LauEef schreef:Nou wij komen terug, mooie bon van 10 euro
Voor een bekeuring van een tientje wil ik het wel riskeren om in centum Amsterdam geen parkeerbelasting te betalen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LauEef schreef:Nou wij komen terug, mooie bon van 10 euro
capopjekop schreef:Zo nu officieël 2 jaar lang boetevrij gereden. Ik heb denk ik ongeveer 50.000 km gereden in 2 jaar tijd en ik kan niet zeggen dat ik echt rustig rijd, dus ik vind het best knap. Vraag me alleen af hoelang ik deze status ga volhouden.
Possie heb je dan wel de correctie meegeteld? Autotellers wijken af en daardoor rijd je als je precies 80 rijdt in de meeste auto's dus langzamer dan 80
. 
__Possie__ schreef:Ben blij dat jij de wet niet bepaaldipv alleen maar meteen op de rem te gaan staan gewoon door de auto terug te schakelen dan remt de auto ook af

__Possie__ schreef:We voelen de auto aan en op het moment dat voorganger remt dan remmen we nog niet maar schakelen we gewoon terug.
__Possie__ schreef:Oh ja dan zijn we natuurlijk aan het ''Bumperkleven'' naja we zitten liever dichter op de voorganger dan dat we gaten laten daar hebben we een bloedhekel aan.
afremmen op de motor is ietsje beter voor het behoud van je auto. (Ietsje maar hoor alleen een heel groot verschil
)__Possie__ schreef:bij langzaamrijdend file zijn er altijd van die brokkeautomobilisten op de wegen dat we denken van kom op zeg sluit eens aan geef eens gas, en dan remmen wij dus ook gewoon weg niet maar schakelen we alleen maar terug. Met al dat gerem etc vervuil je de lucht ook erg mee, ze noemen niet voor niks ''Rij schoon, rij in zn 5'' maja dat gaat niet he als een iedere zotte altijd maar op de rem loopt te trappen, schakel toch gewoon terug dan remt je auto ook goed af.
erger me alleen dood aan mensen die kop aan kont moeten rijden, lastig hoor dat ze steeds moeten remmen, wat een milieevervuilers.

Nouks schreef:Ik ben voornamelijk blij dat ik niet bij Possie in de auto hoef te zitten....
naadje24 schreef:mja ik heb er nog 1 liggen die ik moet betalen
ik rij 120 waar je 100 mocht en ze hadden net een nieuwe flitspaal geplaatst
gisteren ook nog geflitst.....stoplicht...ik dacht: ik haal t wel
nou net niet ! *flits!*
tja eigen schuld......

Valt me mee dat ik niet meer bekeuringen heb, want ik rij continue te hard
(nog stommer..)
Of tja moeten jullie het zelf weten, maar wij hebben er iig een erge bloedhekel aan als mensen continu op de rem lopen te trappen. En helemaal een bloedhekel aan weggebruikers die juistem ''fileveroorzakers zijn'' dmv gaten gaten gaten te laten en of in te willen halen met een gang van 90 pffffffffff...
). En waar vriendlief, de vrouw enorm voor uitlachte was doordat ze tegen vriendlief zei van ''Je motorkap is van blik'' YEAHH!! RIGHT en toen hield vriendlief het even niet meer en legde het der maar even uit dat de motorkap van plastic materiaal is
wat een dom wijf was dat zeg, zelfs de politie wou dat niet geloven dus vriendlief zei naja loop der maar eens langs en tik eens op de motorkap ''En jawel meneer de agent geloofde vriendlief toen maar wel
).
). KiWiKo schreef:ik heb in 20 jaar wel een leuk bedrag aan bekeuringen mogen betalen........ Ik zit ook veel op de weg.
Maar de laatste tijd valt het me op dat er veel meer getrut wordt op de weg, links blijven rijden........ inhalen maar dan toch naast de rechter auto blijven hangen, remmen om een haar die bij een andere bestuurder in een andere auto verkeerd zit.
Ik rij altijd wel door, maar heel defensief........ ik houd altijd afstand, en als ik denk " nah hier wordt zo getrut" dan parkeer ik de auto op de rechterbaan en wacht dan totdat ik me veilig uit die kluwe autos kan manouvreren
Wat had je gedaan dan Draverr?
. Allen voor te hard rijden...
Scheelt je nog benzine ook
En het scheelt beduidend in de files. Files worden namelijk toch echt veroorzaakt door een overdosis remgebruik.
Terwijl je toch kan zíen waar een flitsding staat
__Possie__ schreef:Ach ja blijven jullie allen maar lekker continu op de rem trappen ipv terug te schakelen bij ''vaart minderen''. Als je dat dan maar lekker niet bij ons in de buurt terecht komtOf tja moeten jullie het zelf weten, maar wij hebben er iig een erge bloedhekel aan als mensen continu op de rem lopen te trappen. En helemaal een bloedhekel aan weggebruikers die juistem ''fileveroorzakers zijn'' dmv gaten gaten gaten te laten en of in te willen halen met een gang van 90 pffffffffff...

Citaat:En het vaart minderen dmv terug te schakelen is al wel eens genoemd in het nieuws etc...
verootjoo schreef:Versnellingsbak remt prima Scheelt je nog benzine ook
__Possie__ schreef:we hebben wel eens gehad dat we dan ze weg drukken, maar dat heeft ook tal geen zin en gaan we maar ff op zo'n manier naar rechts toe met de uitdrukking van ''Kijk zo moet je naar rechts, moeilijk he''.
Chiqa schreef:verootjoo schreef:Versnellingsbak remt prima Scheelt je nog benzine ook
Ach alleen jammer dat het uiteindelijk je bak en platen kost![]()
Het is niet slim om op die manier af te remmen, veel beter is dat om het op de motor te doen.
Eindresultaat een vrolijke auto, portemonaie en brandstofverbruik.
Is het echt zo slecht dan