Mijn vriend wil later kinderen, ik niet!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Alet74

Re: Mijn vriend wil later kinderen, ik niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 20:55

Een kind kan er meestal niets aan doen als hij/zij zoals hij/zij is. Dat heet opvoeding, en is ook een deel aanleg. Ik heb (echt waar) een superleuke dochter, en zou het iedereen vanuit dat oogpunt van harte aan kunnen bevelen om een kind te willen. Maar inderdaad, zoals vaker gezegd: komt tijd, komt raad!
Mijn man en ik hebben ook een aantal vriendenstellen die zonder kinderen erg gelukkig zijn! (en die dan niet perse anti-kind zijn, zij hebben gewoon andere keuzes gemaakt of moeten maken - je hebt het ook niet altijd voor het 'willen')

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:29

Aan al die mensen die een hekel hebben aan kids omdat ze zo slecht opgevoed worden: krijg zelf kids en bewijs dat je het beter kunt Lachen.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:35

lindake schreef:
Aan al die mensen die een hekel hebben aan kids omdat ze zo slecht opgevoed worden: krijg zelf kids en bewijs dat je het beter kunt Lachen.

Dat is wel de meeste geweldige motivatie om een kind op deze aardkloot te zetten Rolleyes

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:46

Lees die zin eens goed manie Haha!.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:55

lindake schreef:
Lees die zin eens goed manie Haha!.

Jij ook Vork

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 23:58

Hihihi, het gaat hier wel weer een leuke kant op Knipoog.

Sinds ik zelf mama ben kan ik me helemaal voorstellen dat je als moeder alles voor je kind doet, maar anderzijds kan ik ook de mensen die bewust niet voor kinderen kiezen veel beter begrijpen.
Want onze dochter is mijn alles, maar er zijn idd periodes waarin het hebben van een kind echt een opgave is. Is echt wel lastig af en toe. Je moet je zo bewust zijn van dingen, opvoeden van een kind is veelal toch heel wat uurtjes meer dan je dieren, je hebt gewoon veel meer verplichtingen/verantwoording etc. Ik heb er absoluut geen spijt van en ben supertrots op onze meid, maar ik kan me meer dan daarvoor voorstellen dat mensen hier niet aan willen beginnen!

Is toch ook prima, zo?!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 08:50

lindake schreef:

Waarom zou ik dat doen, een kind krijgen om iets te bewijzen... dat is toch niet eerlijk tegenover een kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 08:55

wat een uitspraak...die komt met stip op 1 bij al die andere belachelijke uitspraken die je om je oren krijgt als je die etters niet wilt....

Ik zou zo'n kind opvoeden als een paard....en lastige paarden hebben bij mij een probleem..maar zijn vaak daarna vrij lief...
Denk niet dat een kind zo blij is met mij als moeder, metd e vergelijking van de moeders van nu die overal in dialoog gaan...

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 08:56

Ik ben ook terug van de partij - tja moest gisterenavond even Bokt opzij zetten voor het opvoeden van mijn parasieten, wat een gemis Lachen.

Alle respect voor mensen die bewust niet voor kinderen kiezen, maar waarom moet je het dan met alle mogelijke NADELEN uit iemand zijn hoofd proberen te praten die WEL kinderen wil.

En IK kan met een gerust hart op restaurant gaan met mijn kinderen, niemand die merkt dat er kinderen in de tent zitten. Ze zijn netjes opgevoed en van het begin af ook gewoon geweest om overal mee naartoe te gaan.

En nee, ze zijn niet perfect omdat het MIJN kinderen zijn, want soms kunnen het ook behoorlijke krengetjes zijn, maar da's dan meestal als ze moe zijn en da's dan ook terug MIJN schuld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 08:59

Ik lees nergens dat nmensen zonder kinderen het uit het hoofd praten bij een ander...het tegendeel van je weet je niet wat je mist, je bent egoistisch, je klok gaat nog wel tikken, wat als je oud bent....die worden met enige regelmaat rond de oren gegooid...

Geloof niet dat hier iemand ooit de vraag heeft gekregen als die blij verteld zwanger te zijn..jee, zwanger, weet je dat wel zeker? Weet je wel waar je aan begint?

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:00

runningkawa schreef:
wat een uitspraak...die komt met stip op 1 bij al die andere belachelijke uitspraken die je om je oren krijgt als je die etters niet wilt....

Ik zou zo'n kind opvoeden als een paard....en lastige paarden hebben bij mij een probleem..maar zijn vaak daarna vrij lief...
Denk niet dat een kind zo blij is met mij als moeder, metd e vergelijking van de moeders van nu die overal in dialoog gaan...

Ja, hier nog zo'n vieze moeder, werd me altijd verweten door schoonma-lief. De mijne mochten niet de hele dag cola en snoep en chips fretten (van suikers wordt elk kind Hyper). En ze werden meteen terecht gewezen als ze iets deden watn iet door de beugel kon.

Maar nu zegt ze zelf: jullie hebben toch brave kinderen. Tjah, denk eens 2x na, hoe zou dat komen?
Kinderen moeten wel degelijk OPGEVOED worden.

MAar ik vrees dat dit topic een beetje uit de hand loopt. Lachen

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:01

Hallo;..........ik las dat je 18 bent......
het antwoord komt met de tijd wel misschien denk je er over 10 jaar HEEL anders over Haha!
Op jouw leeftijd beetje voorbarig om te zeggen dat je NOOIT kinderen zult willen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:02

Mijn vriend wil kinderen en ik niet.

Ik moet ze baren en opvoeden en ik pas daarvoor, ik geef mijn vriend alle vrijheid en mag dus weggaan wanneer hij wilt.

btw ik heb nu een kit in huis Haha! mijn vriend doet niks anders dan oppassen en corrigeren en spelen.

Misschien is dit een oplossing voor ons Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:04

Maar leike...je bent in de minderheid die zijn kind tegenwoordig opgevoed krijgt...de meeste krijgen het alleen maar gevoed...

Als het voortaan opvalt dat een kindje netjes zit te eten in de frietzaak..omdat het tegenwoordig zo normaal is dat ze ziten te janken en te zeuren...dan zegt dat toch wel wat...

Misschien dat ik het ook denk als ik jou kindjes zie zitten, van wauw, die zijn netjes, wie weet Lachen

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:06

Ik ken je uitspraken hor! Ik roep ook al vanaf mn 10e dat ik geen kinderen wil (en vooral mn moeder herinnerd me daar errug vaak aan..te vaak helaas)
Maar nu ik inmiddels bijna 4 jaar met mn vriend ben, hebben we het ook wel eens over kinderen. Mn ideeen gaan echt bijtrekken, niet dat ik het nu wil, maar stel dat het nu zou gebeuren, dan haal ik het niet weg (wat ik dus eerst wel altijd zei)
'gepland' kinderen zou dan pas over een aantal jaren zijn, als we ons huisje hebben en alles op orde hebben. Dan ben je ook al gauw weer minstens 5 jaar verder.
Sowieso vind ik het eigenlijk niet meer dan normaal dat je op je 18e nog niet moet denken aan kinderen, geniet eerst maar eens van je leven hor!

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:10

Ik heb zelf in een kinderkledingzaak gewerkt en daar ben ik een hekel beginnen krijgen aan ANDERMANs kinderen.

Daar zag je echt hoe het NIET moest. Er ging er op een bepaald ogenblik één gewoon op een lege plank op z'n buik liggen. De plank zat los en viel naar beneden met die kleine erop en z'n handen eronder - pijnlijk. Maar mevrouw liet ALLES gewoon op de toonbank liggen en liep kwaad de winkel uit, want IK moest dat gezien hebben.. jeah right..

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:18

runningkawa schreef:
Maar leike...je bent in de minderheid die zijn kind tegenwoordig opgevoed krijgt...de meeste krijgen het alleen maar gevoed...

Als het voortaan opvalt dat een kindje netjes zit te eten in de frietzaak..omdat het tegenwoordig zo normaal is dat ze ziten te janken en te zeuren...dan zegt dat toch wel wat...

Misschien dat ik het ook denk als ik jou kindjes zie zitten, van wauw, die zijn netjes, wie weet Lachen

Maar dan zijn het dus de ouders die beroerde opvoeders zijn en niet per definitie kinderen die walgelijke wezens zijn Knipoog

Als je 10 kinderen op en dag tegenkomt die braaf met hun ouders meewandelen, in de kinderwagen zitten of brabbelend in de buggy zitten en je komt er 1 tegen die in de supermarkt alle schappen omver trekt onthou je dat kind.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:27

Is de ts bang om een kind te baren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:27

Ik zeg ook niet dat het aan het kind ligt.
Het ligt zeker aan de ouders...maar goed dat kind zet op dat moment wel de boel op stelten Ja

10 kinderen braaf...welke plaats woon jij?
Ga ik verhuizen Haha!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:28

Lieke_M schreef:
Ik heb zelf in een kinderkledingzaak gewerkt en daar ben ik een hekel beginnen krijgen aan ANDERMANs kinderen.

Daar zag je echt hoe het NIET moest. Er ging er op een bepaald ogenblik één gewoon op een lege plank op z'n buik liggen. De plank zat los en viel naar beneden met die kleine erop en z'n handen eronder - pijnlijk. Maar mevrouw liet ALLES gewoon op de toonbank liggen en liep kwaad de winkel uit, want IK moest dat gezien hebben.. jeah right..

Hihih! ja, dat ken ik..ik werk bij Bart Smit en hoe die kids zeuren, janken en piepen en dan toch hun zin krijgen..
Of ouders die elke week met hun kind komen, altijd wat kopen en met een kind met een chagerijnig lang gezicht lopen..
verwende krengetjes zijn het tegenwoordig! En nooit tevreden!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:33

Ik denk, dat als de kinderwens bij 1 van de 2 zo sterk is, en bij de ander geheel afwezig, dat je relatie dan weinig kans van slagen heeft op termijn.
Ieder streeft zijn eigen geluk na, en daar hoort het zoveel mogelijk vervullen van je dromen bij.
In dit geval zal er hoe dan ook 1 persoon achterblijven in dat proces, wat de keuze ook wordt, wel/geen kinderen.
Kiezen jullie voor kinderen, dan zal jij misschien later spijt krijgen, kiezen jullie voor geen kinderen, krijgt hij wellicht spijt.

Ik heb gelukkig een vent die geen kinderen wil, net als ik. Maar in het verleden heb ik wel relaties gehad waarin dat anders lag. Die hebben niet lang geduurd, mede om die reden.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:34

odetteke schreef:
Maar dan zijn het dus de ouders die beroerde opvoeders zijn en niet per definitie kinderen die walgelijke wezens zijn Knipoog

Daar zit wel waarheid in ja. Ik kijk graag naar opvoedprogramma's (puur leedvermaak vind ik Haha! ) dan zie je kinderen van ettertjes in engeltjes veranderen (ik weet het, het is tv!) door gewoon simpel weg OP TE VOEDEN. Een paar simpele dingetjes en regeltjes worden veranderd/toegevoegd en klaar is kees! Dat zijn ook echt dingen waarvan ik denk; 'tjee, dat weet ík zelfs dat je dat zo moet aanpakken!'

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:36

marleen_usar schreef:
Is de ts bang om een kind te baren?

Ik anders ook! Op national geographic vind ik een geboorte prachtig en het mooiste dat er is, op RTL4 vind ik het vies... Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:37

Ik kan niet naar die opvoedprogramma's kijken. Als de tv per ongeluk op die zender staat en ik hoor het gekrijs, dan word ik al hyper. Haha!

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:46

ik kan best naar opvoedprogramma's kijken hoor Haha! dan zie ik weer wat voor heerlijk en makkelijk kind ik heb Haha! Clown Duivel
ontopic: ik vind dat je nog veels te jong bent om je daar druk over te maken Knipoog
geniet van het leven nu het nog kan en zie over een jaar of 5 verder Knipoog