Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nouks schreef:LynnDenise schreef:http://www.dumpert.nl/mediabase/foto/5c ... urong3.jpg
deze foto is toch overduidelijk mensen?
Geen doping, russen hebben niks tot zich genomen, ze waren gewoon beter.
Hier in rotterdam waren de turken ook veel luidruchtiger. Behalve dan dat de hollanders vuurwerk hadden, hadden de turken hun toeter. Man man man dat is vele malen erger dan dat vuurwerk.
Ik weet zeker dat nederland over 2 jaar bij winst toeterend door het land gaat.
Ondanks dat ik weet dat het de sportdrank was...
Wil ik jou er toch even op wijzen...
Eén zo'n foto zegt natuurlijk niks. Want:
A) wie zegt dat blauwe drankjes zorgen voor een blauwe tong
B) wie zegt dat er geen doping in het drankje zat?
C) wie zegt dat ze - op een ander moment dan op het maken van deze foto - geen doping hebben gebruikt?
Kortom - één zo'n foto bewijst helemaal niks en is al helemaal niet "overduidelijk".
Mystica schreef:Op zich was het een best aannemelijke verklaring, aangezien vorig jaar ook al de hele russische wielrennersploeg wegens doping was opgepakt
Dus ik dat degene die de roddel de wereld in heeft geholpen, toch wel eerst op zoek is geweest naar "dirt"
Shadow0 schreef:Maar Noppes: Nouks heeft wel een punt. En een van de redenen dat dit gerucht kan rondzingen is omdat mensen heel snel dingen overnemen of aannemen die helemaal niet bewezen zijn. Zoals de eerste foto niets bewijst, bewijst ook de tweede niets. Het is goed om dat te beseffen, bij beide foto's.
LynnDenise schreef:Ben benieuwd of een ander team hetzelfde drankje nuttigt.
pluklief schreef:Ik denk nog steeds dat de arme stoemper blauwtong heeft
Rachel_ schreef:Ik hoop dat de turken wel winnen. Anders weet ik wel wat er hier gebeurt.En dan vooral op Hofplein
Rachel_ schreef:Ik hoop dat de turken wel winnen. Anders weet ik wel wat er hier gebeurt.En dan vooral op Hofplein
Nouks schreef:Mijn punt is inderdaad dat mensen snel geneigd zijn conclusies te trekken naar aanleiding van één bron (artikel, foto, wat dan ook).
Blauwe tong op foto, artikel over doping? "oh van doping zal je wel blauwe tong krijgen, daarom hebben ze natuurlijk een blauwe tong!"
Blauwe sportdrankjes aan het drinken? "oh zie je nu wel, het is gewoon een sportdrankje, ze hebben helemaal geen doping gebruikt!"
Als je ergens een conclusie aan zou mogen verbinden, is dat aan de tests die zijn uitgevoerd. Een conclusie trekken naar aanleiding van een foto is behoorlijk voorbarig.
En dat geldt trouwens niet alleen nu en in deze situatie, dat geldt in alle situaties. Pas met meerdere bronnen, wetenschappelijk onderzoek, voors en tegens, etc, kun je een conclusie trekken. Nooit nav één bron.
Lest: lezen, ik beweer niet dat je van blauwe drankjes géén blauwe tong krijgt, ik zeg alleen dat je niet van alle drankjes een blauwe tong hoeft te krijgen. Ik kan me zo voorstellen dat het ene blauwe drankje wel zorgt voor een blauwe tong, maar een andere niet. Op dezelfde manier zijn er vast gele, rode, roze en paarse drankjes die, ongeacht hun kleur, soms wel en soms niet (afhankelijk van ingrediënten lijkt me) een kleur af zullen geven aan je tong.
Lest schreef:Ik trek alleen de conclusie de blauwe tong is van het sportdrankje en niet van doping omdat ik weet dat je van dat drankje een blauwe tong krijgt,