Toch altijd zonde die bekeuringen ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Re: Toch altijd zonde die bekeuringen ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 22:57

LauEef schreef:
Nou wij komen terug, mooie bon van 10 euro Clown

Voor een bekeuring van een tientje wil ik het wel riskeren om in centum Amsterdam geen parkeerbelasting te betalen Wow!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 07:26

capopjekop schreef:
Zo nu officieël 2 jaar lang boetevrij gereden. Ik heb denk ik ongeveer 50.000 km gereden in 2 jaar tijd en ik kan niet zeggen dat ik echt rustig rijd, dus ik vind het best knap. Vraag me alleen af hoelang ik deze status ga volhouden.

Possie heb je dan wel de correctie meegeteld? Autotellers wijken af en daardoor rijd je als je precies 80 rijdt in de meeste auto's dus langzamer dan 80 Lachen

Ja de correctie is daarbij meegeteld al. Ivm wij dat ook wel weten(dus stel we stellen de cruisecontrol in op 86 dan gaat de correctie eraf kom je ongeveer op 83 uit en dit doen we wekelijks en geen enkele bekeuring omdat ze niet bekeuren vanaf3km te hard, en met de cruisecontrol die we erop hebben blijft ie op het standaard ingevoerde snelheid hooguit bij bergopwaarts neemt ie wat meer toe en bij bergafwaarts houd de auto heel erg in, en wij werken met de cruisecontrol zo dat als we dichter op de voorganger komen we de cruisecontrol een tikje lager in stellen dan komt het goed (tja misschien wat te dicht op de voorganger maar goed moet ie maar geen 75 of 70 gaan rijden bijv.

Oh ja dan zijn we natuurlijk aan het ''Bumperkleven'' naja we zitten liever dichter op de voorganger dan dat we gaten laten daar hebben we een bloedhekel aan. We voelen de auto aan en op het moment dat voorganger remt dan remmen we nog niet maar schakelen we gewoon terug.

Als iedereen dat nou zou doen ipv alleen maar meteen op de rem te gaan staan gewoon door de auto terug te schakelen dan remt de auto ook af (dit doen we niet bij waarneer stilstaand file aanwezig is), bij langzaamrijdend file zijn er altijd van die brokkeautomobilisten op de wegen dat we denken van kom op zeg sluit eens aan geef eens gas, en dan remmen wij dus ook gewoon weg niet maar schakelen we alleen maar terug. Met al dat gerem etc vervuil je de lucht ook erg mee, ze noemen niet voor niks ''Rij schoon, rij in zn 5'' maja dat gaat niet he als een iedere zotte altijd maar op de rem loopt te trappen, schakel toch gewoon terug dan remt je auto ook goed af.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 07:54

heb vorige week boete van 65,- gekregen van het inrijden van een eenrichingsweg (scooter)

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 09:31

Ik heb mijn rijbewijs nu 5 jaar. maar ik heb met EIGEN auto nog nooit een bekeuring gehad.
En dat terwijl ik toch niet echt de rustigste ben op de weg.. Nagelbijten / Gniffelen
Voor mijn werk wel regelmatig maar dat werd dan betaald door mijn baas omdat ik hij dan weer eens een ritje was vergeten. Haha!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 09:37

Hier nog een sponsor. De laatste tijd is het wel raak. 3 x te hard gereden waarvan 2 x op dezelfde weg. Ietsjes te hard en heel die laser niet gezien. Nu van de week per abuis door het rood en flits. Zat achter een vrachtwagen die vooraan bij het stoplicht stond. Die trok blijkbaar iets te langzaam op waardoor ik dus door het rood ging terwijl ik heel het licht niet kon zien Boos! .

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 10:37

Ik heb in de tijd dat ik mn rijbewijs heb (3 jaar) 1 bekeuring gehad. Na correctie bleek ik 1 km/u te hard te hebben gereden Huilen van het lachen
Dat stond ook zo triest in de brief. We hebben er een kopie van gemaakt en bewaard. Ik vond het wel humor! Ik geloof dat het iets van 26 euro was whaha. Nou, dat vond ik het wel waard Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 11:56

__Possie__ schreef:
ipv alleen maar meteen op de rem te gaan staan gewoon door de auto terug te schakelen dan remt de auto ook af
Ben blij dat jij de wet niet bepaald Lachen

__Possie__ schreef:
We voelen de auto aan en op het moment dat voorganger remt dan remmen we nog niet maar schakelen we gewoon terug.

Wat 'knap zeg!! heo doe je zoiets, en bij welke school kan je dat leren?

__Possie__ schreef:
Oh ja dan zijn we natuurlijk aan het ''Bumperkleven'' naja we zitten liever dichter op de voorganger dan dat we gaten laten daar hebben we een bloedhekel aan.

Nou doe maar even anders, Ja afremmen op de motor is ietsje beter voor het behoud van je auto. (Ietsje maar hoor alleen een heel groot verschil Haha! )

__Possie__ schreef:
bij langzaamrijdend file zijn er altijd van die brokkeautomobilisten op de wegen dat we denken van kom op zeg sluit eens aan geef eens gas, en dan remmen wij dus ook gewoon weg niet maar schakelen we alleen maar terug. Met al dat gerem etc vervuil je de lucht ook erg mee, ze noemen niet voor niks ''Rij schoon, rij in zn 5'' maja dat gaat niet he als een iedere zotte altijd maar op de rem loopt te trappen, schakel toch gewoon terug dan remt je auto ook goed af.

Ik val echt van de ene verbazing in de andere, sinds wanneer rem je, ik trap nooit op mn rem in de file
juist omdat ik er een dikke ruimte voor heb zitten (2 seconde regel Pling erger me alleen dood aan mensen die kop aan kont moeten rijden, lastig hoor dat ze steeds moeten remmen, wat een milieevervuilers.

En dan nog iets.
Het groot aantal kop en staart botsingen ontstaat niet door de mensen die ruimte tussen hun voorganger houden hoor (Neem aan dat ik niet uit hoef te leggen dat het heel bijzonder is om met veel ruimte een botsing te creeren) maar de schraaltjes die bumperkleven nog steeds voor het hoogst aantal kneusjes botsingen zorgt.

Ik neem aan dat je dit niet zo bedoelde Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:06

Ik ben voornamelijk blij dat ik niet bij Possie in de auto hoef te zitten....

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:52

tsja ik kan het hard rijden nou eenmaal niet laten en dat heeft (soms erg dure) gevolgen.
Overgens rijdt ik alleen te hard als het kanen niet in een woonwijk of als het ergens druk is, maar in het weekeind of s'nachts wil ik mijn gaspedaal wel eens flink raken.

Maar voor fout parkeren, tegen het verkeer in en andere regels waar je je aan moet houden krijg ik nooit post van het CJIB

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:59

Nouks schreef:
Ik ben voornamelijk blij dat ik niet bij Possie in de auto hoef te zitten....

Ik ook Nagelbijten / Gniffelen

Ik vraag me af hoe bumper rijders denken altijd zo goed de auto aan te voelen en te kunnen remmen.
Er zijn talloze proeven geweest waar het profs niet eens lukte, of hebben er zoveel hun roeping gemist?

Ik heb nog geen boete gehad, rij altijd netjes men snelheid en parkeer juist. Misschien zal die wel komen voor 50 op een dertig weg te rijden. Want hier in België spelen ze graag verstoppertje met de 30 plakkaten. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 14:30

Ik heb laatst bijna een aanrijding gehad (veroorzaakt ook nog). Ik had meer dan 200 meter afstand van mijn voorganger doordat ik die al voor geen meter vertrouwde (bumperkleven, inhalen, afzakken naar 110, inhalen met 130, links 100 rijden, rechts 140 rijden, dat soort gezeik). Toen ik voor de zoveelste keer achter hem terecht kwam dus met opzet al heel veel afstand gehouden. Toen zijn voorganger effe iets op de rem ging (neem aan om hem duidelijk te maken dat 'ie niet zo moest kleven), stond meneer pats-boem in één keer stil.

Wat was ik toen blij met mijn ruim 200 meter afstand. Ik moest toen met mijn Suzuki Alto van 120 naar nul, stond nog geen meter achter hem stil op de linker rijstrook, gene achter me kon me maar net via rechts ontwijken.....

Nee, doe mij maar liever wat meer afstand in plaats van wat minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:45

Nouks stuur dat ventje anders even naar de school van Possie, er schijnt nog hoop te zijn.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-08-08 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:51

naadje24 schreef:
mja ik heb er nog 1 liggen die ik moet betalen Bloos
ik rij 120 waar je 100 mocht en ze hadden net een nieuwe flitspaal geplaatst Sigaar

gisteren ook nog geflitst.....stoplicht...ik dacht: ik haal t wel Tong uitsteken
nou net niet ! *flits!* Clown
tja eigen schuld......

Dat lijkt me dus echt zo vervelend.
Dat je bijvoorbeeld én een boete krijgt voor het te hard rijden, blijk je ook het groene stoplicht niet meer te halen, dus ook nog een boete voor door rood rijden er bovenop Nagelbijten / Gniffelen

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 21:46

Ik heb mijn rijbewijs nu precies 4 jaar en 3 bekeuringen gehad: 1 keer te hard gereden en 2 keer fout geparkeerd. Stom stom stom Knipoog Valt me mee dat ik niet meer bekeuringen heb, want ik rij continue te hard Bloos (nog stommer..)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 08:33

Ach ja blijven jullie allen maar lekker continu op de rem trappen ipv terug te schakelen bij ''vaart minderen''. Als je dat dan maar lekker niet bij ons in de buurt terecht komt Haha! Of tja moeten jullie het zelf weten, maar wij hebben er iig een erge bloedhekel aan als mensen continu op de rem lopen te trappen. En helemaal een bloedhekel aan weggebruikers die juistem ''fileveroorzakers zijn'' dmv gaten gaten gaten te laten en of in te willen halen met een gang van 90 pffffffffff...

En het vaart minderen dmv terug te schakelen is al wel eens genoemd in het nieuws etc... Knipoog

En zolang we ons papiertje al hebben (5jr) zolang rijden we ook al schadevrij, tja enkel een keer had vriendlief een domme brokke vrouwelijke automobilist die niet in kon parkeren en dus tegen vriendlief zn werk-auto aan zat, de domme brokke vrouw weigerde het schadeformulier in te vullen dus had vriendlief de politie erbij laten komen, de vrouw beweerde zo van ach kom er zit niks (neuhhhhhhhh er zit niks er was overduidelijk een flinke kras te zien in de voorbumper Koe ). En waar vriendlief, de vrouw enorm voor uitlachte was doordat ze tegen vriendlief zei van ''Je motorkap is van blik'' YEAHH!! RIGHT en toen hield vriendlief het even niet meer en legde het der maar even uit dat de motorkap van plastic materiaal is Haha! wat een dom wijf was dat zeg, zelfs de politie wou dat niet geloven dus vriendlief zei naja loop der maar eens langs en tik eens op de motorkap ''En jawel meneer de agent geloofde vriendlief toen maar wel Koe ).

Ach ja en die domme brokke vrouw had toch echt de schadeformulier in moeten vullen ''ook al zat ze te slijmen bij meneer oom agent Gestoord ).

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 08:42

ik heb in 20 jaar wel een leuk bedrag aan bekeuringen mogen betalen........ Ik zit ook veel op de weg.

Maar de laatste tijd valt het me op dat er veel meer getrut wordt op de weg, links blijven rijden........ inhalen maar dan toch naast de rechter auto blijven hangen, remmen om een haar die bij een andere bestuurder in een andere auto verkeerd zit.

Ik rij altijd wel door, maar heel defensief........ ik houd altijd afstand, en als ik denk " nah hier wordt zo getrut" dan parkeer ik de auto op de rechterbaan en wacht dan totdat ik me veilig uit die kluwe autos kan manouvreren

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:07

KiWiKo schreef:
ik heb in 20 jaar wel een leuk bedrag aan bekeuringen mogen betalen........ Ik zit ook veel op de weg.

Maar de laatste tijd valt het me op dat er veel meer getrut wordt op de weg, links blijven rijden........ inhalen maar dan toch naast de rechter auto blijven hangen, remmen om een haar die bij een andere bestuurder in een andere auto verkeerd zit.

Ik rij altijd wel door, maar heel defensief........ ik houd altijd afstand, en als ik denk " nah hier wordt zo getrut" dan parkeer ik de auto op de rechterbaan en wacht dan totdat ik me veilig uit die kluwe autos kan manouvreren

Dit is natuurlijk ook erg vervelend we hebben wel eens gehad dat we dan ze weg drukken, maar dat heeft ook tal geen zin en gaan we maar ff op zo'n manier naar rechts toe met de uitdrukking van ''Kijk zo moet je naar rechts, moeilijk he''.

draverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:17

Ik heb ( gelukkig) nog niet zulke hoge bedragen gehoord als het bedrag wat ik net heb over gemaakt aan de L***rs. 430 eu

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:30

Ik heb een boete van 50 euro gehad, voor jawel, het vergeten van mijn parkeerschijf. Kinderachtige kosten, maar goed, waar hij hoort daar hoort hij, eigen stomme fout...

En 1x voor 3km/h te snel. Het zal, volgens mij rij ik nooit zo snel maar het zal...

En tegenwoordig ga ik dus wél vol op de rem als er uit het niets een bord 50 opduikt. Degene achter me hoort voldoende afstand te hebben. Bumperklevers krijgen van mij hun portie terug, want ik ga prompt langzamer rijden als je zo dicht op me zit.

Enne, je versnellingsbak is geen rem, daarvoor hebben ze de rem uitgevonden...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:43

Haha! Wat had je gedaan dan Draverr?

Ik zit er ook af en toe bij, af en toe en kleintje, heel af en toe een grote, maar gelukkig nooit zo groot Bloos . Allen voor te hard rijden... Clown

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:16

Versnellingsbak remt prima Ja Scheelt je nog benzine ook Knipoog En het scheelt beduidend in de files. Files worden namelijk toch echt veroorzaakt door een overdosis remgebruik.
Alhoewel de nieuwere auto's het volgens mij niet meer doen. Onze VW eos uit 2007 kan ik terugschakelen wat ik wil, maar remmen doet ie niet

Verder heb ik idd ook een hekel aan dat getrut op de weg. Als je 120 kan, RIJ dan ook gewoon 120, en iig op de linkerrijbaan. Dat getrut met langzamer dan 120km/h links rijden kan ik echt niet hebben. Dat je dan niet harder wilt, ok, dan kan ik het nog begrijpen. Maar heb dan iig respect voor mensen die wél harder rijden zeg... Ons Nederlanders zijn zo gruwelijk zuinig Scheve mond Terwijl je toch kan zíen waar een flitsding staat Verward

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:20

ik heb mijn rijbewijs nu 5,5 jaar en nog nooit een bekeuring gehad. Even afkloppen natuurlijk Knipoog
Terwijl ik toch ook iedere dag wel in de auto zit de laatste jaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:26

__Possie__ schreef:
Ach ja blijven jullie allen maar lekker continu op de rem trappen ipv terug te schakelen bij ''vaart minderen''. Als je dat dan maar lekker niet bij ons in de buurt terecht komt Haha! Of tja moeten jullie het zelf weten, maar wij hebben er iig een erge bloedhekel aan als mensen continu op de rem lopen te trappen. En helemaal een bloedhekel aan weggebruikers die juistem ''fileveroorzakers zijn'' dmv gaten gaten gaten te laten en of in te willen halen met een gang van 90 pffffffffff...

Lekker kort door de bocht met je "jullie". Ik word ook nergens zenuwachtiger van dan constant knipperende remlichten voor me. Maar omdat ik genoeg afstand houd (in de file of daarbuiten), hoef ik überhaupt zelden te remmen. Gewoon gas los of niet meer snelheid maken met m'n koppeling (als het echt langzaam gaat dus), en pas als de achterbumper van de auto voor me wel érg dichtbij komt, gaat m'n voet naar de rem. Maar dat is zelden.

"jullie jullie jullie", "wij wij wij".... Rolleyes

Citaat:
En het vaart minderen dmv terug te schakelen is al wel eens genoemd in het nieuws etc... Knipoog

Oh, ja, en alles wat op het nieuws wordt gezegd is waar Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:28

verootjoo schreef:
Versnellingsbak remt prima Scheelt je nog benzine ook

Ach alleen jammer dat het uiteindelijk je bak en platen kost Tong uitsteken
Het is niet slim om op die manier af te remmen, veel beter is dat om het op de motor te doen.
Eindresultaat een vrolijke auto, portemonaie en brandstofverbruik.

__Possie__ schreef:
we hebben wel eens gehad dat we dan ze weg drukken, maar dat heeft ook tal geen zin en gaan we maar ff op zo'n manier naar rechts toe met de uitdrukking van ''Kijk zo moet je naar rechts, moeilijk he''.

Jij heb geen enkel recht om te bepalen hoe een ander zich op de weg gedraagd, tenzij je officier van justitie bent.
Antwoord zal niet verassend zijn, ga jij je eerst maar eens leren beheersen in het verkeer.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 16:27

Chiqa schreef:
verootjoo schreef:
Versnellingsbak remt prima Scheelt je nog benzine ook

Ach alleen jammer dat het uiteindelijk je bak en platen kost Tong uitsteken
Het is niet slim om op die manier af te remmen, veel beter is dat om het op de motor te doen.
Eindresultaat een vrolijke auto, portemonaie en brandstofverbruik.

Ik heb het zo geleerd op les Nagelbijten / Gniffelen Is het echt zo slecht dan Bloos

Overigens hebben we om de 3 jaar een andere auto, omdat mn vader nogal een autofan is Clown