Boete, terecht of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Re: Boete, terecht of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:49

Volledig terechte boete. Juist als je de weg niet weet, moet je extra goed opletten!
Stel je voor dat het een fietser was geweest die hij over het hoofd had gezien en had geraakt...
Ik vind 150 euro eigenlijk nog weinig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 13:38

Ik denk dat 90% zegt: "ik had hem niet gezien.."

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 13:42

Hij had m ook niet gezien. Maar feit blijft ook dat er geen gevaarlijke situatie uit voort kwam. Beide wagens konden normaal doorrijden zonder te hoeven remmen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:14

Als ze beide door konden rijden zonder te remmen was er ook geen sprake van geen voorrang verlenen Lachen En zou je dus geen boete gekregen hebben. Ik denk toch dat degene die voorrang had moeten krijgen heeft moeten remmen..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:25

Terecht misschien wel, maar zeker erg l*llig voor je man.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:15

stef schreef:
Hij had m ook niet gezien. Maar feit blijft ook dat er geen gevaarlijke situatie uit voort kwam. Beide wagens konden normaal doorrijden zonder te hoeven remmen.

Maar dat was niet aan het rijden van jouw vriend te danken. Hij lette niet op, verleende geen voorrang op een moment dat hij dat wel had moeten doen, en overtreedde daarme de regels. Dus heeft hij nou eenmaal een boete verdiend. Niet leuk! Ik zou ook balen. Maar de boete is gewoon terecht.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:41

Jolliegirl schreef:
dat is zoetermeer, k ken t daar uit mn duimpje...
als ik ff met de fiets een stoepje op reed voor kranten in de bus te doen hak ook politie aan mn dak. kep t altijd genegeerd.. ze moeten daar neit zo lopen te zaniken

kijk... hij zat fout.. maar komop hey! pffff
ben blij dat ik wegben daar Nagelbijten / Gniffelen zal ongetwijfeld ook nogwel in andere steden gebeuren... rotpolitie Nagelbijten / Gniffelen

Hij zat fout...klaar uit...hartstikke terecht dus. Kun je wel met je excuus komen, maar 99% procent van wat de politie te horen krijgt zijn broodje-aap verhalen...Geen gezeik en op de bon, klaar uit....

En jij mag niet met de fiets op de stoep, regel is regel, dus de enige die loopt te zaniken is......? Knipoog

Valdo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:30

Sanniejj schreef:
Tja de politie heeft nu eenmaal niet beters te doen dan koffie drinken en arme bestuurders onzinnige boetes geven,
ipv dat ze gaan boeven vangen :/

ik denk dat je niet helemaal goed weet waar je het over hebt echt jammer zulke reacties...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:34

purny schreef:
Ja oke maar nogmaals, een heterdaadje, daar kan je niet tegen in beroep gaan zoals ik al 3 keer zeg. En niet iedereen is even überheilig.

Pardon?
Ook tegen een staandehouding kun je in beroep gaan, eerst bij de officier van justitie, later bij de kantonrechter met zekerheidstelling. Maar dat kan wel degelijk!

Valdo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:39

Liezel1 schreef:
purny schreef:
Ja oke maar nogmaals, een heterdaadje, daar kan je niet tegen in beroep gaan zoals ik al 3 keer zeg. En niet iedereen is even überheilig.

Pardon?
Ook tegen een staandehouding kun je in beroep gaan, eerst bij de officier van justitie, later bij de kantonrechter met zekerheidstelling. Maar dat kan wel degelijk!

hou er wel rekening mee dat het woord van de agent altijd boven het woord van de benadeelde staat, dud bij woord tegen woord stelt de rechter de agent in zijn gelijk.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 07:24

Valdo schreef:
Sanniejj schreef:
Tja de politie heeft nu eenmaal niet beters te doen dan koffie drinken en arme bestuurders onzinnige boetes geven,
ipv dat ze gaan boeven vangen :/

ik denk dat je niet helemaal goed weet waar je het over hebt echt jammer zulke reacties...

Nou....dat koffiedrinken dan daargelaten....Maar als ik op de radio hoor dat mensen van rijkswaterstraat voortaan moeten opdraven bij ongelukken omdat de politie daar geen tijd voor heeft....
Natuurlijk moet je je in het verkeer aan de regels houden maar soms vind ik de bekeurings-drift van de politie wel wat te ver gaan hoor. Dat heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat elk politie korps wordt afgerekend op het aantal uitgeschreven bekeuringen. En schrijven ze er te weinig uit krijgen ze een tik over de vingers van de regering...
In sommige gevallen (bijv. dit geval) kan de politie ook volstaan met een waarschuwing.......

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 07:39

Ik heb niet alle reacties gelezen.

De bedragen die op de bekeuring staan, worden niet door de politie bepaald. Dus zij kunnen er niks aan doen dat het 150 euro is. Daarnaast is het aan de agent of hij/zij vind dat er een boete of waarschuwing gegeven moet worden. Als de agent vind dat er een gevaarlijke situatie is ontstaan, zou hij dus eerder een boete geven dan een waarschuwing.
Het blijft altijd balen natuurlijk. Maar elke burger heeft wel een smoes klaar als hij wordt stil gehouden door politie. (nou bedoel ik jou man er niet mee)

En voor wie zegt dat de politie alleen maar bekeuringen uit kan schrijven: Ga eens naar een open dag, dan kun je achter de schermen kijken en kom je er wel achter wat de politie nou werkelijk doet..

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:27

woofie schreef:
Nou....dat koffiedrinken dan daargelaten....Maar als ik op de radio hoor dat mensen van rijkswaterstraat voortaan moeten opdraven bij ongelukken omdat de politie daar geen tijd voor heeft....Natuurlijk moet je je in het verkeer aan de regels houden maar soms vind ik de bekeurings-drift van de politie wel wat te ver gaan hoor. Dat heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat elk politie korps wordt afgerekend op het aantal uitgeschreven bekeuringen. En schrijven ze er te weinig uit krijgen ze een tik over de vingers van de regering...
In sommige gevallen (bijv. dit geval) kan de politie ook volstaan met een waarschuwing.......

Je wil wel dat de politie zig bezig gaat houden met echt belangrijke dingen (boeven vangen), maar dan vind je het weer gek dat RWS de kleine schades gaat overnemen?? Lijkt me niet meer dan logisch, dat wanneer er 2 auto's tegenelkaar aan botsen, en er geen sprake van schuld of strafbare feiten is. Wat moet de politie daar dan bij? Kan een RWS-er toch net zo goed iedereen weer de goede weg op sturen. Houdt de politie tijd over om boeven te vangen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:46

Valdo schreef:
hou er wel rekening mee dat het woord van de agent altijd boven het woord van de benadeelde staat, dud bij woord tegen woord stelt de rechter de agent in zijn gelijk.

Tenzij de politie niet voldoet aan het verzoek van de officier om meer info te geven.
Dan wordt de boete ook vernietigd.....