Huis huren niet meer te doen tegenwoordig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_evelien_

Re: Huis huren niet meer te doen tegenwoordig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:45

en via de woningstichting duurt het ook erg lang hier, helaas..
je moet belachelijk lang staan ingeschreven om in aanmerking te komen. ik reageer wel iedere keer , maar waarom ik dat eigenlijk doe??
nee ik denk dat je particulier eerder wat vind, maar idd hebben particulieren vaak hoge prijzen in vergelijking met de woningstichting..

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 18:01

MISTRAL94 schreef:
NHG kun je veel minder lenen dan normaal. Met de huidige hypotheekrente is dat voor de meeste mensen dus al niet meer te doen. 6 jaar geleden kwamen wij niet in aanmerking voor NHG nu ons huidige woning te koop staat weer niet. Ondanks een flinke overwaarde op de woning.

Dan wil je wel een hoop lenen?? Wat heeft de hypotheekrente ermee van doen?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 18:02

Wat denk je zelf? Hoe hoger de hypotheekrente hoe minder je kunt lenen. Gezien de prijzen van de huizen moet je tegenwoordig wel een hoop lenen om iets te kunnen kopen Vork

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 18:26

Het hypotheek bedrag van de NHG is wel zo (€ 265.000,-.) dat je daar een fatsoenlijk rijtjeshuis van kunt kopen (zeker hier en in jouw regio helemaal). Doordat je dan met NHG kunt afsluiten heb je ook nog (meestal 0.2%) rentekorting.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 18:50

Volgens mij weet jij niet waar je over praat. NHG gaat net als alle andere hypotheken volgens je inkomen. De inkomens in het noorden liggen al een stuk lager. En voor het NHG bedrag wat wij zouden kunnen lenen kun je bar weinig kopen. Met een hypotheek zonder NHG kunnen wij 15.000 euro meer lenen dan met NHG.

en wat denk je wat er gaande is in Amerika met de hypotheekrente? Komt zeker omdat het allemaal zo goed is?

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 18:52

Ohhh bedoel je het op die manier, ik snapte het al niet.
Wij hadden niet met die belemmering te maken omdat wij (behoorlijk) wat meer konden lenen dan we hypotheek wilden.
Nu vat ik 'm.
Ik dacht dat je het max van de NHG te laag vond en dat snapte ik al niet Knipoog

Ik zeg ook zeker niet dat het allemaal makkelijk is

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 18:59

ik zelf woon in een dorp in Noord-brabant en de huur en koopprijzen van huizen zijn abnormaal.
vor een tussenwoning ben je al snel 2,5ton kwijt en huren al snel 600 euro. (dan heb je wel een huis en geen bovenverdieping).
ik huur nu maar ik zou graag iets willen kopen maar dat lukt niet echt als je alleen bent.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:42

Sjimmy schreef:
Ohhh bedoel je het op die manier, ik snapte het al niet.
Wij hadden niet met die belemmering te maken omdat wij (behoorlijk) wat meer konden lenen dan we hypotheek wilden.
Nu vat ik 'm.
Ik dacht dat je het max van de NHG te laag vond en dat snapte ik al niet Knipoog

Ik zeg ook zeker niet dat het allemaal makkelijk is

Onze max NHG bedoelde ik idd Haha! Maar goed wij zitten ook in een lastige situatie. Ik heb dit huis samen met mijn moeder en kan vertellen er is bijna geen bank die hier aan mee wil werken

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:46

De maatschappij is ingesteld op 2 verdieners dus als alleenstaande kom je heel moeilijk aan een betaalbaar huis. Wij zagen een 2 onder 1 kap in een dorpje hier in de buurt. 185.000 euro met een hypotheek bedrag van 900 euro per maand. Zelfs voor ons als 2 verdieners niet op te brengen. Of nee dat zeg ik verkeerd je kunt het wel op brengne maar dan zit je tot aan je nek in de sh*t en dat willen we niet. We willen wel lekker kunnen wonen. Daarom zijn wij nu bezig met duitsland. Woning met ruimte om de paarden aan huis te hebben met maandlasten van 400 euro dat staat me dus wel aan. Daar komt bij dat ik in deze huidige situatie gene huis meer durf te kopen. We hoeven alleen maar naar amerika te kijken om te zien hoe goed het met de huizenmarkt gaat. En hoe harder die NVM makelaars roepen dat het wel meevalt hoe meer zorgen ik me ga maken Haha!

saltpepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:14

Koopsubsidie:
De koopsom mag niet meer bedragen dan EUR 158.850
De hypotheek mag niet meer bedragen dan EUR 171.558

Tja, voor 158.850 koop je in de buurt van Delft niet veel (dorpje in de buurt van Delft). Ik ben het buitenleven van thuis uit gewend en zie het niet zitten om in een flat "opgehokt" te zitten.

Toch maar een rijke (boeren) vent zoeken Knipoog !!!!!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:16

Mijn broertje heeft in Ede een heel leuk appartementje (NIET in een flat) weten te kopen Lachen. Maar in het westen is dat inderdaad erg lastig.

Ik snap je nu Mistral Knipoog.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 16:49

ik ben inmiddels voorzien van een bovenwoning
Haha!
particulier nooit gedacht dat het zo snel zou gaan.
iedereen succes hier, als je maar blijft zoeken dan lukt het vast wel!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:47

Ja, waar kan je nou het beste zoeken particulier?

Op Marktplaats, maar daar staan ook vaak reuze dure dingen. Ik denk dat je toch veel geluk moet hebben wil je wat vinden wat betaalbaar is.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:52

Ik hield idd marktplaats goed in de gaten maar je kunt ook sites van makelaars in de gaten houden. en bijv Funda, staat ook vaak veel op!
En ik denk ook echt vooral aan iedereen vertellen dat je woonruimte zoekt. Ik ben er nu via via aangekomen en ken zo meerdere mensen!

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:53

In de omgeving/dorp waar ik woon is het nog goed te doen. Ik heb een jaren 50 tussenwoning (3 slaapkamers) met 60 m2 tuin voor € 325 per maand. Er zijn tevens een aantal soortgelijke huizen in de straat die te koop staan, die kosten €130.000 à €140.000. Dus dat is zeer netjes, maar ik woon dan ook in het Zeeuwse Rilland.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:56

Ja, wat dat aangaat is Zeeland best 'goedkoop' vergeleken met andere provincies. Helaas zo ver weg voor me werk...

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:13

idd iedereen inlichten dat je wat zoekt, en ook de regio kranten doorlezen.

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:53

Cathelijne schreef:
In de omgeving/dorp waar ik woon is het nog goed te doen. Ik heb een jaren 50 tussenwoning (3 slaapkamers) met 60 m2 tuin voor € 325 per maand. Er zijn tevens een aantal soortgelijke huizen in de straat die te koop staan, die kosten €130.000 à €140.000. Dus dat is zeer netjes, maar ik woon dan ook in het Zeeuwse Rilland.

dat is goedkoop. voor da geld heb je waar ik woon niets, waar komt het tog door dat de huizenprijzen zo verschillen?

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:32

pimmela schreef:
Cathelijne schreef:

dat is goedkoop. voor da geld heb je waar ik woon niets, waar komt het tog door dat de huizenprijzen zo verschillen?

Ik woon in een regio die in feite geen enkele grote plaats heeft. Bergen op Zoom is met 14 km het meest dichtbij. Goes is ongeveer 30 km. Verder zijn er relatief weinig inwoners voorde flinke lap grond (Alles tussen Goes tm de grens met Brabant is gemeente Reimerswaal). Qua openbaar vervoer ben je afhankelijk van enkele bussen en (nu nog) stoptreinen (dit wordt 2 keer per uur een Intercity). De basisvoorzieningen zijn aanwezig (is het niet in dit dorp, dan wel die hiernaast), meer is in feite ook niet nodig.

Verder gaat dit wel om huizen die gebouwd zijn in 1956 en ergens half jaren 90 zijn gerenoveerd (Isolatie, ketel ed).