Jildau schreef:Mag ik vragen waaraan jullie ouders zijn overleden?

Ik inderdaad ook elke dag. Eerst niet maar tegenwoordig wel. Vriendinnen die ouwehoeren met hun vader bijvoorbeeld kan mij zo jaloers maken. Klinkt heel raar misschien.
Nee helemaal niet.
Mijn vriendinnen en hebben allemaal geweldige moeders waarmee ze alles kunnen bespreken en samen gaan shoppen enzo.
Dan kan ik echt stik jaloers worden.
4 jaar geleden is mijn moeder overleden.
Elke dag denk ik nog aan haar en ik mis haar nog elke dag verschrikkelijk veel..
Mijn vader heb ik het nooit zo goed mee kunnen vinden, nouja ook niet slecht. Maar omdat mijn vader altijd veel aan het werk was zag ik hem niet zo veel.
Mijn moeder had een hele grote rol in mijn leven. Samen naar de bioscoop, shoppen, films kijken. Ik lijk in elk opzicht heel veel op haar.
En toen ik hoorde dat ze K. had storte dan ook mijn wereld in. Ik was 9 jaar en ik wist niet goed hoe ik er mee om moest gaan. Ik heb er daarom ook nooit met iemand over gepraat.
Ik begon mezelf de schuld te geven als ik moest huilen. Dan was ik zwak en egoistisch, vond ik dan.
Mijn vader & oma hebben ook veel met mij gepraat maar ik niet met hun. Hun brachten ongebewust een grote druk op mij (zo heb ik het gevoeld) door hun pijn durfde ik mijn eigen pijn niet te laten zien.
Eigenlijk best vreemd.
En nu 4 jaar later voel ik dat nog steeds zo. Nog steeds laat ik niet graag de pijn die ik er aan heb gehad zien. Ik huil er ook bijna nooit om. Niet omdat ik haar niet mis, maar gewoon omdat ik het niet meer kan.
Tijd geneest wonden, maar het litteken zal er altijd zijn.