Hoe iemand natrekken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe iemand natrekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:51

Ik snap Joycie wel, het zal maar het laatste zijn wat er over je gezegd wordt...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:53

JoyCiej007 schreef:
Ja natuurlijk is dat zo, maanling, maar zo'n 'geintje' in de zin van 'laat vriendinnen wel spioneren want dan is er altijd wel iemand bij als je vermoord of verkracht wordt' Lachen
en dan met van die smileys er achter.

Vind dit soort dingen toch wel een serieuze zaak, vind ook niet dat je daar geintjes over moet gaan maken Knipoog

Ooohhhhh jij vind de geintjes erover vervelend... nu zie ik het idd.

Ik dacht dat je het not-done vond dat het uberhaubt in dit topic aangehaald werd.

Iksnaphet Pling

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 16:55

Somebitch schreef:
Wiens idee was het om aftespreken?

Pffff... We roepen dat dus al heel lang... Ik zou het niet precies weten, ik denk hij. Ik speelde al wel met de gedachte, maar het leek me tja... Ik had wel goede gesprekken, maar dacht nooit dat hij het ook zou willen, niet dat hij dat liet merken, meer mijn eigen "bescheidenheid".

Maar hij heeft er ook nooit op aangedrongen of zijn zin doorgedouwd zeg maar.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:55

Ook dat ja....... Maar ook omdat het vaak genoeg wél echt gebeurd....

Vind 't een 'zuur geintje', kan er ook niet tegen als mensen die alleen naar huis moeten fietsen bijv. tegen vriendinnen zeggen die aandringen om mee te fietsen: 'oh maar ik wordt heus niet verkracht en/of vermoord hoor' Clown
op zo'n toon dat ik denk; 'zeg dat maar niet te hard'.

@ maanling: juist inderdaad goed dat het aangehaald wordt ja. Knipoog Dingen moeten toch bij hun naam benoemd worden, al is het alleen maar om TS bewust te maken van de grote risico's.
maar geintjes er over maken, of er op zo'n manier 'spottend' over praten, vind ik inderdaad niet op z'n plaats.

Edit; typefoutje
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 18-06-08 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:56

Hmm oke.. Tja aan de ene kant denk ik beter dat je het niet kan doen.. Aangezien je hem nu al wilt achterhalen etc.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 16:57

Somebitch schreef:
Hmm oke.. Tja aan de ene kant denk ik beter dat je het niet kan doen.. Aangezien je hem nu al wilt achterhalen etc.

Maar het zou toch pas echt stom zijn als ik dat niet zou doen, en er blindelings van uit ga dat het wel oké zal zijn?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:58

Das dan ook weer waar Ja

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:59

Lovely schreef:
Nou, Lovely is niet blond (althans niet van nature) en Lovely has been around. Je wilt denk ik echt niet weten wat ik allemaal uitvroot toen ik 14 was. We hadden toen geen internet, maar ieder tijdperk heeft zijn media, dus eigenlijk gebeurde er precies hetzelfde. Nu heb ik enorm veel mazzel gehad dat ik altijd wel mijn zaakjes goed regelde, maar ik ben wel degelijk een paar keer in gevaar geweest. Maar nog even afgezien daarvan, er worden nog steeds regelmatig meisjes vermist of vermoord omdat ze met verkeerde mensen omgingen Ja.

Tuurlijk, maar het feit dat ze hier al komt vragen enz betekent toch dat ze er over nadenkt? of het wel goed en verstandig is?

TS ik zou er toch eens met je ouders over praten, vaak zijn ouders begripvoller dan je van ze verwacht als het op zo'n dingen aan komt. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:01

Het is hartstikke goed dat TS nadenkt over deze afspraak, heel erg verstandig Ja.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 17:01

Oeps nu heb ik toch een "is het wel verstandig" topic van 5 pagina's... Dat was eigenlijk helemaal niet mijn bedoeling...

Zilfstar

TS: als je mijn dochter was zou je absoluut niet mogen gaan! Dat je ouders het niet weten: nog erger. Ook al lig je compleet overhoop met ze (weet ik niet hoor) ik zou toch hun mening vragen En als zij NEE zeggen, doen ze dat uit dezelfde zorg als ik dat later bij mijn dochter zou doen als zij 14 is (ze is nu 3 Vork )

Trouwens: Hoe weet jij zo zeker dat hij 20 is? Verstuurde foto's zeggen niets mocht je die hebben ontvangen, kan zijn broer, neef of foto uit modelblad zijn. Hij kan ook ouder zijn.

Je bent 14. OK halfvolwassen dus. Ook halfjongeling. Ik weet dat jij het ongetwijfeld anders voelt (deed ik ook toen ik 14 was) maar je bent toch echt nog een meisje, een jonge puber. Deze bijna man van 20 is toch echt wel effe een stuk ouder. En ik vindt het ongezodn als een man van 20 op deze wijze contact zoekt met een meisje van 14.

Als het een pedofiel/ kinderlokker/ loverboy is weet hij precies hoe hij jou moet bespelen, juist omdat je 14 bent en dus naief in dit soort dingen. Het feit dat je ongetwijfeld kriebels in je buik hebt, nieuwsgierig bent en je zelfs een topic erover opent zegt al genoeg) Lees de waarschuwingen hier: DOE HET NIET! Denk niet: het overkomt mij niet. Er zijn mij ook zaken overkomen waarvan men altijd zegt: dat overkomt mij niet. Sla alle adviezen niet in de wind, laat je ratio het van je hart winnen en houd de boot af. het feit dat je twijfelt zegt mij dat je innerlijke stem je al waarschuwt. Om met Oprah te spreken: Luister naar je innerlijke stem. Als het niet goed voelt, doe het niet. En laat je in elk geval NOOIT meenemen naar de tweede (een andere) plek...

Ik wil je niet bang maken. Misschien is dit niet een pedofiel/ loverboy, maar wil je die kans nemen? Er wordt niet voor niks zo veel gewaarschuwd, vooral tegen jonge meiden zoals jij, om niet te daten met iemand die je via internet hebt ontmoet en waar je niks van weet!

Edit: ik had *** gezet maar woorden als pedofiel mogen dus wel zie ik...
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 18-06-08 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Maar toch zegt je gevoel dat je het toch niet zeker weet dan TS.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:02

nogmaals niet om je bang te maken, maar TS vraag me dan toch af hoe je denkt dat 'pedofielen/kinderlokkers' in iedergeval 'de ongure/onbetrouwbare types' dán te werk gaan.

Vaak gaan er weken, maanden overheen, gesprekken beginnen onschuldig maar gaan steeds een klein (in sommige ogen onschuldig) stapje verder.

Edit: denk dat zo'n onguur type ook weinig tot geen succes zal hebben indien hij zijn slachtoffer direct op de man af confronteerd met zijn bedoelingen. Juist dit gaat heel geleidelijk te werk.

Laatst nog op NOVA geweest; een leraar middelbaar onderwijs die regelmatig msn-de met diverse van zijn leerlinges (van rond de 12/13 jaar).

In het begin betrof het contact enkel 'zakelijkheden', dingen met betrekking tot school dus.
Stapje voor stapje werd het steeds persoonlijker, en sloten beiden op een gegeven moment ook af met 'xxx' of 'kusje', 'hvj', 'wjnmk' en dat soort zaken...

Dit maakte toch bij beide partijen bepaalde gevoelens los, en zonder dat het eigenlijk gepland was, zonder dat ze het eigenlijk ook allebei erg graag wilden, is het dus uiteindelijk tot seksueel contact gekomen.

Hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, maar via msn gaat alles zó makkelijk. Iemand kan zich zo anders voordoen dan hij is, kan nog zo leuk/lief/grappig en betrouwbaar overkomen,
maar ik onthoud altijd;
uiteindelijk heb je bij god geen idee met wie, met wat voor een persoon je dan eigenlijk hebt gesproken.

Edit: nu zijn er al kinderlokkers/pedofielen en weet ik veel wat voor ongure types aan de orde gekomen in dit topic, maar wat te zeggen van de alom bekende 'loverboys'?
Juist pubers en tieners die 'een moeilijke periode' doormaken zijn het perfecte slachtoffer.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 18-06-08 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:02

Miss_Malfoy schreef:
Oeps nu heb ik toch een "is het wel verstandig" topic van 5 pagina's... Dat was eigenlijk helemaal niet mijn bedoeling...

Maar misschien wel nodig om jou te behoeden ???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:05

Joycie, dat is inderdaad een goed voorbeeld. Tijdje terug heb ik zelf zoiets gehad met iemand waar ik voor werkte, eerst allemaal aardig en vriendelijk, goedbedoeld en wel. Tot dat de aap uit de mouw kwam en de ware aard ook tegelijk Haha!. Toen werd het afpoeieren en dat kan ik intussen wel, maar toch heb ik me wel degelijk bedreigd gevoeld toen bleek dat hij voor mijn deur had staan wachten. Maar die lui kennen de grenzen niet en gaan dus makkelijk te ver en dan zit jij met de gebakken peren.

Mijn punt is hiermee dat ze iets willen en ervoor gaan, desnoods door roeien en ruiten Lachen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:09

Inderdaad Lovely.
Ik ben nu 20, en sinds vorig jaar 'helaas' een stuk wijzer en minder naief.

Heb nu al een tijdje contact met een jongen ergens in de dertig. dan kan hij nog zo vaak roepen 'ja maar ik ben juist heel verlegen, ik heb geen ervaring met vrouwen, ik ben echt wel te vertrouwen' (en dat roept hij dus ook inderdaad vaak ja) dan nog zegt mij dat helemaal niets.

Moet er de eerst komende máanden ook echt niet aan denken om echt wat af te spreken.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 17:12

Somebitch schreef:
Maar toch zegt je gevoel dat je het toch niet zeker weet dan TS.

Mijn gevoel is goed, alleen ik ben van nature een controlefreak, en ik lees, zoals ik al zei, ook de krant, dus ik weet dat het mis kan gaan, en hoe!
Vandaar dit topic, heb er hele goede tips uit gekregen.

@ Zilfstar: Ik heb al meer van dit soort topics gezien hoor. Clown En het stond van te voren al vast dat ik het zou doen, ik vraag in de openingspost niet: "Moet ik het wel niet doen?"
Ik wou enkel wat tips.

JoyCiej007: Dat soort types heb ik inmiddels ook wel meegemaakt, daar is een hele handige blokkeer en verwijder knop voor. Knipoog

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:13

Ik zou het niet doen nee echt niet toen ik 14 was praatte ik ook met 2mannen op msn ook rond die leeftijd echt héél fijne gesprekken nu (ben 17, 18wordende dit jaar) heb ik hun al lang geblokkeerd, toen wou ik ook graag wel eens met hun afspreken Ja
nu is gewoon het soort "praat" dat ze verkopen niet meer intressant en komen ze ook niet meer zo geweldig over als toen ik 14 was,
het is dus idd het grote leeftijdsverschil, jij kijkt op naar hem, en hij profiteerd ervan Ja

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:17

[quote="Miss_Malfoy"]
@ Zilfstar: Ik heb al meer van dit soort topics gezien hoor. Clown En het stond van te voren al vast dat ik het zou doen, ik vraag in de openingspost niet: "Moet ik het wel niet doen?"
Ik wou enkel wat tips. [quote]

Nee OK, je vraagt niet: moet ik het wel of niet doen? Maar je vraagt wel : hoe eerst iemand na te trekken. Tsja, als ik dan het hele topic lees dan kriebelt er toch bij mij het moederlijke instict naar boven en geef ik je het advies om je besluit nog eens te bekijken en bij te stellen.

Aan jou de keus hoor, maar kom dan later niet bij mij uithuilen...

Sorry kan slecht tegen dit soort halstarrig gedoe. Maar hoort wel bij een puber natuurlijk. Ben niet de enige die dit tegen je roept trouwens (doe het niet!)

Je vroeg tips. Nou mijn tip is dus: denk er nog eens over na en doe het vooralsnog NIET Vork

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:19

haha Haha! je hebt echt wel gelijk hoor Knipoog

en ik vind dat je het trouwens wél aan je ouders moet vertellen Ja op mijn 14kwam ik ook niet zo goed overeen met mijn ouders, maar zoiets nee dat zou ik toch nooit achtergehouden hebben
straks ga jij afspreken met die man, gebeurt er iets met jou, is er wel een vriendin bij die er eigenlijk niet tegenop kan en dan ben je vermist en niemand die weet waar je heen was nee sorry dat kun je niet maken tegenover je ouders!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:21

Ik vertelde zulke dingen ook niet tegen mijn ouders toendertijd hoor Leentje_ Nagelbijten / Gniffelen

Niet verstandig natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:21

Als TS de ontmoeting door wil laten gaan, dan graag wel de voorzorgsmaatregelen treffen die Poes al voorstelde Lachen. En je benen niet scheren, zorgen dat je ongesteld bent, coltrui aan, lange broek, allemaal om te zorgen dat je in de kleren blijft Haha!.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:22

Huilen van het lachen Je niet scheren.. Nagelbijten / Gniffelen Waar? Clown

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 17:23

@ Leentje_ Mijn besluit staat vast, ik wil het echt.
Of het aan het leeftijdsverschil ligt? Geen idee... Ik kan gewoon een goed gesprek met hem hebben, met eimand van mijn leeftijd heb ik dat dus echt niet.

@ Zilfstar:
Tips over hoe ik wat ik over hem weet kan bevestigen.

En ik vind het jammer dat het er nu meteen aan ligt dat ik een puber ben.

@ Lovely: Zo onaantrekkelijk mogelijk zijn, dat kan niet moeilijk zijn voor mij.

@ Somebitch: Overal niet, puur natuur, sexy toch? Schijnheilig

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:23

Somebitch schreef:
Huilen van het lachen Je niet scheren.. Nagelbijten / Gniffelen Waar? Clown

er staat bij je benen niet scheren Nagelbijten / Gniffelen

vreemd dat jij het niet tegen je ouders vertelde..
het is niet omdat je in je puberteit zit dat je je gezond verstand niet hoeft te gebruiken..