Kinderen wanneer begint dat klokje te tikken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: Kinderen wanneer begint dat klokje te tikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:43

xKatleentjex schreef:
Ik ben toch al blij dat je tenminste serieus nadenkt alvorens kinderen te nemen. Ik merk wel een ondertoon (bij beide) dat je het heel graag zou willen, dus dan hoop ik voor je dat de omstandigheden ooit goed zullen zijn en je wel aan kinderen zou beginnen.
Maar als ik ooit de redenen hoor waarom wèl kinderen bij sommige mensen..

1)Omdat ik iemand wil hebben die me komt bezoeken op mijn oude dag (yeah, dream on...)
2) Omdat een vrouw nu eenmaal kinderen MOET baren
3) Om onze relatie sterker te maken

Zijn serieus mensen die dat als enige reden opgeven waarom ze kinderen willen. Blijf dan ook lekker kindloos Lips are sealed .

Ik vind jou opmerkingen top ik geef mensen die bij mij roepen dat het moet omdat altijd de volgende antwoorden:
1. ook als je ruzie krijgt
2. ben geen fokmerrie
3.als je geen goede relatie hebt krijg je die door blerende kinderen zeker niet.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:46

Ik vind het ook heel positief om te zien dat mensen bewust nadenken over al dan niet aan kinderen beginnen en het moment waarop. En niet zomaar 'omdat het zo hoort' of om 'je relatie te versterken' of om 'niet alleen te zijn op je oude dag'.

Wat was het dan vroeger eigenlijk simpel: je trouwde en je kreeg kinderen, want dat deed iedereen. Knipoog

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:46

Ter herinnering, ik ben zo eentje die geen kinderen wil. Maar als m'n achternichtjes op visite zijn (zo 1 of 2 keer per jaar Knipoog ), speel ik er graag mee. Maar ik ben even blij dat ik ze terug mee mag geven ook hoor! Onlangs was m'n vriedin op bezoek (tijdens m'n verjaardagsfeestje), met haar zoontje van anderhalf. Een tof, lief baasje hoor maar de hele middag heeft mama achter hem aan liggen lopen. Hem zitten troosten, dingen uit z'n handjes trekken, "neen" zitten roepen (als hij weer achter de kat zat), ... proberen z'n pamper te verschonen. Mama was steendood.
Of het familiefeestje van m'n vriend. Man man, daar kennen ze wat van hoor, van kinderen. Een geroep, een getier, een gehuil en ja ook gelach maar toch...
Ik werd er 2 keer kort na elkaar aan herinnerd: neen dankje wel!!

@ Blue_Eyes: inderdaad, dat is lief. Maar peuters worden groter en worden pubers (living hell Haha! )

@ Sonjim: amen!!

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:52

nee, alsjeblieft niet.

Aan mij en mijn vriendin zijn kids niet besteed. Ik heb nooit geen kids gewild en mijn vriendin gelukkig ook niet, dat scheelt wel een heleboel denk ik.
Ik ben dan ook van het type dat ik oa verjaardagen met een boel kleine kinderen net zo lief oversla. Als ik dan zie hoe die ouders imuum worden/ zijn voor al dat lawaai bij mekaar vind ik het knap. ik kan daar echt niet over en ben dan ook altijd weer blij dat eventuele visite met kids na een paar uur weer opstapt.

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:57

Karin schreef:
Ik ben 34 en heb werkelijk waar nog nooit het gevoel gehad dat ik kinderen wil. Zelfs niet toen mijn neefje een paar maanden geleden werd geboren. Ik vind het overigens heerlijk om neefjes en nichtjes te hebben, dat wel. Maar kinderen van mezelf... Neuh, lama.

Overigens sluit ik niets uit, je weet nooit hoe de dingen gaan lopen en of gevoelens veranderen. Maar op dit moment kan ik me er geen voorstelling van maken en dat heb ik tot nu toe dus ook nooit gekund.

AMEN!! Ik 29...dol op neefjes en nichtje!
Kinderen van mezelf....NEE, echt niet, lekker kinder vrij!!
Maar wie weet... begint de bel ooit te luiden!!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:03

Ik ben nu 35 jaar en heb nog steeds geen kinderwens.
Dat roep ik van kleins af aan dat ik geen kinderen wil, mijn moeder zei toen altijd "wacht maar tot je wat ouder wordt, dan komt dat vanzelf" maar helaas (of nouja, meer helaas voor haar want ik zit er niet mee Haha! ) ik wil ze nog steeds niet.

Ik kan op zich wel goed met kinderen omgaan, om de een of andere reden luisteren ze goed naar mij, maar ik zou er zelf absoluut geen willen. Mijn nichtje van 6 blijft al van kleins af aan af en toe bij me slapen (zelfs al toen ze nog in de pampers zat) en dat vind ik dan ook wel leuk, maar ik vind het ook fijn dat ik ze dan weer lekker naar huis kan brengen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:07

Dat heb ik dus ook vaak, ik vind kinderen geweldig, heb zelfs de hele vakantie met een kind van medevakantiegangers rondgesjokt, maar als hij lastig is geef je hem terug, heerlijk.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:51

xKatleentjex schreef:
Maar wat wel is, is dat ik in tegenstelling tot vele geboren mama's nooit geïnteresseerd ben geweest in babys. Ik heb nooit met babypoppen gespeeld, vond ik oersaai. Ook verhaaltjes over iemands baby boeien me niet, laat staan foto's bezichtigen etc. Ik ben dus niet geboren met zo'n instinct, vandaar dat ik me afvraag als ik het ooit zal krijgen.

zo was ik ook, of ben ik nog altijd eigenlijk.
maar ik ben wél gek op mijn eigen kinderen Haha!

als je geen kinderen wil, blijft iedereen maar vragen waarom je er geen wil.
hebben jullie al eens aan iemand mét kinderen gevraagd waarom die er wél wil?
daar vraagt niemand, hoewel het een even goeie vraag is.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:53

Och, sommige mensen vinden het ook egoïstisch als je geen kinderen wilt. Je vindt je eigen vrijheid belangrijker, 'dus' dan ben je egoïstisch.

Als je het strikt bekijkt is juist kinderen krijgen egoïstisch. Want wie wil dat kind nou tenslotte? Jij en je partner toch zeker? Een ander zit er niet op te wachten, hooguit ouders die graag grootouders willen worden. Knipoog

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:55

Op zich is dat een eindeloze discussie.
Ieder z'n eigen in dit.
Ik was op een geval dat altijd zei, ik neem nooit kinderen. Prima van een ander, maar niet van mij.
En nu opeens, jeetje joh, het lijkt me zo onwijs om een kindje van ons samen te hebben. En geloof me, ik weet wat een kindje teweeg brengt hoor. Maar het gevoel, het lijkt me nu echt onmisbaar.. Lachen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:01

Fojoe daar irriteer ik me ook altijd aan, gelukkig ben ik door familie en kennissen inmiddels afgeschreven als het gaat om kinderen (met 28 ben je daar blijkbaar al te oud voor) maar een paar jaar geleden kreeg ik telkens de vraag heb je nog geen kinderen, nee en ik weet ook niet of ik ze ooit krijg, ja maar waarom dat dan niet, ehm nou hoeveel redenen wil je hebben.

Ik erger me mede aan deze vragen omdat ik besef dat kinderen krijgen niet vanzelfsprekend is, want buiten de bewust kinderloze zijn er ook genoeg stellen ongewild kinderloos en die krijgen die vragen net zo goed, ik vind het eigenlijk belachelijk dat men dit normaal vind.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:06

Ik ben 27 en heb een stiefmoeder die er zeer openlijk voor uitkomt dat ze dolgraag oma zou willen worden. Die zoekt ook echt overal kindjes op om op te kunnen passen.
Als ze dan zo tussen neus en lippen door weer eens laat vallen dat ze toch wel graag oma wil worden krijgt ze van mij altijd het standaard antwoord: "Je hebt zelf toch ook 2 kinderen, ga daar bedelen." Dat die kinderen (29 en 30) er hetzelfde over denken als mij, is niet mijn probleem.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:08

Mijn schoonmoeder hetzelfde, nu breng ik haar soms de honden en zeg dan zo hier zijn je kleinkinderen, ze kan er wel om lachen dat scheelt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:10

Mijn middelste zusje weet al van jongs af aan dat ze kinderen wil en ze blijkt ze (gelukkig) ook te kunnen krijgen. Mijn jongste zusje is er nog niet uit, misschien later. Maar goed, mijn ouders hebben dus iig één dochter van wie ze kleinkinderen krijgen, dus bij ons in de familie is gelukkig iedereen tevreden met de keuzes die gemaakt worden. Lachen
Laatst bijgewerkt door Karin op 26-08-08 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:10

ach die 1 weet al dat ie kinderen wilt als ze zelf jong zijn. En een ander zegt altijd voor mij niet.

ik ben de laatste hoef ze absoluut niet klokje gaat niet tikken heb ook geen moedergevoelens als ik babys zie. Leuk voor een ander die er echt achter staat. Of en toe oppassen doe ik wel maar weer leuk als ze terug zijn en de rust weer terug keert. Enne ben 37 voel me echt neit zo oud. Ik houd het wel bij mijn paarden .

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:16

sonjim schreef:
Ik erger me mede aan deze vragen omdat ik besef dat kinderen krijgen niet vanzelfsprekend is, want buiten de bewust kinderloze zijn er ook genoeg stellen ongewild kinderloos en die krijgen die vragen net zo goed, ik vind het eigenlijk belachelijk dat men dit normaal vind.

inderdaad, dit soort vragen kan enorm pijnlijk zijn als je een hele grote kinderwens hebt die maar niet in vervulling gaat.
of stel je voor dat degene aan wie je het vraagt pas een miskraam gehad heeft ofzo Scheve mond

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:18

Toevallig ben ik er niet mee bezig maar een vriendin van mij heeft meer dan een jaar gedokterd in die bewuste periode, en dan valt het extra rauw.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:33

Ik heb ook totaal niks met kinderen, ik weet vaak niet zo goed wat ik met ze aan moet en vindt ze vooral erg vervelend (volgens mij is er iets ernstig mis gegaan met mijn moeder-gen Haha!).

Ik ben nu 21 en mijn vriend 20 en we willen momenteel allebei geen kinderen, en zien ons in de toekomst wel met een bult dieren, maar niet met kinderen zitten. Maarja, ik zeg altijd, zeg nooit nooit, dus wie weet. Ik zie het alleen niet zo gebeuren. Leuke bijkomst is dat kinderen toch vooral extra geld kosten en dat kan ik nu mooi investeren in de toekomstige bult dieren Nagelbijten / Gniffelen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:41

Tja tot ongeveer bijna 2 jaar geleden wil ik geen kinderen.

Opeens toch de vent die ik wilde en sloeg het om ik had het niet op babies maar eigen is toch anders. Ben nu 37 jaar heb 2 geweldige dochters (2ling) en heb nog geen dag spijt. Ik was nu bereid nodige op te geven voor dit. Want het is toch wel erg mooi.

Afbeelding

Benthe en Tessel geboren 27/11/07.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:37

Ik wacht nog mooi een paar jaren.. *LOL*

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 18:03

Mijn schoonmoeder hetzelfde, nu breng ik haar soms de honden en zeg dan zo hier zijn je kleinkinderen, ze kan er wel om lachen dat scheelt.

Haha, ik zeg ook wel eens tegen mijn honden; ''Ga nu maar even met oma spelen'' of tegen mijn moeder ''Let jij even op je kleinzoons?'' Tong uitsteken Tong uitsteken

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 18:09

Prisca : met alle respect, maar van de foto krijg ik niet spontaan de neiging om zelf kinderen te willen hebben. Vind ze niet stom, maar het doet me ook weinig om deze koters te zien.
Laat maar lekker in de box Knipoog , geen gevoel dat nu zegt; oh, wat lief, ik wil ze eruit tillen en knuffelen ofzo...
Denkt dus ook dat mijn klokje lang geleden kapot is gevallen.
Heb het knuffelgevoel sneller bij kleine dieren; kuikentjes, kalfjes of (uiteraard) veulens.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 18:13

@Irma, Ik had daar precies dezelfde gedachte bij. Het enigste dat bij mij naar boven kwam drijven was: "Ja, ze lijken op elkaar, duidelijk een tweeling."

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 18:17

ach, elke moeder vindt haar eigen kinderen de allerschattigste van de hele wereld.
ik ook, maar ik zal jullie de foto's besparen Haha!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 18:22

Karin schreef:
Och, sommige mensen vinden het ook egoïstisch als je geen kinderen wilt. Je vindt je eigen vrijheid belangrijker, 'dus' dan ben je egoïstisch.

Ach, als ze mij zoiets verwijten dan zeg ik gewoon leuk: En dan? Dan ben ik maar lekker egoïstisch volgens jou, en ik ben er trots op. Maar ik geniet wel met volle teugen van mijn egoïstisch leven Haha! .

Nog zoiets om het lijstje aan te vullen

4) kinderen krijgen omdat je moeder je pushed met je omagevoelens. Gelukkig heb ik zo geen moeder (of ze heeft zich niet geout Haha! ), maar als ze me om die reden ooit dwingt zeg ik "fijn, maar dan mag jij ze opvoeden Clown ".

Overigens heb ik een tweeling als buurjongetjes. Waren heel schattig hoor, echt lief blonde haartjes en blauwe oogjes. Maar tegenwoordig als de ene begint de krijsen, gaat de andere automatisch mee en kan ik meegenieten. Ze zijn iets minder lief nu, mijn adoratie voor tweelingen is spontaan over Tong uitsteken . Net als alle mensen met rebelerende pubers die er grijze haren van krijgen. Je moet nu eenmaal ook het geluk hebben om daadwerkelijk een braaf kind te krijgen, en niet eentje die achter je rug rookt en met drugs experimenteert Haha! .