Winkeldiefstal, wordt niets aan gedaan- Nederland gek geword

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Winkeldiefstal, wordt niets aan gedaan- Nederland gek geword

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:20

Of dat er is ineens een lichtje bij mij is gaan schijnen..heb mezelf eerst maar voor de gek gehouden...maar ben gaan beseffen dat ik het zo wel is Lachen En nu na jaren het eens uitspreek.
Dat ik zo stom was om er in te geloven dat die groep mensen wel eerlijk is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:24

Maar welke groep dan RK? Toch niet alle he? Dat meen je toch echt niet?

Laten we het zo zeggen. De groep geregistreerde criminelen is voor minstens 85% gekleurd en van niet Nederlandse afkomst. Dat klopt, spreek ook uit ervaring. Maar de groep gekleurden en van niet Nederlandse afkomst zijn allemaal crimineel, dat klopt niet.

Een groep binnen een groep, dus een subgroep, dan heb je gelijk.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-06-08 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:26

Waarom kan ik dat niet menen?
uit eigen ervaring heb je gewoon wel eens dat je dat zo vindt...
En niemand kan me het tegendeel bewijzen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:37

OP je edit...hoe weet jij of die niet allemaal crimineel zijn?
Dat weet je pas als ze opgepakt zijn, maar sommige criminelen worden nooit opgepakt.... zijn ze dan geen crimineel?
Zijn ze pas crimineel als er bewijs is zoals een strafblad?

Als er van de 100 buitenlander 85 crimineel zijn..waarom zou de rest dan niet zijn?

Als ik 85 keer een bal laat vallen en die valt elke keer naar beneden, valt hij dan die andere 15 keer ineens naar boven? Dat hoef je toch niet te testen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:40

Kan je geen antwoord geven RK, ik ben geen wetenschapper en vergaar ook geen info via
Google.....Is niet mijn vriend Knipoog
Dus ik pas, ik weet alleen dat ik een bloedhekel heb een generalizeren en discriminatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:42

Ik vergaar bepaalde dingen wel via google
Is dat raar dan?
Andere dingen door de mensen om me heen.
Heb jaren gewerkt met buitenlanders..zag ze toen anders dan nu. Heb ineens dingen ingezien die ik toen niet zag.

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 19:36

Ik vraag me echt af wat sommige mensen met de posts die ze hier plaatsen proberen te bereiken.

Mijn verwachting was dat er een lading van kritiek over de post van runningkawa heen zou komen, maar iedereen schijnt zelfs in dat bericht nog een kern van waarheid te kunnen vinden. I rest my case.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 22:17

Dat verbaasd mij ook
Ik verwachte een hoop weerstand eerlijk gezegt, zoals meestal op bokt

eigenlijk schrik ik ook van de rust hierover.....heel erg zelfs...meer dan de meeste zullen verwachten...

Ik heb ook een hekel aan generaliseren en discriminatie chiqa
doe ik toch niet nu, of wel? Knipoog

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 22:31

Wat ik me afvraag he.. RK Wat versta je nu onder 'crimineel'? Iemand die bvb illegaal in NL woont maar verder dus inderdaad geen misdaden pleegt of iemand die dus misdaden pleegt?

Want ik ken er namelijk wel meerdere buitenlanders die dus geen letterlijke misdaden pleegt zoals stelen,inbreken e.d e.d maar die er wel illegaal zijn..

Ik woon er niet meer dus voel me niet aangesproken maar ik zou dus ook onder dat eerst vallen. Ik heb toch echt niets gestolen of ergens ingebroken, nog nooit in aanmerking gekomen met poliete zelfs.. maar ik woonde er wel illegaal. Al was dat ook niet geheel mijn 'verantwoording' omdat ik toen minderjarig was en mijn moeder voor mij verantwoordelijk was.

En wees AUB gewoon eerlijk, zoals ik zei, IK woon er niet meer dus ...maar ik was gewoon benieuwd naar : )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 22:35

aan illegaal hier wonen heb ik nog niet gedacht eigenlijk...maar ja dat is ook de boel belazeren en oplichten nu je het zegt Lachen

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 22:45

Nee ok, daar heb je iets gelijk in. Maar er zijn dus echt uitzonderingen (zoals IK imo) want ik was dus minderjarig. En zoals ik zei heb ik toch echt geen strafbald in NL (of nergens eigenlijk) en vind mezelf dus ook geen 'crimineel'. Bloos En ken ook wel meerdere 'kinderen van'. Ik woon er dan niet meer, maar denk je dat dat de ouders toch wel criminelen zijn en dat de kids dat dan later ook worden? Das toch wel heeeeel erg kort door de bocht?

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 22:47

crossmonster schreef:
Idd is nederland veel te soft..

Helaas is de politie zelf ook bang voor bepaalde bevolkingsgroepen, en word er op die manier te weinig aan gedaan...

Waarom denk je dat al die mensen uit andere landen hier heen komen? als ze hier iets doen zitten ze misschien een jaar hier terwijl ze in hun eigen land daar voor 10 jaar zouden moeten zitten Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 22:49

tja, wat is kort door de bocht....
Ik vind het vaak erg kort door de bocht dat iedereen maar steeds wil bewijzen dat ze allemaal eerlijk zijn....

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 23:07

ik heb niks tegen mensen van andere bevolkingsgroepen máár ik vind je bent hier in Nederland en dan hoor je je wel te gedragen.
zoveel keer aangehouden voor diefstallen etc?
eruit die handel.. ze lachen zich suf, in al die landen beland je al achter de tralies voor een rolletje drop... hier loop je met 2 uur op straat áls ze er al iets aan doen...

écht ik heb er zwaar respect voor, hier in de buurt woont een iranees(?) gezin al jaren en die kwamen hier heen gevlucht, zij was anesthesist, en hij chirurg.
ze zijn hier begonnen als schoonmaker met zijn 2en op een brommertje naar het werk, en hadden 3 kinderen.
ze zaten als het beter weer was met een krant die ze kregen van de buren buiten te oefenen met buurtbewoners met lezen, nou daar heb ik respect voor!
kan je het je voorstellen kom je van chirurg naar schoonmaker.
en vorig jaar ergens hebben ze na 7 jaar éindelijk een verblijfsvergunning gekregen, die mensen mogen ze meteen van mij een vergunning geven, niet moeilijk doen.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 23:18

Litterbox schreef:
Ahum, het soort gekleurde mens? Clown Wasdaaa?

Beetje idiote benaming vindt je niet? Knipoog

Na valt mee. Als ik aankom op Rotterdam Centraal en ik wacht voor het station op vriendlief word ik ook meestal meteen aangesproken door gekleurde medemens(en) oftwel de Turkse en Marrokaanse medemens.

-Maisje, mooi maisje ben ghjij gier ghalleen.
- Ik wacht op mijn vriend
- gjij gheb gvriend is ghij goed for ghjou.
- gaat je niks aan, wil je weggaan
-Ghjij moet geen grote mond hebben maisje jai begrijp niet ghjij zou goed kunne werke, veel geld verdiene
- opgedonderd nu
-achhh stom maisje ghjij kom wel achter, als vriend gjou niet meer ghoeft kom gjij bij onz.

Heel, heel, heeeeel irritand. En dit is niet één keer dat zoiets gebeurt nee deze gesprekken zijn standaard als ik op mijn vriend sta te wachten. En nee heb dit nog nooit met Nederlanders meegemaakt. Wil niet zeggen dat die heilig zijn, integendeel maar dit gebeurt alleen met de gekleurde medemens.

En ja er word inderdaad heel veel gejat! ik stond vqan de week bij de Aldi ook 3 gekleurde medemensen die achter mij staan van leeftijd 12-13.. met blikjes red bull, zakken chips en snoep, chocola (krijgen die kinderen geen eten thuis?) hele tijd vrouw achter hun belachelijk maken. Door winkel roepen Samira!! Samira, Meester is hier, stond naast onze kassa. 2 jongens met hun tassen vol snoep e.d. rekenen af en de derde loopt met zijn tas langs kassa zonder af te rekenen. En hun meester zag dat en vroeg of hij niet netjes moest afrekenen en die meester kreeg me toch een grote bek! En met een hoop gescheld (ook in buitenlands) flikkerd dat joch zo die tas op de grond in winkel en loopt weg!

En nee zeker niet elke allochtoon is crinineel o.i.d. Toen ik bij mijn oma logeerde zat daar vlakbij een asielzoekerscentrum, verveelde me en ging bij hek staan daar allemaal kinderen waren ana het spelen in speeltuin. Afghanen waren het, meisje komt naar me toe en vraagt waarom ik daar sta ik mee spelen en werden al snel vrienden, Fatima heette ze, altijdf als ik bij mijn oma was zoch ik haar op!

Hun gingen vasten, wist ik toen niet ik kom daar, krijg thee moeder komt met een gigantische schaal met broodjes en koeken aan, dus ik neem koekje, maar vriendin at niks en had geen thee, waarom? omdat ze aan het vasten waren. Echt zo gastvrij en lief! Hun vasten en ze zetten voor mij alleen gewoon een huge schaal met allemaal koffiebroodjes en koeken neer, glas cola, thee... voelde me meteen schuldig dat ik een koekje aan het eten was en dat zij best wel honger had!

Die ouders werkten ook warenb 3 jaar in NL en spraken allemaal Nederlands! Uiteindelijk kregen ze verblijfsvergunning en wonen nu in Tilburg. Helaas waren ze heel snelverdwenen mobiele nummers hadden we niet en ook geen email ik aan asielzoekers centrum om adres gevraagd mochten ze niet geven alleen konden ze me vertellen dat ze in Tilburg zaten. Helaas heb ik haar nooit weer gezien maar heb nog zeer goede herinneringen aan haar en haar familie wat een lieve en gastvrije mensen waren dat! Altijd kon je mee-eten, moeder wou alles van onze Nederlandse gewoontes weten en typische Nederlandse recepten wou mooie Nederlandse boeken weten etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 23:35

runningkawa schreef:
vragen mag alles Lachen
Dat iemand dan geen medewerking geeft is wat anders Lachen

Iemand aanhouden mag alleen op een heterdaad.
Dus niet als je zomaar een vermoeden hebt, dus zomaar bij je houden mag niet

heb ik toch liever dat een kassameisje in mn tas kijkt dan dat je een uur op de politie moet wachten die het te druk heeft met flitsen en scootercontroles Huilen van het lachen
(maar ik ben dan ook geen dief natuurlijk, ik bedoel tja je moet de privacy van een dief natuurlijk wel respecteren he:) )

misschien ook eens grappig om te lezen:
[JH] Heb jij al eens iets gestolen en waarom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 23:37

SONY schreef:
Na valt mee. Als ik aankom op Rotterdam Centraal en ik wacht voor het station op vriendlief word ik ook meestal meteen aangesproken door gekleurde medemens(en) oftwel de Turkse en Marrokaanse medemens.

-Maisje, mooi maisje ben ghjij gier ghalleen.
- Ik wacht op mijn vriend
- gjij gheb gvriend is ghij goed for ghjou.
- gaat je niks aan, wil je weggaan
-Ghjij moet geen grote mond hebben maisje jai begrijp niet ghjij zou goed kunne werke, veel geld verdiene
- opgedonderd nu
-achhh stom maisje ghjij kom wel achter, als vriend gjou niet meer ghoeft kom gjij bij onz.

Heel, heel, heeeeel irritand. En dit is niet één keer dat zoiets gebeurt nee deze gesprekken zijn standaard als ik op mijn vriend sta te wachten. En nee heb dit nog nooit met Nederlanders meegemaakt. Wil niet zeggen dat die heilig zijn, integendeel maar dit gebeurt alleen met de gekleurde medemens.

En ja er word inderdaad heel veel gejat! ik stond vqan de week bij de Aldi ook 3 gekleurde medemensen die achter mij staan van leeftijd 12-13.. met blikjes red bull, zakken chips en snoep, chocola (krijgen die kinderen geen eten thuis?) hele tijd vrouw achter hun belachelijk maken. Door winkel roepen Samira!! Samira, Meester is hier, stond naast onze kassa. 2 jongens met hun tassen vol snoep e.d. rekenen af en de derde loopt met zijn tas langs kassa zonder af te rekenen. En hun meester zag dat en vroeg of hij niet netjes moest afrekenen en die meester kreeg me toch een grote bek! En met een hoop gescheld (ook in buitenlands) flikkerd dat joch zo die tas op de grond in winkel en loopt weg!

En nee zeker niet elke allochtoon is crinineel o.i.d. Toen ik bij mijn oma logeerde zat daar vlakbij een asielzoekerscentrum, verveelde me en ging bij hek staan daar allemaal kinderen waren ana het spelen in speeltuin. Afghanen waren het, meisje komt naar me toe en vraagt waarom ik daar sta ik mee spelen en werden al snel vrienden, Fatima heette ze, altijdf als ik bij mijn oma was zoch ik haar op!

Hun gingen vasten, wist ik toen niet ik kom daar, krijg thee moeder komt met een gigantische schaal met broodjes en koeken aan, dus ik neem koekje, maar vriendin at niks en had geen thee, waarom? omdat ze aan het vasten waren. Echt zo gastvrij en lief! Hun vasten en ze zetten voor mij alleen gewoon een huge schaal met allemaal koffiebroodjes en koeken neer, glas cola, thee... voelde me meteen schuldig dat ik een koekje aan het eten was en dat zij best wel honger had!

Die ouders werkten ook warenb 3 jaar in NL en spraken allemaal Nederlands! Uiteindelijk kregen ze verblijfsvergunning en wonen nu in Tilburg. Helaas waren ze heel snelverdwenen mobiele nummers hadden we niet en ook geen email ik aan asielzoekers centrum om adres gevraagd mochten ze niet geven alleen konden ze me vertellen dat ze in Tilburg zaten. Helaas heb ik haar nooit weer gezien maar heb nog zeer goede herinneringen aan haar en haar familie wat een lieve en gastvrije mensen waren dat! Altijd kon je mee-eten, moeder wou alles van onze Nederlandse gewoontes weten en typische Nederlandse recepten wou mooie Nederlandse boeken weten etc.

ff offtopic: als je nou eens op hyves zoekt? Tilburg+naam?
(wel errrug offtopic, sorry Huilen van het lachen )

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 23:55

Thanx heb net gedaan en ben maar liefst twee Fatima's tegen gekomen wel dan niet uit Tilburg maar wel met goede leeftijd en achternaam!

Heb ze net berichtje gestuurd. Als één van haar dat is op foto's zou ik haar niet meer herkennen, te lang geleden Lachen Hoop zo dat ze erbij zit! Haha! Thanx voor de tip! Stom dat ik daar zelf niet op kom Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 07:32

Ik heb dat ook liever
Doe mijn tas wel open, heb niks te verbergen
Maar je hoeft dat niet te doen.
Heb je alleen niets aan, want de politie mag het wel, dus uiteindelijk gebeurd het toch.
Maar ikd enk dat veel asociale hopen dat dan de rompslomp van politie belllen niet gedaan wordt en ze met de getoelen spullen naar buiten kunnen

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 07:47

runningkawa schreef:
Als er van de 100 buitenlander 85 crimineel zijn..waarom zou de rest dan niet zijn?

Dat werd niet gezegd. Knipoog Er werd beweerd dat van de geregistreerde criminelen 85% gekleurd is. Da's niet hetzelfde.

Misschien zijn autochtonen veel crimineler maar worden die minder gepakt? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 07:49

Voor mij wel Lachen
Want de niet geregistreerde zijn vast ook niet zuiver. Hebben alleen geluk dat ze niet opgepakt zijn dus nog niet bewezen dat ze oplichten

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 07:55

Haha, dus zeg je dat alle buitenlanders crimineel zijn. Hmm, pikante uitspraak, zeg maar.

Ik zal niet ontkennen dat er in de gevangenissen meer buitenlanders of mensen van buitenlandse afkomst zitten (kan t ook niet bevestigen, ik kom niet zo vaak in dat soort inrichtigen) maar om maar te stellen dat ze allemaal crimineel zijn... Beetje onzin lijkt mij.

Maar goed, jij bent onze volgende minister president; wat ga je eraan doen denk je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 07:57

Ik geloof het tegendeel pas als dat bewezen wordt Lachen

Ik ben geen minister, dus daar hoef ik me niet druk om te maken.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:37

runningkawa schreef:
Waarom kan ik dat niet menen?
uit eigen ervaring heb je gewoon wel eens dat je dat zo vindt...
En niemand kan me het tegendeel bewijzen...

Wat ook mijn ervaring is, dat die 85 % familie heeft, die er niks aan deed. Of ze nu zelf niet criminel zijn, ze staan nog steeds achter de criminele familie. Imo zijn ze dan geen haar beter.
Kijk eens naar de doodgereden tasjesdief..... Die had ook nog meer op z'n kerfstok zoals overvallen en toch is de familie woest dat de justitie in hun ogen te weinig deed. Sorry, maar dat stelen, daar zit en risico aan en dat is niet alleen opgepakt kunnen worden. Eigen schuld Ja Hoe kun je nog zo achter die criminelen staan?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:38

omdat ze in hen geloven?
Tja...beetje dom (zou maxima zeggen Tong uitsteken )
Daar in geloven is voor naievelingen