Dat ik zo stom was om er in te geloven dat die groep mensen wel eerlijk is....
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
crossmonster schreef:Idd is nederland veel te soft..
Helaas is de politie zelf ook bang voor bepaalde bevolkingsgroepen, en word er op die manier te weinig aan gedaan...
Litterbox schreef:Ahum, het soort gekleurde mens?Wasdaaa?
Beetje idiote benaming vindt je niet?
runningkawa schreef:vragen mag alles
Dat iemand dan geen medewerking geeft is wat anders
Iemand aanhouden mag alleen op een heterdaad.
Dus niet als je zomaar een vermoeden hebt, dus zomaar bij je houden mag niet
SONY schreef:Na valt mee. Als ik aankom op Rotterdam Centraal en ik wacht voor het station op vriendlief word ik ook meestal meteen aangesproken door gekleurde medemens(en) oftwel de Turkse en Marrokaanse medemens.
-Maisje, mooi maisje ben ghjij gier ghalleen.
- Ik wacht op mijn vriend
- gjij gheb gvriend is ghij goed for ghjou.
- gaat je niks aan, wil je weggaan
-Ghjij moet geen grote mond hebben maisje jai begrijp niet ghjij zou goed kunne werke, veel geld verdiene
- opgedonderd nu
-achhh stom maisje ghjij kom wel achter, als vriend gjou niet meer ghoeft kom gjij bij onz.
Heel, heel, heeeeel irritand. En dit is niet één keer dat zoiets gebeurt nee deze gesprekken zijn standaard als ik op mijn vriend sta te wachten. En nee heb dit nog nooit met Nederlanders meegemaakt. Wil niet zeggen dat die heilig zijn, integendeel maar dit gebeurt alleen met de gekleurde medemens.
En ja er word inderdaad heel veel gejat! ik stond vqan de week bij de Aldi ook 3 gekleurde medemensen die achter mij staan van leeftijd 12-13.. met blikjes red bull, zakken chips en snoep, chocola (krijgen die kinderen geen eten thuis?) hele tijd vrouw achter hun belachelijk maken. Door winkel roepen Samira!! Samira, Meester is hier, stond naast onze kassa. 2 jongens met hun tassen vol snoep e.d. rekenen af en de derde loopt met zijn tas langs kassa zonder af te rekenen. En hun meester zag dat en vroeg of hij niet netjes moest afrekenen en die meester kreeg me toch een grote bek! En met een hoop gescheld (ook in buitenlands) flikkerd dat joch zo die tas op de grond in winkel en loopt weg!
En nee zeker niet elke allochtoon is crinineel o.i.d. Toen ik bij mijn oma logeerde zat daar vlakbij een asielzoekerscentrum, verveelde me en ging bij hek staan daar allemaal kinderen waren ana het spelen in speeltuin. Afghanen waren het, meisje komt naar me toe en vraagt waarom ik daar sta ik mee spelen en werden al snel vrienden, Fatima heette ze, altijdf als ik bij mijn oma was zoch ik haar op!
Hun gingen vasten, wist ik toen niet ik kom daar, krijg thee moeder komt met een gigantische schaal met broodjes en koeken aan, dus ik neem koekje, maar vriendin at niks en had geen thee, waarom? omdat ze aan het vasten waren. Echt zo gastvrij en lief! Hun vasten en ze zetten voor mij alleen gewoon een huge schaal met allemaal koffiebroodjes en koeken neer, glas cola, thee... voelde me meteen schuldig dat ik een koekje aan het eten was en dat zij best wel honger had!
Die ouders werkten ook warenb 3 jaar in NL en spraken allemaal Nederlands! Uiteindelijk kregen ze verblijfsvergunning en wonen nu in Tilburg. Helaas waren ze heel snelverdwenen mobiele nummers hadden we niet en ook geen email ik aan asielzoekers centrum om adres gevraagd mochten ze niet geven alleen konden ze me vertellen dat ze in Tilburg zaten. Helaas heb ik haar nooit weer gezien maar heb nog zeer goede herinneringen aan haar en haar familie wat een lieve en gastvrije mensen waren dat! Altijd kon je mee-eten, moeder wou alles van onze Nederlandse gewoontes weten en typische Nederlandse recepten wou mooie Nederlandse boeken weten etc.
runningkawa schreef:Als er van de 100 buitenlander 85 crimineel zijn..waarom zou de rest dan niet zijn?
runningkawa schreef:Waarom kan ik dat niet menen?
uit eigen ervaring heb je gewoon wel eens dat je dat zo vindt...
En niemand kan me het tegendeel bewijzen...