kun je verliefd worden...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mowoah

Re: kun je verliefd worden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:09

Je valt inderdaad voor het uiterlijk maar word verliefd op het innerlijk. Dit vind ik een goede zin die zegt wat ik eigenlijk bedoel. Lachen

Als ik iemand zie die naar mijn maatstaven "knap" is en een leuke uitstraling heeft, stap ik daarop af. Ik zal niet snel op iemand afstappen die ik gewoon echt "lelijk" vind, dan heb ik gewoon geen behoefte om hem beter te leren kennen.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:09

Ik ben weleens verliefd geweest op iemand die echt niet knap was. Het was dan wel zo dat het eerst gewoon een vriend was en dat ik het leuke pas ging zien na verloop van tijd.. Eigenlijk kijk ik eerst wel altijd naar iemands uiterlijk..

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:10

Niemand is lelijk, je kunt iemand wel lelijk Vinden.
En voor de mensen die zeggen 'Ik val op innerlijk, niet op uiterlijk'.. zijn uiterlijk is toch de reden dat je bv op hem/haar afstapt? En kom op, 't oog wil ook wat Lachen (Ik zeg niet dat je m superknap moet vinden, maar als je m Echt niet aantrekkelijk vindt, lijkt t me sterk dat 't iets wordt.)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 19:15

TasjaIsLief schreef:
Niemand is lelijk, je kunt iemand wel lelijk Vinden.
En voor de mensen die zeggen 'Ik val op innerlijk, niet op uiterlijk'.. zijn uiterlijk is toch de reden dat je bv op hem/haar afstapt? En kom op, 't oog wil ook wat Lachen (Ik zeg niet dat je m superknap moet vinden, maar als je m Echt niet aantrekkelijk vindt, lijkt t me sterk dat 't iets wordt.)

iemand kan ook op jou afstappen, dus dat is niet zo moeilijk...
verder denk ik dat ik toch echt niet voor iemands uiterlijk kan vallen...

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:16

Innerlijk telt! Hoewel ik vind dat er aantrekkingskracht moet zijn, maar dat heeft niet te maken met knap of niet knap, maar wel met uitstraling!

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:40

Uiterlijk straalt, innerlijk bepaalt Knipoog !
Vind wel dat er een soort van aantrekkingskracht moet zijn. En zoals aeris al zei, heeft niet te maken met knap of niet, maar idd met uitstraling!

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:45

Ik zou niet verliefd kunnen worden op iemand die ik niet knap vind, maar wat ik knap vind hoeft een ander natuurlijk niet knap te vinden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:48

Ik kan het, misschien omdat ik dik geweest was en nooit de kans heb gekregen. Terwijl diezelfde mensen wel de kans aan dunne ik gaven.
Ik vind het vreselijk de oppervlakkigheid, maar anderzijds dikke pech als je ware de onknappe is. Kans gemist

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:50

Je kiest mensen eerst op uiterlijk uit, dus ja, in mijn ogen moet iemand er leuk uitzien. Haha!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:53

Tuurlijk is het innerlijk zeer belangrijk, maar het oog vraagt ook wat natuurlijk. Ik kan zo niet beoordelen of ik op iemand verliefd zou kunnen worden die niet knap is.. (en er zit ook een behoorlijk veschil tussen knap en knap he Knipoog )

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:55

Mijn huidige vriend is geen "knapperd". Maar hij doet me goed voelen, en ik kan men eigen zijn bij hem. En hij is nog eens echt lief, en ik kan lachen met hem. Hij heeft ook iets wanneer je hem ziet... Wel moet ik zeggen dat voor dat wij een relatie hadden, 2 jaar beste vrienden waren Lachen
Ik ben zelf een persoon met een heel laag zelfvertrouwen, en bij iemand die echt heel knap is, zou ik me lelijk voelen, en niets op men plaats...

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:55

Nou ik moet zeggen, ik ken iemand die ik niet bepaald knap vind, tis niet zo dat ik niet naar 'm kan kijken maar knap is anders Haha! en daar heb ik een onwijse klik mee.... Mijn vriend is echt bloedmooi en dus val ik op hem, maar zo'n klik als met die andere jongen heb ik (nog) niet... maar ik voel me super aantrokken tot hem...

..Ik weet het niet!!

karlynnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:01

aan de ene kant, nee.
aan de anderen kant waarom niet.

maartoch, ik stap zelf ook sneller op een knappe
goed uitziende jongen af. als op iemand met overalpuisten
en een vreselijk uitziend gezicht. Kan die nog zo
lief en aardig zijn.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:22

Interessante vraag.

Zou ik verliefd kunnen worden op iemand die ik niet knap/aantrekkelijk vind.

Misschien puur theoretisch gezien wel, maar in de praktijk zal het toch niet snel gebeuren omdat ik
op een persoon die ik niet erg aantrekkelijk vind niet zou afstappen, of ook bijna niet zou reageren als hij
mij probeert te 'versieren'.

Ik moet zeggen dat ik al mijn exen (klinkt als een hele waslijst, is niet zo hoor) wel aantrekkelijk vond vooraleer ik
hun innerlijke beter leerde kennen.

In feite zou ik graag eens een experimentje doen. Bv. geblinddoekt een gesprek voeren met een tiental mannen/jongens.
Apart welteverstaan. Dit een aantal keer herhalen zodat je ze al voor een stukje leert kennen en kan selecteren welke je het interessants vind,
en dan even kijken later hoe hij eruit ziet Nagelbijten / Gniffelen

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 01:30

Ik denk dat het wel zou kunnen als je eerst vrienden zijn en diegene dus goed kent. Een (om aardig te blijven) niet zo aantrekkelijke jongen stap je waarschijnijk niet op af, en als hij jou uitvraagt zeg je ook vast geen ja.... juist, omdat je je niet aangetrokken voelt tot hem.. dan leer je 'm ook niet kennen, wordt je ook niet verliefd, etc etc.

Ik denk het dus eigenlijk niet. Je moet je gewoon aangetrokken voelen tot hem, voordat je hem leert kennen, hem een kans geeft IMO.. Een niet zo knappe jongen geef ik vaak geen kans, tenzij ik hem eerst gewoon 'zo' leer kennen.....

Does this make sense Clown

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 01:44

je gaat eigenlijk als eerst op de uitelijk van een jongen af dan leer je vanzelf het indelijk
vaak is de eerste gezicht van een lelijke jonge al van die hoef ik niet
terwel de meeste lelijke jongens een goed indelijk hebbe!!

als je iemand heb die knap is en niet aardig is enzo
als je daarmee over straat wil lopen alleen om de uitelijk dan kan je dat doen

als je met een iets lelijke jongen over straat loop en die wel aardig is enzo
dan is dat veel beter een waarbij je je veilig voelt enzo Bloos

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 07:13

Ik vind dat iemand niet knap hoeft te zijn, maar om er verliefd op te worden moet ik iemand wel knap vínden...
Snappen jullie nog wat ik bedoel? Tong uitsteken
Iemand hoeft voor mij niet het toonbeeld van knap te zijn, maar iemand moet voor mij wel íets hebben wat hem voor mij mooi maakt Haha!

Zo vind ik mijn vriend ontzettend knap, ik vind zijn ondeugende ogen mooi en zijn lichaam ben ik helemaal weg van... maar ik weet dat mijn vriend bijvoorbeeld totaaal niet het type is van mijn zusje, die op heel stoer en breed valt... dusja, de vraag is 'wat is knap?'
Volgens mij is dat maar net hoe je zelf tegen iemand aankijkt Knipoog

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 08:02

ikenindi schreef:
de meeste mensen beantwoorden niet mijn vraag. tuurlijk snap ik dat iedereen een mooi uiterlijk belangrijk vind, maar knap je echt af op het uiterlijk?

Ja, ik kan wel afknappen op het uiterlijk. Als ik iemand niks aan vind qua uiterlijk is de spanning bij mij op een of andere manier ook al heel snel weg. Zonder spanning zijn ze voor mij niet meer interessant.. Haha! Heb dit al een aantal keren meegemaakt. Het is absoluut niet zo dat ik alleen maar modellen wil en ik ben zelf ook niet bepaald een megaschoonheid.. Haha! Maar een jongen moet wel 'iets' hebben, anders zal het hem niet worden denk ik, er moet wel een vonk overspringen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 08:20

Ik vind/vond al mijn exen knap. Ik denk alleen dat veel mensen het niet altijd met mij eens waren als we het over knap hadden Knipoog maar dat maakt mij niets uit. Ik moet het erop doen en ermee leven.

ik kan wel echt afknappen op het uiterlijk. iemand met bierbuik, scheef gebit of pokdalig gezicht kan ik niet aantrekkelijk vinden. Ik zeg niet dat we geen goede vrienden kunnen worden, maar ik kan het er gewoon niet op doen.... Nagelbijten / Gniffelen

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 08:21

Aantrekkingskracht wordt in eerste instantie bepaald door geur, die veelbesproken feromonen. De mate waarin de geur van iemand je aantrekt, bepaald hoe knap jij iemand vind. Al is iemand volgens de rest van de wereld zo lelijk als de nacht, als jij aangetrokken wordt door diens feromonen, is hij (of zij) voor jou de mooiste van de hele wereld. Innerlijk heeft daar niet zo heel veel mee te maken. Dat komt later pas, als je ook daadwerkelijk een relatie krijgt. Verliefdheid is (helaas, zou ik bijna zeggen, want er is niets romantisch aan) een volkomen scheikundig proces. Jou hormonen geven je het gevoel van verliefdheid omdat ze reageren op de feromonen van iemand anders. De vraag of je verliefd kunt worden op iemand die niet knap is, is dus eigenlijk niet van belang. Je kunt niet verliefd worden op iemand waarvan de feromonen voor jou 'stinken', maar dat heeft maar weinig met uiterlijk te maken.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 08:24

Kaka: niet dat ik je niet geloof hoor, ik vind het juist interessant wat je hier vertelt en ik geloof dat er zeker een kern van waarheid in zit. Maar heb je ook een bron of iets dergelijks?

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 08:31

Ik heb dat pas inderdaad ook gelezen, wat Kaka zegt.

Ik heb nog niet meegemaakt dat ik verliefd werd op iemand die ik lelijk vond. Wel jongens die niet heel knap zijn, maar niet (in mijn ogen) lelijke jongens.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 08:44

ten eerste, wat voor jou knap is kan voor mij lelijk zijn en omgekeerd. Ten tweede, verliefdheid is idd een gevalletje feromonen, je valt op iemand van je eigen knapheidsniveau en innerlijk houdt je bij elkaar. Het is dus heel moeilijk om dr wat zinnigs over te zeggen Ja

Als ik naar mijn eigen relaties kijk, vond ik ze allemaal aantrekkelijk, enkele heel knap, maar mijn vriendinnen waren het daar echt niet altijd mee eens *LOL* en omgekeerd hetzelfde, mijn vriendinnen kunnen kwijlen van mannen die ik gewoon lelijk vind. Het is ook niet echt relevant vind ik, verliefdheid kun je niet plannen, dat overkomt je gewoon en dan zijn al die dingen die eerst lelijk waren opeens prachtig Haha!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 09:07

Ik moet me wel aangetrokken voelen tot iemand, en dat is in mijn ogen dus knap. Voor een ander hoeft dat niet zo te zijn, niet iedereen voelt zich tot dezelfde man aangetrokken (gelukkig!!)
Als ik me niet aangetrokken voel tot iemand, en dat is dus ook uiterlijk, dan zal het nooit iets worden Lachen

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 11:07

Ik vind mn vriendje niet echt knap, maar ben al wel 2 jaar stapelverliefd op hem.

tja..