Russen doping gebruikt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Russen doping gebruikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:05

Maar Noppes: Nouks heeft wel een punt. En een van de redenen dat dit gerucht kan rondzingen is omdat mensen heel snel dingen overnemen of aannemen die helemaal niet bewezen zijn. Zoals de eerste foto niets bewijst, bewijst ook de tweede niets. Het is goed om dat te beseffen, bij beide foto's.

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:06

Nouks schreef:
LynnDenise schreef:
http://www.dumpert.nl/mediabase/foto/5c ... urong3.jpg

deze foto is toch overduidelijk mensen?
Geen doping, russen hebben niks tot zich genomen, ze waren gewoon beter.

Hier in rotterdam waren de turken ook veel luidruchtiger. Behalve dan dat de hollanders vuurwerk hadden, hadden de turken hun toeter. Man man man dat is vele malen erger dan dat vuurwerk.
Ik weet zeker dat nederland over 2 jaar bij winst toeterend door het land gaat.

Ondanks dat ik weet dat het de sportdrank was...

Wil ik jou er toch even op wijzen...

Eén zo'n foto zegt natuurlijk niks. Want:

A) wie zegt dat blauwe drankjes zorgen voor een blauwe tong
B) wie zegt dat er geen doping in het drankje zat?
C) wie zegt dat ze - op een ander moment dan op het maken van deze foto - geen doping hebben gebruikt?

Kortom - één zo'n foto bewijst helemaal niks en is al helemaal niet "overduidelijk".

Ik! Heb je het zelf wel eens gedronken? Ik wel en je krijgt er een behoorlijk blauwe tong van Knipoog . Het allereerste wat ik dacht toen ik het op de radio hoorde was: "Oh das gewoon dat blauwe sportdrankje"

Natuurlijk bewijst de foto niet dat ze geen doping hebben gebruikt, maar het gerucht dat er doping is gebruikt is ontstaan omdat er foto's waren van russen met een blauwe tong. Dat gerucht is dus ontkracht. Dus dan is er eigenlijk geen andere aanemelijke reden om de Russen te verdenken van dopinggebruik (tenzij je een betere conditie dan de nederlanders een aanemlijke rede vindt).
De kans dat elk ander willekeurig elftal doping heeft gebruikt is dan even groot.
Laatst bijgewerkt door Lest op 25-06-08 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:06

Op zich was het een best aannemelijke verklaring, aangezien vorig jaar ook al de hele russische wielrennersploeg wegens doping was opgepakt Vork
Dus ik dat degene die de roddel de wereld in heeft geholpen, toch wel eerst op zoek is geweest naar "dirt" Haha!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:07

We kunnen hier nog lang over speculeren. UEFA laat op hun site duidelijk zien dat alle testen negatief zijn bevonden. Dat zij hier erg trots op zijn. Mocht de UEFA die tongen verdacht vinden hadden ze heus wel alles nagekeken.

Ben benieuwd of een ander team hetzelfde drankje nuttigt.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:07

Ik denk nog steeds dat de arme stoemper blauwtong heeft Ach gut

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:08

Mystica schreef:
Op zich was het een best aannemelijke verklaring, aangezien vorig jaar ook al de hele russische wielrennersploeg wegens doping was opgepakt Vork
Dus ik dat degene die de roddel de wereld in heeft geholpen, toch wel eerst op zoek is geweest naar "dirt" Haha!

Ik blijf erbij dat misschien Mr Sportdrankje van het jaar 2008 het zelf de wereld in heeft geholpen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:08

En ook voetballers moeten plasjes afleveren. En als die geen positief resultaat afleveren, kan je speculeren zoveel je wilt: er is 0.0 bewijs.

Ik denk dat sommigen gewoon moeten accepteren dat NL eruit ligt. Rusland was beter, punt.

Wie zegt dat er geen Nederlandse spelers doping hebben genomen? En er ondanks dat nog uitliggen Knipoog Kan ook, zullen we nooit weten.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:09

Shadow0 schreef:
Maar Noppes: Nouks heeft wel een punt. En een van de redenen dat dit gerucht kan rondzingen is omdat mensen heel snel dingen overnemen of aannemen die helemaal niet bewezen zijn. Zoals de eerste foto niets bewijst, bewijst ook de tweede niets. Het is goed om dat te beseffen, bij beide foto's.

Klopt!
Maar daarom bedoel ik er inderdaad ook mee te zeggen dat een foto niets bewijst.
Tuurlijk kan er doping in zitten, maar dat is verre van aannemelijk, aangezien hier wel degelijk op gecontroleerd wordt.
En ik vond het gewoon een beetje flauw dat er zo op gereageerd werd. Aangezien iemand anders met de geplaatste foto eigenlijk alleen even wil laten zien waar die blauwe tong vandaan komt. En om daar dan weer zo op in te gaan..

Wel 'grappig' trouwens, dat zo'n 'roddel' zich zo snel verspreid.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:11

LynnDenise schreef:
Ben benieuwd of een ander team hetzelfde drankje nuttigt.

Die durven niet meer ROFL

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:11

pluklief schreef:
Ik denk nog steeds dat de arme stoemper blauwtong heeft Ach gut

ROFL

Nederland speelde gewoon flut, ze dachten dat ze 't EK in the pocket hadden na 2 wedstrijden en toen stopten ze met leuk spelen. Ze hebben gewoon verdiend verloren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:15

Mijn punt is inderdaad dat mensen snel geneigd zijn conclusies te trekken naar aanleiding van één bron (artikel, foto, wat dan ook).

Blauwe tong op foto, artikel over doping? "oh van doping zal je wel blauwe tong krijgen, daarom hebben ze natuurlijk een blauwe tong!"

Blauwe sportdrankjes aan het drinken? "oh zie je nu wel, het is gewoon een sportdrankje, ze hebben helemaal geen doping gebruikt!"

Als je ergens een conclusie aan zou mogen verbinden, is dat aan de tests die zijn uitgevoerd. Een conclusie trekken naar aanleiding van een foto is behoorlijk voorbarig.

En dat geldt trouwens niet alleen nu en in deze situatie, dat geldt in alle situaties. Pas met meerdere bronnen, wetenschappelijk onderzoek, voors en tegens, etc, kun je een conclusie trekken. Nooit nav één bron.

Lest: lezen, ik beweer niet dat je van blauwe drankjes géén blauwe tong krijgt, ik zeg alleen dat je niet van alle drankjes een blauwe tong hoeft te krijgen. Ik kan me zo voorstellen dat het ene blauwe drankje wel zorgt voor een blauwe tong, maar een andere niet. Op dezelfde manier zijn er vast gele, rode, roze en paarse drankjes die, ongeacht hun kleur, soms wel en soms niet (afhankelijk van ingrediënten lijkt me) een kleur af zullen geven aan je tong.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:16

Pff,
Rusland is beter dan Nederland,
meteen vind iedereen guus een 'landverader',
haten ze russen, was de scheids partijdig,
gebruiken ze doping, noem het maar op!

komop die Nederlandse voetballers houden 90 min. spelen maar net vol,
ze hebben gewoon geen conditie.
er is zoiets al blauwe sportdrank/snoep en Guus is gewoon een held.
Laatst bijgewerkt door Nies_ op 25-06-08 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 20:17

Ik hoop dat de turken wel winnen. Anders weet ik wel wat er hier gebeurt. Huilen van het lachen En dan vooral op Hofplein ROFL

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:18

In iedergeval gaat het er nu om dat tests uit hebben gewezen dat de Russen geen doping hebben gebruikt (ik had ook niet anders verwacht Tong uitsteken) En dit is gewoon een stom gerucht dat nogal snel is verspreid, beetje jammer alleen dat sommige mensen het ook nog eens aannemelijk vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:19

Ik hoop ook dat de Turken winnen, ik ben echt voor Turkije sinds zaterdag. Wat kunnen die mooie feestjes vieren joh Haha!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:21

ja noppes,
dat is hetzelfde als dat Hiddink ineens een land verader is.
Maar als hij Korea coacht maakt het geen reet uit,
als hij verloren had ook niet denk ik.

idd Rachel, finale turkije-Rusland, rusland wint Lachen
heel veel mensn vinden nu ook ineens dat turkije nooit mee had mogen doen omdat ze maar half in europa wonen :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:34

En Rusland dan? Das ook geen Europees land...

Leuk man, twee eigenlijk-niet-Europese-landen in de finale Haha!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:36

Rachel_ schreef:
Ik hoop dat de turken wel winnen. Anders weet ik wel wat er hier gebeurt. Huilen van het lachen En dan vooral op Hofplein ROFL

Oe zit je vanavond eerste rang?

Ik reed vrijdag midden in de stoet opweg naar de stad.

Ik hoop dat t een finale turkije-rusland word.
En turkije mag van mij wel winnen.

Ben benieuwd of ze zonder de 9 geblesseerde/geschorste kunnen winnen

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:39

Ik ben absoluut voor Rusland, die mogen van mij winnen ook leuk voor Guus Haha!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:46

Alles behalve Turkije.
Lijkt mij sterk dat guus zulk risico zou nemen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:48

Rachel_ schreef:

Ik ook, maar ik gun het duitsland niet Huilen van het lachen

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:50

Nouks schreef:
Mijn punt is inderdaad dat mensen snel geneigd zijn conclusies te trekken naar aanleiding van één bron (artikel, foto, wat dan ook).

Blauwe tong op foto, artikel over doping? "oh van doping zal je wel blauwe tong krijgen, daarom hebben ze natuurlijk een blauwe tong!"

Blauwe sportdrankjes aan het drinken? "oh zie je nu wel, het is gewoon een sportdrankje, ze hebben helemaal geen doping gebruikt!"

Als je ergens een conclusie aan zou mogen verbinden, is dat aan de tests die zijn uitgevoerd. Een conclusie trekken naar aanleiding van een foto is behoorlijk voorbarig.

En dat geldt trouwens niet alleen nu en in deze situatie, dat geldt in alle situaties. Pas met meerdere bronnen, wetenschappelijk onderzoek, voors en tegens, etc, kun je een conclusie trekken. Nooit nav één bron.

Lest: lezen, ik beweer niet dat je van blauwe drankjes géén blauwe tong krijgt, ik zeg alleen dat je niet van alle drankjes een blauwe tong hoeft te krijgen. Ik kan me zo voorstellen dat het ene blauwe drankje wel zorgt voor een blauwe tong, maar een andere niet. Op dezelfde manier zijn er vast gele, rode, roze en paarse drankjes die, ongeacht hun kleur, soms wel en soms niet (afhankelijk van ingrediënten lijkt me) een kleur af zullen geven aan je tong.

Sorry dat ik het er niet specifiek neer heb gezet, maar ik had het over dat ene bepaalde sportdrankje wat vast gelegd is op de foto bij de russen.
Ik trek alleen de conclusie de blauwe tong is van het sportdrankje en niet van doping omdat ik weet dat je van dat drankje een blauwe tong krijgt, misschien krijg je dan van doping ook een blauwe tong maar dan zou die toch al blauw zijn van het specifieke sportdrankje.
Verder zie ik geen aanwijzing dat de russen wel/geen doping hebben gebruikt maar tot het tegendeel bewezen is ga ik er van uit dat er dus gewoon geen doping is gebruikt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:57

Lest schreef:
Ik trek alleen de conclusie de blauwe tong is van het sportdrankje en niet van doping omdat ik weet dat je van dat drankje een blauwe tong krijgt,

En dat is dus geen geldige conclusie, hoe logisch die ook lijkt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:21

Dit is nou een echt gewoon een Blauwe Rus, kan er niet meer of niet minder van maken. Haha!

(voor de mensen die niet weten wat een Blauwe Rus is, dat is een kattenras)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:22

Haha!