Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ushi schreef:Genoeg over de rollators hier, daar gaat dit topic niet over.
Je krijgt een dak boven je hoofd, een bed, eten en zorg, wat maakt het jou uit wie je buren zijn, of wil je in een studentenhuis wonen?
KiWiKo schreef:ushi schreef:Genoeg over de rollators hier, daar gaat dit topic niet over.
Je krijgt een dak boven je hoofd, een bed, eten en zorg, wat maakt het jou uit wie je buren zijn, of wil je in een studentenhuis wonen?
TS HEEFT een dak boven haar hoofd, namelijk haar eigen huisje![]()
KiWiKo schreef:En daar doet de gemeente nu pas 2 jaar over![]()
maar volgens Ushi moet TS maar niet zeuren, want ze heeft toch een dak boven haar hoofd..........
winnitou schreef:Dan moet er samen met haar gezorgd worden voor aanpassingen of voor urgentie voor andere woonruimte die bij haar situatie past.
Het is niet zo dat als je tijdelijk ergens anders gaat wonen je ook meteen je woning kwijt bent. Het verzorgings huis is voor haar een tijdelijke oplossing totdat er een andere gerealiseerd is.
En waarom zou een 20jarig geen recht hebben op tijdelijke huisvesting in een verzorgingshuis als zij die hulp kunnen bieden en de aanpassingen die zij op dat moment nodig heeft en niet in haar eigen huis op korte termijn kan krijgen en ontvangen.
KiWiKo schreef:winnitou, ik heb elke dag te maken met mensen die zorg nodig hebben en met de gemeente ivm de wet WMO......... geloof me.... gekmakend, niks klopt......
vanavond is het trouwens op Nova geloof ik..........
Zorgdingen moeten ze weghalen bij gemeentes, ook al gaat het om een looprek
ikenindi schreef:van de ombudsman moet je lid zijn. ik heb het nu eerst bij de gemeente neergelegd, als zij niet snel reageren ga ik naar het provinciehuis een brief schrijven. ben bang dat ik er niets mee bereik alleen. ik kan hooguit gaan relschoppen door het in de plaatselijke krant te zetten;)
slimmerik schreef:ikenindi schreef:haha ik heb alles zwart op wit staan, dus laat ze hun gang gaan. het is gewoon feit dat de gemeente haar afspraken niet nakomt. en het is feit dat ik naar het bejaardentehuis moet...
verder bereik ik er inderdaad niks mee. hooguit dat de gemeente me weigert verder te helpen, maar dan solliciteren ze naar een rechtzaak...
Heb je al zwart op wit dat je niet verder geholpen wordt dan?
katiavl schreef:Was net een docu over blijkbaar word dit meer gedaan wanneer er teweinig plaats is in belgie. De jongere die er zaten vonden het zelfs leuker omdat het persoonlijker was en het eten wat beter
winnitou schreef:Hoeveel ouderen die een rollator nodig hebben komen er nog bij de Praxis, en hoeveel ouderen hebben de mogelijkheid en kennis om te kunnen internetten.
Hou die flauwekul er uit!
Heb laatst zelf in een verzorgingshuis op de revalidatie afdeling gelegen en de mogelijkheid om te internetten ligt daar niet voor het oprapen.
Hoelang ben je nu met de aanvraag bezig? Vaak kunnen tijdelijke kleine oplossingen wel op korte termijn worden uitgevoerd (beugels plaatsen e.d.).
Wie heb je al ingeschakeld voor ondersteuning/bemiddeling. (b.v. maatschappelijk werk)
Liezel1 schreef:sorry, ikenindi, het is geheel offtopic, maar een beetje luchtigheid mag wel toch?