21-12-2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Re: 21-12-2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 22:01

21-12-2012

een dag na een verjaardag daar denk ik aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 22:03

inderdaad.. de aanloop is er al. en rond die tijd komt door de plaats van de aarde in het zonnestelsel een andere energie vrij waardoor die veranderingen groter worden (denk ik) Lachen

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 22:05

Dan kunnen wij het toch nog eens worden, RK Lachen Een soort van geleidelijke verandering, dat ervaar ik ook. Wat er daarna gebeurt, daar zullen wij het niet over eens worden. Maar ik begreep, dat jij gelooft in de datum 21-12-2012 en alles wat dat met zich meebrengt. Lees het volgende artikel maar eens:
http://www.uitdetijd.nl/index.php/Overi ... -2012.html

Maaaaar, dat is dus niet zo Haha! Misschien topictitel aanpassen? Of ben jij niet de TS?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 22:05

Is gecheckt, jij bent niet de TS Lachen Laat maar dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 22:13

nee ben geen ts, bemoei me zo gewoon veel Tong uitsteken

Ik geloof dus niet dat alles daarna in 12 dagen gaat plaatsvinden.
Maar in jaren Lachen

Dag 1 van het artikel
Er zijn nu al steeds meer mensen die aura's zien Lachen

dag 2
Over gedachte kracht
ken je het boek/ film de secret?
Ik geloof dus in de kracht van gedachte, niet zo snel als daar beschreven wordt, dat dan weer niet.
Maar wellicht is dat boek ook niet zomaar een bestseller nu.

ook de rest van dat stukje van die 2 dagen geloof ik wel
Maar eigenlijk vind ik dat we daar nu al mee bezig zijn.
Niet allemaal, maar wel vele

De volgende dagen vind ik dus ook eerst zien dag geloven, maar lijkt me wel wat Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 22:17

ik had bij The Secret eerst iets van... Nors opkijken
omdat het zo als 'nieuw' werd gepresenteerd, terwijl dat principe al zo oud is en vele mensen/geloven dit principe al kennen/weten.. maar toen bedacht ik mij inderdaad dat het niet voor niets is dat het opeens juist nu zo populair werd Lachen

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 22:20

Ik vind het heel erg interessant, heb me een hele tijd geleden al proberen te verdiepen in die verandering. Maar ik heb nog niet echt dat ik per sé geloof dat het er komt. (Al is het inderdaad wel opvallend dat er steeds meer mensen zijn die met spiritualiteit te maken hebben!)

Als die verandering er komt dan sta ik er zeker voor open. Mocht het niet komen, tja.. Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 22:25

Ik vind nergens dat ze oorspronkelijk verteld hebben dat mensen zich meer spiritueel gingen gedragen, volgens mij is dat een praatje tussen de jaren heen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 22:26

Hele bijzondere dag! Dan wordt mijn oudste 8! Knipoog

Maar goed, tja, 2012... Ik vind het wel interessant, maar ik hang er niet alles aan op hoor...

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 22:27

Denk idd dat het steeds meer algemeen geaccepteerd wordt, dat mensen spiritueler zijn geworden. Vroeger paste het denk ik ook niet bij de levens van veel mensen, dat is nu wel anders.

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:02

Hoe zullen we hier over een aantal jaar op terug kijken? Als zijnde voorbestemd, een zelfbevestigde voorspelling, een toevallige waarheid of de grootste onzin? Feit is, zonder bewijzen ben ik niet in staat om te bepalen of de voorspellingen kloppen. Knipoog

Uit archeologische vondsten kunnen we opmaken dat de Maya's bijzonder ontwikkeld waren. De tempels, kalenders en geschriften zijn daar een bewijs van. Toch, deze mate van ontwikkeling staat in mijn ogen los van de voorspellingen en geeft mij geen reden om ze voor waar aan te nemen. Knipoog Hetzelfde geldt voor de genoemde voortekenen en voorgevoelens.

De beweringen zijn mij bekend en dat is voor mij voldoende. Lachen Tot die tijd blijf ik mijn ding doen, terwijl ik anderen niet in hun vrije wil probeer te belemmeren. Natuurlijk heb ik bepaalde (ongegronde) vermoedens, maar die laat ik aan het eind van de dag weer vallen en zijn het vermelden dus niet waard. Iedereen moet voor zichzelf bepalen waar hij of zij in gelooft. Lachen

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 09:23

IK geloof het alleen het einde is van een Kalender niet van de Wereld.
Ik geloof dat de planeet waar ze over zullen hebben en die echt bestaat ons voorbij zal gaan als teken van een nieuwe tijdperk oftewel een nieuwe kalender.

Er wordt namelijk ook beweert de polen vrij dramatisch zal veranderen[zuid en noordpool natuurlijk]

Naja ik ben benieuwd deze fictie waar is.

En naar een eerdere post.

Waarom zou god ons alle vernietigen als die op aarde aankomt? Zijn eigen creatie's naar de puin helpen.

Als god het beter zou weten dan zou die ons meer helpen naar een schonere milleu ontwikkelen dan ons te vernietigen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 09:52

Die dag zijn mijn ouders 35 jaar getrouwd, dus zeker een speciale dag!!!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 09:58

kensha schreef:
Ik geloof dat de planeet waar ze over zullen hebben en die echt bestaat ons voorbij zal gaan als teken van een nieuwe tijdperk oftewel een nieuwe kalender.

Er wordt namelijk ook beweert de polen vrij dramatisch zal veranderen[zuid en noordpool natuurlijk]

Waarom zou god ons alle vernietigen als die op aarde aankomt? Zijn eigen creatie's naar de puin helpen.

Als god het beter zou weten dan zou die ons meer helpen naar een schonere milleu ontwikkelen dan ons te vernietigen.

Ach ja.. god laat ook mensen kanker krijgen en vermoord worden. Maar goed; het gaat niet over god. Lachen

Maar even over die verandering van de polen.. dat betekent dus overal klimaatverandering?

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 10:16

kensha schreef:

Het gáát niet over het einde van de wereld! Ik snap niet dat er zoveel mensen zijn die dat roepen, en die zich dus duidelijk niet hierin verdiept hebben! God heeft hier ook verder niets mee te maken, en hem onrechtmatig schuld in de schoenen schuiven terwijl je niet eens weet waar dit allemaal over gaat vind ik ook niet eerlijk. Lachen

Ik geloof niet in 21-12-2012, maar wel in de veranderingen die (gaan) plaatsvinden. De afgelopen paar jaar heeft iedereen het toch wel gemerkt denk ik, alle spiritualiteit die 'ineens' opkomt.. Mensen die aura's kunnen zien, contact kunnen legen met mensen uit andere 'werelden', mensen met voorspellende dromen etc. Ik denk dat dat zich gewoon verder uit gaat breiden, tot iedereen op de aarde eigenlijk dat soort spirituele 'gaven' heeft. Dat de mensen die dat niet hebben langzaam uitsterven, een soort 'survival of the fittest', zeg maar.

Ik geloof alleen echt niet dat dat in 7 dagen gebeurt, eerder 7 jaar, of 700 jaar.. Misschien zelfs nog wel meer..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 10:24

Ik vraag me af waar die spiritualiteit vandaan komt, naar mijn weten hebben ze dat echt niet verteld. één persoon zegt het en iedereen.... Hoger geestelijk niveau, vind je in zoveel dingen terug. Dat hoeft dus zeker niet spiritualiteit te zijn, ook al willen sommige dat denken. Mensen hebben gewoon de dag van vandaag meer kans om spiritueler te zijn, veel meer mediums en vrijheid. Net zoals de kans om meer godsdienst uit te oefenen.

Plus dat de conjuctie heel waarschijnlijk op die dag niet gaat gebeuren volgens wetenschappers, misschien hebben ze ook foutjes gemaakt...

En voor een hoger geestelijk niveau waren de maya's toch iets teveel gericht op rijkdom en tempels bouwen voor hunzelf... naar mijn mening Lachen

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 10:33

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 10:35

Ja en het internet staat vol met waarheden....

Ach als ik buitenaardse krachten ga ontwikkelen hoop ik de volgende wonderwoman te zijn Tong uitsteken

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 10:44

Nee hoor, niet het hele internet staat vol met waarheden, maar als jij zegt dat één iemand dat zegt en dat de rest er dan gelijk achteraanhobbelt, mag ik volgens mij ook wel even bewijzen dat dat niet één persoon is die dat zegt, maar toevallig de eerste 3 sites die ik vind als ik die datum intyp óók. Doe ermee wat je wilt, zou ik zeggen Knipoog

Verder zijn spirituele krachten heel wat anders dan buitenaardse krachten, en al helemaal wat anders dan het wonderwoman-idee, maar goed Nagelbijten / Gniffelen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 10:48

Myukii schreef:
Nee hoor, niet het hele internet staat vol met waarheden, maar als jij zegt dat één iemand dat zegt en dat de rest er dan gelijk achteraanhobbelt, mag ik volgens mij ook wel even bewijzen dat dat niet één persoon is die dat zegt, maar toevallig de eerste 3 sites die ik vind als ik die datum intyp óók. Doe ermee wat je wilt, zou ik zeggen Knipoog

Verder zijn spirituele krachten heel wat anders dan buitenaardse krachten, en al helemaal wat anders dan het wonderwoman-idee, maar goed Nagelbijten / Gniffelen

Waarom kunnen die websites niet achter het idee aangehobbeld hebben, ze hebben dat niet één voor één zelf uitgevonden hoor

En wat als de conjunctie niet plaats vind, gaat heel het idee dan verloren ?
Laatst bijgewerkt door lesilla op 19-05-08 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 10:50

Wat maakt het uit als ze achter elkaar aanhobbelen? Jij hobbelt toch ook achter de wetenschap aan? Misschien is dat ook wel allemaal onzin maar denken we dat het goed is omdat ons brein niet verder kan denken als dat.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:00

katiavl schreef:
Myukii schreef:

Waarom kunnen die websites niet achter het idee aangehobbeld hebben, ze hebben dat niet één voor één zelf uitgevonden hoor

En wat als de conjunctie niet plaats vind, gaat heel het idee dan verloren ?

Ik zelf geloof ook niet dat dit idee van verandering van tijden op één moment plaats zal vinden nee. Ik denk dat de voorbereidingen op die veranderingen allang zijn begonnen (zoals al gezegd is in dit topic), en dat het nog wel een tijd zal voortduren ook.

En tja, net wat RRF zegt: jij hobbelt ook achter een bepaald idee aan, net als de mensen die achter de verhoogde spiritualiteit aanhobbelen. Wordt iemand, of een van die ideeën er minder door dan? Volgens mij staat iedereen vrij in te denken wat ze willen, en toevallig denk ík dat één van de grootste veranderingen de spirituele krachten van mensen zullen zijn Lachen

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:01

Wat maakt het uit? Dat ze hiermee veel mensen achter hun kar spannen. De mens heeft iets nodig om in te geloven, in dit geval een ommekeer over een 4-tal jaren en een spiritualiteitsgedachte in opmars.

Zoals ik eerder al zei, alles volgt een slingerbeweging. Zo ook de aanhangers nu van het spiritualisme.

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 12:02

Hier en daar kom ik een aantal misvattingen tegen, die ik graag recht zou willen zetten. Ook ik ben niet feilloos, dus verbeter me gerust als ik het fout heb. Knipoog

katiavl schreef:
Wie weet waren ze het gewoon beu om verder te rekenen. Lachen

Als we de archeologen mogen geloven, dan is het eind van de kalender niet willekeurig gekozen. De Maya's trokken de conclusie dat de tijd en zekere gebeurtenissen cyclisch zijn, ofwel zich in een bepaald patroon herhalen. Op die manier hebben ze voorspellingen gedaan over onze toekomst, waaronder deze.
Nogmaals, voor de duidelijkheid: Deze voorspelling houdt niet in dat de wereld vergaat. Het kan niet vaak genoeg gezegd worden.

Djeenie schreef:
En zal de wereld beter worden, omdat mensen zich meer in het spirituele gaan verdiepen?

Het ligt eraan wat je onder spiritualiteit verstaat. Knipoog Als het je bewuster maakt van jezelf, anderen en de wereld om je heen en daar naar leeft, dan is het niet ondenkbaar dat de wereld er beter op wordt.
Daarentegen, ik betwijfel sterk of je een beter mens wordt door alleen spirituele vaardigheden te ontwikkelen, zoals bijvoorbeeld het lezen van aura's en de toekomst of het gebruik van gedachtekracht voor eigengewin. Het bestaan hiervan laat ik ook even in het midden.

runningkawa schreef:
Dat alle planeten in 2012 op 1 lijn komen is gewoon een feit...een feit wat ze toen al wisten.

De bewering dat alle planeten (van ons sterrenstelsel) op één lijn komen te staan heb ik al meerdere malen op zien duiken. Wat jij noemt is een veel voorkomend fenomeen en gaat (volgens de natuurkunde) niet gebeuren in de buurt van die datum. Dit heb ik zelf nog eens nagetrokken met een planetarium.
Het heeft overigens wel een kern van waarheid. Daanspeak.nl zegt hierover: "Volgens hun berekeningen, die astronomisch nog steeds accuraat zijn, komt ons zonnestelsel dan op één lijn te staan met Hunab K'u, het centrum van de Melkweg, de plaats die de Maya's de kosmische baarmoeder noemen."

katiavl schreef:
"Ik vraag me af waar die spiritualiteit vandaan komt, naar mijn weten hebben ze dat echt niet verteld. één persoon zegt het en iedereen..." ... "En voor een hoger geestelijk niveau waren de maya's toch iets teveel gericht op rijkdom en tempels bouwen voor hunzelf... naar mijn mening Lachen"

Maakt het uit waar het allemaal vandaan komt? Wordt het voor jou meer waar, als een mondelinge overlevering ons vertelt dat spiritualiteit op aarde is gesticht door een roze olifant in een groene vliegende schotel met paarse stippen? Knipoog
Alhoewel we de functie van tempels niet weten, waren ze naar mijn idee niet alleen voor hunzelf bestemd. Misschien voor verafgoding, een spiritueel doel, een astronomisch/astrologisch doel, een boodschap aan latere generaties... et cetera.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 12:23

nooi onder woorden gebracht snader Ja