Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Brainless schreef:Niet ieder kind kun je zomaar oppakken en tussen "streng" spreken en rustig blijven en uitleggen waarom bepaald gedrag niet is toegestaan (met evt. gevolgen) zit ook een verschil.
Nienke89 schreef:Hallo,
Ik moet even mijn verhaal kwijt...
Ik doe op dinsdag tussen de middag altijd overblijven met groep 1a!
Groep 1a staat bekend omdat in die groep allemaal hele moeilijk kinderen zitten. Er zijn er zo al 2 die volgend jaar naar speciaal onderwijs gaan. En de rest is allemaal gewoon niet opgevoed. Er zijn er maar 3 die echt lief zijn voor de rest zijn het allemaal klieren!
Gisteren ook weer, ik ging lekker buiten met ze overblijven, konden ze daarna gelijk lekker op het plein spelen. 1 jongetje heeft elke dag wel een driftbui en meestal weet ik wel hoe ik hem weer rustig moet krijgen maar gister was echt niet normaal. (hij moet mij ook altijd hebben, altijd zit hij wel te klieren bij mij) Ineens was er een drama want hij had de beker van zijn zus met melk ipv yoghurtdrink. Hij wilde steeds naar zijn zus toe om die beker om te wisselen, maar dat kon niet omdat hij dan in zijn eentje naar het andere plein moest. Dus moest hij van mij eerst zijn brood eten en dan konden we daarna als de rest ging spelen even zijn beker omwisselen. Hij bleef maar weglopen richting dat andere plein. Bij de 3e keer was ik het zat dus pak hem bij zijn arm. En toen ging hij toch door het lintSchoppen, slaan, spugen, knijpen en schreeuwen......alles kreeg ik over mij heen. Op mijn vorige stage heb ik wel grepen geleerd om kinderen met een driftbui in bedwang te houden. Maar dit jongetje ontplofte zo ineens dat ik hem alleen maar van mij af moest houden omdat hij zo agressief was. Hij heeft me keihard in m'n gezicht geraakt, en hij wilde ook steeds kopstoten geven....Toen kwam iemand mij "redden" maar hij liet mijn armen niet meer los en KNIJPEN
dacht even dat hij het vel van mij af zou trekken. Mijn armen hebben nu allemaal blauwe plekken, hij was zoo wild dat het schuim rond zijn mond stond. Uiteindelijk hebben we hem los gereken van mij en is het drama met zijn beker opgelost.
Ik heb het gemeld, want het hele jaar doet hij al gemeen tegen mij en dit was echt de druppel, ze hebben zijn moeder gebeld en nu mag hij niet meer overblijven ze gaan hem weigeren.
Ergens heb ik ook wel weer heel erg medelijde met dit jongetje maar zoals hij gisteren te keer ging was zó eng!! Ik stond te trillen op mijn benen.
In de ogen van zijn moeder doet hij niks fout en komt hij overal mee weg!
Dat is toch niet normaal, wat vinden jullie hier nou van?
Nienke89 schreef:Gisteren ook weer, ik ging lekker buiten met ze overblijven, konden ze daarna gelijk lekker op het plein spelen. 1 jongetje heeft elke dag wel een driftbui en meestal weet ik wel hoe ik hem weer rustig moet krijgen maar gister was echt niet normaal. (hij moet mij ook altijd hebben, altijd zit hij wel te klieren bij mij) Ineens was er een drama want hij had de beker van zijn zus met melk ipv yoghurtdrink. Hij wilde steeds naar zijn zus toe om die beker om te wisselen, maar dat kon niet omdat hij dan in zijn eentje naar het andere plein moest. Dus moest hij van mij eerst zijn brood eten en dan konden we daarna als de rest ging spelen even zijn beker omwisselen. Hij bleef maar weglopen richting dat andere plein. Bij de 3e keer was ik het zat dus pak hem bij zijn arm. En toen ging hij toch door het lint
woofie schreef:Nienke89 schreef:Hallo,
Ik moet even mijn verhaal kwijt...
Ik doe op dinsdag tussen de middag altijd overblijven met groep 1a!
Groep 1a staat bekend omdat in die groep allemaal hele moeilijk kinderen zitten. Er zijn er zo al 2 die volgend jaar naar speciaal onderwijs gaan. En de rest is allemaal gewoon niet opgevoed. Er zijn er maar 3 die echt lief zijn voor de rest zijn het allemaal klieren!
Gisteren ook weer, ik ging lekker buiten met ze overblijven, konden ze daarna gelijk lekker op het plein spelen. 1 jongetje heeft elke dag wel een driftbui en meestal weet ik wel hoe ik hem weer rustig moet krijgen maar gister was echt niet normaal. (hij moet mij ook altijd hebben, altijd zit hij wel te klieren bij mij) Ineens was er een drama want hij had de beker van zijn zus met melk ipv yoghurtdrink. Hij wilde steeds naar zijn zus toe om die beker om te wisselen, maar dat kon niet omdat hij dan in zijn eentje naar het andere plein moest. Dus moest hij van mij eerst zijn brood eten en dan konden we daarna als de rest ging spelen even zijn beker omwisselen. Hij bleef maar weglopen richting dat andere plein. Bij de 3e keer was ik het zat dus pak hem bij zijn arm. En toen ging hij toch door het lintSchoppen, slaan, spugen, knijpen en schreeuwen......alles kreeg ik over mij heen. Op mijn vorige stage heb ik wel grepen geleerd om kinderen met een driftbui in bedwang te houden. Maar dit jongetje ontplofte zo ineens dat ik hem alleen maar van mij af moest houden omdat hij zo agressief was. Hij heeft me keihard in m'n gezicht geraakt, en hij wilde ook steeds kopstoten geven....Toen kwam iemand mij "redden" maar hij liet mijn armen niet meer los en KNIJPEN
dacht even dat hij het vel van mij af zou trekken. Mijn armen hebben nu allemaal blauwe plekken, hij was zoo wild dat het schuim rond zijn mond stond. Uiteindelijk hebben we hem los gereken van mij en is het drama met zijn beker opgelost.
Ik heb het gemeld, want het hele jaar doet hij al gemeen tegen mij en dit was echt de druppel, ze hebben zijn moeder gebeld en nu mag hij niet meer overblijven ze gaan hem weigeren.
Ergens heb ik ook wel weer heel erg medelijde met dit jongetje maar zoals hij gisteren te keer ging was zó eng!! Ik stond te trillen op mijn benen.
In de ogen van zijn moeder doet hij niks fout en komt hij overal mee weg!
Dat is toch niet normaal, wat vinden jullie hier nou van?
Tja....Voor dat jochie was op dat moment het omruilen van de beker erg belangrijk...Een beetje bergrip voor het kind was dan ook wel op z'n plaats geweest.
Als je meteen met hem die beker was gaan ruilen was er niets aan de hand geweest.
Sommige kinderen schieten nou eenmaal zwaar in de stress om zoiets simpels als een verkeerde beker. Als je met kinderen werkt vind ik het belangrijk dat je je probeert in te leven, dus niet vanuit jouw volwassen standpunt kijken maar vanuit de belevingswereld van een kind.
Caira schreef:Hier een juf die met kromme tenen dit topic heeft gelezen.
Punt 1: als ik zou merken dat een stagiare op internet zo over mijn kinderen zou spreken dan zou ze binnen 10 sec. op straat staan! Zeker iemand die pedagogiek studeert moet beter weten! Dat je je gal wilt spuwen snap ik, maar de manier waarop is vreselijk.
punt 2: Zit jij wel op de goede opleiding? Dat jongetje zit je het hele jaar al te pesten? Kom op zeg, zit je zelf nog op die basisschool?
punt 3: er wordt van jouw verwacht dat je om kunt gaan met deze situaties, kun je dat niet dan zet je een stap opzij. Een kind zelf corrigeren doe je met je stem en nimmer nooit op de manier die jij gedaan hebt. Je maakt mij niet wijs dat je geen andere optie had dan een fysieke.
punt 4: Elk kind verdient elke dag weer een nieuwe kans, natuurlijk zul je het met de ene beter kunnen vinden dan met de andere, maar dit mag nooit en te nimmer duidelijk worden voor het kind. De reactie van de jongen is buiten proportie, maar dit kan een reden hebben, en nee dan bedoel ik niet die eeuwige 'ze worden thuis niet opgevoed' discussie. Opvoeden kun je ook in de klas, en je zult wel moeten.
Er zijn kinderen die , al dan niet met stoornis, het moeilijk vinden om zich te focussen op andere dingen dan hetgeen ze op dat moment mee bezig zijn. We hebben het hier over kleuters, deze leven in hun eigen egoistische wereldje, logisch en zo hoort het ook want ze zijn continue bezig met ontdekken van de wereld en zichzelf. Op het moment dat hij merkte dat die beker de verkeerde was was dat in zijn ogen het enige waar hij nog aan kon denken. Jij zult dit ws niet onderkend hebben, waarop hij besloot zelf actie te ondernemen. Met alle gevolgen van dien.
punt 5: ik word toch wel zo kotsmisselijk van al die betweters aan de kant. Zonder ook maar iets te weten van de thuissituatie kunnen ze al vertellen dat dit een gebrek aan opvoeding is. Ik hoop dat ze hun eigen kinderen met meer wijsheid en respect opvoeden dan wat ze hier zelf laten zien.
Caira schreef:Hier een juf die met kromme tenen dit topic heeft gelezen.
Punt 1: als ik zou merken dat een stagiare op internet zo over mijn kinderen zou spreken dan zou ze binnen 10 sec. op straat staan! Zeker iemand die pedagogiek studeert moet beter weten! Dat je je gal wilt spuwen snap ik, maar de manier waarop is vreselijk.
Caira schreef:punt 2: Zit jij wel op de goede opleiding? Dat jongetje zit je het hele jaar al te pesten? Kom op zeg, zit je zelf nog op die basisschool?
Caira schreef:punt 3: er wordt van jouw verwacht dat je om kunt gaan met deze situaties, kun je dat niet dan zet je een stap opzij. Een kind zelf corrigeren doe je met je stem en nimmer nooit op de manier die jij gedaan hebt. Je maakt mij niet wijs dat je geen andere optie had dan een fysieke.
Caira schreef:punt 4: Elk kind verdient elke dag weer een nieuwe kans, natuurlijk zul je het met de ene beter kunnen vinden dan met de andere, maar dit mag nooit en te nimmer duidelijk worden voor het kind. De reactie van de jongen is buiten proportie, maar dit kan een reden hebben, en nee dan bedoel ik niet die eeuwige 'ze worden thuis niet opgevoed' discussie. Opvoeden kun je ook in de klas, en je zult wel moeten.
Caira schreef:Er zijn kinderen die , al dan niet met stoornis, het moeilijk vinden om zich te focussen op andere dingen dan hetgeen ze op dat moment mee bezig zijn. We hebben het hier over kleuters, deze leven in hun eigen egoistische wereldje, logisch en zo hoort het ook want ze zijn continue bezig met ontdekken van de wereld en zichzelf. Op het moment dat hij merkte dat die beker de verkeerde was was dat in zijn ogen het enige waar hij nog aan kon denken. Jij zult dit ws niet onderkend hebben, waarop hij besloot zelf actie te ondernemen. Met alle gevolgen van dien.
Caira schreef:punt 5: ik word toch wel zo kotsmisselijk van al die betweters aan de kant. Zonder ook maar iets te weten van de thuissituatie kunnen ze al vertellen dat dit een gebrek aan opvoeding is. Ik hoop dat ze hun eigen kinderen met mee wijsheid en respect opvoeden dan wat ze hier zelf laten zien.
Vjestagirl schreef:En hier iemand die het niet met Caira eens is.Caira schreef:Hier een juf die met kromme tenen dit topic heeft gelezen.
Wat is er zo vreselijk aan? Ze noemt geen namen, geen plaatsen, geen beschrijvingen van kinderen of gebouwen. Het enige wat we weten is dat klas 1a lastig is.
Mpepers schreef:Caira over je laatste punt: (waar ik het overigens ook helelemaal mee eens ben) Waarschijnlijk heeft de helft van deze betweters zelf helemaal geen kinderen, of veroorzaakt juist "probleem" kinderen als hier beschreven....