Mensen worden steeds dommer..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Re: Mensen worden steeds dommer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:21

Wat ,mensen hier dom noemen zie ik niet anders als een simpel gevolg van alle welvaart: Mensen zijn nu eenmaal vaak gewend METEEN te krijgen wat ZIJ willen...

Dat heeft niks met domheid te maken....De man die op het raampje bij de winkel klopt om 8.50 terwijl de winkel om 9.00 opengaat zal naar grootste waarschijnlijkheid echt wel gezien hebben dat de winkel pas om 9.00 uur opengaat. Maar onder het mom van: 'Ik ben er nu en er zijn ook al werknemers, dus kan iemand vast al wel nu even de deur voor mij opendoen...!' kloppen ze ven op het raam...

Noem het brutaal, maar noem mensen toch niet meteen dom...

Mensen ergeren zich veels te snel aan anderen Dromen

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:22

Adil18 schreef:
Mensen ergeren zich veels te snel aan anderen Dromen

Dat is het egoistische waar deze samenleving ook hele erge last van heeft Lachen

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:26

Cerize schreef:
Pff, ik heb het idee dat een hoop van jullie niet de juiste baan hebben. Waarom proberen jullie niet een andere baan te vinden, iets waar je niet met mensen in contact komt lijkt me bij de meeste van jullie wel handig. Vroeger werkte ik bij een luchtvaartmaatschappij en ik heb me altijd groen en geel geërgerd aan collega's die zich ergerden aan klanten. Halloooooo door die klanten wordt jouw salaris betaald hoor.....

Ik denk persoonlijk dat er dan nog maar weinig mensen overblijven voor de banen waarbij je met mensen in contact komt, natuurlijk erger je je aan klanten.. Zullen ze ook vast aan mij doen soms, maar het zijn iets van 10 klanten maximaal op een dag, van de ..? Noem maar op..

Dus een beetje ergeren mag wel.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:33

A_lette schreef:
Weten jullie wat ik nou eigenlijk het ergste vind? Die dingen die nu genoemd worden zijn állemaal zó herkenbaar. Maar soms stel je zelf ook weleens van die vragen waarvan je denkt 'duh!' Bloos

(afgelopen weekend wel bijna een aanvaring gehad met een vrouw, was de zoveelste die even een opmerking moest maken dat 'het zo verschrikkelijk druk was'. En dat was het ook... Ik had het helemaal géhad met het gezeur, gezeik en gevraag dus ik zeg nét iets te hard 'druk? Maar het is toch hartstikke rustig? Blond ' Ze kon er niet om lachen. Bloos ...En dat is misschien ook wel terecht...)

Dit heb ik bij mij in de super ook. Onze verwarming is kapot en aan elke wand zit wel een koelcel dus ook zomers is het vet koud bij ons. En echt elke dag (gaat al vanaf mei zo) is er wel iemand met een opmerking dat het zo koud is. "Goh heb je dat die andere 12 keer dat je hier kwam niet gemerkt dan? Het is als vanaf mei hoor, dus zo koud is het blijkbaar ook niet Knipoog " . Tja..

Overigens heeft mijn moeder er ook een houtje van. Als er iets nieuws gekocht is "Heb je dt gekocht?", "Nee gewoon meegenomen, nou goed. Maar ik breng het morgen weer terug hoor Tong uitsteken ". Dan zegt ze alstijd dat ik niet zo l*llig moet doen Tong uitsteken .

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:41

Equinecoach schreef:
Hahahaha! Die eerste jongen lijkt mij een gigantische controlefreak, en die laatste man was misschien helemaal van de kaart van jou (op slag verliefd)?? Haha! Pling

Een controlefreak was het volgens mij niet, hij stond met rood aangelopen hoofd alle vragen er uit te stamelen. Hij was een beetje heel erg onzeker Ach gut . Ik heb ze liever zo dan dat ze de mensen die uit willen stappen wegduwen om in te stappen en vervolgens met je ongedateerde tweedeklas kaartje met je voeten op de bank eerste klas zitten onder het motto: tsja, dit is nu eenmaal de eerste keer dat ik met de trein ga en dan kan er wat fout gaan Hamer .
En die tweede, verliefd? Ik weet wel zeker van niet. Als blikken konden doden had ik dit verhaal niet kunnen typen Haha! , en daarnaast had hij van zichzelf nog enge ogen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:59

ik vind zelf het personeel vooral steeds onvriendelijker worden. Hier zijn de winkels tot 9 uur open en ik haast me om kwart voor 8 al omdat ik denk dat ze bijna sluiten. Maar ook midden op de dag, bijvullen en dan gewoon tig vulkarren in het gangpad, onbemand, kun je als klant karren gaan verzetten om je boodschappen te doen, of gewoon voor het rek blijven staan en nog vies kijken ook als ik vraag of ik er aub even bij mag.

Ik ben opgevoed met het idee dat deklant koning is en dat je blij mag zijn dat mensen bij jou boodschappen doen en niet bij de buurman, maar dat lijkt tegenwoordig geen voorrecht meer te zijn. Er staat nog net geen bordje bij de ene winkel voor de deur, ga maar bij hiernaast dan zijn wij op tijd thuis.

Ik heb zelf in een friture en op de markt gestaan, en bij beide gold, tot sluitingstijd is alles verkrijgbaar, na sluitingstijd (in de friture alles waarvoor het vet niet meer nodig was) en op de markt alles wat nog op de kraam staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:02

over het vullen, ik vul ook als ik bij de kassa moet werken, en dan wil ik nog wel eens weggeroepen worden, wat zou je dan willen, lege schappen? Lachen of dat de winkel 2 uren eerder dicht gaat omdat we dan nog moeten vullen? wij willen de schappen graag zo vol mogelijk houden, zodat de klant niet naar ons toe hoeft te komen, en wij eerst het magazijn in moeten duiken om de spullen er uit te halen, dat kost ons, en de klant tijd.. en een vol schap is toch aantrekkelijker dan een bijna leeg schap..

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:07

Dat vind ik ook hoor sonjim!
De sluitingstijd is bijv. 6 uur en dan kan je tot 6 uur je spullen nog kopen. En ja voor ons is het mischien wat lastig maar klant is koning! En inderdaad toen ik op de markt werkte kon iedereen ook zijn spullen krijgen tot alles opgeruimd en dicht was! Lachen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:09

Een vol schap is aantrekkelijk, maar 2 vullers met 10 karren die vervolgens midden in de winkel staan zijn vooral lastig.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:10

TurdusMerula schreef:
Moet je je pinpas met de magneetstrip de verkeerde kant op door de automaat halen. 'Mevrouw, hij gaat andersom!' En hem dan verkeerdom omdraaien. 'U moet uw pinpas even omdraaien.' Draait ze hem opnieuw om. En nog eens... 'Ehh, zal ik het even doen...'

Heb ik ook altijd hoor Bloos Nog nooit heb ik hem in een keer er goed doorheen gehaald..

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:14

tja mensen..
Niet iedereen is slim Ach gut
voordat ik heel bokt over me heen krijg:
Meestal maken slimme mensen domme opmerkingen ofzo.
Genoeg levende bewijzen zijn in mijn klas te vinden.. Clown

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:15

Hm, dan geloof ik dat ik erg ouderwets ben. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:17

sonjim schreef:
Een vol schap is aantrekkelijk, maar 2 vullers met 10 karren die vervolgens midden in de winkel staan zijn vooral lastig.

dat is idd niet netjes, bij ons hebben de vullers hun eigen lijstje, die ze aan het begin van hun werkdag krijgen, ze doen dit per kar, en als ik kassa moet draaien, en het is niet druk, dan pak ik ook een kar uit het magazijn, en ga vullen, als ik dan weggeroepen wordt naar de kassa, staat die kar daar onbeheerd ja.. maar wij zetten ze niet midden in de winkel, wij zetten ze aan de zijkant van het gangpad, zodat iedereen er makkelijk langs kan, als ik op vleeswaren sta, en mijn vracht binnenkrijg, waar dan ook nog andere vracht bij in zit, dan zet ik die kar bij het schap neer, waar het bijgevuld moet worden, zijn de vullers dan klaar, of is er iemand anders die bij kan vullen, dan vult die dat product bij.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:19

@ Adil18: ben het helemaal met je eens!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:19

wake_up schreef:
tja mensen..
Niet iedereen is slim Ach gut
voordat ik heel bokt over me heen krijg:
Meestal maken slimme mensen domme opmerkingen ofzo.
Genoeg levende bewijzen zijn in mijn klas te vinden.. Clown

Ik heb ook inderdaad vaak het idee dat slim of dom niks met het IQ van de persoon in kwestie te maken heeft Knipoog .

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:14

Cerize schreef:
Of wordt winkel/dienstverlenend personeel steeds ongeïnteresseerder, onbeleefder en minder behulpzaam Haha!

Winkelpersoneel moet op een hele dag zoveel verdragen dat wij op het einde van de dag inderdaad ongeïnteresseerder, onbeleefder en minder behulpzaam worden Huilen van het lachen

Beeld je eens in, er komt om 5 voor acht nog iemand winkelen, om kwart na acht komt deze op zijn gemak naar de kassa geslenterd, iedereen is al weg en jij mag als enige met de baas wachten op die ene klant. Uiteindelijk ben je om half negen pas buiten. Denk jij dat dat half uur betaald wordt? Helaas niet... Dat is meestal het probleem.

Voor de rest: sommige mensachtigen zijn inderdaad vrij dom en kunnen zich zo mogelijk nog dommer voordoen... Het is niet de eerste keer dat ik iemand hoor vragen waar iets staat en ze er echt pal voor staan. Of als er bij ons iets niet meer is en bij de concurrent wel of wij het niet even bij de concurrent kunnen gaan ophalen. Sommige mensen...

Ik geef eerlijk toe, nu kan ik in nederland meestal gewoon mijn bankkaart ergens inschuiven, er heeft een tijdje geweest dat ik die moest schuiven. En omdat ik ook achter een kassa sta haal ik er steeds de pinpas verkeerd door als ik er zelf voorsta Huilen van het lachen omgekeerd werken is niet goed voor mijn verstand Haha!
Laatst bijgewerkt door Mi_Amore op 21-08-08 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:18

saskiakefie schreef:
zo ben ik dus ook Huilen van het lachen

hier nog een.. Huilen van het lachen

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:21

Zou het wat betreft winkelpersoneel niet gemakkelijker zijn als iedereen eens de job als rekkenaanvuller, kassierster, etc aannam Huilen van het lachen alle discussies van de baan Haha!

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:32

Ik werk bij een pompstation en helaas hebben wij een storing met onze koeling waardoor de Bakerstreet (klein bakerijtje in onze pomp die snacks uit de frituut en verse broodjes belegd)
de vers belegde broodjes niet kan leveren omdat het beleg
niet gekoeld kan worden.

Waar je de broodjes normaal besteld hebben wij een briefje neergehangen waar het verhaal uitlegd staat en vervolgs hetzelfde briefje op de 'menukaart' op de muur.

En nog blijft iedereen om een broodje vragen..

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:41

Het is volgens mij meer een kwestie van onstelling, of opvoeding zo je wilt.
Ik heb jaren in een kledingwinkel gewerkt en ook dan kwamen er mensen om 5 voor 6 binnen, en dat was dus niet om een pak melk, maar om kleding die dan ook nog gepast moest worden.
Dat duurde zo een uur extra en overuren werden niet betaald.
En toch is het best mogelijk om vriendelijk en klantgericht te blijven en de voldoening was wel als ze dan ook werkelijk met aankopen de deur uitgingen.
En het was niet een baas die daar een complimentje over gaf of een keer iets extra's deed.
Het werd gewoon van je verwacht.

In elke winkel mag je toch verwachten netjes geholpen te worden ook een paar minuten voor sluitingstijd.
Het getuigt in mijn ogen meer van dom als je vind dat mensen dan maar eerder moeten komen
(Goh, dan zou de winkel ook wel eerder dicht kunnen. Weet je wat, als we nou om 5 uur alvast beginnen de snijmachine schoon te maken)

Wat volgens mij echt zou helpen is als iedereen zelf een winkel zou beginnen, pas dan kom je erachter wat klantvriendelijkheid is en bovendien hoe moeilijk personeel is. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:47

wij beginnen op de vleeswaren afdeling om half 4 al te schoonmaken Clown om een uur of 4 met de eerste snijmachine (kaas) en als die klaar is, de volgende, ben je met de vleeswaren snijmachine bezig, en ligt die dus uitelkaar, dan gebruik je de kaasmachine even, zo ben je toch om 6 uur klaar, en heeft de klant er geen last van.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 08:07

Overuren worden inderdaad bij ons ook niet betaald.. Dus ik heb graag dat iedereen op tijd buiten is. Plus dat ik dan zelf ook nog wat aan mijn avond heb.. Immers, iedereen heeft daar recht op.

Wij gaan ook om 5 voor 6 ook de klanten al gaan vertellen dat we over een paar minuten gaan sluiten.. Mensen mogen nog wel binnen ook, maar er staat iemand bij de deur die vraagt of ze weten wat ze moeten hebben. Dan mogen ze nog naar binnen.

Spaqunel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 08:20

Kyle schreef:
Als de mensen dat vragen, zijn ze niet meteen dom! Als je wilt dat iemand je wat geld voorschiet bijvoorbeeld. Zeg je dan: Betaal dat voor mij!... Of: Goh das mooooi! Oooh, heb jij nog een beetje geld? (Ook al weet je dat hij net naar de bank is geweest).
De boodschap bij die klanten is niet 'Zou de bakker er niet zijn' maar 'Hoe zou het toch komen?'

ik vraag dan of ze dat geld kunnen voorschieten....., maar als ik zeg 'dat is mooi' verwacht ik niet dat iemand anders dat voor mij koopt....
Als de mensen willen weten waarom de bakker er niet is moeten ze vragen 'waarom is de bakker er niet?' en niet iets anders

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 09:33

het moet zo en niet anders...pff.. veroordelend topic dit, hou k niet zo van. Ik ken iemand die er totaal normaal uit ziet, en een achterstand heeft ( qua taal, en sociaal enz.) Wat zullen jullie hem DOM vinden... Ik kan alleen maar zeggen dat ik mensen DOM vind die meteen een oordeel klaar hebben:)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:06

pinuts schreef:
het moet zo en niet anders...pff.. veroordelend topic dit, hou k niet zo van. Ik ken iemand die er totaal normaal uit ziet, en een achterstand heeft ( qua taal, en sociaal enz.) Wat zullen jullie hem DOM vinden... Ik kan alleen maar zeggen dat ik mensen DOM vind die meteen een oordeel klaar hebben:)

Pinuts. Vind je nou niet zelf dat je nu ook een beetje je oordeel klaar hebt. Als je dit topic goed gelezen hebt had je gezien dat er de nodige mensen tussen zitten die dom niet aan inteligentie verbinden maar aan de manier van gedragen en aan datgene wat je met je inteligentie doet.