Moeder is totaal de weg kwijt... of...?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:37

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

__Marloes__

Re: Moeder is totaal de weg kwijt... of...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:30

Wat een verhaal!

Het is inderdaad van belang dat je hulp gaat zoeken. Zoals je moeder zich gedraagt is niet 'normaal', ook niet haar eerdere gedrag. Daar kan heel goed een oorzaak voor zijn. Tevens denk ik dat er ook een oorzaak is voor het ontwijkende gedrag van je vader.

Misschien kan je iemand vinden die je goed kan vertrouwen, zodat je je verhaal kwijt kan en je geholpen wordt. Ik zou inderdaad, net als sommige anderen zeggen, een tijdje ergens logeren. Niet zozeer in uit huis te gaan, maar om even rust te hebben, en een oorzaak en/of oplossing te zoeken.

Sterkte!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:47

TS, doe nog even extra je best voor de toetsweek...
Ga daarna eens kijken of je iemand kan aanspreken.
Waarom klapt je vader dicht? wil hij gewoon niets met dit alles te maken hebben? vind hij zelf niet dat er iets niet klopt?
Ik vind het echt jammer als vader om je dochter niet bij te staan.
Hij zou je echt kunnen helpen om je mama hulp aan te bieden!

Succes met de toetsen!!!!

Miyavi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 21:00

Up_to_Date schreef:
Heb je de laatste dagen nog conflicten gehad?
Is het misschien een idee om op zo'n moment weg te lopen en zeggen: ik praat weer met je wanneer je normaal kunt praten ipv schreeuwen.

In plaats van tegen me te schreeuwen, negeert ze me nu dood. Ze kijkt me ook niet meer aan en blijft op een paar meter afstand. Raar.
En ik ben zondagavond ook een paar uur weggegaan. Ik wilde even tijd om na te denken, maar dat word ik meteen bestookt met smsjes van haar. Dan kom ik weer thuis en doet ze normaal, en de volgende ochtend is ze weer 'gek'.

Saffier schreef:
Begonnen die dingen die je moeder tegen je zei echt op een bepaalde leeftijd?

Zolang ik me kan herinneren speelt het al. Al was het in het begin niet zo heftig als de afgelopen paar jaren.

Eponastable schreef:
Waarom klapt je vader dicht? wil hij gewoon niets met dit alles te maken hebben? vind hij zelf niet dat er iets niet klopt?

3 hele goede vragen, waar ik echt geen antwoord op weet. Ik denk zelf dat hij gewoonweg niet weet hoe hij moet handelen in zulke situatie's.

Verder iedereen bedankt voor de berichtjes en pb's. Lachen

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 10:22

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 10:44

Wat een toestand. Zoals idd al velen hebben gezegd, wij zijn geen psychiaters en kunnen geen diagnose stellen, hoewel er ook behoorlijk ervaringsdeskundigen rondlopen die een hoop kunnen herkennen misschien.

Ik kan me helemaal voorstellen dat je je nu op je examens wil focussen (en als ze je nu negeert heb je in elk geval een soort schijnveiligheid en "rust") maar ga daarna idd hulp zoeken.

Heel apart is het dat ze met je oudere broer en jongere zusje wel een normale band heeft op kunnen bouwen maar met jou niet. Kan om heel veel redenen zijn, maar dat maakt het voor jou niet minder erg, jij moet er mee omgaan en hebt ook recht op moederliefde en een leuke jeugd. Zoek hulp in eerste instantie voor jezelf, als je je thuissituatie benoemd zal er ook absoluut hulp gaan komen voor je moeder. Anti depressiva krijg je idd niet zomaar en dat de dosis is verlaagd kan betekenen dat je moeder zich bij HA en anderen die de medicatie voorschrijven beter voordoet dan ze zich voelt. Heel goed dus datje de brieven bewaard hebt, dat is glashard bewijs dat het dus zeer zeker niet goed gaat met je moeder.

Ik vind je idd ook heel sterk (iets te misschien, je overlevingsknopje houd dit echt niet altijd vol) maar als je je hulp troepen hebt gemobiliseerd, mag je je ook best een veilig en geborgen gaan voelen.

Zet hem op met je examens, zoek hulp en rust meis.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:13

Ik was benieuwd hoe het inmiddels met je gaat..
Zijn je toetsen al afgelopen?
Hoe is de situatie thuis? Praat je moeder weer tegen je?

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:23

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:21

Jammer dat TS niet meer reageerd...

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:38

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:39

Tja, we kunnen wel met zijn allen 'jammer' gaan roepen, maar misschien heeft ze gewoon even niet de mogelijkheid om te reageren.
TS, hopelijk gaat alles goed met je!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:12

ik heb het gedeeltelijk doorgelezen, schrik er toch erg van hoe je moeder met je omgaat. vind ook dat je er erg nuchter mee omgaat. misschien omdat je in je hele leven niets anders meegemaakt hebt. ik raad je echt aan hier iets mee te gaan doen. sterkte!

Miyavi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 13:22

Bedankt voor alle pb's en berichtjes weer, en sorry dat ik even niets van me heb laten horen.
In ieder geval heb ik mijn toetsweek -gelukkig- succesvol afgerond en ik ben dus op het nippertje over naar het 5e jaar Haha!

Zoals ik had beloofd zou ik na mijn toetsweek naar de huisarts gaan en daar ben ik net van terug. Ik heb maar gewoon het verhaal verteld zoals het hier ook staat en ik had een aantal brieven meegenomen, die hij heeft ingenomen. Hij stond heel erg versteld van deze situatie, wist absoluut niet dat dit speelde en bood ook gelijk aan om hulp voor míj in te schakelen... Hij wilde alleen niks kwijt over waarom mijn moeder antidepressiva slikt. Hij zei wel dat ze toevallig over 1,5 week weer op controle moest. We hebben afgesproken dat hij haar er dan mee gaat confronteren (met de brieven denk ik?) en vanuit daar zien we wel verder wat er verder ondernomen gaat worden. Nog even spannend dus Lachen

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 13:25

Fijn dat je toetsen voorbij zijn!
Gefeliciteerd dat je over bent!

Goed dat je naar de HA bent geweest.
Hopelijk kan hij wat voor je betekenen!!

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 13:51

Lees al een tijdje mee maar wil je toch even zeggen dat ik het super van je vind dat je naar de HA bent gegaan (en je toetsweek goed hebt agfesloten!! Knap hoor!). Heel dapper van je, hopelijk brengt het de goede dingen voort en kan de situatie veranderd worden. Dat verdien je Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 13:52

Beste TS,
ik kan je niet helpen maar ik wil je wel een heel groot compliment maken! Ik vind het echt ontzettend knap dat je ondanks de situatie thuis het ook nog goed doet op school! De manier waarop je hulp aan het zoeken bent in erg volwassen, ik vind het echt heel goed van je dat je die stap durft te zetten.
Je moet echt trots zijn op jezelf!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:00

Goed gedaan meid! Ik ben heel benieuwd hoe het met jou en je moeder verder gaat.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:01

goed gedaan.
ben benieuwd wat de H.A er mee doet.
heb je de hulp aangenomen,of een vervolgafspraak gemaakt?

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:01

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:16

allereerst: een hele dikke duim! wat hou jij je goed zeg in zo'n situatie.

ik vind het heel knap van je dat je naar de HA bent geweest. ik hoop voor je dat er dalijk toch een positieve verandering in je leven komt..

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:37

Goede stap om naar de huisarts te gaan. Ik heb het hele verhaal net pas gelezen, en ik wilde je dit nog wel even ter overweging geven: een psychose kan heel erg gericht zijn op één ding, één persoon of één situatie. Het zou kunnen zijn dat je moeder wel degelijk psychotisch is en dat jij toevallig in haar systeem zit (zo wordt dat dan genoemd; dan ben jij het onderwerp van wanen en hallucinaties). En psychose hoeft niet altijd heel zwaar of heel duidelijk te zijn maar kan ook in veel lichtere vorm bestaan.

Hoe dan ook, het is erg moeilijk om zo vanachter de computer ook maar iets zinnigs te zeggen eigenlijk, daarvoor zou iemand echt je moeder moeten zien. De stap naar je huisarts was een goede in ieder geval.

Ik wil je heel veel sterkte wensen, het lijkt me een erg zware en moeilijke situatie waar je in zit. Buiten de zorg om jezelf heb je neem ik aan toch ook zorg voor je moeder (en je vader, en je broers en zussen).

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:46

Jemig wat een situatie! Scheve mond Ach gut
Goed dat je er met je huisarts over gesproken hebt.. Sterkte er nog mee.. Lachen

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:57

Dapper van je om naar de huisarts te gaan! Lachen
Zonder in detail te treden, ik herken heel veel uit je verhaal uit mijn thuissituatie en daar bleek het toch echt om borderline te gaan.

Je hebt al heel wat meegemaakt maar volgens mij ben jij een persoon die hier alleen maar sterker door wordt en steviger in het leven gaat staan!

De stap om naar de huisarts te gaan is een heel goed idee geweest denk ik. Hij kan nu fungeren als een neutraal persoon. Samen kunnen jullie naar een oplossing zoeken want alleen kom je er echt niet uit.

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 15:00

Supergoed van je dat je naar de huisarts bent gegaan!
Hopelijk is dit de eerste stap naar een betere situatie voor jou (en je moeder) Lachen

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 15:37

vind het heel sterk van je!