Depressieve jongeren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lucy_

Re: Depressieve jongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 01:55

Cynn_x schreef:
Oh, dus Emo's zijn aanstellers? Fijn om te weten.
Dan ben je als kind jezelf kwijt, probeer je op allerlei manieren om jezelf te zoeken en te zijn,
lijk je ook maar even één periode op een Emo 'to try', ben je gelijk een aansteller. Ja

De meeste "emo's" zijn toch wel aanstellers. Tuurlijk heb je erbij die écht problemen hebben, maar zoals je wel eens leest dat ze zelfmoord willen plegen omdat een band een concert afzegt
Nu wil ik niet iedereen over één kam scheren, maar de meeste jongeren die depressief zijn en aan automutilatie doen zijn toch emo's. Ongeveer 50% van de emo's doet aan automutilatie tegenover 10% bij andere tieners. Nou zijn de meeste emo's ook gewoon mensen die snel depressief zijn, maar dat verschil vind ik gewoon erg groot. Tegenwoordig ben je pas emo als je aan automutilatie doet en depressief bent. Dan maakt het niet eens meer uit welke muziek je luistert, terwijl juist het hele emo-gebeuren aan een muziek soort ligt. We gaan toch ook niet zeggen dat je pas een echte hip hopper bent als je uit de getto komt? Knipoog

maudy_89 schreef:
we moeten de meisjes en jongens helpen die verkracht en misbruikt zijn, niet de jongeren die een veel te grote bek hebben. zo maar even een voorbeeld Lachen

Eigenlijk moeten we ook de jongeren helpen die een veel te grote bek hebben. Vaak ligt het ook aan de opvoeding, de meeste die zeggen dat ze zelfmoord plegen etc. zit vaak iets niet goed in het thuisfront, krijgen geen aandacht van hun ouders omdat die vaak heel de dag werken. Of er zit gewoon iets niet goed in de hersenen, sommige mensen zijn gewoon zo gefocussed op aandacht en dan kan je het op verschillende manieren zoeken. O.a. door overal te gaan zeggen dat je zelfmoord gaat plegen maar denk eens na, ken jij niet iemand in je omgeving die graag opvalt, bijvoorbeeld iemand in je klas die altijd sterk aanwezig is? Dat is ook een vorm van aandacht vragen, alleen op een iets andere manier.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 20:43

Ik iwl niet zeiken é.. Maar je kan wel zeggen we moeten juist de mensen helpen dieverkracht en misbruikt zijn.. Vergeet niet.. Dat veel meisjes/jongens die dat hebben meegemaakt en er nooit over gepraat hebben misschien wel een te grote bek hebben.. Om van zich af te bijten.. Wanneer mogen we in de ze maatschappy gewoon weer even kwetsbaar zijn? Zonder dat je met loverboys en gezeik te maken krijgt? Wanneer is er weer plek voor meer gevoeligheid? En minder gevaar?

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 21:00

Iedereen zit wel eens in een dal, en als dat dal steeds dieper wordt en het lijkt of je er nooit meer uit kan klimmen, dan heb je heel wat licht nodig om die duisternis weer weg te krijgen. Lachen Als dat licht niet komt, val je alleen maar verder in het dal en wordt het steeds moeilijker om er nog uit te komen.

Daarom, denk nooit over depressieve mensen als aanstellers of aandachtvragers. Maar probeer het "lichtje" te worden in hun duisternis.

Ik heb een vriendin die een lange tijd depressief is geweest, met veel moeite en aandacht is ze uit de depressie gekomen. Lachen Ik durf er niet aan te denken wat er gebeurt was als wij haar uit hadden gemaakt voor aansteller of aandachtvrager.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:21

Mag ik even amen zeggen op de 2 reacties boven mij? Afgod Lachen

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 23:59

thanQ you Cynn_x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 16:07

er wordt ook niet gezegd dat depressieve mensen aanstellers zijn
er wordt gezegd dat mensen die eens een dipje hebben meteen gaan schreeuwen dat ze depressief zijn... Lachen

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 17:05

Ik denk niet dat er nu meer jongeren (en mensen over het algemeen) depressief zijn dan 'vroeger'. Ik denk alleen dat er tegenwoordig meer aandacht aan besteed wordt en meer hulp voor geboden wordt, waardoor het meer opvalt.

Ook was er vroeger geen internet, dus mensen die slecht kunnen praten over dat soort zaken (wat denk ik een groot percentage van de mensen met een depressie zal zijn Haha!) vielen niet op.

Ik denk persoonlijk dat het uiten niet een slechte zaak is. Het fenomeen depressie valt dan misschien meer op door / op het internet, maar ze kunnen er nu tenminste over praten.

Ik denk overigens dat het 'denkt weleens aan zelfmoord' een beetje een vage term is, en dit ook niet betekent dat nou gelijk 40% van de jongeren zelfmoord gaat plegen omdat ze er weleens aan denken. Er zit zo'n gigantische barriere tussen waar je aan denkt en wat je weleens zelf zou kunnen gaan doen. Ook worden hier tegenwoordig wél statistieken van bijgehouden en komt een enkel geval in het nieuws, waardoor het vooral lijkt of het vaker voorkomt terwijl dit helemaal niet zo hoeft te zijn.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 17:08

ik reageer op beginpost:
Het valt mij ook vaker op. Het grappige is dat het ook veel op internet word gezet. terwijl als je echt serieus depresief bent, dan uit je dat meestal niet zo. Ook is snijden helemaal hot. Dit kan zijn door depressie, maar het kan ook zijn om aandacht te krijgen, dan laat je het ook zien. (bijv expres toch je tshirt aandoen, zodat anderen zien hoe zwaar jij t wel niet heb) Ik heb soms echt zin om die jongeren een schop onder hun kont te geven: KOM OP, stel je aan! Kijk wat je wel hebt! Er zijn zoveel die het zoveel slechter hebben. Dus ik denk dat het veel aanstellerij is. Maar ik geloof ook zeker dat het onderdeel van de pubertijd is. Het valt nu meer op, omdat hel veel op het internet gezet word.
edit: en als mijn vriendin depressief zou zijn, zou ik er altijd voor haar zijn, en haar steunen. Maar als iemand zich helemaal uitlaat op internet en overal over zijn of haar lidtekens, en hoe zielig diegene wel niet is, zal ik mij sneller af gaan vragen of het niet een puberig probleempje is.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:21

[quote="pinuts"]ik reageer op beginpost:
Het valt mij ook vaker op. Het grappige is dat het ook veel op internet word gezet. terwijl als je echt serieus depresief bent, dan uit je dat meestal niet zo. Ook is snijden helemaal hot. Dit kan zijn door depressie, maar het kan ook zijn om aandacht te krijgen, dan laat je het ook zien. (bijv expres toch je tshirt aandoen, zodat anderen zien hoe zwaar jij t wel niet heb) Ik heb soms echt zin om die jongeren een schop onder hun kont te geven: KOM OP, stel je aan! Kijk wat je wel hebt! Er zijn zoveel die het zoveel slechter hebben. Dus ik denk dat het veel aanstellerij is. Maar ik geloof ook zeker dat het onderdeel van de pubertijd is. Het valt nu meer op, omdat hel veel op het internet gezet word.
edit: en als mijn vriendin depressief zou zijn, zou ik er altijd voor haar zijn, en haar steunen. Maar als iemand zich helemaal uitlaat op internet en overal over zijn of haar lidtekens, en hoe zielig diegene wel niet is, zal ik mij sneller af gaan vragen of het niet een puberig probleempje is.[/quote]

Sorry.. Maar dit soort uitlatingen kan ik boos om worden..
Ja, ook als is het een puberig probleempje ! T kan ook ernstiger worden.. Juist als het klein begint en jijz egt stel je niet aan.. Denkt ze zie je wel.. Ik ben dit of dat..
Nee, dan voelt ze zich vast gesteund..

Weet je tuurlijk heeft een anders t altijd wel minder goed.. Maar dat doet er niet toe ? Zeg je ook tegen iemand die verkracht is : 'Kom op wees blij dat je geen aids hebt?'Dat kom aardig op t zelfde neer voor mijn gevoel..

En ja als je eht op internet zet.. Is voor sommige makkelijker dan 'Face to Face'.. Gewoon omdat niemand je kent.. Ze plaatsen geen gezicht en geen vooroordeel..

Dit bericht is géén aanval.. Maar Gewoon hoe ik het zie..

xNina

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:24

Er hoeft weinig mis te gaan om depressief te worden, zeker als je er aanleg voor hebt. *Spreekt uit eigen ervaring* Volgens mij is dit altijd wel zo geweest, maar werd het vroeger weggeschoven als 'raar' oid, en niet over gepraat.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:30

Juul schreef:
Er hoeft weinig mis te gaan om depressief te worden, zeker als je er aanleg voor hebt. *Spreekt uit eigen ervaring* Volgens mij is dit altijd wel zo geweest, maar werd het vroeger weggeschoven als 'raar' oid, en niet over gepraat.

Klopt der hoeft weinig mis te gaan.. Bij de één hoef je maar met je vingers te knippen ( By wijze van spreken ) En ze is depressief.. En de ander kan je ( bij wijze van spreken ) 4 x bijna doodslaan.. En leeft nog vrolijkverder..

Nu geef ik even 2 drastische uitspraken.. Maar ik vind het gewoon niet eerlijk dat mensen zoals Pinuts het even zo neerzetten..

xNina

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:35

Ik ben zelf ook puber (14) en ben dus verre van depresief.
Maar zie wel van die gevallen om me heen, heel veel nep, en een enkeling echt. Zo ook mijn beste vriendin, ze heeft ruzie thuis, haar broers zitten in de drugs, haar moeder stort in en reageert alles op haar af, enz enz. Verder is het ook heel vaak aandacht vragen. Zo ben ik een keer om 11 uur 's avonds door de regen gefietst naar een vriendin die het dit keer echt gehad zou hebben en er een einde aan zou maken, nou.. niks aan de hand. Dus tja, je hebt van die nep gevallen, maar een enkele keer echte deprisiviteit!

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:37

Ik zat het ok een beetje door te lezen.

Ik zag het voorbeeld van snijden, dat dat meer naapen is, meer kopieergedrag.
Dat kan, maar iemand gaat niet voor de lol in de armen snijden. Het doet zeer, je houd er wonden aan over, als je dit doet, ben je heel ver heen.
Als je gaat snijden, doe je dit, omdat je zo naar ben, zo depri, gek van het denken, en dus snijd, en dus van de gedachte af bent. Dan heb je telkens: "autsj, dat doet pijn!" En komen niet al die verhalen naar boven.
En dat is soms heel wat waard. Het kan soms net even die 1e oplichting geven die je net even nodig heb.
En dat jongeren depri zijn, ik ben ook een jongere, en heb ook ontzettend veel van die buien. Nare jeugd, en hier op bokt ben ik niet zo bekend, dus soms vind ik het net even lekker om mijn verhaal neer te zetten, heb het wel eens gedaan, en het lucht op.
SOms is het aandacht, maar echt niet altijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:39

Nettieejj schreef:
Ik ben zelf ook puber (14) en ben dus verre van depresief.
Maar zie wel van die gevallen om me heen, heel veel nep, en een enkeling echt. Zo ook mijn beste vriendin, ze heeft ruzie thuis, haar broers zitten in de drugs, haar moeder stort in en reageert alles op haar af, enz enz. Verder is het ook heel vaak aandacht vragen. Zo ben ik een keer om 11 uur 's avonds door de regen gefietst naar een vriendin die het dit keer echt gehad zou hebben en er een einde aan zou maken, nou.. niks aan de hand. Dus tja, je hebt van die nep gevallen, maar een enkele keer echte deprisiviteit!

Hoeft niet dat er dan niks aan de hand is!! Ik ben ook wel eens een avond heel erg tegen m'n vriend tekeer gegaan dat ik niet meer wilde enzo. En toen waren we buiten gaan lopen zodat ik alles eruit kon gooien, en toen voelde ik me bij hem ineens een stuk beter zodat ik niet veel meer erover kwijt wilde en het dus 'leek' alsof er niks aan de hand was..

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:55

nou wil ik eerst iets rechtzetten, emo is een muziekstijl met bijbehorende kledingstijl, maar niet iedere persoon die naar die muziek luisterd, kleed zich ook in die kledingstijl. Ik heb geen idee hoe mensen op het idee zijn gekomen dat snijden etc. emo is... Misschien voorbarige conclusies trekken?

Ikzelf heb een periode gehad dat ik elke dag wel een paar keer aan zelfmoord dacht, heb het ook een paar keer bijna gedaan. Ik heb dit, voordat ik het wou doen, aan niemand verteld, ik wou niemand de "taak" geven om mij te "redden".

Om mij heen zie ook ik veel "neppe" gevallen, mensen die heel de tijd klagen over hun verschrikkelijke jeugd waardoor ze bijna een zelfmoordpoging had gedaan. Nou ben ik niet gevoelloos, bij sommige mensen is het echt, maar als het enige wat in je jeugd is gebeurt is dat je pa weg is gegaan bij je ma, heb je in mijn ogen een goede jeugd gehad.

Snijden is in sommige gevallen kopiërgedrag, maar, en ik spreek uit ervaring, als dat de enige manier is dat je de pijn die je voelt kan controleren, voelt het best goed.

Mensen die er geen ervaringen mee hebben, vinden misschien dat zelfmoordpogingen gewoon aandacht vragen is en dat snijden kopiërgedrag is, maar voor sommige mensen is er gewoon geen uitweg. Er zijn er zat die het aan niemand vertellen. Dat de meeste die het wél vertellen, het niet echt bedoelen, dat kan je volgens mij zelf ook wel bedenken.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 08:56

Anthea schreef:
Aandacht, aandacht, aandacht. Wat Lynn_x zegt, 9 vd 10 keer springen ze dan toch maar niet voor de trein. Clown

Een heleboel wel, een heleboel ook niet.

Rage klinkt natuurlijk duf maar iedereen heeft tegenwoordig vanalles.
Alle ouders stellen zich ook heel erg aan.
vroeger was alles normaal.
Je had drukke kinderen, rustige kinderen, stille kinderen en vechtersbasjes.
Tegenwoordig heeft iedereen wel een stempeltje, of je hebt ADHD of je bent te rustig en er moet naar je gekeken worden.
Hier thuis niet hoor, daar niet van maar... we zijn allemaal nogal zeikerds geworden. Vroeger was alles normaal Ja

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 08:58

en daarbij denk ik dat heel veel jongeren die wel écht ergens mee zitten, geen hulp durven te zoeken.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:05

ninatje: ik wil alleen maar zeggen dat er ook veel aanstellerij tussen zit.. en jah, dat noem ik dan een puberig probleempje. Want veel pubers weten niet wie ze zijn, hoe ze in het leven staan enz, en dan voelen ze zich al snel depressief en zetten ze soms zulke verhalen op internet. terwijl ze daar later wel weer over heen komen. Ze zitten er tussen, dat kan ik niet helpen. En ook hier op bokt, staan mensen met problemen en die hebben gewoon een profiel met naam, foto en alles. Naief of aandachttrekkerij? ik weet t niet, maar ik weet wel dat die aanstellers er zeker tussen zitten. En ieder persoon is anders, das waar..

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:48

pinuts schreef:
ninatje: ik wil alleen maar zeggen dat er ook veel aanstellerij tussen zit.. en jah, dat noem ik dan een puberig probleempje. Want veel pubers weten niet wie ze zijn, hoe ze in het leven staan enz, en dan voelen ze zich al snel depressief en zetten ze soms zulke verhalen op internet. terwijl ze daar later wel weer over heen komen. Ze zitten er tussen, dat kan ik niet helpen. En ook hier op bokt, staan mensen met problemen en die hebben gewoon een profiel met naam, foto en alles. Naief of aandachttrekkerij? ik weet t niet, maar ik weet wel dat die aanstellers er zeker tussen zitten. En ieder persoon is anders, das waar..

Tsja.. Je kan wel zeggen aandachtrekkers.. En tuurlijk zal dat ook wel zo zijn.. Maarja.. Betekent dat dan dat ze geen hulp nodig hebben..?
Of betekent het dat ze hulp op een ander manier vragen ? Als je beste vriendin zig 30 x snijd en het je verteld en het je laat zien.. Ja misschien aandacht trekken.. Maar toch klopt dat niet??

Ik bedoel ik mag dan wel jong zijn.. Máár zo naief ben ik ook weer niet.. En tuurlijk weet ik best dat het misschien bij sommige nep is... Maar IK kan niet beslissen waar de grens zit..

xNina

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 18:44

dat snap ik ook wel. maar als de vraag word gesteld of het allemaal echt is, zeg ik dat er ook veel aanstelleritus bij zit. En daar heb ik echt een schijthekel aan, en hoe je dat kun zien.. Tsjah dat blijft lastig. Ik zeg t wel zo makkelijk maar zoals ik al zei: als mijn vriendin hoe dan ook in de put zou zitten zou ik haar helpen, en dan zou ik ook niet kunnen oordelen of het echt is of ''nep''. Maar het valt mij wel erg op dat het ''in'' is om je te snijden enz. Dat kom je gewoon veel tegen.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 18:46

Ja dat is wáár, Snijden lijkt een nieuw soort Item te worden.. maarja aangezien je niet kan beoordelen wij het 'nep doet' moet je toch kijken tot in hoever je kan helpen?
Of zie ik dit nu compleet verkeerd?

xNina

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 18:51

dat zeg ik, ik zou mijn vriendinnen altijd helpen. Op internet houdt ik meestal afstand op topics. In 1 topic zei een meisje zelfs door een reactie van mij dat ze sneller iets zou doen (zelfmoord) en later in het topic ( toen ik dr ff goed had aangesproken) zei ze dat ze alleen aan zelfmoord had gedacht, en het te snel op internet had gezet.. Tsjah, nu hou ik meestal afstand in dat soort topics. Lachen

edit: zowiso, welke jongere is NIET depresief? we zijn allemaal aant zoeken WIE we zijn. Hoe we er mee omgaan is voor ieder weer anders Knipoog Ik ben zelf een jongere, t gebeurd om me heen en met me.. dus ik weet een beetje hoe t in zijn werk gaat

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 18:59

Pinuts de enige rede waarom ik zo fel word op dit soort dingen.. Is omdat men neefje duw wél zelf moord heeft gepleegd.. En hij heeft wel voor tekenen gegeven snijden e.d.. Mensen dacht ach hij stelt zich aan enzo.. Totdat je terug komt van kamp en thuis hoort : 'S. heeft zich opgehangen'.. Ik had ze gezegt dat ze moest luisteren ! Maarja wie luistert er naar een 11 jarige?

OT : Als je op zoek bent naarjezelf.. Ben je niet auto. maties depressief.. Ik voel me ook wel es poedersuiker.. Soms weet ik niet eens hoezo.. maarja dat hoort.. maar naar jezelf zoeken is niet auto. snijden en dergelijke..

xNina

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 19:04

wat jouwn neefje heeft gedaan is verschrikkelijk, maar neemt niet weg dat er veel jongeren rondlopen die zich wel aanstellen. Ik ken ook mensen die zoiets hebben meegemaakt, maar daar zit meestal veeeel meer achter dan dat je zelfmoord pleegt omdat mensen je niet geloven. Het idee alleen al komt ergens weg wat niet klopt. En nee je poedersuiker voelen is iets anders dan depressief zijn, maar die term word heel vaak door elkaar gehaald.

edit: zoals ik hier boven lees, dat stukje over emos.. dat vind ik dus aanstellerij:) Daar ken ik genoeg van, je kent ze amper en beginnen al meteen tegen je te zeggen dat ze depressief zijn en laten snijwonden zien. (niet ALLE emos, maar.. ze zijn er) Nou zulke mensen, daar krijg ik dan wel ff vraagtekens bij Knipoog

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 19:11

Tsjá, of je er nuvraagtekens bij krijg of niet.. je voelt je denk toch knap klote.. Als jij ze niet gelooft en ze de dag daarna echt dood zijn.. Pinut.. dit begint onderhand onze pagina te worden Knipoog

OT : Mensen die je meteen hun hele 'life story' vertellen.. Tsja, het is makkelijker om iets tegen een onbekend gezicht te zeggen dan tegen een bekend iemand..