Fotografie op Bokt een hype of overal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Fotografie op Bokt een hype of overal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:29

Tegen Juul (als in boktnaam "Juul").

heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:29

'gewone doorsnee' mensen met een gezinnetje met DSLR's ziet lopen, vooral in dierentuinen. Die dingen worden ook steeds betaalbaarder en veel simpeler met automatische standen en lifeview zodat de doorsnee mens die geen verstand heeft van fotografie ermee kan aanklooien. Ik vind dat gewoon zo zonde.

Haha! ik wil trouwens niet zeuren maar je hebt zelf ook een cannon toch?
vind je jou foto,s dan zo geweldig?je maakt ze toch ook voor jezelf?
je bent teslotte ook een gewoon doorsnee mens Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:30

manzano schreef:
Aan de Exifs te zien werk je zelf ook met de automatische standen [naam], dus wat dat betreft...........

Ik heb die camera net 1 week, ben dus aan het experimenteren. M'n menu-draaiknop zat een tijdje vast dus kon ik niet veel anders dan de auto-stand. Clown Meeste foto's zijn trouwens níet op auto-stand gemaakt als je even verder kijkt dan 1 of 2 foto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:32

heaven schreef:
'gewone doorsnee' mensen met een gezinnetje met DSLR's ziet lopen, vooral in dierentuinen. Die dingen worden ook steeds betaalbaarder en veel simpeler met automatische standen en lifeview zodat de doorsnee mens die geen verstand heeft van fotografie ermee kan aanklooien. Ik vind dat gewoon zo zonde.

Ik heb een CaNon ja. Ik maak nu foto's om te oefenen. En nee als je even terugleest, ik vind ze verre van briljant. Phoe wat is lezen tegenwoordig moeilijk en meteen je woordje klaar hebben makkelijk. Gaaaap

Candorlover

Relaxed schreef:
Ieder zijn hobby toch? Ik kan me er iig niet zo druk over maken..

Dat was ook mijn eerste gedachte!
Je kan het denk ik wel vergelijken met paardrijden hoor. Dat doet toch ook iedereen hier Knipoog

Mlies

Aims schreef:
Nee daar heb je gelijk in Ja maar waar maak je onderscheid tussen amateur en profesioneel wat zit daar tussen in? En wie maakt die onderscheid?
Hoeveel moet je vragen voor een fotoshoot en wat kan je daar voor terug geven?
Ik ben het helemaal met je eens dat veel mensen té veel vragen voor hun fotoshoots vergeleken met hun ervaring en kwaliteid fotos Ja en ik zie het net zoals jij, ik doe het niet om er geld mee te verdienen, ik vind het leuk om te doen!

Tja, daar ga ik niet over. Haha!
Als iemand 30 euro voor een paar foto's wil geven denk ik dat er weinig zijn die dat afslaan, dus het is maar net wat iemand er voor wil geven denk ik.
Ik persoonlijk maak de keuze om als ik al een fotograaf zou willen, dan gewoon een prof. zou willen. Lachen
Maar zolang er mensen zijn die genoegen nemen met 'minder', hou je dit toch. Lachen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:34

manzano schreef:
Tegen Juul (als in boktnaam "Juul").

nee omdat ik er net boven kwam met autostand *LOL* sorry voor het misverstand.

heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:35

Juul schreef:
heaven schreef:

Ik heb een CaNon ja. Ik maak nu foto's om te oefenen. En nee als je even terugleest, ik vind ze verre van briljant. Phoe wat is lezen tegenwoordig moeilijk en meteen je woordje klaar hebben makkelijk. Gaaaap

ik vind het gewoon nergens over gaan....
jij begint toch dit topic?
en je hebt notabene zelf een CANON.................
je kan wel geiriteerd worden maar dat boeit mij vrij weinig....
je vraagt om een mening en die krijg je.............

je hebt mij ook niet jou amateurfoto,s horen afkraken toch???
ik laat iedereen in zijn waarde Haha! Ach gut

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:37

Anoniem schreef:
manzano schreef:
Aan de Exifs te zien werk je zelf ook met de automatische standen Juul, dus wat dat betreft...........

Ik heb die camera net 1 week, ben dus aan het experimenteren. M'n menu-draaiknop zat een tijdje vast dus kon ik niet veel anders dan de auto-stand. Clown Meeste foto's zijn trouwens níet op auto-stand gemaakt als je even verder kijkt dan 1 of 2 foto's.

vind dat geen excuus, ik heb de eerste dag dat ik mijn camera heb géén 1 keer op auto gezet, maar ik ben dan ook slimmer begonnen met een Fuji om de basis leren te begrijpen... als je op autostand fotografeerd vind ik het eigenlijk zonde van het geld.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:38

Juul schreef:
heaven schreef:

Komt doordat degene die nog maar net een camera heeft het hardst gaat schreeuwen, jaloerzie misschien?? Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:38

heaven schreef:
[naam] schreef:

ik vind het gewoon nergens over gaan....
jij begint toch dit topic?
en je hebt notabene zelf een CANON.................
je kan wel geiriteerd worden maar dat boeit mij vrij weinig....
je vraagt om een mening en die krijg je.............

je hebt mij ook niet jou amateurfoto,s horen afkraken toch???
ik laat iedereen in zijn waarde Haha! Ach gut

Wat is er mis met een Canon? Clown En ja ik begin dit topic. Als je 't nergens over vind gaan. Waarom reageer je dan? Je kan je tijd dan wel nuttiger besteden denk ik? Knipoog

shagya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:40

Met een beetje geluk kun je met de meest simpele camera nog een mooie foto maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:41

xDramaQueen schreef:
[naam] schreef:

vind dat geen excuus, ik heb de eerste dag dat ik mijn camera heb géén 1 keer op auto gezet, maar ik ben dan ook slimmer begonnen met een Fuji om de basis leren te begrijpen... als je op autostand fotografeerd vind ik het eigenlijk zonde van het geld.

Vind je het geen excuus, prima. Dus ik mag geen foto's meer maken als m'n knop vast zit? Ik heb nadat hij los was geen enkele keer meer op auto gefotografeerd. Vond het zacht gezegt een k.utmanier om te fotograferen met die auto.

Lante

Ik begrijp niet zo goed waar je je druk om maakt; volg je cursussen, fotografeer met gevoel en geniet van je hobby net als al die andere gezinnetjes met hun CaNon in de dierentuin...
Over de orginaliteit; ieder heeft zijn eigen smaak en stijl, daar kun je gewoon begrip voor hebben zonder laatdunkend te doen, toch? Het publiek bepaald zelf wel wie de mooiste foto's maakt; die krijgt de meeste aanvragen waarschijnlijk. En als je niks krijgt; je doet het toch voor jezelf? Succes, we zien straks vast de mooiste kiekjes van jou langskomen; ik ben benieuwd! Lachen
Laatst bijgewerkt door Lante op 12-07-08 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

heaven

Gaaaap[/quote]
Komt doordat degene die nog maar net een camera heeft het hardst gaat schreeuwen, jaloerzie misschien?? Pling[/quote]

helemaal mee eens............ Haha!

Anoniem

xDramaQueen schreef:
[naam] schreef:

Komt doordat degene die nog maar net een camera heeft het hardst gaat schreeuwen, jaloerzie misschien?? Pling

Schreeuw ik hard dan? Neuh. Lachen En jaloerzie, kom zeg... waarop moet ik jaloers zijn dan?

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:46

Jeetje zeg, iedereen kiest toch zelf wat voor camera hij of zij koopt, wat voor hobby hij/zij heeft. Als diegene zich daar goed bij voelt is het toch goed, heeft toch niemand anders last van? Ik snap dat mensen een SLR willen, ze zijn goedkoop tegenwoordig & het zijn goede camera's. Als je het je kan permiteren, das toch leuk? Lachen Diegene die er écht aanleg voor hebben zullen er verder mee gaan, voor andere zal het een hobby blijven. Maar dat maakt toch niet uit, zolang je het leuk vind? Ik vind, je doet wat je zélf leuk vind, en jij wordt er toch niet door geïrriteerd. Laat mensen lekker doen wat ze zelf willen, als je foto's niet wauw vindt, reageer er dan niet op. Mensen plaatsen foto's voor tips, om beter te worden. Das toch enkel maar leuk om hier ook eens wat te leren?

heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:48

drama zo probeer ik het ook duidelijk te maken maar ja.....
word gelijk opgegeten!!!! Haha!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:49

ik heb trouwens ook een vraag, ik irriteer me enorm aan al die mensen in de rijbak, ben nooit alleen, waarom gaat iedereen ineens NU paardrijden, jeetje zeg Clown

vind ik net zo'n soort vraag eigenlijk *LOL*

Sita_

Net of ook al die mensen die een DSLR hebben ambities hebben fotoshoots te doen ect.. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

heaven schreef:

Ik ben vegetariër. *LOL* Maargoed, ik snap jullie punt ook wel een klein beetje, maar jullie het mijne (en van Wanja) schijnbaar niet. Verder ook niet erg, maar laat mij dat ook in m'n waarde verder.

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:51

De mensen die fotoshoots doen, doen het vaak oók nog om te leren, dusja. Ach laat hen lekker, als je je eraan irriteert moet je gewoon weggaan uit dat profiel/topic.
Das net tzelfde als toen de digitale camera's er waren: Waarom had toen iedereen een digitale camera?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:54

DramaQueen_ schreef:
De mensen die fotoshoots doen, doen het vaak oók nog om te leren, dusja. Ach laat hen lekker, als je je eraan irriteert moet je gewoon weggaan uit dat profiel/topic.
Das net tzelfde als toen de digitale camera's er waren: Waarom had toen iedereen een digitale camera?

Ho even.. IK irriteer me er niet aan..
Het gaat hier ook deels over de fotoshoots en fotografes die hier als paddestoeltjes uit de grond schieten. Deze worden wrs als bedreiging gezien.. Ik haak daar weer op in met mijn post hierboven, dat echt lang niet iedereen met een DSLR ook fotoshoots wil gaan doen..

heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:54

Juul schreef:
heaven schreef:

Ik ben vegetariër. *LOL* Maargoed, ik snap jullie punt ook wel een klein beetje, maar jullie het mijne (en van Wanja) schijnbaar niet. Verder ook niet erg, maar laat mij dat ook in m'n waarde verder.

meid ik laat je in je waarde!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:55

Jij wel, maar krijg hier behoorlijk aanvallende reacties naar m'n kop geslingerd. Clown