We mogen martkplaats weer gaan betalen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Re: We mogen martkplaats weer gaan betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 20:11

Getverderrie, beginnen ze nu al weer? Hopenlijk is het van korte duur. Met name voor het hoofdstellen gebeuren baal ik ervan, want 3 euro betalen om die te adverteren (zonder webadres!) en geen enkele garantie dat ik wat verkoop, nee daar ga ik niet aan beginnen

Laten we behalve naar speurders ook met zijn alle naar www.ruitermarkt.nl gaan. Een relatief nieuwe site die volledig gericht is op ruiters, paarden en toebehoren, en het enige wat daar geld kost is als je je advertentie omhoog wil zetten Haha!
Nog tikkie onbekend, maar daar kunnen we met zijn alle toch wel verandering in brengen? Haha!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 20:21

denk dat dat hun veel klanten gaat kosten
9- euro voor een paard is nog te doen, al was 5- ook genoeg geweest, aangezien je advertentie vrij snel paar pagina`s gezakt is

3- voor hoofdstelletje en zo vind ik veel.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:11

Ik had het inderdaad ook onderlaatst met mn auto moest ik ook een leuk bedrag voor betalen.
Heb dat dus niet gedaan en ben naar speurders gegaan Haha! Was de auto ook binnen een dag verkocht Clown

9 euri, das toch ff 20 piekies, voor een paar regels Haha!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 23:18

Aan de andere kant natuurlijk: je bent wel gelijk van al die rampzalige spam af. honderdern advertenties met hetzelfde, of hetzelfde alleen een andere maat.. DRAMA. Daar ben je nu in 1x vanaf, want iedereen plaatst alles nu in 1 advertentie. Irritante kleine aanbiedingen voor 0.01 onder paardenverkoop vallen wat weg denk ik, en blijven de paarden die echt verkocht moeten worden over.. Dus wel makkelijker zoeken Lachen

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 00:19

Ben blij dat we in ieder geval voor paardenadvertenties moeten gaan betalen.
Iedereen gooit er nu maar vanalles op en als ze moeten betalen krijg je minder advertenties die daar niet thuis horen.
En ook echt mensen die serieus wat aanbieden en willen verkopen.
Minder wildgroei , dus overzichtelijker dus ik ben voorstander Lachen

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 00:23

Op zich wordt marktplaats serieuzer, maar ook voor kleine bedragen kun je serieus zijn, en die adverteerders zullen nu wel afhaken. Ik in elk geval wel...

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 00:28

Vind het wel erg jammer dat ze dit weer doen. MP zal veel klanten verliezen en ik vond het altijd wel erg leuk om rond te neuzen wat er deze week weer te koop staat.
Wel zullen alleen serieuse reacties blijven staan, niet van die onzin aanbiedingen en/of vraagprijsen.
Als ze er dan geld voor gaan vragen vraag er dan een redelijk prijsje voor, niet 9 euro..

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 21:37

Ik wou net dus even stijgbeugels erop zetten, ik moest een betaal middel kiezen dus weet je wat ik ga doen. www.speurders.nl

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 21:41

waarom paarden, pony's en hippische spullen niet gewoon op bokt te koop zetten? Volgens mij zit meer dan half paardrijdend NL op bokt...

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 21:44

zat weer eens heel economisch na te denken!!! Als je nou gewoon eens n.o.t.k dan kunnen ze toch niet weten wat voor prijskaartje je eraan hangt (als het van de prijs afhangt wat je moet betalen)....

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 21:46

Ik vroeg er €20,- voor moest €3,- betalen dikke l*l never en nooit! Maar ik heb het ook op bokt staan maar heb bijv mijn zadel niet via bokt maar via marktplaats verkocht vandaag dus... Maar ik vind het echt belachelijk.

Dacht trouwens zou het even melden had dit topic tijdje geleden keer voorbij zien komen Haha!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 07:03

Vind het absurd. Laatst plaatste ik een advertentie met woonruimte gezocht in andere provincie, tjakkaa €9 mocht ik afrekenen.
Ik bedenk me voortaan wel 3 keer eer ik daar iets zal plaatsen. Als het nou om €2 ging, dan nog ok, maar rond de 20 gulden, belachelijk. tja, dat krijg je als je voor zoveel geld MP hebt overgenomen, moet ergens aan terug verdiend worden he Tong uitsteken

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 07:12

Dat ga ik dus ook niet doen hé, hier maken ze wel even een foutje ben ik bang.... bokt zal nóg intensiever gebruikt worden Duivel

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 08:20

frankiej schreef:
waarom paarden, pony's en hippische spullen niet gewoon op bokt te koop zetten? Volgens mij zit meer dan half paardrijdend NL op bokt...

Idd.
Of anders.. Wij zetten al JAREN onze spullen op http://www.kapaza.be of http://www.kapaza.nl
Dat is vólledig gratis, je kunt elke dag je advertenties terug naar boven doen (waardoor het dus niet op pagina 300zoveel beland) en zij hebben een slimme oplossing gevonden voor betalen: Je kunt je zoekertje in de 'kijker' plaatsen voor een klein bedrag (ging om enkele euro's) en dan komt je advertentie bovenaan de pagina's, op de hoofdpagina, in kleur enz.
Mijn papa heeft hier serieuze werk van gemaakt en wij hebben hier al zeker heel wat geld aan verdiend Ja
Misschien een tip? De nlse kapaza is nog niet zo uitgebereid maar dit is misschien het punt waarop dat gaat veranderen Ja

Edit:
Even opgezocht dat van de zoekertjes;
Plaatst mijn zoekertje in de kijker (kosten vanaf: € 3,00 per week)
Het zoekertje wordt tot 20 keer beter bekeken!

Maak van mijn zoekertje een Topzoekertje (kosten vanaf: € 2,25 per dag)
Het zoekertje wordt tienduizenden keren bovenaan de pagina geplaatst!
Laatst bijgewerkt door Laulitz op 25-04-08 08:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 08:22

silfie35 schreef:
zat weer eens heel economisch na te denken!!! Als je nou gewoon eens n.o.t.k dan kunnen ze toch niet weten wat voor prijskaartje je eraan hangt (als het van de prijs afhangt wat je moet betalen)....

zij bepalen voor jou wat het waard is..
zie mijn vorige post.. wij hadden een serre waar we vanaf wilden, kon gratis opgehaald worden, we wilden het ding kwijt... volgens marktplaats was het meer dan €200 waard en dus moesten we betalen....

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 09:35

ik heb van voor die tijd nog een advertentie erop staan en daar hoef ik niks voor te betalen Clown

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 09:49

Sok schreef:
Ik wil best betalen voor de diensten die MP verleent, maar niet zo'n achterlijk hoge prijs Haha! Dat is 20 gulden voor een stukkie tekst dat na een dag toch alweer weggezakt is naar pagina 300zoveel *LOL*

Ik had 50 cent of een euro best redelijk gevonden, maar 9?! Wow!

Inderdaad, dat is gewoon 20 gulden! Auto verkopen, hoppa 33 gulden! Huis verhuren, ja hoor, 55 gulden! Ik weet het, omrekenen mag eigenlijk niet meer, maar als ik het gevoel heb dat ik wordt afgezet, dan ga ik toch altijd even aan het terugrekenen Knipoog .

Goodbye MP, hello Speurders!

[edit] Wat ik ook zo irritant vind zijn al die mails die MP stuurt over omhoogplaatsen, extra aandacht en weet ik het allemaal wat. Ze spammen zo mijn mailbox vol, echt irritant.
Geen MP meer voor mij dus Tong uitsteken .

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 09:55

Frank schreef:
Foxy1980 schreef:
Het is natuurlijk heel vervelend maar vanuit commercieel oogpunt kan ik het me wel voorstellen..

Kom op zeg... 9 euro!
Dat is toch totaal uit de lucht gegrepen voor de paar KB's die je verbruikt op hun servers!
Voor dat geld kun je gemakkelijk je eigen site hosten!
50 Cent ofzo.. Da's een reeel bedrag!

Er zitten mensen achter die site die betaald moeten worden. Het is echt geen vrijwilligerswerk hoor.
En bovendien heeft de site enorme bezoekersaantallen en bereik je een heel stuk meer dan wanneer je je spullen op een eigen site zet.

Maar ik zou zeggen: houd Startlijsten.nl de komende tijd in de gaten. Daar gaan ook wat veranderingen plaats vinden...

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 10:02

Ik vertik het dus echt om te betalen... Met die stijgbeugels ook je zet ze er 3 keer op en je verkoopt ze niet ben je al €9,- kwijt hoewel ik €20,- ervoor wil. Schiet ook niet op.

Maar wat gaat er veranderen bij Startlijsten.nl ??

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 10:05

Er worden wat dingen toegevoegd...

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 10:06

Dingen wat voor dingen, dingen die je moet betalen? Tong uitsteken

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 10:15

Kitty schreef:
Er zitten mensen achter die site die betaald moeten worden. Het is echt geen vrijwilligerswerk hoor.
En bovendien heeft de site enorme bezoekersaantallen en bereik je een heel stuk meer dan wanneer je je spullen op een eigen site zet.

Idd. Okee, MP heeft daar nu niet echt een slimme oplossing voor gevonden (ik blijf volhouden dat kapaza stukken beter is *LOL* ) maar hun moeten ook geld verdienen..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 10:48

Wat ik altijd zo jammer aan MP vind is dat je van die grtap bieders hebt... Nu ook weer.. Heb iets te koop staan en het gros reageert niet, of je zit in een onderhandeling en dan gaan ze er nog even over nadenken. Ik word het onderhand zat. Bieden voor de lol.. Op Ebay is bieden kopen.. Dat werkt toch ietsjes prettiger..

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 10:50

Ach het zal MP niets schelen dat je overstapt naar speurders want speurders valt ook onder de beheerders van MP Knipoog

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 10:54

Ja of je hebt een vraagprijs van bijv. €200,- en ze bieden €20,- beetje onlogisch.... Ik ken het ja of ze zeggen is goed ik kom van de week even kijken en je hoort nooit meer iets terug ook heel vaak. Niet leuk ik ken het.

Ik wou gisteren iets op speurders zetten maar dat ding deed het niet... :S