En dan eindelijk gaat ie erin......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CtjeLief

Re: En dan eindelijk gaat ie erin......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 11:33

thnx for the compliments Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 12:02

CtjeLief schreef:
nee inderdaad, een beugel is ook niet echt mooi.. maar ja of ik nou met scheve tanden loop of een ding in mn mond wat niet mooi is, dat maakt dan ook niet meer uit haha.. Knipoog en zo'n witte valt echt een stuk minder op

Hier zie je het verschil, maar de meesten zullen ze wel kennen

Afbeelding

mijn witte plaatjes zijn nooit zo doorzichting geweest!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 12:06

CtjeLief schreef:
zijn er meer mensen waarbij de beugel ipv ringetjes/banden gewoon door plakkertjes werd bevestigd? schiet dat vaak los?

ik heb ook gewoon met plakkertjes. Bij mijn orhto werken ze niet met ringetjes. hij zit er vanaf carnaval in en heb nog geen enkel los stukje gehad, nergens niet.

als je geen ringetjes krijgt draaien ze je draad ook niet aan maar krijg je iedere maand een dikkere draad erin.

Ik heb hem er nu zo'n 3 maandne in zitten en het verschil is al heel goed te zien, onder is het al zo goed als klaar!!
Nu heb ik van die schitterende stieken van boven naar onder Tong uitsteken

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 12:09

pff, dat hou je noooooooit schoon,
ik heb nu een elastiek van de ene naar de andere kant die alle spleten bij elkaar trekt zegmaar, dat je spleetjes weg gaan, nou die zit er nu een maand in, en ik poets echt 3 keer op een dag omdat ik anders bang ben voor gaatjes, en het liefst na wat alles wat ik eet poets ik me tanden behalve als ik ergens anders ben, al eet ik dan weinig en drink ik meer Knipoog
maar dat is nu ook naja geel is het niet, maar het is ook niet doorzichtig meer, dus ik ga volgende week even terug of ze er een nieuwe in willen zetten, want ik moet nog een maand wachten voordat ik weer terug kan Huilen van het lachen
dan ben ik nog wel blij met gewoon die ijzeren slotjes, en die nieuwe beugel lijkt me idd ook wel fijn, heb je niet al die elastiekjes toch?
maja

gelukkig dat het je zo goed is bevallen Haha!
pijn is het niet echt, het is meer echt de druk die je hebt,
& bij mij gaat het in het begin heel snel zegmaar die voorderingen die het moet doen, heb ik na 2 dagen, maar als dan die maand weer voorbij is, heb ik ze weer opnieuw, dus kunnen we weer van vooraf beginnen, maar dat licht aan het gebit natuurlijk Knipoog
het komt wel goed allemaal Haha!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 12:11

wil je eens een foto maken van je beugel?

Knap dat het zetten zo goed is gegaan! ik ben ook bijzonder angstig en had het de eerste 2x bij de ortho erg heet. maar gelukkig ben ik er nu aan gewend en weet ik dat het niet zeer doet.

ik hoop hem er snel weer uit te hebben Tong uitsteken maar dat zal nog wel even duren.

ik heb iedere keer andere kleur stiekjes, de eerste keer gewoon witte (verkleurden overigens helemaal niet) de keer erna lichtblauw, toen rose en nu oranje.
Maandag mag ik weer terug voor een nieuw kleurtje Tong uitsteken

Ik ben overigens ook 25, en sta voor de klas op een middelbare school en de kinderen hadden me zo gek gemaakt een keer een kleurtje te doen. Vind het zelf ook wel grappig haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 12:12

Manonx schreef:
pff, dat hou je noooooooit schoon,
ik heb nu een elastiek van de ene naar de andere kant die alle spleten bij elkaar trekt zegmaar, dat je spleetjes weg gaan, nou die zit er nu een maand in, en ik poets echt 3 keer op een dag omdat ik anders bang ben voor gaatjes, en het liefst na wat alles wat ik eet poets ik me tanden behalve als ik ergens anders ben, al eet ik dan weinig en drink ik meer Knipoog
maar dat is nu ook naja geel is het niet, maar het is ook niet doorzichtig meer, dus ik ga volgende week even terug of ze er een nieuwe in willen zetten, want ik moet nog een maand wachten voordat ik weer terug kan Huilen van het lachen
dan ben ik nog wel blij met gewoon die ijzeren slotjes, en die nieuwe beugel lijkt me idd ook wel fijn, heb je niet al die elastiekjes toch?
maja

gelukkig dat het je zo goed is bevallen Haha!
pijn is het niet echt, het is meer echt de druk die je hebt,
& bij mij gaat het in het begin heel snel zegmaar die voorderingen die het moet doen, heb ik na 2 dagen, maar als dan die maand weer voorbij is, heb ik ze weer opnieuw, dus kunnen we weer van vooraf beginnen, maar dat licht aan het gebit natuurlijk Knipoog
het komt wel goed allemaal Haha!!

wat houd je nooit schoon?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 12:42

leuk ook jullie ervaringen te horen. Mijn slotjes zijn doorzichtig inderdaad, voordeel: ik rook niet, drink bijna nooit koffie/thee, dus mn ortho denk dat het mooi blijft bij mij. Ook blijf ik naar de mondhygienist gaan om de 3 maanden en die houdt dat ook bij.. Dus ik heb er alle vertrouwen in! Het is de nieuwe Clarity beugel die ik heb Lachen zonder elastiekjes dus.. Poeh foto maken? en die scheve tanden neerzetten, schaam ik me nogal voor hoor!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 12:44

doe anders maar via pm.

ik heb een foto gemaakt van hoe het was toen de beugel er net in zat, das pas een hel als ik dat nu terugkijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 12:48

Afbeelding
By vonnekeh, shot with Canon EOS 350D DIGITAL at 2008-01-30

zo zag het er bij mij dag 1 uit.

me tanden konden nooit op elkaar an de vookant, alles stond schots en scheef...... en als ik nu kijk, mijn god wat een verschil!!!

onder staan ze al 100% recht, boven al een heel stuk beter, mijn tanden passen nu mooi over elkaar. echt 100% verbetering tegenover toen en dat in 3 maanden!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 19:35

bij mij is het ook een beetje zo..alleen staan mn boventanden schever door ruimtegbrek.. :S

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 12:40

Pas vandaag beginnen mn lippen en binnenkant van mn wangen te irriteren *zei ik geirriteerd* haha. Maaruh.. ik ben gister op stap geweest voor het eerst met mn beugel en ik had behoorlijk wat sjans! Dus nu ben ik helemaal blij Lachen Hoef ik me ook niet voo rmn beugel te schamen (weet wel dat dat zowiezo niet hoeft maar toch he)

Benieuwd hoelang die irritatie blijft.. Die was helpt niet echt bij mij (of ik doe het fout?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 13:20

die was moet je er echt in een dikke laag opsmeren wil het helpen Tong uitsteken

ik had er een dag of 4 last van en vooral als ik veel gepraat had, (lippen schuren dan steeds over de plaatjes) maar op een gegeven moment zit er 'eelt' op en voel je er niks meer van

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 13:35

hmm.. dan ga ik er idd maar wat kmeer op smeren, denk dat ik wat te zuinig ben geweest! Ik heb gisteren trouwens tijdens het stappen een kaassoufle naar binnen gewerkt haha, deed er wel een halfuur over maar ach! Ik MOEST echt even snacken! :-D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:21

zo net weer geweest, nieuwe stiekjes aan de bovenkant erin.

aan de onderkant een lang ding met allemaal elastiekjes aan elkaar :S geen idee waarvoor weer vergeten te vragen haha.

nu zijn ze aan me voortanden aan het sleutelen, die moeten nog ff recht, eentje wordt er hoger geduwd en eentje langer.

Mijn losse stiekjes hoeven gelukkig alleen nog maar snachts!

kan er weer voor een maand tegen!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 09:39

Je bent goed op weg dus..
Ik irriteer me momenteel mateloos aan die beugel, eten is nog steeds een ramp, die wondjes ook pfff heel vermoeiend, but then again: hij kan er toch niet uit dus kan klagen zoveel ik wil, het helpt niet Lachen even doorzetten maar en hopen dat de last snel verdwijnt. (ik doe echt een moord voor patat!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:41

bij mij doet heel mijn onderlip weer zeer. ik de blokjes zitten nu niet helemaal rondom meer met stiekjes en nu zijn ze weer wat scherp Boos!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 12:32

ja jammer dat ze daar nog niet echt iets tegen hebben verzonnen he! Mjin mond ligt helemaal open, ik probeer het zoveel mogelijk zonder wax te doen zodat ik sneller eraan wen.. zucht.. net brood zonder korstjes gegeten, ben net zo'n klein kind hihi *zelfmedelijden* Knipoog

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:39

*offtopic*
Hele foute titel Huilen van het lachen

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:29

Goed dat je je er zo overheen hebt gezet!
En dat irriteren valt na een aantal dagen echt mee! De enige problemen die ik heb gehad met mijn beugel was dat er af en toe wat spanning op stond toen ik naar de ortho was geweest.

En geloof mee, als hij er uit is, is het het allemaal waard geweest! Die van mij heeft er dik 2 jaar ingezeten en ze staan super mooi!
Dus even volhouden en dan kun je echt van je tanden genieten!
Heel veel succes ermee Lachen

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 17:54

Ik had na 2 jr zelf een soort van 'gemis' toen mijn beugeltje eruit moest Haha!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 23:40

Ben echt blij met jullie reacties!! Geeft me echt hoop, ik merk nu al een hele kleine verandering aan mn tanden zelfs!

Enne..

Citaat:
*offtopic*
Hele foute titel

Clown Dat was een beetje de 'trigger' hahaha Haha! Vork
*gelukt dus!*

xxJenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:40

Ik heb hem nu inmiddels ook een week.
Gewone slotjes.
Nu kan ik eindelijk normaal eten en dat soort dingen,
moet ik morgen weer terug voor de ringen om mijn kiezen te plaatsen en voor het aandraaien van het draad Clown
Ik ben wel inmiddels al 3 kilo afgevallen sinds vorige week dindsag (de dag dat ik mijn beugel kreeg Haha!)
Dat word weer een week half eten door de pijn Boos!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 08:57

hi!

Join the club, ik heb hem 2 weken en gaat ook prima inmiddels. Er voelt 1 kies wat los aan (gek gevoel!) maar kan ook redelijk eten. Begin ook aardig eelt te kweken van de 'slotjes' Lachen En verder zien nog steeds heel veel mensen niet dat ik een beugel heb de eerste 10 min. van een gesprek haha! Ben nog steeds blij dat ik het eindelijk heb gedaan Lachen Kan niet wachten tot ik resultaat zie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:07

mijn tandarts lachte me uit toen ik zei dat ik 4 jr niet geweest was omdat ik zo bang ben. zo raar is dat toch niet? zo te lezen ben ik niet de enige!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 18:38

nou ja wat een l.ullige tandarts zeg! En duidelijk ook niet erg op de hoogte van de heersende angst in Nederland, zo'n 10% van de Nederlanders kanpt met een extreme angst voor de tandarts! En dan nog, wat geeft hem het recht om erom te lachen? Bloos Ben je nu inmiddels minder bang?