(visite) schoenen aan of uit in huis waarom wel en waarom ni

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mlies

Re: (visite) schoenen aan of uit in huis waarom wel en waarom ni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 12:50

Judje schreef:
Je mag het inderdaad zelf bepalen, maar,
- als je huisdieren hebt vind ik niet dat je het kan verplichten. Zelf vind ik het namelijk echt NIET tof, wanneer er allemaal haren aan mijn sokken komen. Zeker voor niet huisdier-houders is dit niet relaxed. (Ik heb dan wel huisdieren, maar geen verharende dieren binnen.)

Nou, als iemand last van mijn beesten heeft dan komt ie maar niet. Wij hebben tapijt, dus de schoenen gaan uit. Last van haren? Dan kom je maar niet. Haha!
[Met een verjaardag gebeurt het trouwens niet bij iedereen, maar mijn 'prive' visite verzoek ik toch altijd even schoentjes wel uit te doen. Lachen]

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 13:24

Hier thuis moet het ook, van mijn moeder.

Alleen, wij doen het niet Clown

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 15:40

jouw huis dus is het aan jou om te bepalen wat wel en niet mag/kan..

Zelf loop ik ook altijd op mijn sokken/sloffen/blote voeten in huis. Maar ik heb katten dus als ik het mijn visite zou vragen zouden ze met nogal harige sokken thuiskomen. Dat vind ik niet erg netjes. Moet zeggen dat ik er ook weinig problemen mee heb, mijn vriend vind het ook verschrikkelijk om op zijn sokken/blote voeten te lopen dus die heeft altijd schoenen aan Clown

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 05:25

Ik kom ook van het woonwagen kamp, en bij ons is het nog steeds (ondanks dat ik nu om redenen in een huis woon) Schoenen uit. wij hebben veel witte kleden in huis, en ja zeer veel lichtere kleuren. En het is hier dus echt heel simpel, als mensen de schoenen niet uit willen doen, dan blijven ze maar buiten staan.

helemaal nu we een nieuwe vloer hebben, en mijn broertje al wat ouder is (die is nu drie, en begint te beseffen dat die de schoenen uit moet doen)

Ik hou het zelf ook aan, als ik op mezelf zit dadelijk, gewoon de schoenen uit. iedereen. Zo niet, jammer dan. Dan blijven ze maar buiten staan. In mijn familie doet iedereen dat, en mijn vrienden weten het, en moeten het thuis tevens ook. En zowiezo is het voor de ts makkelijk, want iedereen althans in mijn omgeing weet dat je in elke woonwagen de schoenen uit moet doen.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:58

bij ons is het voor nog niet bestraat en mijn vriend en ik willen ook dat iedereen zijn/haar schoenen uit doet(je loopt alles naar binnen anders). We hebben tapijttegels in de huiskamer en anders loop je al die zooi erin en heb ook geen zin om steeds stof te zuigen enzo hahaha Clown

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:11

Bij mij mag iedereen de schoenen aanlaten, maar als ik op bgezoek kom waar de schoenen uitmoeten vind ik dat ook prima. Ik zou er niet wakker van liggen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:47

Toen ik in Tsjechie/ Slowakije was moest ik aan dit topic denken.
In elk huis waar ik kwam moest ik de schoenen uitdoen en kreeg ik automatisch een set sloffen toegeschoven.
Ik vond het wel makkelijk en ik ben niet vies van die mensen en zij ook niet van mij.

Het heeft bij ons thuis nooit gehoeven maar we lopen allemaal op pantoffels.
Ik vind het niet stom, schoenen uit; het meeste vuil in huis loop je idd naar binnen, huisdieren uitgezonderd.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 16:06

Had van de week een verjaardag en toen lieten we iedereen met schoenen binnen. Mijn sokken waren PIKZWART daarna. Lekker, hoor. Clown

Volgende keer maar lekker weer schoenen uit Ja , want ik vind het echt ranzig en wil in mijn eigen huis op schone sokken kunnen lopen!!!

Overigens hebben wij ook 2 katten, maar ik stofzuig gewoon elke dag en dan ligt het echt niet onder de haren, hoor. Hier niet in elk geval.