Hoe reageer jij op straatverkopers/ ledenverwervers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

krak

Re: Hoe reageer jij op straatverkopers/ ledenverwervers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:54

Paardje, ik zal het maar gelijk hier zetten, anders krijg ik weer boze pb's.
ik kan die post niet veranderen waarin ik jou leeftijd en werkervaring in twijfel trek. dus bij deze heb je zelf gezegd dat je wel degelijk werkt.

dat ik in België woon en niet in Nederland, dat staat in mijn profiel, dat moet je ook niet gaan betwisten. is gewoon zo. dat er verschillen zijn tussen deze 2 landen is ook een feit, das al langer dan vandaag.

ik spreek uit mijn eigen persoonlijke ervaring als werver. dat jij die in twijfel trekt is jou probleem, niet het mijne.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:57

krak schreef:
Paardje, ik zal het maar gelijk hier zetten, anders krijg ik weer boze pb's.
ik kan die post niet veranderen waarin ik jou leeftijd en werkervaring in twijfel trek. dus bij deze heb je zelf gezegd dat je wel degelijk werkt.

dat ik in België woon en niet in Nederland, dat staat in mijn profiel, dat moet je ook niet gaan betwisten. is gewoon zo. dat er verschillen zijn tussen deze 2 landen is ook een feit, das al langer dan vandaag.

ik spreek uit mijn eigen persoonlijke ervaring als werver. dat jij die in twijfel trekt is jou probleem, niet het mijne.

Er mag dan wel verschil zitten in Nederlanders en Belgen, maar jij bent zeker een leuke Belgische Haha!

Zo!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:57

Ik ben donateurwerver geweest voor KWF, en voor ik zeg wat ik verdiende wil ik ook zeggen dat bijna alle goede doelen 80% procent van de inkomsten besteedt aan het goede doel, en 20% voor de donateurwervers en reclame. Dus dat de baas en de werver het geld houdt dat jij betaalt klopt niet. Bovendien hebben goede doelen als KWF hard leden nodig omdat de regering geen goede doelen meer steunt.

Ik ben 21 en ik verdiende 10 euro per uur schoon aan de haak plus 3,60 voor elke geworven donateur. De reden waarom het zo goed betaalt is, is omdat het wel kÚtwerk is. Je loopt de benen uit je lijf en je moet een hele hoop incasseren. Niet alleen mensen die grof of boos worden, ik heb in de 2 jaar dat ik het werk deed 2 keer een blote man aan de deur gehad. Niet tof!

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:59

mercikes Knipoog Haha!

al vindt niet iedereen dat aan de lading boze pb's te merken Afbeelding
dus bij deze vraag ik nogmaals paardje om te stoppen met je beledigingen, kwade pb's en heel je gedoe.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:00

Nou het spijt me zeer.. Ik lees niet je profiel, en ook kijk ik NIEt naar je woonplaats. Ik lees alleen de teksten..

DAN zeg je: bij ons in belgie werkt het anders... ons minimum uurloon ligt veel hoger.

Wie pbt nou wie met niet goed gelezen reacties.

Ik ga nuttige dingen doen.

HAHAHA wie trekt nou wie in twijfel... laat me niet lachen ahahahaha
Laatst bijgewerkt door paardje2005 op 22-08-08 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:00

krak schreef:
mercikes Knipoog Haha!

dus bij deze vraag ik nogmaals paardje om te stoppen met je beledigingen, kwade pb's en heel je gedoe.

Zullen we nu even on-topic blijven. Iedereen heeft zijn punt kunnen maken en alles is nu wel duidelijk...zeker ook na het lezen van bovenstaande post van Lieveli. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Lous op 22-08-08 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:01

krak schreef:
mercikes Knipoog Haha!

Gewoon uitprinten

Reet afvegen

Foto van blaadje waar reet mee afgeveegd is maken

Uploaden

Door pben Haha!

Hoppekee Haha!

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:02

zucht zucht zucht toch
jij verwijt mij, probeert mij te commanderen dat ik vanalles moet doen en dan krijg ik daarboven op nog eens het verwijt dat ik van België ben en dat daar dus verschil mee is met Nederland
ik probeer nog beleefd te blijven, maar ik vraag het écht niet meer nu

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:04

Ik zeg gewoon altijd, ik ben 17 Tong uitsteken werkt heel goed

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:05

paardje2005 schreef:
Nou het spijt me zeer.. Ik lees niet je profiel, en ook kijk ik NIEt naar je woonplaats. Ik lees alleen de teksten..

DAN zeg je: bij ons in belgie werkt het anders... ons minimum uurloon ligt veel hoger.

Wie pbt nou wie met niet goed gelezen reacties.

Ik ga nuttige dingen doen.

HAHAHA wie trekt nou wie in twijfel... laat me niet lachen ahahahaha

1 woord: KANSLOOS!!!!!!! Laat Krak met rust Boos!

Kuch!
Laatst bijgewerkt door Caroline1985 op 22-08-08 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:06

Heel toevallig dit topic.. Ik word namelijk de laatste tijd echt gek van die mensen.. Bedoel ik absoluut niet kwaad hoor, zal het even verder uitleggen:

Ik ga met de trein naar mijn werk, de laatste tijd élke dag (!) staan ze voor de ingang bij het station, absoluut géén handige locatie lijkt mij gezien de meeste mensen op station hun trein willen halen.

Maar goed, ik wil dus ook mijn trein halen en het is ongever 5/7 minuutjes lopen, ik ga altijd 10 minuutjes voordat mijn trein vertrekt richting station.
En de laatste tijd (je ziet ze al van verre) staan er echt een stuk of 5 mannetjes die je wat willen vragen.
Eerst legde ik nog vriendelijk uit, nee sorry, wil mijn trein halen, of iemand van het goede doel vertellen dat ik al lid ben van 2 goede doelen (is ook zo), maar tegenwoordig zeg ik gewoon nee en loop ik door.
Voel me dan gewoon echt schuldig, maar ze blijven aandringen.

Nu vind ik dit bij een goed doel niet zo heel vervelend, maar vooral die mensen van ECI, altijd echt exact hetzelfde verhaal (heb t al 3 keer gehoord), dat ik al meteen zeg zodra ik door heb dit verhaal heb ik al 3 keer gehoord en dan zeggen zij natuurlijk : "oja, vertel maar", en vervolgens kan ik doodleuk het hele rijmpje opdreunen.

Maar echt, op he station, om 5 uur (helemaal op vrijdag) ben ik hier dus echt niet voor in the mood!! En word er steeds bozer om, want ze houden je gewoon echt tegen of staan half voor de ingang, is ook mooi lekker als je daardoor net je trein mist...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:10

Hoe de wervers zijn ligt ook aan het kantoor waar ze voor werken. In Amsterdam moesten we echt opdringerig zijn, daarom ben ik daar weggegaan, en in Alkmaar gewoon netjes, het visitekaartje van KWF zijn.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:14

Ik ben in een week tijd wel 3x aangesproken geweest, tss.

"Hebt U een auto?"
Eh,ja?
"Is hij ouder dan 5 jaar?"
Eh,ja?
"Tja dan houdt het op"
Ok Clown

"Bent U al lid van de ECI?"
Mijn moeder wel
"Ze is er zeker tevreden van?"
Nee
"Oh" Clown

Na een hele lange uitleg...
"Kan U nu nog niet beslissen of U wilt doneren?"
Nee, ik moet daar over nadenken.
"Het is maar 5euro hoor!"
Nee!

tsss, nee is nee, sommigen zijn echt oostindischdoof Boos! En als ze tegen zulke reacties niet kunnen moeten ze dat soort werk maar niet doen

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:17

Ik loop altijd door en vertel ondertussen dat ik geen interesse heb, zodra ik stil sta is de kans namelijk zeeeeer groot dat ik overgehaald word om wel te doneren Haha! en ik doneer al en kan helaas niet aan alle goede doelen doneren....

Overigens moet ik wel altijd lachen om een vrouwtje wat bij het station staat, toen ik in delft woonde. Als ik daar in mijn 'sportieve kleding' liep dan sprak ze me niet aan maar als ik netjes gekleed was (rokje enzo) dan werd ik wel aangesproken en kreeg ik een foldertje over god ed. die ik ook niet aannam omdat ik niet geloof.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:47

Elaine schreef:
Waarom gemene truuk? Dat zijn vrijwilligers die wat over hebben voor de minder bedeelde medemens. Iets meer respect had op zijn plaats geweest als ik dat zo lees.
Overigens wil student zijn niet automatisch weinig geld betekenen. Ik ken studenten die af en toe een paar euro doneren. Ze missen het amper, maar je kan er zoveel mee redden!

Ik snap wel wat Vjestagirl bedoelt. Toen ik 16 was ben ik ook een keer op straat aangehouden en kreeg een lang verhaal over de kansarme kinderen. Er werd me echt een schuldgevoel aangepraat (als 16-jarige zonder bijbaan, zelfs...) en dat vind ik echt not-done, zo zou je je donateurs niet moeten willen werven.

IMO moet je namelijk geen donateur worden omdat iemand je een schuldgevoel aanpraat, maar omdat je om het doel geeft (en wat geld over hebt om hieraan te besteden).

(lichtelijk oude quote, maar toch nog van gisteren)

Ik zeg altijd netjes 'Nee, sorry', en loop door. Lachen Gelukkig zijn er hier in Dordrecht niet zoveel van dat soort mensen in de stad, in Apeldoorn waren er altijd wel wat mensen aan het werk. Scheve mond Soms op het station in Breda, maar op het station heb ik sowieso bijna altijd haast. Lachen

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:52

visje schreef:
MandyR schreef:
Zij: Waar interesseert u zich in?
Ik: Koeien en de agrarische sector in het algemeen. Koe
Zij weer stil.

ROFL

Misschien moet je hier nog iets verder in gaan en de volgende keer antwoorden dat je enkel geïnteresseerd bent in "rood- en geelgekleurde sigarenbandjes van voor de tweede wereldoorlog" en dat daarover nu eens nooooooooooooit iets verschijnt in de krant. Knipoog

Dat is ook een goede ja.
Het verschil is alleen dat ik erg serieus was toen ik dat zei.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:54

Roskur, het is voor velen niet van op die manier willen werven, het is zo dat je op die manier wordt opgeleerd en sorry maar idd tieners zijn, zoals ik al zei makkelijke prooien en goed om je streefaantal te halen

ik spreek dus wederom over België laat dit ff duidelijk zijn Clown

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:59

krak schreef:
Roskur, het is voor velen niet van op die manier willen werven, het is zo dat je op die manier wordt opgeleerd en sorry maar idd tieners zijn, zoals ik al zei makkelijke prooien en goed om je streefaantal te halen

ik spreek dus wederom over België laat dit ff duidelijk zijn Clown

Oh, wat ik typte was ook niet tegen de wervers zelf bedoelt; meer tegen het beleid van de achterliggende organisatie. Lachen Ik snap dat de mensen die op straat staan ook alleen maar doen waar ze voor zijn opgeleid.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:02

is helemaal geen verwijt hoor Knipoog ik ben nog altijd tegen dat beleid en heb altijd geweigerd om volgens hun regeltjes en tips te werken Knipoog

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:05

Wervers moeten 18 jaar oud zijn, behalve voor het WNF maar dan mag je maximaal voor 2 euro per maand steunen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:07

Paardje: het zou wel ietsje minder kunnen, een grammetje ofzo.

Verder heeft een vriend van mij voor een boekenorganisatie gewerkt, ik denk ici ofzo, en die deed dat toch echt 8 uur per dag. Was een soort overbruggingsbaantje, en absoluut niet naast zijn studie. Die tijd had ie al lang en breed achter zich. Hij deed het 32 uur in de week.

Lang heeft ie het niet volgehouden, maar er zijn dus wel degelijk mensen die dit gewoon als 'echte' baan doen.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:10

MarcoBorsato schreef:
Wervers moeten 18 jaar oud zijn, behalve voor het WNF maar dan mag je maximaal voor 2 euro per maand steunen.

ik denk dat je nu ff de termen werver en leden door elkaar hebt gehaald Knipoog

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:11

krak schreef:
MarcoBorsato schreef:

ik denk dat je nu ff de termen werver en leden door elkaar hebt gehaald Knipoog

Ja idd Tong uitsteken

Leden
moeten 18 zijn behalve voor het WNF Tong uitsteken

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:49

Meestal werkt de opmerking:
"als ik nee zeg, ga je dan weg?"
erg goed Tong uitsteken

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:24

Roskur schreef:
Elaine schreef:
Waarom gemene truuk? Dat zijn vrijwilligers die wat over hebben voor de minder bedeelde medemens. Iets meer respect had op zijn plaats geweest als ik dat zo lees.
Overigens wil student zijn niet automatisch weinig geld betekenen. Ik ken studenten die af en toe een paar euro doneren. Ze missen het amper, maar je kan er zoveel mee redden!

Ik snap wel wat Vjestagirl bedoelt. Toen ik 16 was ben ik ook een keer op straat aangehouden en kreeg een lang verhaal over de kansarme kinderen. Er werd me echt een schuldgevoel aangepraat (als 16-jarige zonder bijbaan, zelfs...) en dat vind ik echt not-done, zo zou je je donateurs niet moeten willen werven.

IMO moet je namelijk geen donateur worden omdat iemand je een schuldgevoel aanpraat, maar omdat je om het doel geeft (en wat geld over hebt om hieraan te besteden).

(lichtelijk oude quote, maar toch nog van gisteren)

Ik zeg altijd netjes 'Nee, sorry', en loop door. Lachen Gelukkig zijn er hier in Dordrecht niet zoveel van dat soort mensen in de stad, in Apeldoorn waren er altijd wel wat mensen aan het werk. Scheve mond Soms op het station in Breda, maar op het station heb ik sowieso bijna altijd haast. Lachen

Dat dus. Iemand kan mij al een schuld gevoel aan praten door te zeggen dat de broccoli op mijn bord het heel erg jammer vindt dat ik hem niet opeet. Laat staan een verhaal (meestal met foto's) over zielige kindertjes/hondjes/gevangen/ijsbeertjes enz enz enz... Ik kan daar niet tegen.