. GETVER, dat is GVD nou net NIET wat ik wil.

ROFL Eigenlijk wel heel grappig!

(Maar dan moet je wel ff vergeten dat jij een vriend hebt en hij een vriendin)

Nou, gewoon ff een gesprek van de week, hahahah en anders neem je je vriend mee.. Gaan jullie gelijk ff als vanouds een kop koffie drinken.. .

Nee hoor, serieus. Ik hoop dat het gesprek de situatie wat verbeterd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 14:21

ik zou idd je vriend meenemen, weet hij meteen dat je vriend alles weet, en dat schrikt wel af denk ik, wss ziet hij dan wel in dat jij geen geheimen voor je vriend hebt, en dat hij zich beter stil kan houden

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 14:24

haha bah bah sommige mannen snappen volgens mij het woordje NEE niet ofzo Scheve mond
ik hoop dat 't gesprek deze week iets kan brengen en dan idd je vriend mee nemen Tong uitsteken

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 14:59

Inderdaad, deze heeft echt een plank voor z'n kop zeg!!!
Ik heb aangegeven dat ik wil praten omdat die irritante sms-jes ook niks oplossen. Helaas is het voor mijn vriend en mij ook echt alleen maar zodat we niet voor de rest van ons burenbestaan elkaar scheef aan moeten kijken. Op de koffie gaan is er niet meer bij, ik wil gewoon netjes en beleefd hallo zeggen en that's it!
En wat stuurt die idioot me net: 'Om 20:30 aan het voetbalveldje, dan pik ik je daar op'. Denkt die nu werkelijk dat ik achterlijk ben ofzo??? Ja, ik ga na al die ergernissen fijn bij hem in de auto zitten en laat hem ons ergens naartoe rijden. Die is gek!!! Mijn vriend heeft er nu ook echt de buik van vol. Hij zegt wel dat het uitgepraat moet worden, maar liefst per telefoon en niet face to face. Hij is niet te vertrouwen, hij maakt rare sprongen en misschien reageert hij op een verbale, mondelinge afwijzing wel heel anders. En dan zit ik daar alleen... . Nee, dat vertrouwen is echt wel helemaal weg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 14:59

waarom gaat je vriend niet mee?

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 15:01

dees_daan schreef:
waarom gaat je vriend niet mee?

Ik ga gewoon helemaal niet Duivel
Ik pak de telefoon van de week wel even, dan voel ik me toch net effe veiliger.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 15:04

Ik vind het allemaal maar raar... van jouw kant net zo goed. Je begint in de trant van "aggut, had ik niet verwacht, ego gestreeld" e.d. en nu is hij al een perverse smeerlap. Waarschijnlijk heeft hij 7 jaar zijn mond gehouden omdat hij jouw relatie niet wilde verstoren, en kwam het er nu ineens uit. En besefte hij daarna wat hij gedaan had en stuurde hij daarom die SMSjes, want het is toch een stuk "veiliger" dan te bellen of langsgaan en je persoonlijk te woord staan.
Vergeet ook niet dat mannen anders kunnen reageren, waarschijnlijk daarom die "nachtzoen", want dat betekend waarschijnlijk helemaal niets voor hem, terwijl jij de dramaqueen uit loopt te hangen. Als het allemaal zo erg is (en ik begrijp best dat je het vervelend vind en dat je je ergert en dat de situatie nu veranderd is) waarom heb je dan nog steeds niet met hem gesproken? Waarom ga je je dan kinderlijk gedragen met "laat hem maar zweten" etc? Waarom gedraag je je niet als een volwassene en heb je niet gewoon geantwoord toen ie je wat vroeg toen je voorbij reed? Had je hem gelijk kunnen zeggen hoe je er over denkt.

Tuurlijk, hij is "begonnen" door zo'n sms te sturen en ik geef je ook absoluut niet de schuld, laat dat duidelijk zijn. Maar jij hebt er wel een drama van gemaakt zeg, en het zelf nog verder laten komen door je zo op te stellen ipv hem als een volwassene te vertellen dat je e niet van gediend bent. Als je het anders aangepakt had was je er waarschijnlijk allang vanaf en had je de (vriendschappelijke) situatie nog enigszins kunnen redden. Zonde.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 15:05

volgensmij heeft hij een plank van 10 bij 10 voor zijn hoofd zitten... hij leert het echt niet he?

goed van je dat je het toch maar niet face to face doet, als hij niet te vertrouwen is, en wil je het toch persee face to face willen doen, neem je vriend dan onaangekondigd mee. Is ie vast gelijk afgeschikt Knipoog

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 15:09

Och gut, en wanneer gaat hij als een gevaarlijke massamoordenaar bestempeld worden?

Echt, ik vind dat je het verkeerd aangepakt hebt en je teveel aansteld. Komop zeg, doe eens volwassen, stap op die kerel af met je vriend en ga om de tafel. Punt.

Tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 15:30

Ik zou ook echt nu gewoon even naar hem toelopen, aanbellen en aan de deur zeggen wat je te zeggen hebt. Duidelijkheid!

Het zijn gekke smsjes die hij stuurt, maar ik moet er ook om lachen.
En ik denk niet dat hij gekke dingen zal gaan doen, maar ik zou niet bij hem in de auto stappen!

Oke, mijn conclusie, pak je telefoon, loop naar zijn huis en bel aan. Zeg dat hij nu echt moet stoppen met die gekke smsen, dat je zijn gevoel van verliefdheid totaal niet beantwoordt, dat je vriend van alles afweet en het ook niet vindt kloppen en dat als hij niet ophoudt dat je vriend even voor een gesprek bij hem langs zal komen.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 15:41

Waarom lopen jij en je vriend niet even samen naar de overkant? Even rustig uitleggen dat dit niet zo doorkan gaan.