Uitspraken van kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

priscilla

Re: Uitspraken van kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:11

Zo verf ik mijn haar nogal eens en ditmaal ging ik zwart naar blond althans dat was de bedoeling haha het was een beetje oranje Clown toen haalde ik mijn dochter van drie uit bed en het eerste wat ze zei was mama ga jij naar de pipoos??
En op school heeft ze gelijk een piponeus gemaakt.. Lief he... Haha!

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:19

ik noemde mijn zus altijd didi terwijl ze sabine heet , en als ik drinke wilde zei ik nungenunge gheghe, mn moeder zegt dat ik vet veel rare uitspraken had ,maar ik weet ze helaas zo niet, zal er is naar vragen

E_D_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:21

toen mijn moeder zwanger was van mijn zusje, waren mijn ouders een naam aan het kiezen en ze waren tot het besluit geworden dat het Amber ging worden. Mijn broer heeft weken Amber proberen uitspreken, hij maakte er elke keer Pamper van Clown
of nu hoor ik ben alk weekend zo van die uitspraken van stalgenoten Tong uitsteken
bv: D... was in de Zondagkrant aan het bladeren, en volgens hem leesde hijn die alle dagen Clown het heeft een tijdje geduurd voor hij het door had!!
Of De.. ziet onze lesgever voorbij rijden met zijn zwarte jeep en witte van. Volgens haar pastte een zwarte jeep met een witte auto echt niet samen Tong uitsteken
We waren aan het vragen aan C.. wat ze moest hebben voor haar verjaardag en we vroegen of ze geen goudvis moest hebbe (omdat ze geen huisdieren mag), zij antwoordt: Nee, want mijn stiefvader gaat die verdrinken !!!
En toen we naar de zee gingen zegt K... van ik ruik de zee al ( gewoon om te lachen), C.. antwoord: Eeeh ja, ik ruik hem ook al( we waren op minstens 50km van de zee Clown ) Logisch

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:21

Oppaskindje van me zus had ook eczeem en dan moest ze ingesmeerd worden,...

Dan kwam ze al met de armpjes omhoog aangelopen en riep dan: ''Minga minga'' Clown

Zo roept mijn neefje nu ook als ie de kraan hoort lopen:
''Is was is was'' Nagelbijten / Gniffelen
Wil ie zijn handen wassen Tong uitsteken

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:26

Ik noem mezelf als k tgeen m'n poes praat Titi (ben Tine) en de kat noemt Muti (Musti)
Nu ook bij m'n vriendin, ik Noem Tiki (TIne en KIzzy)
en zij noemt Kiti (KIzzy en TIne)

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:26

Ik heb 2 jaar terug 2 maanden lang bij een gezin met 2 jonge kids (jongens) gewoond toen Tif dr veulen moest komen...
Die kids zagen mij daarvoor altijd alleen maar in paardenkleding, maar toen dus ook in gewone kleding. Had ik op een warme dag eens een lekkere rok aangetrokken, komt een van die jongens (toen 4 jaar oud) naar mij toe vol bewondering: "Liset... wat zie jij er mooi uit" Bloos

ahh was zoo schattig... alleen donderde ik wel snel van mijn voetstuk af toen die vervolgens ineens bloedserieus zei dat ik alleen wel een beetje dik was in die rok Haha! Haha! Haha!

Hamer

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:30

Eerst liefde end daarna Knipoog
Ik kwam meestal uin m'n gewone klerennaar m'n (nu ex-) vriendje.. Toen ik op een avond met z'n zus (m'n beste vriendin) naar de volleybal ging ging ik haar uithalen en hij zei ook opeens: Wat zie je de'r mooi uit!
Vond ikw at raar..

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:31

Whahaha, geweldig topic dit Haha!
Mijn zus zag toen ze heel klein was een keertje een helikopter overvliegen.
Ze vroeg aan mn moeder: 'Wat is dat voor een ding mama?"
Mn moeder: 'Dat is een helikopter'
Even later vliegt er weer een helikopter over.
Vraag mn zus 'Is ie nou weer gemaakt?'
Mn moeder vraag: 'Hoezo?'
Zus: 'Nou, het was toch een hele kapotte'

Dat heeft ze nog vaak aan moeten horen Haha!
En ik kon eerder het woord 'opa' nog niet uitspreken, dus dat werd altijd 'oempa'.

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:37

Haha! echt leuke uitspraken zitten ertussen !

Zo had ik paar maanden terug op m'n werk ( croissanterie ) een klein ventje met z'n moeder aan tafel, ik bestelling opgenomen en ik loop weg van die tafel. Zegt dat ventje tegen z'n moeder : kijk mama dat meisje schudt met d'r billen.
Werd echt ff rood haha Haha! gelukkig kende ik die moeder dus flink om gelachen !

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:43

Op Piet zijn PSZ kwam de volgende opmerking:

Jochie racet naar binnen.
Juf zegt: Zo, jij hebt er zin in!
Jochie: ja, dat komt omdat ik zo lomp ben!! Haha!

Piet zegt dat ik goed op mijn krutte moet lopen met mijn brokebeen. Aaaahhh.... Kusje

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:53

Vroeger woonden we in een wijk, dus veel kinderen enzo maar er woonden ook gehandicapte mensen, en 1 ervan heette Dimitri en hij zei er altijd Trinnemietrie tegen Haha!
En juffrouw Jaqueline werd juffrouw Jiklan Haha!

Zus : kijk mama een spaghetti aan de plafond (zo die witte sporen dat vliegtuigen achterlaten in de lucht)

Ik: mama was er ook een glijbaan in u buik toen ik daar nog inzat ?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:58

Mijn neefje van 4 beweerde laatst heel droog dat jongens uit de buik van pap komen en meisjes uit de buik van mama.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:59

Ik heb vroeger op een manege gewerkt en had de lesindeling gedaan. Komt er op een gegeven moment een jongetje naar boven om aan mij te vragen of ik hem op een ander pony wil indelen. Dus ik vraag waarom, zegt nou Pjotr is kreukel Haha! .

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:01

Ik noemde elektriciteitspalen in België altijd 'soepstengels' Clown Huilen van het lachen

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:02

Ik ging met mijn oom en tante naar Texel op de camping, denk dat ik een jaar of 10-11 was, komen we op de camping aan, staat er een bordje met * wij eten tussen 1 en 2 uur*
Riep ik heel boos: wanneer maken hun uit wanneer we gaan eten??" Bloos

Vertelde aan mijn stiefdochter dat een vriendin naar lammetjes dag was geweest en dat ze 280 lammetjes hadden, kijkt ze me aan met grote ogen en vraagt: VAN 1 SCHAAP???? Gestoord

MaanNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:10

Patsab schreef:
Vertelde aan mijn stiefdochter dat een vriendin naar lammetjes dag was geweest en dat ze 280 lammetjes hadden, kijkt ze me aan met grote ogen en vraagt: VAN 1 SCHAAP???? Gestoord

ROFL Huilen van het lachen
haha heerlijk!!

weet er ook nog een:
mijn moeder is juf en moest met haar klas naar schoolzwemmen en ik ging voor de gein mee kijken,
komt er een jochie bij me kind van juf mag ik een andere zwembroek?
waarom dan??
ik word nat deze zwembroek lekt...
Huilen van het lachen

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:15

ik wilde vroeger altijd chocotuur op mijn boterham (choco en confituur -jam voor NL- dus)
In de winter zette ik een potsekap op mijn hoofd
en soldaten waren salaatjes...

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:19

Mijn moeder met mijn oudste broer, toen een peuter, in de trein. Deze stond stil voor een rood sein, naast het zieken huis. Mijn broer wijst naar het ziekenhuis en zegt:"daar ben ik geboren, he?" Na het bevestigende antwoord van mijn moeder komt, in de zeeeeer volle coupe, zijn opmerking:"Ja, hoe ik uit je buik gekomen ben weet ik nu wel, maar hoe ben ik daar eigenlijk in gekomen, mama?"

En dezelfde broer zat vroeger graag 'op het randje van buiten.' (in de deuropening)

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:20

Haha Nezzie. Haha!

M_en_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:28

weet ook nog wel een leuke alleen niet van een kind is die maar van mijn vriendin we hadden een gesprek en ze kwamen op een onderwerp van banken en stoelen zegt ze in een ja die heeft een 1zitsbank inplaats van een stoel, nou ze lagen echt helemaal dubbel en nog pesten we haar wel eens met de 1zitsbank

MalouR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:30

ik weet nog wel toen ik een jaar of 8 was, we hadden het over oude mensen, en waar wonen ze? Ik was er heilig van overtuigt dat mijn oma in een warenhuis woonde!!
(bedoelde bejaardetehuis maar het lijkt ook zo veel op elkaar Clown )

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:34

Hahah! echt leuk allemaal..

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:44

Op de kinderboerderij waren twee ezels aan het dekken. Zegt zo'n kindje ineens: Hé kijk, ze zijn een toren aan het bouwen! En dan moet je daar natuurlijk serieus op reageren...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:53

Mijn neefje ook (3 jaar) die was onze hond steeds hondenkoekjes aan het geven.. uiteindelijk zei m'n moeder dat hij dat niet meer mocht.. maar na een tijdje zegt ze.. nou wil je er nog 1 geven? alsjeblieft *geeft koekje* waarop hij zegt: neeee... dat is niet goed... ik wil er 'zo een' *duwt wijsvingers met de toppen tegen elkaar aan* hij wou dus een zo'n botjes hondekoekje geven (in de vorm van een botje)

of mijn nichtje..van.. toen 4 geloof ik. *duwt mier met vinger dood* mijn tante.. 'die moet je niet doodmaken!' mijn nichtje: 'hij is niet dood hoor.. hij bewoog nog!'
of het broertje (2) van een vriendin van me.. stond ze met hem naast m'n paard (hij zat achterop de fiets) en zegt hij zo.. 'nee... mag niet... mag niet!' Saar (mijn haflinger) klapperde met haar lip.. Tong uitsteken

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:57

Ik loop stage in groep 3 (kinderen zijn 7 jaar).

Laatst was een jongetje heel hard om z'n moeder aan het huilen, dus ik ging er natuurlijk even bij zitten en vroeg waarom hij naar zijn moeder wilde. Zegt hij heel serieus, ik heb last van een sociale blokade. ROFL waar haalt hij het vandaan......Ik heb hem er van kunnen overtuigen dat het echt niet zo was. En toen waren de tranen weg en ging hij weer rustig aan het werk!

Dat ventje heeft nog veel mee leuke uitspraken waarbij je je gezicht haast niet in de plooi kan houden.

Zo had hij laatst ook een super groot dilemma Nagelbijten / Gniffelen

En tijdens een tractatie van een kindje uit zijn klas wilde hij geen snoepjes want dan was hij "niet te handhaven" als hij die op had Nagelbijten / Gniffelen

Laatst in de kring moesten de kinderen opnoemen naar wat voor muziek ze allemaal luisterde. Nou Kus, Chips, K3, het kwam allemaal voorbij. Toen mijn begeleidster vroeg waar dat jongetje naar luisterde kwam hij met: (hij spak het nog goed uit ook) Apologize van Timberland. Mijn begeleidster kende dat niet, dus ging hij ook nog een stukje voor haar zingen!!

Zo grappig, hij praat gewoon zijn ouders na, maar het komt er altijd zo serieus uit!!