hoeveel betalen aan oppasmeisje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: hoeveel betalen aan oppasmeisje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 18:11

Ik ben 20 en krijg 4 euro per uur meestal.

manonetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 18:13

Ik ben 17 en krijg tussen de 3,50 en 5 euro per uur. Overdag krijg ik iets meer dan 's avonds.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:17

Pfff, ik nogal wat bedragen langskomen daar wil ik (als volwassene) nog best wel eens een avondje voor oppassen.

Mijn oppascarriere liep van mijn 13e tot mijn 23e ongeveer.
Het eerste adres waar ik op ging passen waren mijn buren op avonden dat het zeker was dat mijn ouders ook thuis waren. Later nam ik oppasadressen van mijn zus over die er wat teveel kreeg Haha!
Mijn laatste oppasadres was tijdens mijn studie verpleegkunde (dus medische kennis en ehbo) op een 6 weken oude drieling, daar heb ik opgepast tot ze bijna 4 waren en ik verhuisde.

Er wordt hier nog wel eens gezegd dat je toch zeker boven het minimumloon moet zitten omdat het het anders niet 'waard' is.
Daar ben ik het niet mee eens, ten eerste doe je niets zodra de 'kids' op bed liggen, ten tweede is oppassen zwart, bij een normaal bijbaantje en het minimumloon gaat er altijd nog loonbelasting af (bij een witte baan...).

Toen ik 13 was kreeg ik (denk ik) rond de 15 gulden voor een avond (7 tot 11.30)
Later rond de 25 gulden voor een avondje.
Bij mijn 'rijke' oppasadresje heb ik weleens 50 gulden gekregen, maar dat vond ik dan wel erg veel (voor een avond plus slapen), ze namen regelmatig nog gasten mee naar huis waar ze dan verder gingen borrelen, dan werd er netjes een taxi voor me besteld en betaald (toen had ik nog geen idee van de bedragen Bloos , dat zal waarschijnlijk net zo veel gekost hebben als mijn avondje oppassen)

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 09:18

LadyElmira schreef:
Het minimumloon voor 16 jaar is 3,20. Persoonlijk zou ik het oppassen interessant gaan vinden bij een bedrag van vijf/zes euro per uur. Maar dat komt ook omdat ik nu ergens werk waar ik zowiezo al meer betaald krijg dan het minimum. Onderbetalen is dus not done vind ik.. zag een bedrag van twee euro voorbij komen..dat is dus nog lager dan het minimum voor een 15 jarige.

5 á 6 euro per uur om te internetten en tv te kijken vind ik persoonlijk wel heel ruim betaald. Zeker als mensen in een supermarkt of op het land vaak maar 3,20 verdienen, ik denk dat je er met oppassen zeker niet boven hoeft te gaan zitten. Het is echt het meest relaxte 'bijbaantje' dat een zestienjarige zich kan wensen, want laten we eerlijk zijn: hoevel procent van de oppastijd is een babysitter nou echt aan het werk?

Ik zou ook niet onder het minimumloon gaan zitten, omdat er toch wat verantwoordelijkheid bij komt kijken, maar je hoeft er in mijn ogen zeker geen paar euro per uur boven te gaan zitten.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 09:28

wow volgens mij wordt ik wel een beetje onderbetaald. toen ik 15 was kreeg ik 2 euro per uur en toen ik wou verhogen naar 2,5 kreeg ik een heel gezeik dat ik langer moest oppassen doorde week. dus toen heb ik het maar voor 2 euro gelaten en ben daarna gestopt.heb tot mijn 17de dus 2 euro gekregen. Nu pas ik op ben nu 21 en krijg 3 euro per uur. dus ook nog wel wijnig. maar ik vind het gewoon leuk heb supper lieve kinderen nu dus vind het een leuk extratje. heel soms pas ik ook op een stel honden en verdien daar ook zo ies mee.

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:37

Ik word nu 14 en babysit op m'n buurjongetje van bijna 3 ;)
Een heel lief kindje, meestal eerste halfuurtje of hoogstens uurtje wat spelen met hem (meestal kijkt hij anar Bob de Bouwer en zing k maar mee :p), daarna verhaaltje voorlezen, slaapzak aan en dan slapen ;)
K krijg zo'n 3 a 3,5 euro / uur
Vind k genoeg voor m'n 14 jaar..
Omdat ik ook weinig moet doen ;)
Maar k vind, als k tot 's nachts moet blijven, dat ze iets meermoeten geven..
Normaa moesten ze me vorige keer vor 6 uurtje: 18 euro
gaven ze me er maar 15..
Nu ja, nog genoeg, maar k vond het wel wat laat worden ;)

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:43

Tjee wat een bedragen komen er hier voor bij.
Ik ben 18 en ik krijg 3,50 per uur. En laten we eerlijk wezen: dat is afgrijselijk veel voor iemand die de helft van de avond op de bank kan hangen/kan bellen/tv kan kijken.

@ TS, minimumloon lijkt me mooi om mee te beginnen, waarschijnlijk vind ze het ook leuk om te doen en als 16-jarige is het best leuk om zo iets te verdienen lijkt me.
Je kunt het daarna altijd nog in overleg beetje bij beetje gaan verhogen.
5 euro per uur vind ik om eerlijk te zijn echt belachelijk. Moet je van 8 tot twaalf oppassen, heb je 20 eu verdiend! Daar moeten vakkenvullers een dag voor werken!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:17

Heeeeeel oud topic.
Hier een slotje.