Glaasje draaien.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Glaasje draaien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:08

Je geest kan hele rare dingen doen, maar hoe verklaar je de fysieke aanwezigheid van Ectoplasma bij mediums na spirituele sessies?

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:29

waarom zou ik dat kunnen verklaren ?? dat kan de wetenschap ook niet.

Ik geloof ook gerust da dat bestaat...

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:37

ik zal me er niet mee bezig houden.

een grote kans dat je de slechte personen treft. want de goede zullen zich vast bezig houden met andere bezigheden, neem ik aan teminste.

ik heb hier een dik boek over (over de wereld van djin en duivels).. alleen heb ik deze weg gegeven. ik denk dat ik die binnenkort terug vraag om te lezen, want dat heb ik nog niet gedaan Haha!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:58

jameyskatje schreef:
ik zal me er niet mee bezig houden.

een grote kans dat je de slechte personen treft. want de goede zullen zich vast bezig houden met andere bezigheden, neem ik aan teminste.

ik heb hier een dik boek over (over de wereld van djin en duivels).. alleen heb ik deze weg gegeven. ik denk dat ik die binnenkort terug vraag om te lezen, want dat heb ik nog niet gedaan Haha!

Waarom denk je dat?

Ik ben eignlijk in de overtuiging dat "slechte geesten" juist veel gedrevenen zijn om diegenen waarop ze boos zijn ahterna te zitten dan een om een beetje vreemden te gaan pesten.

Ik denk dat er eigenlijk geen "boze geesten" bestaan ik denk dat er best verschil tussen de energieën is. Maar het leven is geen horrorfilm hoor dat valt allemaal erg mee.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 22:14

ik denk dat.. omdat, ja hoe moet ik het uitleggen zonder op mijn geloof terug te vallen.
ik geloof dat wij een doel hebben in dit leven. en dat doel is om het paradijs/hemel te bereiken. en dat bereik je door bepaalde dingen wel te doen en bepaalde dingen te laten.

wij mogen niet doen aan glaasje draaien, want het (ver)leid tot afgoden aanbidding.

ik denk dat een goede persoon zich bv bezig houd met bidden, het geloof verspreiden, anderen helpen en dat soort dingen.
ik denk niet dat ze zich bezig houden met het pesten en bang maken van mensen..

maar sommige geesten/djins zoeken ook contact omdat ze misschien problemen hebben, of hulp nodig hebben, of iets aan ons kwijt willen of in de war zijn. dus ik zeg niet dat ze altijd slecht zijn. maar ik denk dat de kans groot is. want als ze echt contact nodig hebben dan maken ze die toch wel zonder glaasje draaien?

maar misschien heb ik verkeerd beschreven door te zeggen : goed/fout.

verder heb ik er niet zoveel verstand van, want ik hou me er nooit mee bezig.

ik heb wel eens ervaringen gehad. de redenen van deze acties zal ik niet weten. ik zag het als een waarshuwing

en ik hoop niet dat ik mensen heb beledigd door te zeggen goed/fout. het is mijn denkwijze en overtuiging, ik hoef die niemand op te leggen. Knipoog

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:08

Op die manier..

Ja daar haak ik af meid.. van geloof heb ik geen kaas gegeten (eigenlijk juist wel) ... maar voor mij bestaat er geen god en al helemaal geen paradijs waarvoor je je aan regels moet houden. Ik ben er een die van mening is dat het leven maar 1 doel heeft en dat is zorgen dat jij en je dierbaren en andere mensen een leuke tijd hebben zolang je leeft.

Zou toch oneerlijk zijn als de goede mensen en geesten niet nog een keer terug mogen om een geliefde te helpen ..

Nou ja daar is het geloof voor en geen waarheid. Ieder zijn eigen manier gelukkig Lachen

Ik vind zeker niet dat je je denkwijze en overtuiging oplegt hoor meid. Als jij je er goed bij voelt dan helemaal prima !! Zolang ik het maar niet ook hoef en daarom niet een ander of slechter mens ben Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 08:11

Ik heb heel vaak glaasje gedraaid maar er is toch nooit iets van een geest of zo langs gekomen.Ik heb wel geesten in huis maar die wonen er al jaren die horen bij het meubilair.

xx_Lizet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 10:27

ik durf het niet eens Scheve mond ik ben écht een schijtlijster Clown

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 11:17

xx_Lizet schreef:
ik durf het niet eens Scheve mond ik ben écht een schijtlijster Clown

haha ik ook niet hoor Sigaar

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 13:30

Juultjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 15:38

Ik heb het wel eens met mijn beste vriendin over geesten enzo gehad, alleen die gelooft er niet in, die zei dat ik het me gewoon allemaal verbeelde... en nu gaat ze binnenkort met een meisje uit mijn klas geesten oproepen, ik heb zo gezegd dat ze het niet moet doen maar ze zegt dat als er iets gebeurd dat ze stoppen, maar als ik al die verhalen hier lees ben ik egt als de dood dat er iets gebeurd...

Best veel mensen in mijn klas hebben wel eens geesten opgeroepen, met een zilveren kettinkje enzo

Mijn vriendin zei trouwens dat ze vragen of er een boze geest is en als die dan ja zegt dan stoppen ze, maar zo'n geest zegt toch nooit nee? 't hetzelfde als je zegt tegen iemand dat je een moordenaar of inbreker bent ofzo...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 15:46

Halina schreef:
Somebitch schreef:
Is er ook een verklaring waarom geesten niet bij iedereen komen die ze oproept? Ook als je het meerdere malen op verschillende plaatsen geprobeert hebt? Bloos

(voor de mensen die erin geloven).

Kan aantal redenen hebben.

Het kan zijn dat er op die momenten niemand reageerde, er was wel iemand maar je hebt t niet opgemerkt, je werd beschermt en er zijn vast nog een aantal opties.

Hoebedoel je dat er wel iemand was die ik niet opgemerkt heb? Dan was het vast geen slechte toch? Bloos
En door wie moest ik beschermt worden dan?

Ik heb het buiten, in mijn eigen huis en in een leegstaand oud eng huis gedaan maar nog steeds niks gezien gehoord of gevoeld van een geest. Bloos

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:31

Je hoort of voelt concreet ook niet altijd even veel. Ik heb altijd een soort rilling in mijn schouder of soms weet ik ineens gewoon dat er iemand is.

Kan ook zijn dat het spirituele bij jou gewoon nog niet ontwikkeld is. Niet iedereen heeft even veel aanleg om dat te ontwikkelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:29

Riant schreef:
Kan ook zijn dat het spirituele bij jou gewoon nog niet ontwikkeld is. Niet iedereen heeft even veel aanleg om dat te ontwikkelen

Even boven je staat dat het wetenschappelijk bewezen is dat het simpele spiertrekkingen zijn Knipoog

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:21

Had ik dit topic maar nooit gelezen.. ben alleen thuis Nagelbijten / Gniffelen

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:28

als je persee contact wilt met iemand dan kan je beter naar een goeie reader gaan... die hebben het net wat meer in de hand omdat het gewoon is ... Ik read nu NIET omdat ik andere dingen aan mijn hoofd heb

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:58

Chiqa schreef:
Riant schreef:

Even boven je staat dat het wetenschappelijk bewezen is dat het simpele spiertrekkingen zijn Knipoog
t i

Beter lezen meid, ik geloof absoluut in "geesten" alleen het ritueel glaasje draaien is bewezen nonsens in de meeste gevallen.. dat zeg ik ook hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:05

Jammer dat het verdraaid wordt;

Citaat:
Spelbreker: Reeds enige tijd geleden is onderzocht dat als meerdere mensen aan een glas of zelfs een complete tafel zitten er na verloop van tijd bijna altijd beweging in komt. Ook zonder geesten

Dit komt door onbewuste en onwillekeurige spiersamentrekkeingen als je je ledematen enige tijd op dezelfde plaats stilhoud en je concentreert. Je neemt dit niet bewust waar dus daarom denken mensen aan geesten.

Ik doelde hier namelijk op.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:11

Riant schreef:
Je hoort of voelt concreet ook niet altijd even veel. Ik heb altijd een soort rilling in mijn schouder of soms weet ik ineens gewoon dat er iemand is.

Ik was met meerderen en iedere keer dat ik het deed met andere mensen. Bloos Die hebben ook niks gezien/gevoeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:15

Wss heb je geen last van spiertrekkingen Somebitch, net als ik.
Ik denk alleen dat als ik het nu wel zou gaan proberen ik meer succes zal hebben
want ik slik namelijk al jaren emdicijnen waardoor ik suikerschommelingen krijg,
dus trillen, parkinsonachtig.
Ik denk dat ik wel een grote kans van slagen heb.
Zat vanavond nog even te prakkezeren over dit fenomeen onder de afwas,
leuk dat mensen zich gek laten maken door een natuurlijk verschijnsel, door er zelf
een draai aan te geven....Denk dat di ook puur menselijk is.
Tegenwoordig zijn we gelukkig wat minder bevattelijk voor dat soort verschijnselen,
kijk alleen al eens naar het fenomeen 'orbs'.........
Wat je maar geloven wil is wel een verklaring voor.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:18

Zou het zelf nooit proberen.
Ben ik een veel te grote schijtluis voor *LOL*

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:18

Orbs.. Dat zijn die kringen op die foto's toch?
Dat kan zoveel zijn.. Adem die je uitademnd in de winter.
Als je een sigaret staat te roken
Vuile lens etc etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:23

presies Somebitch, maar daar wordt ook heel geheimzinnig over gedaan, moet bekennen dat ik het soms ook wel eens spannend vidn om zo'n discussie te volgen, maar echt geloven dat het geesten zijn?
Hhmmzz.......Ik weet het niet..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:24

Ik ga helemaal met je mee. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:25

Met jou kan ik praten Somebitch Knipoog Zullen we een keer samen gaan glaasje draaien, kunnen we lachen.