Opgelicht... PAS OP

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Re: Opgelicht... PAS OP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 17:26

Zo heb ik het een keer andersom gehad Tong uitsteken
Ik had iets opgestuurd met mijn stomme kop, zonder op mijn bakrekening te kijken.
Het geld was dus niet gestort, en het email adres had ik al verwijderd Scheve mond
Mooi stom van me, maar wel kl*te..

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 17:36

Kan je niet aan de verkoopster vragen wat voor tape zij erom heeft gedaan? Dan kan je weten of er nieuw om is gedaan. (moet je niet zeggen wat er nu omheen zit:P)

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 18:14

Sence schreef:
Lijken ze trouwens hier een beetje op?

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb ze te koop liggen. Zijn geen echte, komen uit Parijs. Is een grote 37. Ik met maat 38 pas er makkelijk in. Ze zijn 1 keer gedragen.

Ik vind ze echt heel mooi maar ik kan niet op sleehakken lopen haha, helaas toch bedankt!

eempiej schreef:
Kan je niet aan de verkoopster vragen wat voor tape zij erom heeft gedaan? Dan kan je weten of er nieuw om is gedaan. (moet je niet zeggen wat er nu omheen zit:P)

Nou nog leuker.. In een mail, nadat ik had gemaild dat ik mijn geld teruggestort wilde, zei ze ZOMAAR, UIT ZICHZELF.. "Waarmee is het pakketje dichtgeplakt want ik heb het met doorzichtig plakband dicht geplakt hoor"

Ik denk dat ze het verschrikkelijk slim speelt, de laarzen niet erin heeft gedaan en zichtzelf zo inprobeert te dekken...

Ben niet naar de bank geweest, ergens op internet had ik al gelezen dat dat niet zomaar kan, ik heb het immers vrijwillig overgemaakt, maar ik heb nu een proces-verbaal waarmee ik ook heen kan gaan... maar dat kan ik niet eerder dan woensdag doen, ben maandag pas om 8 uur thuis van school en dinsdag om 7 uur.. De bank is hier open tot 4 uur..

Ik ga ook nog contact opnemen met de TNT, waarschijnlijk schiet ik daar geen flikker mee op. Maar niet geschoten is altijd mis.

Jaja, je leest het goed, PROCES-VERBAAL!

Vanmiddag ben ik bij de politie geweest, heb aangifte gedaan van oplichting via internet. Heb alle informatie gegeven die ik had, namen, e-mail, ip adres, rekeningnummer, telefoonnummer.. alles... Waarschijnlijk schiet ik ook hier niks mee op, maargoed, wie weet zijn er meer mensen door deze persoon opgelicht en dan is ze in ieder geval bekend bij de politie (en op het net inmiddels).

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:16

doe je goed!!! ikhoop dat er wat uitkomt! Succes

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:37

heb je nog bij de bank geinformeerd?
Ik zit in zo'n zelfde pakket. Bij mij blijkt het om een bokker te gaan.
Heel frappant, maar sinds ik haar naam op het WWW heb gezet is ze eigenlijk ook niet meer op bokt geweest.

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:54

Je moet echt bij de bank informeren hoor. Ook al heb je het vrijwillig overgemaakt. Mijn zus had het ook vrijwillig overgemaakt en kon het ook terug krijgen. Je kunt dat zelfs op de site, met internetbankieren aanvragen (wel binnen een bepaalde tijd)

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 18:55

Echt waar? Ik ga even op internetbankieren zoeken..

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 18:57

"Het is helaas niet mogelijk een overboeking die reeds is uitgevoerd terug te vorderen via Rabo Internetbankieren."

Helaas..

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:00

aaah jammer, ik was ook nog even voor je aan het kijken.
Ik heb abn, daar gaat het wel als het goed is....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:01

Diamante schreef:
Je moet echt bij de bank informeren hoor. Ook al heb je het vrijwillig overgemaakt. Mijn zus had het ook vrijwillig overgemaakt en kon het ook terug krijgen. Je kunt dat zelfs op de site, met internetbankieren aanvragen (wel binnen een bepaalde tijd)

dus stel.. ik koop NU iets van jou.. jij verzend het Knipoog haal ik morgen lkkr mn geld terug

No Way dat dit kan Knipoog niet onder normale verzending, dit kan wel onder een of ander iets , wete ff niet meer hoe dat heet Knipoog

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:02

Jolliegirl schreef:
Diamante schreef:

dus stel.. ik koop NU iets van jou.. jij verzend het Knipoog haal ik morgen lkkr mn geld terug

No Way dat dit kan Knipoog niet onder normale verzending, dit kan wel onder een of ander iets , wete ff niet meer hoe dat heet Knipoog

Nee tuurlijk kun je niet zomaar je geld terug halen, dat zou te zot zijn.
Het gaat hier ook om iets heel anders is ht niet?

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 19:04

Woensdag ga ik naar de bank toe, eerder kan niet... Ik zie wel wat ze er daar van zeggen... Neem iig alle mailtje mee plus proces verbaal en mijn afschrift..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:06

diamante : hoe heb je dan bewijs dat je het niet ontvangen hebt (het pakketje) geld terugvorderen kan neit zomaar. in deze situatie zeker niet

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:07

Jolliegirl schreef:
diamante : hoe heb je dan bewijs dat je het niet ontvangen hebt (het pakketje) geld terugvorderen kan neit zomaar. in deze situatie zeker niet

Ag geloof jij gewoon dat het NIET kan, ook prima toch!
Denk niet dat TS veel heeft aan een discussie over het wel of niet terug kunnen krijgen van geld..

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 19:10

Ik ga woensdag naar de bank met de wereld aan papierwerk en dan zie ik wel of het kan of niet. Lachen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:12

Diamante schreef:
Jolliegirl schreef:

Ag geloof jij gewoon dat het NIET kan, ook prima toch!
Denk niet dat TS veel heeft aan een discussie over het wel of niet terug kunnen krijgen van geld..

zeg doe eens rustig jij Nagelbijten / Gniffelen
ff proberen??
stort maar geld naar me, en kijken of je het hoe dan ook kan terugvorderen?? Lachen
zo niet, stort ik het gewoon weer terug, no problem

het kan gewoon niet in deze situatie, heb iets soortgelijks meegemaakt.
er is idd wel een optie, bepaald soort van verzenden, waarbij je het terug kunt vorderen, maar zoals ik al zei Lachen ik weet even niet meer hoe dat heet.

en de ts-er heetf hier wel iets aan, als nou zou blijken dat ze het geld zou kunnen terugkrijgen? toch?
maar dat gaat in dit geval niet lukken

ben benieuwd wat ze woensdag zeggen!

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 19:15

Ik ook, ik probeer het gewoon, niet geschoten is altijd mis en ben woensdag toch vroeg vrij, tenzij ze weer aan het rooster gaan prutsen..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:16

Demone schreef:
Ik ook, ik probeer het gewoon, niet geschoten is altijd mis en ben woensdag toch vroeg vrij, tenzij ze weer aan het rooster gaan prutsen..

is te hopen van niet.
ja ik hoop dat ze je bij de bank kunnen helpen
maar qua geld zie ik het zomber in

idioot he dat sommige mensen zoiets doen!

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 19:18

Ik vind het echt belachelijk.. Hoe kan je in godsnaam zoiets doen zonder een verschrikkelijk schuldgevoel?!

Ze verschool zich overigens in mails achter het feit dat ze gelovig was en DAAROM geen mensen oplichtte, uhhu.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:18

Demone schreef:
Ik vind het echt belachelijk.. Hoe kan je in godsnaam zoiets doen zonder een verschrikkelijk schuldgevoel?!

Ze verschool zich overigens in mails achter het feit dat ze gelovig was en DAAROM geen mensen oplichtte, uhhu.

uhu... Scheve mond
ja vást...
pfff.....

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 19:22

Ja echt belachelijk hoor, zo raar..

[EDIT] Dus als ik weer eens iets via internet koop, en de verkoper zegt dat 'ie gelovig is, koop ik maar meteen voor €1000,- aan zooi, want ja, DAT IS WEL TE VERTROUWEN JA!!!

Ga toch weg..

[EDIT] Overigens heb ik niks tegen gelovigen hoor!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:28

Update!!

De politie is er zowaar mee bezig! Rekening nummer bestaat niet meer..dus wie weet bij hoeveel mensen ze dit heeft gedaan en zoveel geld heeft gevangen.. Ze is overigens ontvindbaar, ze zijn er achter aan geweest..Dus het zaakje stinkt nogal..

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:41

Ik blijf me over dit soort oplichtingen verbazen.

Staat op het pakketformulier (verzekerd vervoer) toevallig het gewicht van het pakket vermeld?

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:42

jeetje mina zeg. wat een *****.
Kun je ook je geld niet meer terug halen. Vrees voor je dat er niets meer aan te doen valt. Echt, waar sommige mensen het gore lef weghalen om maar een lege doos op te sturen!!! Boos!

@jolliegirl, alleen met een automatische incasso kun je je geld terug krijgen. moet wel binnen 30 dagen.

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:42

Hmm, vind dit wel intressant, volg het even!
Ikkan verder niks zeggen, alleen dat ik hetgewoon.. níet vind kunnen, en hoop dat ze haar te pakken krijgen!