wonen in friesland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Re: wonen in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 10:40

Ik woon ook in Friesland, in Surhuisterveen. Vlakbij de grens van Groningen. Woon vlakbij Drachten, en in het midden van de stad Groningen & Leeuwarden. Erg handig dus. Vork Ik zou hier niet meer weg willen hoor.

Dat de natuur hier zo mooi is, vind ik niet echt. Wordt al snel veel volgebouwt. & dat de mensen hier vriendelijker zijn kan ik ook niet zeggen haha. Als ik op vakantie ben vind ik ze daar meestal wat spontaner. Friezen zijn wat nuchterder, Ik zelf ook. Clown Friesland, Zeker doen! Tong uitsteken

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 11:13

Many schreef:
Wat ik me wel afvraag, waarom zouden sommige mensen nou echt niet in Joure, Heerenveen of Drachten willen wonen? Haha!

Ik vind Heerenveen en Drachten opzich niet heel erg gezellig om in te wonen. Joure daarentegen vind ik wel een gezellig dorp, veel meer sfeer etc Lachen
Wij wonen dan tegen Heerenveen aan, maar moet zeggen dat ik Oranjewoud toch gemoedelijker vind dan bv Skoatterwald(nieuwe wijk van Heerenveen), bij ons hebben mensen toch veel meer contact met elkaar etc Lachen
Heerenveen en Drachten komen op mij onpersoonlijker over.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 11:26

Drachten lijkt mij ook niet echt leuk.. vind het daar niet zo gezellig. En ben zoiezo meer iemand die wat meer in een dorp wil wonen. Niet dat Surhuisterveen nou zo klein is, maar ok. Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 16:01

ik ken zelfs iemand in surhuisterveen lijkt me best klein dorpje

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 10:10

Ook ik woon in Friesland, ben er geboren en getogen.Ik moet zeggen dat het mij goed bevalt! Het is hier heerlijk rustig... En de huizen zijn idd nog betaalbaar..!

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 13:40

lotjj92 schreef:
wendely schreef:
Ik ben geboren en getogen in Grunn maar als baby naar Friesland gegaan dus helemala verfriesd Clown
Géweldig hier, lieve mensen, ruimte om je heen en nog veel meer dingen die mij aanstaan Ja
Helaas zal ik september naar den helder moeten. Maar of ik definief overga ben ik nog niet overuit wil graag hier in de buurt blijven! Maarja soms moet je keuzes maken.

ik ben veel in denhelder geweest omdat mijn familie daar vakantiehuisjes hadden, eerlijk waar. ik zou daar nooit willen wonen! heel erg in het hoekje van nederland. en vind de omgeving niets

Nee maarja elke dag 1 uur en 3 kwartier (als het tegen zit) heen en ook weer terug te rijden van en naar het werk wordt op een gegeven moment ook gekkewerk Knipoog Maarja moet maar even zien hoe dat komt misschien zit ik vanaf volgend jaar ook wel voor minimaal 2 jaar op Curacao weer wat anders *LOL*

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 13:43

Draverlove schreef:
Enne, zijn de huizen hier goedkoop?? Waar in Friesland Nagelbijten / Gniffelen

Haha, ja dat vroeg ik me dus ook af. Tong uitsteken
Als je het vergelijkt met de rest van Nederland is het misschien goedkoper, maar goedkoop zou ik het zeker niet willen noemen.

Ik woon al m'n hele leven in Friesland, en ik wil er noooooooooooooooooit meer weg! Haha!
Fryslân boppe!!

edit; typfout

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 13:50

Ben dus een van de weinigen als ik dit zo lees die niet meer terug wil naar Friesland... ach ja meningen verschillen

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 13:53

Ook hier spreekt een fries in hart en nieren, vind het hier heerlijk. Maar zal hoogstwaarschijnlijk toch naar het zuiden vertrekken.. mijn vriend woont vlak bij Den bosch, en heeft daar zijn werk etc. Voor hem is het dus lastiger om hier heen te komen dan ik daarheen.. al zal ik heb ooit wel zover krijgen om in Frl te gaan wonen Haha!

blizzard2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 16:08

Woon sinds 3 jaar in Friesland, mijn vriend is een Fries.
Zelf kom ik uit Drenthe en ik moet zeggen ik mis de bomen, het bos, het lekkere buitenrijden en het goed wandelen met de hond. Nu woon ik misschien ook niet in het meest mooie gebied van Friesland. Akkrum (tussen heerenveen en Leeuwarden). De grond is hier klei. Met als resultaat dat de paarden alleen in de zomer buiten kunnen staan, er geen zandpaden zijn om lekker buiten te kunnen rijden en de stalling relatief duur (duurder dan in Assen). Toch heb ik het verder hier uitstekend naar mijn zin. Vriendelijke mensen, soms een beetje stug maar daar moet je doorheen.

SuperMacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 16:55

ik woon in Friesland!

Heb een tijdje in denemarken in een grote stad gewoont en miste het platte land zo ..

En zelf de boeren die altijd gingen gieren wat zo vreslijk stonk! Clown

ben blij dat ik weer terug ben!
En ja ben ook blij met dat de stank van die boeren er weer is! Clown

het enigste wat ik niet heb gemist zijn schapen!
Ben zo bang voor een schaap!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 17:11

blizzard2000 schreef:
Woon sinds 3 jaar in Friesland, mijn vriend is een Fries.
Zelf kom ik uit Drenthe en ik moet zeggen ik mis de bomen, het bos, het lekkere buitenrijden en het goed wandelen met de hond. Nu woon ik misschien ook niet in het meest mooie gebied van Friesland. Akkrum (tussen heerenveen en Leeuwarden). De grond is hier klei. Met als resultaat dat de paarden alleen in de zomer buiten kunnen staan, er geen zandpaden zijn om lekker buiten te kunnen rijden en de stalling relatief duur (duurder dan in Assen). Toch heb ik het verder hier uitstekend naar mijn zin. Vriendelijke mensen, soms een beetje stug maar daar moet je doorheen.

Gelukkig is het niet overal klei Lachen Oranjewoud en omgeving ligt geheel op zand, huizen staan hier dus verder bv ook niet op palen, maar gewoon op de grond Lachen verder hebben wij hier ook een heel groot bos! en Akkrum is niet zover van Oranjewoud(bij Heerenveen) Lachen

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:54

[quote="Rianne_"]Drachten lijkt mij ook niet echt leuk.. vind het daar niet zo gezellig. [\quote]
Hey ik woon er toch Haha!

Drachten moet je meer zien als een stad. Er is van alles te vinden zoals een bios, zwembad, sportscholen, ziekenhuis enz. Het enige wat we niet (meer) hebben is een manege maar die zijn er in de omgeving nog wel.
Het is maar net wat je zoekt. Wil je het redelijk druk hebben en centrall liggen dan moet je in drachten gaan wonen. Zoek je iets rustigers dan zou ik een wat kleiner stadje/dorpje aanraden.

Friesland is verder erg mooi om te wonen.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 09:14

SuperMacho schreef:
ik woon in Friesland!

Heb een tijdje in denemarken in een grote stad gewoont en miste het platte land zo ..

En zelf de boeren die altijd gingen gieren wat zo vreslijk stonk! Clown

ben blij dat ik weer terug ben!
En ja ben ook blij met dat de stank van die boeren er weer is! Clown

het enigste wat ik niet heb gemist zijn schapen!
Ben zo bang voor een schaap!

haha nou die geur zou ik toch niet zo missen. bij ons ruikt soms het huis er gewoon naar. onze katten en honden hebben allemaal een gier lucht bij hen Clown

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 09:20

Ik woon ook in Friesland Haha!
In Hijum, dat is een dorpje 10 km van Leeuwarden af.
Bij ons in het dorp is niet zoveel, we hebben wel een persion stalling & Ruitersportzaak ( Huppa ). Dat is wel heel erg handig vind ik haha Tong uitsteken Buitenritjes kun je hier zeker wel rijden.
Friesland is idd heel mooi om te wonen Haha!
Ik woon ook me hele leventje al hier in Frieland & ben niet meer van plan om hier weg te gaan!
Suc6 verder nog!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 12:15

RodeoRoxy schreef:
Rianne_ schreef:
Drachten lijkt mij ook niet echt leuk.. vind het daar niet zo gezellig.

Hey ik woon er toch Haha!

Drachten moet je meer zien als een stad. Er is van alles te vinden zoals een bios, zwembad, sportscholen, ziekenhuis enz. Het enige wat we niet (meer) hebben is een manege maar die zijn er in de omgeving nog wel.
Het is maar net wat je zoekt. Wil je het redelijk druk hebben en centrall liggen dan moet je in drachten gaan wonen. Zoek je iets rustigers dan zou ik een wat kleiner stadje/dorpje aanraden.

Friesland is verder erg mooi om te wonen.

Dat is waar, Jij maakt Drachten natuurlijk wel weer gezellig. Cool Drachten is ook een stad, maar dan zonder stadsrechten.. Maar vergelijk het inderdaad wel met een stad Knipoog Ach, de bios is daar wel leuk. Het zwembad al lang op uitgegekeken , en sportschool hebben we ook in Surhuisterveen. Schijnheilig Achjaa, beetje offtopic he. Bloos

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 12:30

Ik heb mijn hele leven in Joure zowat gewoont, wil er ook graag weer heen, maar voor nu heb ik het prima naar mijn zin in Terkaple (tussen Joure en Akkrum in).
Heerenveen, Sneek, Drachten of Leeuwarden zou ik absoluut niet willen wonen, dat word mij alweer veeeeeel te groot Knipoog

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 12:39

Jolanda_ schreef:
Ben dus een van de weinigen als ik dit zo lees die niet meer terug wil naar Friesland... ach ja meningen verschillen

Je bent niet de enige hoor! Ik heb mijn hele leven in een klein dorp vlak bij Harlingen gewoond en het ons kent ons gevoel was ik op een gegeven moment echt zat, veel geroddel enz enz. Woon nu sinds 2 jaar in Assen en ben blij dat ik wat anoniemer door het leven kan hier!
De plek waar mijn ouders wonen is wel heel mooi met mooi uitzicht en vlak bij zee maar ik hoef de komende jaren nog niet terug, mischien ooit later als ik oud ben ofzo maar nee de komende jaren vermaak ik mij hier prima!

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:39

Joure is ook leuk Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 13:43

vindt ik nou ook