Zo ontzettend overstuur, al mijn trouwfoto's verpest!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Zo ontzettend overstuur, al mijn trouwfoto's verpest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:41

Nette berichtgeving Nikki Ja
Ik vind het jammer dat je die met die sluier niet gepost hebt, die vond ik ook erg mooi!

Ik dacht dat het een waardeloze boktfotograaf betrof maar toen ik jouw naam hoorde vallen schrok ik nogal aangezien ik jouw foto's altijd mooi vind om te bekijken en dus ook niet begreep wat er dan zo verkeerd gegaan zou zijn... Scheve mond

Hopelijk krijgen mensen nu een ander beeld! Een slechte naam verdien je niet! Lachen

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:42

Helemaal mee eens! Ja

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:45

Hoop dat dit de boel een beetje opheldert voor iedereen. Ik vind dat Nikki zelf heel netjes heeft gehandeld in deze situatie. Dit moet niet ten koste gaan van haar naam, imo. Lachen

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:57

Ik heb dit hele topic gelezen en dacht in het begin dat het echt hele
waardeloze foto's moesten zijn als je er een topic met deze titel over opstart.....

Maar nu ik de foto's zo zie, vind ik het eerlijk gezegd nogal meevallen Nagelbijten / Gniffelen
(maar eerlijk is eerlijk dit is natuurlijk alleen mijn bescheiden mening maar Bloos )

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:59

ik vind de foto's die hier geplaatst worden heel erg mooi!
vooral uit de laatste straalt de liefde er af Ja

WW ik vind je reactie erg netjes en professioneel
fijn dat je een oplossing zoekt voor de problemen

natuurlijk zijn nooit alle foto's scherp/goed genomen enz
meestal krijg je een album met alleen de beste/mooiste foto's en de rest zie je niet eens(tenminste in mijn tijd)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:00

Dit ziet eruit als compleet nette foto's! (mooie jurk by the way...). Ik had echt complete bewogen onscherpe foto's verwacht. Maar dit ziet er prima uit. De buitenfoto's zijn mooier, beter licht accoord. Maar jeee. Van 200 foto's moet je niet verwachten dat ze 100% te gebruiken zijn. 50 is prima en ik hoop dat je daaraan komt.

Daarbij petje af voor de fotografe en hoe je hier reageert, na alle reacties die ervoor staan. Veel durven dat niet hoor.

Zo zie je maar weer als je maar 1 kant van het verhaal hoort....

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:04

Hier ben ik het helemaal mee eens Ja Bij de meeste fotograven krijg je maar een kleine selectie te zien en mag je alleen daar uit kiezen. Je mag imo de handjes dichtknijpen dat je álles digitaal krijgt! Dat gebeurd niet vaak hoor En deze foto's zijn idd prachtig Ja Misschien niet professioneel, maar daar is de prijs dan ook naar. Vind dat deze foto's zeker een plaatsje aan de muur waard zouden zijn Lachen Zou zonde zijn als Nikki door 1 zo'n akkefietje een slechte naam zou krijgen, want ze is zéker wel een goede fotograve Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:10

Zeer nette post, Nikki.

Verder zou ik jullie beiden (Nikki, Lian) op het hart willen drukken dit verder zelf samen te regelen. Ik kreeg gister van beide kanten berichten te horen van "moeder van Lian belt Nikki, Lian had moeder van Nikki aan de telefoon"... Dat schiet vaak niet op. Wees gewoon beiden zo volwassen dit samen op te lossen. Lian heeft er niks aan wanneer Nikki's moeder loopt te dreigen en Nikki heeft er niks aan wanneer Lian's moeder er nog even in stampt hoe Nikki zich gedragen heeft.

Nikki heeft inmiddels aangegeven dat de berichten omtrend haar gedrag vast ergens op zijn gebasseerd en dat dat haar spijt omdat dat nooit haar bedoeling is geweest.

Verder heeft Nikki nu aangeboden de foto's nogmaals door de nabewerking te halen en wanneer er niks te redden valt, op haar kosten een hershoot te doen.

Zal me ook nog even publiekelijk uitlaten over de foto's die Nikki hier geplaatst heeft: ik snap wat Lian bedoelt als ze zegt dat dit niet de kwaliteit is die ze had verwacht. "Onscherp": wellicht, enigszins, maar dan voornamelijk een te kleine scherptediepte. Maar daar valt wel het één en ander aan te verbeteren.

Ik zal Nikki in ieder geval persoonlijk nog even laten weten wat ik de volgende keer in haar geval anders had ingesteld.

Edit: Ik vind het overigens begrijpelijk dat Nikki bij zo'n ruime selectie (ca. 200) niet alleen albummateriaal heeft geleverd. Hoewel de werkwijze niet mijn voorkeur zou hebben, vind ik het best leuk dat ze "de rest" ook aanbiedt, niet zozeer voor het album, maar wel als herinnering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:39

Ik had dit persoonlijk ook graag onderling willen regelen, maar begrijp ook dat Lian in haar woede/verdriet een topic heeft aangemaakt op internet. Omdat het topic er nou eenmaal is voel ik mij wel geroepen er ook even in te reageren, zodat iedereen kan zien hoe erg het is en zelf kan oordelen.

Dat mijn moeder heeft gePB’t naar Lian was tegenover mij erg lief bedoeld, maar ik wil het liever alleen uitzoeken en regelen zonder tussenkom van allerlei familieleden of vrienden, want dit is tenslotte een zaak tussen fotograaf en bruidspaar.
Ik had mam vooraf al op het hart gedrukt alsjeblieft niet te reageren in het topic, maar moeders blijven moeders… ontzettend lief maar beschermend tegenover hun dochters Haha!
Dat Lian’s moeder mij belde klopt overigens niet helemaal, ik heb ook in de prive-correspondentie met Nouks alleen gezegd “ik heb Lians moeder hier ook vanavond over aan de telefoon gehad”. Omdat Lian zelf even te overstuur was om de telefoon op te nemen, heeft Lian haar moeder mij te woord gestaan. Lachen

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:01

In het begin dacht ik echt van "he wat vreselijk naar en wat een stomme fotograaf". Maar nu ik ook de andere kant van het verhaal heb gelezen ben ik toch een beetje van gedacht veranderd. Ja Imo zijn het eigenlijk best nette foto's! (Tsja wat weet ik ervan kan je dan zeggen) Vind dat WW ook erg correct heeft gereageerd en ik denk dus dat dit wel op te lossen valt. Succes. Lachen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:11

Mijn zus had op haar bruiloft een professionele fotograaf met dito kostenplaatje en ik zie als leek geen verschil tussen deze foto's en die van de bruiloft van mijn zus. Dit zijn natuurlijk pas een paar foto's maar deze kwaliteit is toch behoorlijk goed voor een semi professionele shoot.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:17

Wat een prachtige foto's , vind er niks onscherps aan hoor.

Vind de buitenfoto's idd wat minder wat betrefd schaduw op de gezichten, maar wellicht kan dat ook wat bijgewerkt worden.

Ik zie hier geen onscherpe foto's in elk geval

Netjes dat je zo gereageerd hebt wildwings.
Fijn dat nu ook de andere kant van het verhaal bekend is.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 16:19

Denk dat dit topic beter maar op slot kan aangezien er nu ineens nieuwe foto's boven tafel komen.

Verder worden er dingen gezegd die totaal niet afgesproken waren.

Er worden onwaarheden gezegd door Nikki en door andere.

Aangezien de CD die ik aangeleverd heb gekregen geen bruikbare foto's bevatten en ik nog steeds over stuur ben en de manier waarop Nikki dan hier plotseling emt nieuwe foto's aan kojmt zetten en emt onwaarheden is voro mij reden genoeg om niet meer verder te lezen in dit topic.

Ik ben er nog steeds kapot van en vind eht een schop na hoe Nikki hier haar verhaal plaatst

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:20

mijn god, hoe oud ZIJN we? ga via een topic zulke problemen uitvechten.. Dat kan toch veel beter gewoon professioneel in het echt?? Beetje raar hoor..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:22

Ik trek dat toch ernstig in twijfel...

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:23

Wat fijn dat mensen die eerst hun oordeel zo klaar hadden hun mening nu toch bijstellen Lachen

Vind het wel erg zwak van de TS dat zodra het niet volgens haar zin loopt het topic maar op slot moet... Lijkt mij niet dat Nikki expres de beste foto's gaat achterhouden Lachen Als fotograve ben je imo juist trots op je beste foto's en die zal ze écht niet achterhouden. Mijn ervaring met Nikki is dat ze álle foto's opstuurt en ik vind dat de TS nu ábsoluut niet redelijk is

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:24

Ik weet trouwens niet of die foto's met toestemming van LADPR geplaatst zijn? Dat zou wel zo netjes zijn.
Het is natuurlijk wel onverwacht dat WW zich komt melden, TS start een verhaal over een 'anonieme' fotograaf, en nu is het plaatje helemaal anders (pun not intended).

Ik denk dat jullie dit het best onderling uitvechten, of gewoon beide volledig jullie verhaal doen. Maar ik denk dat onderling verstandiger is Ja Veel succes en ik hoop dat jullie eruit komen Ja

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:27

wie TS beetje kent, weet wie de fotografe was.. ik zou ook fotos hier neer zetten. Zowiso kinderachtig om dit via het internet te doen:S Ik zou ook zoiets hebben van: nou dit zijn mijn fotos kijk maar..Ts heeft zelf een topic geopend, nu krijgt ze antwoord van haar fotografe, die heeeel netjes doet, maar dat wil ze dan niet? wat wil ze wel dan? Steun van anderen? roddelen? Nikki wil het toch goed oplossen? TS zou toch blij moeten zijn??

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:28

Een fotograve blijft het recht over de foto's houden, dus WW mag de foto's plaatsen waar ze wil Lachen
Vind het van de TS niet redelijk dat WW haar kant van het verhaal niet mag vertellen. En vind het compleet onlogisch klinken dat zij de beste foto's zou hebben achtergehouden Verward Misschien dat het zo lijkt doordat ze opnieuw zijn nabewerkt? Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:28

Ik ben juist blij dat die foto's geplaatst zijn, met of zonder toestemming!

Het kan in de ogen van TS tegen zijnn gevallen maar dit zijn zéker geen foto's waar men niks mee kan...
Inderdaad een beetje jammer dat er dan maar direct met een slotje gegooit moet worden als de wind niet waait zoals men wil... ook een beetje onredelijk TS Knipoog
Verder ga ik mee in het commentaar van Wendy!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:29

pinuts schreef:
wie TS beetje kent, weet wie de fotografe was.. ik zou ook fotos hier neer zetten. Zowiso kinderachtig om dit via het internet te doen:S Ik zou ook zoiets hebben van: nou dit zijn mijn fotos kijk maar..Ts heeft zelf een topic geopend, nu krijgt ze antwoord van haar fotografe, die heeeel netjes doet, maar dat wil ze dan niet? wat wil ze wel dan? Steun van anderen? roddelen? Nikki wil het toch goed oplossen? TS zou toch blij moeten zijn??

Helemaal mee eens Ja
Vindt de TS ook heel negatief door niet eens te willen reageren op de pogingen tot tegemoed komen van Nikki Ja

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:30

Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet, als ik die foto's zie..

Ze zien er niet uit of ze ooit echt afschúwelijk geweest zijn, ik neem toch aan dat Nikki ze niet expres onscherp heeft bewerkt en er dus zó veel verschil tussen zat?

Dat je foto's te laat binnenzijn kan ik begrijpen dat je dat vervelend vindt. En dat ze zich in jullie ogen niet professioneel opstelde op jullie bruiloft is natuurlijk ook vervelend (al is dat niet hoe ik haar 'ken', maar er zal vast een kern van waarheid in zitten, in jullie ogen in ieder geval). Maar, het zijn toch gewoon nette foto's?

Niet zoals de foto's in haar portfolio, maar dat kan je ook niet verwachten, uiteraard kiest ze daar haar állerbeste foto's voor uit, en niet elke reportage zal haar allerbeste zijn, toch? Maar om over deze foto's nu zó overstuur te zijn.... Ik zou er reuzeblij mee zijn, zeker als ik geen prof. fotografe ingehuurd zou hebben.
Je had het veel slechter kunnen treffen, met een amateurfotografe!

Ik hoop dat jullie er samen uitkomen, maar als ik deze foto's zo zie, zou ik er niet zo'n groot probleem van maken. Ik vind het ook niet terecht om de fotografe niet te betalen voor deze reportage, want de foto's zijn zeker wel bruikbaar!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:30

pinuts: ik ken TS enkel van op bokt en had geen flauw idee wie de fotograaf was, en of dit een bokker was. WW had voor mij dus perfect anoniem kunnen blijven.

Wendy: het recht ok, maar netjes is het niet toch? Om iemand zomaar op inet te gooien? Je TROUWfoto's dan nog?

Verder klinkt het nu allemaal idd tegenstrijdig en daarom denk ik ook dat het beter is dat beide partijen dit onderling uitvechten.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:33

Netjes verwoordt Myukii!
Vind het zeker gezien de foto's héél netjes van Nikki dat ze zélfs nog aanbied de shoot kosteloos over te doen! Maar ook daar heeft de TS geen oren naar..

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:34

poes schreef:
pinuts: ik ken TS enkel van op bokt en had geen flauw idee wie de fotograaf was, en of dit een bokker was. WW had voor mij dus perfect anoniem kunnen blijven.

Wendy: het recht ok, maar netjes is het niet toch? Om iemand zomaar op inet te gooien? Je TROUWfoto's dan nog?

Verder klinkt het nu allemaal idd tegenstrijdig en daarom denk ik ook dat het beter is dat beide partijen dit onderling uitvechten.

Ik denk ook niet dat Nikki dat zomaar zou doen, maar kan me heel goed voorstellen dat Nikki nu ook haar kant van het verhaal wil laten zien en haar goede naam wil verdedigen Lachen Heb namelijk ook nooit eerder zoiets over haar gehoord en heb zelf ook alleen maar positieve ervaring..

Daarbij staat dit op haar site:
Citaat:
Let op: U koopt de foto, en niet de bijhorende rechten.
Het auteursrecht op de foto en alle bijhorende rechten, blijven in handen van
Nikki de Kerf, http://www.fotogenikki.nl
Publicatie op wat voor manier dan ook, waar dan ook, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming
is absoluut niet toegestaan.

En let wel, de TS is degene die het openbaar is gaan maken..