Langzame weggebruikers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Re: Langzame weggebruikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:30

Achtmaal is hier om de hoek, weert niet zo Tong uitsteken

Maar als het moet wil ik jullie wel komen redden als het onderweg niet gaat Clown

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:32

nou, daar hou ik je aan, dan doen we met draadloos internet een noodoproep op bokt
"wilt bromfiets maanling NU komen redden van die grote boze vrachtwagenchauffeur"
ROFL

we zijn niet echt meer ontopic geloof ik... *sowwy ts*

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:36

ROFL

*idd sorry TS* (Hoewel ik maanling wel voor me zie als irritante langzame weggebruiker met vrachtwagen Nagelbijten / Gniffelen)

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:37

Waar ik dan echt gek van word is dat de als je ze dan uiteindelijk inhaalt, ze aan het bellen zijn. Gisteren, met invoegen, zit er een dropsukkel voor me te bellen en met 70 in te voegen. Moet ik me echt inhouden om de toeter niet leeg te drukken. De mensen die bellen zijn echt een stuk gevaarlijker en vervelend dan mensen die langzaam rijden omdat ze bv een straat zoeken (dat zie je namelijk en dat is iets wat iedereen kan hebben)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:40

bromfiets schreef:
ROFL

*idd sorry TS* (Hoewel ik maanling wel voor me zie als irritante langzame weggebruiker met vrachtwagen Nagelbijten / Gniffelen)

ja sorry, volgens de eigenaar kan het ding niet harder als 90... dan 'begint ie te schudden'.

omg...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:47

Foute opmerking Clown

Wat ik trouwens ook regelmatig tegenkom en heel irritant vind zijn mensen die een auto slepen op de snelweg... Ten eerste mag het niet en het is ten tweede bijzonder gevaarlijk! Heb al een aantal keer meegemaakt dat ik vol in m'n ankers moest omdat er mensen met 40 (!) km/uur over de snelweg bonken.
Laatst bijgewerkt door bromfiets op 21-08-08 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:49

even een domme vraag dan maar... hoe doe je dat dan? moet je je dan officieel laten opladen met zo'n auto?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:56

Ja, officieel wel. Soms wordt over de vluchtstrook naar de eerste afslag slepen ook toegestaan, maar mag eigenlijk ook niet.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:17

Hehe ik zag de titel van dit topic en ik wíst gewoon dat de brommobielen weer ter sprake zouden komen. Ik ben zelf zo'n verschrikkelijk irritante 20'er die ook heerlijk nat had kunnen worden op de brommer of scooter, ik had zelfs als ik wat harder mijn best deed kunnen scheuren in een échte auto, maar nee irritant als ik ben ben ik dolgelukkig met mijn 45 km autootje Haha! Clown

En geloof me alsjeblieft, ik rij niet voor de LOL op 80 km wegen hoor, want je staat doodsangsten uit de ze je te laat opmerken. Ik ben dan ook dolblij met ventwegen waar ik wél veilig kan rijden. Maar als ik de keus heb tussen een 80km weg op waar ik op mag, of buitenom rijden en 10km omrijden, ja sorry maar dan duik ik wel even die 80km weg op, en dan snap ik nog dat andere mensen dat niet leuk vinden ook, maar ja wat zouden die doen? Vast ook niet omrijden

Regels voor de Canta kende ik niet, grappig om eens te lezen. Voor mijzelf (mijn brommie dan he) geldt:
- Ik mag overal rijden waar een auto dat mag, en niet waar een auto dat niet mag, met uitzondering van:
* Autowegen (100km)
* Autosnelwegen
* Wegen met een C9 bord
Afbeelding
En soms mag ik ergens wél rijden waar auto's dat niet mogen, zoals ventwegen die alleen open zijn voor aanwonenden, trekkers en brommobielen. Helaas er zijn nog aardig wat gemeentes die wel maar overal (voor de veiligheid hoop ik) C9 borden neerknallen op 80km wegen, maar die dus niet aangeven hoe ik dan in hemelsnaam wél mag rijden?? Zo heeft het me laatst 2 uur gekost om van Almelo naar Hengelo te komen, en nee dat kwam niet door de snelheid van mijn auto Boos!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:35

Haha Alwene dat laatste zinnetje. Haha!
Maar ik begrijp je wel al vind ik het gevaarlijk. Maar ja tractors rijden er ook (bij ons dan) Ook heel irri.
Maar dan nog erger ik me meer aan mensen die in een auto zo langzaam rijden, want dan kunnen ze beter een brommobiel aanschaffen en geen auto.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:44

Hangt er vanaf hoeveel te langzaam Haha!

Wat ik iritant vind, mensen die niet op tijd invoegen, en soms een stuk vluchtrook meenemen om zo maar verder vooraan te komen te staan ( terwijl we allemaal moeten wachten ). Dat vind ik trouwens niet alleen iritant maar ook zeer associaal.

Iritant mensen die eerst rechts willen, dan weer links en dan toch maar weer rechts af willen slaan GRRRR make up youre mind Tong uitsteken
Dus eigenlijk zoekende automobilisten... soms lastig in te schatten wat ze nou gaan doen

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:46

Wat ook zo irritant is: mensen die niet een constante snelheid rijden.
Op een 80 km weg van 65 naar 80 gaan en dan weer terug naar 65 om dan toch maar weer gas te geven om het daarna toch maar los te laten...

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:59

higgins schreef:
Wat ik iritant vind, mensen die niet op tijd invoegen, en soms een stuk vluchtrook meenemen om zo maar verder vooraan te komen te staan ( terwijl we allemaal moeten wachten ). Dat vind ik trouwens niet alleen iritant maar ook zeer associaal.

Dit vind ik inderdaad ook zeer irritant.. Maar ook irritant:

Die mensen die zo bang zijn om er niet meer tussen te kunnen en daarom heel langzaam gaan rijden tot ze er tussen komen en daarmee de hele weg blokkeren..

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:21

Ja twijfelaars met invoegen, ook irritant!
mensen die geen knipperlichten gebruiken ook heel irritant!
Of mensen die echt heel langzaam door de bocht gaan dan een stroop gas geven en jij blijft constante snelheid rijden en in de volgende bocht kom je ze weer tegen..........

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:26

[quote="verootjoo"]Is 100 goedkoper dan 140 dan Verward

offtopic mijn auto rijdt idd zuiniger als ik 100 110 rijd dan 120 ofzo
ontopic dat heb je idd veel van die langzame rijders, maar heel veel mensen lopen ook al te seinen en bumper te kleven als je gewoon de snelheid rijdt die je mag rijden ik rijd nooit veel harder en dan krijg je dat ook al snel

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:29

Boos! ik kan er echt niet tegen, sommige mensen zijn zooooooooooo traag. waar je 80 mag gaan ze dan 50 rijden Boos! wordt daar echt sjaggie van. ik rij wel standaard iets te hard als het even kan maar met mijn autootje kan ikm echt niet scheuren hoor. linksrijders op de snelweg vind ik ook zo wat of als ze met 100 een vrachtwagen gaan inhalen. komen wij aan met 130/ 135 km (auto van mn vriend hoor, die van mij kan nit zo hard) en ja hoor weer vol op de rem. zo zwaar irritant. links blijven rijden mag niet maar rechts inhalen ook niet Ziek wat dan wel??

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:30

soms word ik er zó moe van Gaaaap
had gister nog zo'n slome voor me, en dan heb je ook nog van die irritante mensen die links blijven rijden terwijl rechts niks rijd Boos!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:31

weet je wat nog leuker is, als jij rechts inhaalt omdat de persoon voor je al 10.min links rijd gaan ze achter jou aan, want rechts voorbij is erger dan links rijden..

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:28

Echt vandaag ook weer zeg op de A10 ring A.dam vanaf de coentunnel tot aan de brug bij splitsing van A1 en A2. Pffff heb me toch lopen iriteren zeg. En dan bij een auto die totaal niet aan auto rijden was maar met zn bloknootje in de weer was nou diegene heeft een opdonder van me gehad Boos! Moet ie maar geen gaten laten komen en in plaats van met zn bloknootje te spelen vergeten auto te rijden Hamer dus ff de flinke claxon erop gezet en ja hoor meneer werd weer wakker Haha!

Hoe sommigen wel niet in en uit voegen pffffffffff van mij mogen die allemaal opnieuw leren, want klopt van geen kanten.

Maar goed ben ik er tussenuit gedrongen en ja hoor heerlijk lekker niet van die domme mensen voor me die telkens lopen te remmen of voor je neus lopen te hannessen etc etc... Nee lekker de gas erop hmmmm Knipoog

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:32

ik word er ook dood ziek van,
vandaag was het weer zover had ik eerst een vrachtauto voor me karren,
langzaam optrekken enzo,en daarna 2 oudere mensen,
die eerst 5 keer kijken voordat ze rijden,
gaan gewoon vol op de rem,vind dat ze die mensen van de weg moeten halen,ik heb echt voldoende afstand ik rijd te ver van voorgangers af maar moet toch de ankers uitgooien als ik zo n oudjes voor me heb.

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:11

AaronYve schreef:
weet je wat nog leuker is, als jij rechts inhaalt omdat de persoon voor je al 10.min links rijd gaan ze achter jou aan, want rechts voorbij is erger dan links rijden..

politie bedoel je?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:40

Jullie zullen nu wel allemaal over me heen vallen, maar soms rij ik expres traag, als er zo'n duwer (die meestal te snel rijden) aan mijn bumper plakt ga ik trager rijden en heb ik daar evenveel plezier in als hij/zij frustraties.

Ik heb echt nul respect voor mensen die te snel rijden, men beseft echt niet hoe gevaarlijk het is.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:00

nou bravespots dan ben jij dus zo'n ongeloofloijke vervelende ongeluk veroorzakende weggebruiker die geen rijbewijs had moeten hebben.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:04

suuzepuus schreef:
nou bravespots dan ben jij dus zo'n ongeloofloijke vervelende ongeluk veroorzakende weggebruiker die geen rijbewijs had moeten hebben

Nou, dankjewel dan hoor. Ik vind dat ik best het recht heb om wat trager te rijden als de andere bestuurder gevaarlijke dingen doet (zoals heel snel rijden of aan mijn bumper plakken).

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 23:33

Ik vind ook dat er heel veel mensen zijn die nog een paar rijlesjes mogen hebben...

Er is niet voor niets een maximum snelheid op de wegen. Wat doe je als je een paard tegenkomt? ga je dan ook toeteren? Paarden moeten officieel ook op de weg dacht ik, leuk als je dan gaat kleven.
Nee, ik geef alleen gas als ik de ruimte daarvoor heb, ik rijd soms 140 maar ook weleens 80 op de snelweg. Op de provinciale weggetjes idem. Als je je ergert aan de brommobiel of de toerist die voor je rijdt, wacht dan tot je een veilige plek ziet om in te halen of haal anders helemaal niet in. Dat is toch niet zo moeilijk?
En het gevaar van mensen die 50 rijden op een 80 km weg? Je hebt waarschijnlijk wel goede ogen aan je hoofd en goede remmen in je auto. Ik PROBEER ook altijd zo ver mogelijk vooruit te kijken en niet alleen van mijn eigen snelheid te genieten.
Een auto is een groot zwaar ding en met de snelheden die je ermee kan bereiken kan je zomaar iemand doodrijden, ik kan niet meer zonder mijn auto, maar als ik ooit iemand dood zou rijden stap ik nooit meer als bestuurder in een auto. Houden jullie alsjeblieft rekening met je medeweggebruikers.